Dronken jongeren!

Plaats hier je columns over de alledaagse gebeurtenissen.
Plaats reactie
Ronaldjecas
Potlood
Potlood
Contacteer:

De avond is niet compleet zonder drank, althans dat vinden meeste mensen dan. Vooral jongeren zuipen zich massaal dronken ieder weekend. Als je verschillende onderzoekslijsten leest, zie je dat jongeren massaal drinken voor het gezellige gevoel.

Toch moet ik dat onderzoek gelijk geven, want mijn feest adreline stijgt met ongekende hoogte. Helaas ontstaat er door drank in het uitgaansleven ook veel geweld en kwade dronkenschappen. Misschien in het ergste geval een verslaving.

Onlangs las ik in een krant dat vrouwen voorzuipen en hun flesjes meenemen in de kroeg,erg lucratief om zo geld te besparen, maar dan niet ingaan in zo’n artikel op het feit dat het minderjarige meisjes zijn. Wie is hier verantwoordelijk? Denk in dit geval de ouders, want mensen onder 16 mogen tegenwoordig ook uit.

Er wordt dan veel aandacht besteed aan het feit dat jongeren veel drinken en dat het slecht is. Misschien door minder aandacht aan dit feit te geven , gaan jongeren juist een glaasje minder drinken. Vergeten en vergeven, laat ze maar overgeven.

De hoeveelheid is het gevaar. Ik drink gemiddeld zelf ongeveer 12 biertjes per week en dat zijn er soms toch wel echt meer, dan is die 12, helaas verkeerd berekend. Ik heb bewondering voor mensen die een avond niks kunnen drinken en ik moet de nadruk leggen bij de vrouwen want die drinken in mijn ogen stukken minder dan mannen. Of zie ik dat verkeerd soms? Ik merk het al, ik praat mezelf tegen.

Hoop dat ze die leeftijdgrenzen gaan opschroeven, dat is volgens mij een oplossing om jongeren minder aan de drank te helpen. Anders ziet de toekomst somber in voor de nieuwe generatie. Er komt wel meer werkgelegenheid in de zorg en dat is voor mij een pluspunt. Ach, een beetje dubbel.
Hannez
Puntenslijper
Puntenslijper

precies! zonder drank is het ook heel gezellig hoor! :D
Neem je dromen mee de dag in.
~~~
Hannez
Chaija
Balpen
Balpen
Contacteer:

Zonder drank kan ik prima leven... met niet
Ik leef onrustig en onzeker, tussen de liefde en de leegte.
Bloem
Balpen
Balpen

Je drinkt twaalf biertjes per week? Verdeeld over hoe veel dagen? Want dat is nu juist het probleem.

Als we uitgaan drink ik wel, maar nooit meer dan twee glazen. Op verjaardagen, drink ik soms. Ik weet maat te houden. Ik stoor me wel aan jongeren die dat niet kunnen.
Of meiden minder drinken dan jongens? Ik denk het niet. De jongens drinken vaak bier, maar de meiden gaan aan de breezer of ander zoet spul.
Plaats reactie

Terug naar “Alledaags”