Cirque des Vampires

Hier vind je alle voltooide fantasieverhalen!
Xatham
Banned
Banned

Hmm... Het is mij niet duidelijk waar de eerste 'dat' en 'dit' in de eerste zin naar verwijst. Voor mijn gevoel kan het eerste citaat niet met zullen eindigen, tenzij Scrooge zijn zin met opzet niet af maakt. En waar verwijst 'beiden' naar? Voor zo ver ik kan herinneren is er daarvoor niet eens één van beiden genoemd? En waarschijnlijk gaat het om hetzelfde maar wat is dat 'worst case scenario'?

En of ik het nog leuk vind? :P Ik dacht dat inmiddels wel een beetje voor zich sprak, maar als je wilt kan ik ook net zoals bij facebook aan Patrick vragen een 'vind ik leuk'-knop te introduceren bij elke post en dan zal ik de eerste zijn die daar op gaat drukken bij jouw posts :P
Ja, ik vind het nog steeds een leuk verhaal! :D
As the phoenix arises from his ashes...
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Haha gelukkig Xatham, ik ben weer gerustgesteld :D ik zal later nog even kijken naar het eerste citaat uit je feedback en dat toelichten (moet zo weg namelijk), voor nu even een stukje voor vandaag, anders wordt het zo laat :) sorry, een beetje een lang stukje, maar het werd anders zo lullig knippen.

______________________________________________________________________________________

Toen Skey niets zei, kwam Talitha overeind. De donkere blik in haar ogen smeulde en knisperde en ze liep naar hem toe. Het laken gleed van haar schouders en sleepte achter haar aan. Hij zag dat ze het zo stevig vasthield dat haar knokkels wit waren. Aan haar houding en gezicht te zien, kostte het haar de grootste moeite haar beheersing te bewaren.
‘Waar was je?’ herhaalde ze. Skey keek haar aan. Normaal was het niets voor Talitha om zich te bemoeien met wat hij wel en niet deed, maar dit was van een geheel andere orde. Hij zag het aan de blik in haar ogen en hoorde het aan haar stem. Hij wist dat hij rustig moest blijven. Als hij ook zijn beheersing zou verliezen, was de kans groot dat het uit de hand liep.
‘Buiten,’ zei hij. Hij had half om half gehoopt dat dat een veilig antwoord was, maar hij zag echter gelijk dat Talitha al te kwaad was, teveel in angst had gezeten, om beïnvloed te worden door zijn rustigere energie. Dat ene woord van hem was al te veel.
‘Buiten?’ viel ze uit. ‘Je zou niet in je eentje naar buiten gaan!’
‘Ik weet het,’ zei hij alleen. Talitha keek hem woedend aan.
‘Waarom doe je het dan? Weet je wat er allemaal had kunnen gebeuren? Had je me niet in ieder geval even kunnen laten weten waar je heen was?’ Ze was echt kwaad. Skey wilde naar haar toelopen en haar vastpakken om haar te kalmeren, maar daar was de situatie al te penibel voor. Talitha rukte haar polsen uit zijn handen en gaf hem een harde duw achteruit.
‘Blijf van me af!’ riep ze en ze sloeg naar hem met het laken. ‘Je had het beloofd, Skey! Je had me je woord gegeven!’ Skey draaide zijn gezicht weg om niet door het laken geraakt te worden en weerde haar af met zijn arm. De stof striemde zijn onderarm en haar felle reactie dreigde scheuren in zijn zelfbeheersing te maken, maar hij probeerde kalm te blijven.
‘Rustig, Talitha,’ zei hij. ‘Er is niets aan de hand. Er is niets gebeurd.’ Hij probeerde nog een keer naar haar toe te lopen, maar opnieuw sloeg ze naar hem met de deken.
‘Niets gebeurd?’ riep ze woedend. ‘Je hebt me alleen achtergelaten! Je bent gewoon weggegaan en ik ben de hele tijd doodongerust geweest omdat ik dacht dat iets met je gebeurd was. Weet je wat je me aangedaan hebt? Ik dacht dat de surveillanceteams je hadden opgepikt of dat degenen die Bradley hebben meegenomen je gepakt hadden. Ik dacht verdomme dat je toch was weggegaan door wat Aimon gezegd had!’ Ze sloeg naar hem met het laken. ‘Je had het me beloofd, Skey! Je had me je woord gegeven! Je had het beloofd!’ Er sloeg iets over in haar stem bij de laatste woorden en heel even leek het of ze zou breken, maar dat gebeurde niet. Hij zag dat ze echt bang was geweest, gekwetst, maar die gevoelens waren niet sterk genoeg om haar woede te overwinnen. Haar boosheid won het van al het andere.
Haar gezicht vertrok en weer haalde ze met het dekbed naar hem uit. En nog een keer, en nog een keer. Ze deed het hard, gedreven door emotie. Talitha deed alles passioneel en dat gold ook voor ruziemaken. Skey maakte ook nog de fout haar weg te duwen toen ze hem tegen de zijkant van zijn gezicht raakte en daar werd ze alleen nog maar kwader door. Ze sloeg zijn kant op met het laken terwijl ze tegen hem schreeuwde en Skey probeerde haar af te weren. Toen hij de kans zag, pakte hij haar bij haar schouders en duwde haar naar achteren, met haar rug tegen de zijwand van de tent. Talitha vocht tegen hem en hij probeerde haar tegen de wand in bedwang te houden. Hij pakte hij haar hoofd vast om haar stil te houden en hield zijn gezicht vlak bij het hare.
‘Rustig,’ zei hij terwijl hij haar in bedwang hield. ‘Rustig. Je hebt gelijk, ik had je niet zo moeten behandelen. Het spijt me.’ Talitha kneep haar ogen dicht en ze draaide haar gezicht weg van dat van hem, maar Skey hield haar vast en draaide het weer zijn kant op.
‘Talitha, luister naar me. Je hebt gelijk, ik had het je beloofd. Het spijt me. Ik had niet weg moeten gaan. Ik wilde je geen pijn doen, echt niet.’ Talitha klemde haar tanden op elkaar en ze duwde zijn armen weg. Toen keek ze hem eindelijk aan. Haar ademhaling was versneld en Skey zag de blik in haar ogen nog even nasmeulen terwijl ze naar hem keek. Toen veranderde er iets. Er doofde iets in haar ogen, maar niet op een goede manier. De woede vervaagde langzaam en de gekwetstheid nam de overhand. Ze werd rustiger, maar op een manier die hem pijn deed.
‘Snap je het dan niet?’ vroeg ze en de blik in haar ogen raakte Skey diep van binnen, ergens ter hoogte van zijn hart. ‘Ik vertrouwde jou, Skey. Ik dacht dat je me begreep.’ Skey klemde zijn kaken op elkaar. De pijn stak in zijn borst. Hij keek naar haar gekwetste gezicht en ze deed haar ogen weer dicht. Ze boog haar hoofd en zei: ‘Ik ben gewoon bang je kwijt te raken.’ Haar energie straalde een pijn uit die sterker was dan degene die hij in zijn hart voelde. Hij zette een stap dichter naar haar toe en nam haar gezicht in zijn handen. Met beide handen streek hij haar haar naar achteren. Talitha liet hem toe en zacht duwde hij haar haren achter haar oren.
‘Ik begrijp je ook,’ zei hij. Maar Talitha kneep haar ogen dicht. Ze schudde haar hoofd en keek naar hem op.
‘Ik wil je geloven,’ zei ze. ‘Echt waar. Maar dat deed ik gisternacht ook en kijk hoe we er nu voor staan.’ Ze sloeg haar ogen weer neer. Zacht legde ze haar handen op die van hem en pakte zijn polsen beet. Ze bracht ze omlaag en hield hem nog even vast.
‘Sorry, Skey,’ zei ze. ‘Ik moet…’ Ze liet zijn handen los. Ze gebaarde nog wat zwak in de lucht, maar het gebaar ging halverwege in de ruimte verloren. Toen zette ze een stap opzij en liep langs hem heen naar de uitgang van de tent, met haar gezicht naar de grond gericht. Skey liet haar passeren en draaide zich om toen ze voorbij was.
‘Talitha…’ zei hij, maar Talitha reageerde niet meer. Ze liep door en verdween zijn tent uit. Skey streek door zijn haar terwijl hij keek hoe de flap achter haar dichtviel. Kwaad op zichzelf kneep hij zijn ogen dicht en drukte hij de palm van zijn hand tegen zijn hoofd. Zo liep een rondje door de tent, terwijl er nieuwe emoties en frustratie in hem opborrelden. Hij schopte het laken op de grond opzij en liet zich neerploffen op zijn stoel. Het vlammetje van de kaars flikkerde vlak bij hem en hij dacht aan Talitha’s gekwetste gezicht. Dat was teveel. Er barstte iets. Woedend greep hij de brandende kaars en smeet hem met al zijn kracht naar het glanzende oppervlak van de spiegel. De kaars viel uit, er rinkelde iets en de tent werd in het pikdonker gehuld.
Skey klemde zijn kaken op elkaar en schopte de kaars weg toen die voor de stoel op de grond viel De frustratie die hij voelde was sterk en hij kneep zijn ogen dicht. Met moeite probeerde hij zichzelf weer onder controle te krijgen. Hij balde zijn handen tot vuisten en steunde met zijn elleboog op de leuning van de stoel. Hij zat nog geen twee tellen zo toen hij buiten een gil hoorde.
Het geluid galmde door de stilte bij de slaapvertrekken. Met een ruk keek Skey op. Zijn ogen gleden zoekend door duisternis van de tent. De duisternis versterkte zijn zintuigen en ingespannen luisterde hij. Nog voor hij de tweede kreet hoorde, ving hij de menselijke geur op die veel te dichtbij was om van één van de surveillanceteams te komen. De gil herkende hij ook. Het was Talitha.
Razendsnel kwam Skey overeind. Hij rukte de flap van de tent open en rende naar buiten. Hij keek om zich heen, luisterde, zocht, rook, maar de menselijke geur leek van alle kanten te komen. Hij zag ze niet, maar ze waren overal en veel te dichtbij. Talitha zag hij nergens meer.
‘Talitha!’ riep hij. Haar naam was nog nauwelijks weggestorven in de nacht toen hij een ploppend geluid hoorde. Hij draaide zich met een ruk om en halverwege zijn draai raakte iets hem met grote kracht in zijn borst, net onder zijn sleutelbeen. Er trok iets door zijn aderen en Skey keek omlaag. De grond draaide onder zijn voeten. Hij sloot zijn hand om hetgeen dat hem geraakt had en trok het uit zijn schouder. Nog net voor hij het bewustzijn verloor, zag hij dat het een verdovingspijl was.
Afbeelding
~: Geen loopvogel maar een sloopvogel :~
Xatham
Banned
Banned

Ik zag je al online en hoopte al dat je een stukje ging posten om de nieuwsgierig naar het vorige stukje te doven. Nou bedankt... Je hebt het alleen maar erger gemaakt!
Geen foutjes kunnen ontdekken dit keer en ik heb nog maar een ding te zeggen:
Schrijf snel verder! :D
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Heyy!

Ben er weer :P Ja sorry kon je niet volgen omdat ik op reis was :P..
Veel stukjes zeg.. Egt hoe krijg je het voor elkaar barst je van de inspiratie ofso? :D Maar ff serieus jij speelt gemene spelletjes met je HP zeg! Eerst dat geruzie van Skey en Talitha en dat verdwijnt Talitha opeens. En nu wordt Skey aangevallen en verdooft met een verdovingspijl... Egt een marteling. :/ Neej grapje :P Is egt super spannend!!
Ga snel verdr!!
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent, en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent....
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank jullie wel! :D hoop dat jullie het een beetje leuk/spannend vinden om te lezen :)

Deel 2

Gevolgen

Hoofdstuk

Skey werd wakker toen er iemand een sloot ijskoud water in zijn gezicht gooide. Hij had geen idee hoe lang hij buiten bewustzijn was geweest. Het eerste wat tot hem doordrong was de duisternis om hem heen, die niet verdween toen hij zijn ogen opendeed. Hij zag niets. De oorzaak daarvan had hij al gauw door: er was iets om zijn hoofd gebonden, voor zijn ogen. Het was donker en ontnam hem al het zicht op waar hij dan ook mocht zijn.
Hij schudde zijn hoofd en hij voelde koude waterdruppels van losse plukken haar op zijn bovenbenen vallen. Hij zat op een stoel, een houten stoel. Het lukte hem niet zich te bewegen. Toen hij hetgeen dat zijn ogen bedekte weg wilde halen, merkte hij dat zijn handen vast zaten. Er drukten schakels van een ketting in zijn huid die zijn polsen bij elkaar hielden. Het uiteinde dat ergens aan vast zat, de stoel of de vloer, rinkelde. Ook tussen zijn enkels liep een ketting. Zonder dat hij het hoefde te proberen, wist hij al dat ook zijn benen aan de poten van de stoel vastgeketend waren.
En hij rook geuren. Een aantal verschillende, vier, om precies te zijn. Mensen. Hun menselijke geuren waren vermengd met die van kleding, van een dure stof die doorgaans voor maatpakken werd gebruikt, en hij ving een hint van leer op. Verder rook hij vocht en aarde. Beton. Samen met de relatief lage temperatuur vertelde dat hem dat ze ergens onder de grond zaten. Een kelder, een bunker.
‘Skey,’ hoorde hij toen een mannenstem zeggen. ‘Welkom terug. Skey, was het toch, hè?’ Het galmde in de ruimte om hem heen. Skey luisterde naar de stem en probeerde hem te lokaliseren. Degene die sprak stond vlak voor hem, ergens in het midden van het vertrek. De weerkaatsing van zijn stem vertelde hem dat er ergens in de muur een ijzeren deur zat en dat twee van de andere mensen die hij rook aan weerszijden daarvan bij de muur stonden. De vierde stond ergens een stukje verderop. Aan de geur rook hij dat die laatste en vrouw was. De anderen waren allemaal mannen.
‘Skey,’ herhaalde degene die voor hem stond. ‘Aparte naam. Is dat Iers?’ Skey richtte zijn hoofd op in de richting waar de stem vandaan kwam. Zijn natte plukken haar drupten op de pijpen van zijn broek. Hij voelde het koude water door de stof heen.
‘Ja, voor ‘je bent een klootzak’,’ zei hij. Er werd gelachen. Eerst door de man voor hem, en toen ook door de andere twee bij de deur. Meelopers.
‘Dat zal best, ja,’ zei degene die voor hem stond. ‘Hier, laat me dit even weghalen zodat ik me ook behoorlijk aan jou voor kan stellen.’ Skey hoorde voetstappen en de geur van het dure maatpak kwam dichterbij. Het volgende moment werd de doek voor zijn ogen weggetrokken. Er stond een man voor hem, met blond haar dat strak achterovergekamd was. Zijn hele houding straalde een soort zelfingenomen zelfverzekerdheid uit. Hij droeg een grijs pak met een zwart overhemd en een zwarte stropdas eronder. Tevens had hij een zonnebril met zwarte, weerspiegelende glazen op, die uit de toon viel bij zijn dure pak, maar zijn zelfgenoegzame uitstraling op de één of andere manier juist nog meer leek te versterken.
Skey voelde dat de man voor hem hem aankeek, ondanks dat zijn ogen onzichtbaar waren achter de zwarte zonnebril. Hij stak de doek die voor Skey’s ogen gezeten uit naar één van de twee mannen die bij de deur stonden. Ze waren breed, model kleerkast, en ook zij droegen beide een zonnebril. Hetzelfde gold voor de vierde persoon die Skey geroken had, een Aziatische vrouw van rond de dertig met lang, zwart, steil haar, die een stukje verderop stond.
Eén van de brede types verliet zijn plaats bij de deur om de doek aan te pakken. Daarna haalde hij een boksbeugel uit zijn zak. De man voor Skey nam de boksbeugel aan en glimlachte naar Skey.
‘We willen natuurlijk geen verkeerde start maken,’ zei hij. Hij pakte de boksbeugel aan en schoof hem om zijn vingers. Hij boog en strekte ze een keer en sloot zijn hand toen om de metalen ringen. Rustig hurkte hij bij Skey neer. De boksbeugel glom in het licht van de lamp boven hun hoofd.
‘Ik ben Brandon,’ zei hij. ‘Je kent mij niet zo goed als ik jou ken, maar daar zal gauw verandering in komen. Ik ben degene die vanaf nu bepaalt wat je doet. Als je tegen me praat, zou ik het fijn vinden als je dat met een beetje respect deed.’ Hij balde zijn hand met de boksbeugel tot een vuist.
‘Fijn kennis te maken,’ zei hij. Toen schoot zijn arm naar voren en hij haalde uit. Hij raakte Skey tegen de zijkant van zijn gezicht, ergens vlak onder zijn jukbeen. Ondanks zijn verhoogde pijngrens en het feit dat hij zijn hoofd meedraaide met de klap, voelde Skey de vuistslag als iets dat hij als pijn kon omschrijven.
Afbeelding
Xatham
Banned
Banned

Pff... Je maakt het wel een flink stuk spannender! :P I like this!

Het enige dat ik heb op te merken is dat Brandon misschien een beetje op Bradley lijkt.
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Zo cool, met die boksbeugel. :P Sorry klinkt beetje lullig voor Skey maar ik vind die Brandon egt een heel cool persoon, ook al is die slecht. Wil meer!!
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent, en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent....
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Super dat jullie het leuk vinden! :D Voor vandaag alvast het nieuwe stukje, beetje vroeg maar ik moet vanavond tot heel laat werken dus dan komt het er niet meer van :)

_____________________________________________________________________________________

Hij kneep een oog dicht en proefde bloed in zijn mond. Langzaam draaide hij zijn hoofd weer Brandons kant op. Die kwam weer overeind en nam de boksbeugel af.
‘Beschouw dat als een onderdeel van de kennismaking,’ zei hij. ‘Ik zal je verder niet meer slaan. Dat laat ik aan hen over.’ Hij gebaarde naar de twee beren met zonnebrillen die bij de deur stonden en het Aziatische meisje dat tegen de muur leunde. Skey spuugde wat bloed uit en knikte.
‘Een hele geruststelling,’ zei hij. ‘Wat is er met die zonnebrillen? Hebben jullie de afslag naar The Matrix gemist?’ Brandon grijnsde en hij wierp een blik naar zijn hulpjes, die gehoorzaam meegrijnsden. Alleen het Aziatische meisje lachte niet. Hij wierp de boksbeugel over zijn schouder en één van de twee ving hem op.
‘Nog zo’n bijdehandje,’ zei hij. ‘Grappig. Dat was je vriendje ook, in het begin. Bradley.’ Skey keek met een ruk naar hem op. Brandons grijns verbreedde toen hij de argwanende uitdrukking op Skey’s gezicht zag. Hij boog naar Skey toe en zei naast zijn oor: ‘Maar we hoefden hem alleen maar te vertellen wat we met jullie mooie vriendinnetje zouden doen als hij niet meewerkte en hij vertelde ons alles wat we wilden weten.’ Skey wilde zijn hoofd Brandons kant op draaien, maar die pakte stevig zijn kin vast. Rustig nam hij zijn zonnebril af, terwijl hij Skey’s gezicht van hem weggedraaid hield om te voorkomen dat hij oogcontact kon maken.
‘Dat is ook hoe we dit weten,’ zei hij en hij gebaarde met de bril. ‘Oogcontact. Dat is waar we je voor nodig hebben, maar het is ook wat er gevaarlijk aan je is. En aan haar. Talitha.’ Skey liet zijn ogen opzij glijden, maar Brandon hield hem stevig vast en zijn gezicht viel net buiten Skey’s blikveld.
‘Waar is ze?’ vroeg Skey. Brandon zette hij de zonnebril weer op en liet Skey los.
‘Hiernaast,’ zei hij. ‘Ongedeerd, voorlopig. Dat blijft ze ook als je meewerkt en gewoon doet wat we zeggen. Als je doet wat je opgedragen wordt, hoeft er niets met haar te gebeuren.’ Hij wenkte één van zijn hulpjes en die schoof een stoel naar hem toe. Rustig ging Brandon tegenover Skey op de stoel zitten. Hij streek zijn broek glad en sloeg zijn benen over elkaar.
‘Het leven heeft me geleerd dat je sneller dingen gedaan krijgt als je middelen hebt om de juiste druk uit te oefenen. Dat is waarom we jullie uitgekozen hebben. Talitha is jouw zwakke plek, jouw kryptoniet. Voor ons maakt dat haar de perfecte hefboom om jou te laten doen wat we willen.’ Skey keek hem aan, terwijl hij achter zijn stoel zo onopvallend mogelijk probeerde beweging in de ketting om zijn polsen te krijgen.
‘En dat is?’ Brandon glimlachte.
‘Een eenvoudige opdracht,’ zei hij. ‘Ik doe zaken in de financiële wereld. Niet op de meest legale manier. Ik handel in dingen. Geld, drugs. Mensen. Door de jaren heen heb ik een imperium opgebouwd en zoals alle mensen met een imperium, heb ik vijanden gemaakt. Concurrenten, zou jij ze misschien noemen. Het enige wat jij hoeft te doen, is één van mijn concurrenten uitschakelen op zo’n manier dat zijn dood min of meer natuurlijk lijkt. Een ongeluk. Laten we zeggen dat hij op een avond een verkeerde stuurbeweging maakt en zijn auto van een brug een ravijn in laat storten. En om te voorkomen dat zijn nalatenschap wordt opgeëist door zijn gezin, zullen zijn vrouw en twee kinderen op dat onfortuinlijke moment bij hem in de auto zitten.’ Skey keek hem donker aan. Brandon leunde achterover op zijn stoel en spreidde zijn armen.
‘Dat valt mee, toch? Het enige wat je hoeft te doen is hem via mentale controle door oogcontact linksaf laten rijden in plaats van rechts. Geen centje pijn. Je doodt geregeld mensen, onschuldige mensen, om te overleven, dus dit moet geen probleem voor je zijn. Het logistieke gedeelte zullen wij uiteraard verzorgen. We leren je hoe mensen auto’s besturen en dan zorgen wij dat alles op het goede moment en op de goede plaats bij elkaar komt.’ Skey keek hem aan. Nog steeds probeerde hij zijn polsen uit de schakels los te draaien, maar het was of ze strak om zijn armen gesoldeerd waren.
‘Hoe ben je bij ons terecht gekomen?’ vroeg hij. Brandon haalde een pluisje van zijn mouw weg.
‘Bij jou en Talitha, bedoel je?’ vroeg hij. ‘Of bij het circus in het algemeen? Och, dat stelde niet veel voor. We wisten dat er wezens waren zoals jij, vampieren, die met hun geest anderen kunnen controleren. We zochten ze al een tijdje, maar jullie zijn moeilijk te vinden. Tot een naïeve jonge vrouw bij de politie aangifte deed van de vermissing van haar vriendin na een bezoekje aan een circus en een naïeve jonge agent het rapport van haar aangifte in de database van het politiebureau opsloeg.’ Hij streek zijn mouw glad. ‘Jullie zijn niet de enigen die in het politienetwerk kunnen hacken, weet je.'
Afbeelding
-Maaike-
Computer
Computer

Zo weer helemaal bijgelezen :D
Jeetje schreef:‘Dat is ook hoe we dit weten,’ zei hij en hij gebaarde met de bril. ‘Oogcontact. Dat is waar we je voor nodig hebben, maar het is ook wat er gevaarlijk aan je is. En aan haar. Talitha.’
Heb ik een stukje gemist over oogcontact, of breng je nog wat spanning aan in het verhaallijn? Ben namelijk wel heel benieuwd wat dat met dat oogcontact is!

Ik vond de detective rode draad in je verhaal erg goed! En ook het begin met deze "maffia" meneer, is erg leuk om te lezen. :) Ik vraag me af hoe de andere vampiers hier op gaan reageren, dat ze weg zijn. Wellicht doen ze wel helemaal niets :unsure

Ga snel verder! Want ik ben erg benieuwd

Groetjes Maaike
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Xatham
Banned
Banned

Oe! Heel erg spannend weer! Veel meer heb ik helaas niet te vertellen :$
Lekker nutteloze reacties kan ik soms geven...

Schrijf snel verder!
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ahhhhh Hij is een maffia. En hij handelt in drugs en mensen! Egt een baas zeg. Hoe komt het dat je zo goed weet hoe je mensen moet chanteren en mishanden (slaan) Of ben je zelf ook een maffia (stiekum?)

Anyway ga verder, weetje ik vind het egt super dat je elke dag post!! ;)
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank jullie voor de superleuke reacties! Zelf geen maffia hoor Jenna, kijk te veel films denk ik haha. En Xatham, Brandon was eigenlijk een tijdelijke naam, snap wel wat je bedoelt, het is er eigenlijk gewoon in blijven hangen haha :) als het te verwarrend is zal ik het wel veranderen! :)

________________________________________________________________________________________

Hij keek op naar Skey en maakte een gebaar met zijn hand.
‘En daarna was het eigenlijk allemaal heel makkelijk. We vonden het circus, hielden alles in de gaten, en na een tijdje werd onze aandacht door Talitha en jou getrokken. Jullie zijn de enigen die niet zo op jezelf zijn, de enigen met een zwakke plek. We pikten jullie mens, Bradley, op, om informatie te krijgen over hoe we je konden krijgen waar we je hebben wilden. Over hoe jullie in elkaar zaten. Jullie soort, maar ook jullie relatie met elkaar. We wisten al snel dat we jou zouden kunnen gebruiken. Dus we wachtten.’ Hij glimlachte.
‘En de kans kwam sneller dan verwacht, nietwaar? Want het ging er hard aan toe, gisteren in die tent. Het was prachtig hoe hyper jullie waren, hoe opgefokt. Die ruzie tussen jullie was zo passioneel dat het je totaal ontging dat wij zo dicht in de buurt waren. Jullie waren zo gefocust op je eigen emoties dat het bijna menselijk was. Dat moment konden we natuurlijk niet laten schieten. Dat deden we dus ook niet. En dat bracht je hier.’ Skey gaf nog één keer zo onopvallend mogelijk een ruk aan de boeien om zijn armen, maar liet zijn handen zakken toen dat opnieuw geen enkel effect had.
‘Waar is Bradley?’ vroeg hij. Brandon maakte een gebaar, alsof hij die vraag wegwuifde omdat hij niet belangrijk was.
‘In leven, for the time being. Afhankelijk van jouw mate van meewerking gaan we kijken wat we met hem gaan doen. We zullen je op de hoogte houden.’ Hij sloeg zijn armen over elkaar en keek Skey tevreden aan.
‘Dat was het wel zo’n beetje,’ besloot hij. ‘Dus? Wat denk je ervan?’ Skey voelde een sterke zin overeind te komen en Brandons zelfvoldane gezicht te bewerken met alles wat hij had. Hij had het graag gedaan, ware het niet dat er geen millimeter beweging zat in de kettingen die zijn handen achter de stoel op zijn rug hielden. Hij keek Brandon aan en toen krulde zijn mondhoek op in een fractie van een sarcastische glimlach.
‘Laat me dit even op een rijtje zetten,’ zei hij. ‘Je dringt een privégemeenschap binnen, bespioneert de leden, kidnapt Bradley en vervolgens Talitha en mij, je slaat me en bedreigt ons en dan verwacht je dat ik mee ga werken om je te helpen wat zaken in je verrotte leven op te lossen?’ Hij schudde zijn hoofd. ‘Ligt het aan mij of heb je net alles gemist wat er hier gebeurd is?’ Even keek Brandon onbeweeglijk naar hem. Het leek of hij een inschatting maakte van de mate waarin Skey meende wat hij zei. Toen verscheen er een lichte glimlach op zijn gezicht, maar het was nu een hardere glimlach, waaraan de rest van zijn gezicht niet meedeed.
‘Als je ons die luttele dingetjes al kwalijk neemt, zou je eens moeten weten wat we met jou en je meisje gaan doen als je niet meewerkt. Ik zou nog maar even goed over je definitieve antwoord nadenken.’ Hij legde zijn handen op de leuningen van de stoel en kwam overeind. Hij pakte zijn stropdas vast en hij trok de knoop wat strakker aan.
‘Je krijgt een halfuur bedenktijd,’ zei hij. ‘Als je daarna nog steeds denkt dat je niet mee wilt werken, zullen we proberen je op andere manieren op andere gedachten te brengen. Pijnlijke manieren. En ik hou niet van half werk. Onthoud dus dat je in dat geval niet de enige zult zijn die verrot geslagen wordt. Aan de andere kant van de muur gebeurt er precies hetzelfde met Talitha. Neem dat mee in je overweging.’ Hij draaide zich om. Hij gebaarde iets naar de kleerkasten en de deur ging voor hem open. Samen met zijn hulpjes en het Aziatische meisje liep hij de ruimte uit en liet Skey alleen achter.

Zoals beloofd kwam Brandon na een halfuur terug, met hetzelfde gezelschap als hij eerst bij zich had gehad. Hij ging verder waar ze het vorige gesprek beëindigd hadden. Hij vroeg Skey of hij nagedacht had over zijn voorstel. Dat had Skey wel degelijk. Onlangs Brandons dreigingen aan Talitha’s adres, was Skey niet van plan Brandon op ook maar enige manier te gehoorzamen. Als hij iets geleerd had in zijn leven, was het nooit toe te geven aan mensen die een ander door middel van pijn ergens toe probeerden te dwingen. Dat gaf macht en dat soort macht was gevaarlijk, juist nu voor Talitha. Ja, hij zou kunnen doen wat Brandon wilde, en ja, hij doodde, maar dat deed hij op zijn manier, om zijn eigen redenen. De mensen van wie hij het leven nam koos hij zelf, omdat ze dat iets hadden dat hij in ze zocht. Hij weigerde zich te laten gebruiken om Brandons vuile zaakjes op te knappen. Zijn antwoord was dan ook dat hij dood kon vallen. Brandon leek niet verrast, alsof hij dat al verwacht had. Hij draaide zich om en zei tegen de twee kleerkasten die hij had meegenomen: ‘Hij is voor jullie. Veel plezier.’ Toen liep hij weg en verdween door de ijzeren deur die weer achter hem werd gesloten toen hij weg was.
Skey’s was dus overgeleverd aan de twee mannen en het Aziatische meisje, die bij hem in de ruimte bleven. De bedoeling was duidelijk. De kleerkasten liepen naar hem toe en één van de twee kon het schijnbaar niet laten om op een heel melodramatische manier zijn knokkels te kraken. Skey voelde aan hun energie dat het vooruitzicht dat ze hem in elkaar mochten rossen een soort opwinding bij ze veroorzaakte. Ze vonden het oprecht leuk. Alleen de vrouw toonde geen emotie. Zij bleef bij de muur staan en haar energie was kil.
‘Ben je er klaar voor, rooie?’ vroeg één van de twee kleerkasten met hoorbaar leedvermaak in zijn stem. Hij was kaal en zijn hoofd was zo breed dat de pootjes van de zonnebril bijna afbraken. Skey keek naar de reflecterende glazen van de zwarte zonnebril.
‘Daar komen we vanzelf achter,’ zei hij. De man grijnsde. Het volgende wat Skey zag, was zijn vuist die op volle kracht op zijn gezicht afkwam.
Laatst gewijzigd door Jeetje op 29 feb 2012 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Oeffffffff pijnlijk....... Ik zat zo goed in je verhaal dat ik die vuist voelde. Dankje Jeetje. :D
Trouwens egt goed dat je hebt gekozen voor de pijnlijke manier, das een stuk spannender. Kunnen wij er ten minse ook een beetje van meegenieten ;)
Ik praat/schrijf/ typ weer te veel.
Samenvatting. I Love your Stoy
Ga verderrr!
Xatham
Banned
Banned

Ik had als ik Skey was een andere keuze gemaakt, maar dit was inderdaad wel een stuk logischer. Ik ben benieuwd of Skey hier nog onderuit komt en wat dat Aziatische meisje met dit alles te maken heeft.
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank jullie weer voor jullie superleuke reacties! :D Waardeer het echt dat jullie blijven reageren, dat maakt het schrijven nog leuker :) alvast weer een stukje erbij voor vandaag, beetje vroeg maar ben laat thuis vanavond en anders wordt het weer zo laat!

Het was het begin van het uur waarin Skey aan Brandons hulpjes overgeleverd was. Ze leefden zich flink op hem uit. Eerst bewerkten ze hem een tijd op de stoel, sloegen hem voornamelijk in zijn gezicht en maagstreek. Na verloop van tijd maakten ze hem los zodat ze hem op meer plekken en manieren konden raken. Ze vergisten zich in eerste instantie in Skey’s kracht, die als vampier blijkbaar een stuk sterker was dan ze verwachtten. Ze moesten er nog twee andere kleerkasten bijhalen om hem vast te houden terwijl de vierde zich op hem afreageerde. Het Aziatische meisje had schijnbaar een vechtsportachtergrond en deed net zo hard mee, al gaf ze gedurende het gehele proces geen enkele blijk van emotie. Het leek of ze niets voelde bij wat ze deed, alsof ze alleen bevelen opvolgde, in tegenstelling tot de mannen, die zich kostelijk vermaakten.
Skey kon hun afranselingen hebben, lichamelijk en geestelijk. Zijn pijngrens was als vampier aanzienlijk hoger en zolang hij geen tekort aan mensenbloed zou krijgen, zou hij de pijn die ze veroorzaakten kunnen doorstaan. Over zichzelf maakte hij zich geen zorgen. Toch probeerde hij het Brandons hulpjes af en toe lastig te maken, zodat er zo veel mogelijk nodig waren om hem onder controle te houden. Hoe meer mensen er bij hem in de ruimte aanwezig waren, hoe minder er immers overbleven om in het andere vertrek met Talitha bezig te zijn. Dat vond hij belangrijker dan zijn eigen lot. Hij twijfelde er immers niet aan dat Brandon de waarheid had gesproken toen hij zei dat ze Talitha in de ruimte naast die van hem vasthielden. Gedurende de periode met Brandons hulpjes was hij te ver van de muur verwijderd om haar energie te kunnen voelen, maar hij wist dat ze er was. Hij vermoedde ook dat Brandon zijn woord zou houden en dat ze hetzelfde lot zou ondergaan als hij. Hij vond het moeilijk dat ze haar pijn zouden doen. Ook zij kon wel wat hebben, maar het was langer geleden dat ze iets gedronken had. Als de stoffen in haar lichaam opraakten, zou dat haar zwakker maken en dan zou ze ontvankelijker worden voor pijn en verwondingen. Daar maakte hij zich meer zorgen over dan over zichzelf. Toegeven aan Brandon wilde hij absoluut niet, maar hij wist niet in hoeverre hij weerstand kon bieden als Talitha daar onder zou lijden. Brandon had zijn huiswerk goed gedaan.
Na een klein uur stompen, slaan en schoppen leken Brandons hulpjes weer voldaan te zijn. Nadat ze hem nog één keer tegen tegen de grond hadden geslagen, liepen ze met z’n allen de kelder uit. Skey kwam half overeind terwijl ze naar de deur liepen. Hij ging bij de achtermuur zitten op de grond zitten en leunde er met zijn rug tegenaan. Er zeurde iets in zijn linkerbeen, ter hoogte van zijn knie, en zijn rechter oogkas was gekneusd. Zijn onderlip bloedde. Hij drukte zijn hand er tegenaan, terwijl Brandons hulpjes één voor één door de deur verdwenen en nog even naar hem omkeken. Er zat bloed aan zijn vingers toen hij ze weghaalde en hij spuugde het naast zich uit terwijl hij ze nakeek. Waarschijnlijk hadden ze hem niet zo hard aangepakt als ze graag hadden gewild. Afgezien van zijn lip en oogkas was de huid van zijn jukbeen beschadigd en liep er een snee door zijn wenkbrauw. Verder hadden ze zich meer op de rest van zijn lichaam gericht. Hij vermoedde dat de honkbalknuppels en koevoeten er pas bijgehaald zouden worden als zijn weerstand te lang zou aanhouden en ze ongeduldig zouden worden.
Voorin het vertrek sloeg de deur met een metaalachtige klap achter hen dicht. Er werden aan de buitenkant diverse sloten omgedraaid en toen werd het stil in de kelder. Skey keek naar de deur en luisterde, maar de deur was van iets wat op massief ijzer leek en hij kon niet horen wat ze buiten deden of zeiden. De scharnieren zagen er niet bijster sterk uit, maar de sloten waren dat waarschijnlijk wel. Dicht was dicht. Als die eenmaal op slot was, kwam hij er met geen mogelijkheid meer uit. Vastgebonden of niet vastgebonden.
Skey richtte zijn hoofd op en keek om zich heen, kijkend of hij andere dingen kon ontdekken die hem konden helpen ontsnappen. Dat was niet het geval. Zelfs de stoel waar Brandon op gezeten had was weggehaald. Er stond verder niets in het vertrek, geen brits, geen tafels of stoelen. De kale ruimte werd verlicht door de brandende TL-balk aan het plafond, die afgeschermd was met een rooster. Hij kon het gezoem ervan zachtjes boven zijn hoofd horen. De lamp wierp een wittig licht op de betonnen muren, die roken naar vocht. De vloer was van hetzelfde materiaal en vertoonde hier en daar verkleuringen. Er zaten geen ramen in het vertrek. Alles zag er massief en stevig uit. Alleen de tussenmuren waren van een ander materiaal. De structuur daarvan leek fijner dan die van de buitenmuur waar hij tegenaan zat. Skey liet zijn blik over de kale tussenwand glijden. Dat kon een ander voordeel opleveren. Misschien was het beton dun genoeg. Als dat het geval was, zou hij Talitha’s energie erdoorheen kunnen voelen.
Hij leunde wat naar voren en werkte zichzelf overeind. Er stak iets in zijn linkerbeen, maar hij wist dat het vanzelf weg zou trekken en schonk er verder geen aandacht aan. Hij liep naar de rechter tussenmuur en ging ernaast staan. Even concentreerde hij zich, op zijn zintuigen, zijn rust, en toen deed hij zijn ogen dicht. Hij legde zijn hand tegen de muur en richtte al zijn energie op het vinden van die van Talitha. Toen hij die niet direct oppikte, begon hij langzaam langs de muur te lopen. Zijn hand gleed mee langs het beton. Hij voelde de structuur ervan onder zijn vingertoppen, maar deelde die sensatie met wat hij daar doorheen zocht, erachter. De muur was dun genoeg en het lukte hem. Na een paar passen ving hij Talitha’s energie op, als iets wat begon te tintellen onder zijn vingers. Met zijn hand langs de muur volgde haar energie tot op de plek waar die het sterkst was. Op dat punt bleef hij staan. Hij draaide zich met zijn gezicht naar de wand en keek er even naar. Toen concentreerde hij zich op de uitstraling van zijn eigen energie en legde ook zijn andere hand tegen de muur.
‘Talitha,’ zei hij. Hij hoefde het niet hard te zeggen. Hun versterkte zintuigen zouden hen in staat stellen elkaar te horen zoals ze elkaar konden voelen.
Even wachtte hij. Het duurde niet lang voor Talitha’s energie aan de andere kant van de muur sterker werd. Hij voelde dat ze hetzelfde deed als hij, bij de muur kwam staan en haar handen tegen het beton legde. Hij kon de plaatsen waar ze haar handen legde voelen alsof ze enkel gescheiden werden door een glazen raam waar haar warmte en energie doorheen brandden. De contouren van haar lichaam waren als een schaduw op zijn kant van de betonnen muur.
‘Skey,’ hoorde hij haar zeggen. Haar stem klonk ver weg, alsof er een slechte telefoonlijn tussen hen in lag, maar hij kon haar wel verstaan. Hij liet zijn hand langs de muur glijden, langs de plek waar haar handpalm lag.
Afbeelding
Xatham
Banned
Banned

Awh, wat een lief stukje! :) (Tenminste het einde, het begin is iets minder). Als het aan mij lag wordt Deora de grote ster van dit verhaal en met haar pure panterkracht komt ze iedereen redden! :D
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank je wel voor je reactie Xatham, super dat je blijft reageren! Loop over van de inspiratie dus we kunnen nog even vooruit. En wie weet over Deora haha. Het wordt nog wel een stuk heftiger verderop dus had er beter een 16+ icoontje voor kunnen zetten bij nader inzien ;)

_________________________________________________________________________________

‘Hé,’ zei hij. ‘Gaat het?’ Talitha streek met haar hand langs de muur en hij volgde de warmte ervan met die van hem.
‘Ja, het gaat wel,’ zei ze. Haar stem klonk zacht, maar dat kon ook door het beton tussen hen in komen. Hij keek naar de muur en zocht met zijn andere hand de plek van haar gezicht.
‘Hebben ze je pijn gedaan?’ vroeg hij.
‘Valt wel mee. Niet zo erg als ze graag zouden willen.’
‘Wat hebben ze gedaan?’
‘Niets bijzonders. Slaan, schoppen.’ Skey klemde zijn kaken op elkaar toen ze dat zei. Aan de andere kant van de muur vroeg ze: ‘Bij jou?’
‘Hetzelfde,’ zei hij.
‘Ben je gewond?’
‘Niet zo erg als ze graag zouden willen.’ Het was even stil en Skey vermoedde dat ze glimlachte om zijn herhaling van haar woorden. Hij deed hetzelfde. Aan een toenemende energie onder zijn hand voelde hij dat ze haar hoofd tegen de muur liet rusten en hij streelde het beton zoals hij haar gezicht zou strelen.
‘Wat willen ze?’ vroeg ze. Hij keek voor zich uit en liet zijn hand met die van haar mee langs de muur glijden.
‘Dat ik iemand doodt. Een man en zijn gezin.’
‘Hoe?’
‘Mentale controle. Hem een verkeerde stuurbeweging laten maken waardoor hij zijn auto ergens in stort. Hij is een vijand van degene die dit alles runt.’ Hij kon voelen dat Talitha haar hoofd oprichtte. Haar hand bleef stil liggen tegen de muur.
‘Wat een rotstreek,’ hoorde hij haar zeggen. Skey zei niets. Hij keek voor zich uit en streelde met zijn vingertoppen over de plek van haar gezicht.
‘Ga je het doen?’ vroeg ze. Hij keek naar de betonnen muur zonder dat hij echt iets zag.
‘Weet ik niet,’ zei hij. Hij wachtte even. ‘Eigenlijk wil ik het niet.’
‘Goed,’ zei Talitha. Skey keek op. De warmte van haar hand zocht die van hem weer op.
‘Ze zullen je pijn doen als ik het niet doe,’ zei hij.
‘Dat kan me niets schelen.’ Ze zei het zonder aarzeling, zonder een spoortje twijfel in haar stem. Skey deed zijn ogen dicht en drukte zijn handpalm tegen de muur. De warmte van Talitha’s hand drukte tegen die van hem.
‘Mij wel,’ zei hij. Hij kon bijna voor zich zien hoe ze aan de andere kant van de muur haar hoofd schudde na die woorden.
‘Nee, Skey. Als we hieraan toegeven, is dat het begin van het einde. Als de wereld te weten komt wat we kunnen, is het gedaan met de rust voor onze soort. Niemand van ons zal nog veilig zijn.’ Skey staarde voor zich uit. Toen boog hij zijn hoofd en leunde tegen de muur.
‘Dat weet ik.’
‘Ja, toch? Jij kent de verhalen net zo goed als ik.. Alles zal weer worden zoals het vroeger was. Ieder voor zich, geen gemeenschap meer. Constant moeten vluchten, opgejaagd worden. Mensen maken alles kapot, Skey. Ze pakken wat ze willen en gebruiken het in hun eigen voordeel tot ze het vernietigd hebben. Kijk naar ons, naar waar wij nu zitten. Het zal het einde van onze toekomst betekenen.’ Het was even stil, terwijl ze elkaar aanraakten en hun energie deelden of de muur tussen hen er niet was.
‘Alsjeblieft, Skey,’ zei Talitha. ‘Ik wil je niet vertellen wat je wel en niet moet doen. Maar als je het doet, doe het dan voor jezelf. Niet voor mij. Oké?’ Skey knikte. Ondanks dat hij wist dat ze dat niet kon zien, had hij het idee dat ze het begreep. Hij vroeg zich af of ze het geheel geloofde. Waarschijnlijk wist ze net zo goed als hij dat het niet zo zou zijn. Het maakte hem niet uit wat ze hem aandeden, wat de gevolgen voor hem waren als hij niet toe zou geven. Talitha was het enige waarmee ze hem konden raken. Als hij het zou doen, was dat juist enkel en alleen om haar.Hoofdstuk

Brandon en zijn hulpjes lieten Skey langer met rust dan hij verwacht had. Waarschijnlijk dachten ze dat het goed zou zijn als hij veel tijd had zijn beslissing te overdenken. Hij sliep niet. Een tijdlang zat hij tegen de muur, met Talitha vlak bij hem, met hun ruggen tegen elkaar die alleen gescheiden werden door de muur tussen hen in. Ze wachtten, zonder te weten waarop. Skey hield zijn ogen dicht en concentreerde zich op Talitha’s energie en zijn eigen gedachten. Hij dacht niet vooruit, bewust niet. Hij zag wel wat er komen zou. Er was niets wat hij op dat moment kon doen, behalve zorgen dat hij de controle over zichzelf wist te houden en rustig blijven. Hij most na blijven denken, bij alles, voor alles wat hij deed.
Hij had geen idee hoe laat het was en hoe lang hij zo had gezeten toen de ijzeren deur van de kelder weer van het slot gehaald werd. Drie sloten en een ketting. Hij deed zijn ogen open en keek opzij. De deur ging open en langs één van de kleerkasten heen kwam Brandon binnen. Hij had een ander pak aan dan bij hun eerdere ontmoeting, maar droeg nog steeds dezelfde zonnebril. In een kort moment van verstandsverbijstering dacht Skey eraan hoe goed het zou voelen die bril van zijn hoofd te trekken, oogcontact met hem te maken en hem zichzelf iets aan te laten doen, maar die gedachte zette hij al gauw weer opzij. Brandon hield duidelijk rekening met een dergelijk scenario en dus werd hij vergezeld door drie van zijn beveiligers en het Aziatische meisje. Skey moest rationeel blijven. Ze zouden hem al tegen de grond hebben gewerkt voor hij überhaupt in de buurt zou kunnen komen. Hij was niet sterk genoeg ze allemaal aan te kunnen. Misschien als hij net gedronken had, maar nu niet.
Skey bleef op de grond zitten. De laatste kleerkast kwam de ruimte binnen en de deur werd van buiten af achter hem dichtgedaan. Skey keek naar Brandon en die keek terug. Brandon glimlachte licht terwijl hij Skey’s gezicht bekeek en hij stak een sigaret tussen zijn lippen. Van één van zijn hulpjes kreeg hij een aansteker.
‘Zonde van je gezicht,’ zei hij terwijl hij de aansteker aanpakte. ‘Je had beter gelijk mee kunnen werken. Bloed staat je niet. Het kleurt niet bij je haar.’
Afbeelding
Xatham
Banned
Banned

Je laatste reactie was dubbelgepost dus die heb ik maar verwijderd. En dat 16+ icoontje kun je er volgens mij alsnog op zetten als je de eerste post aanpast. Als het je niet lukt ben ik ook wel bereid om een poging te wagen. Verder blijft je verhaal super leuk! Die scène met Skey en Talitha is echt lief :)
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank je wel Xatham! Ik had gisteren wat ruzie met het forum (als ik mijn post wilde verzenden werd ik er weer uitgegooiden was ik uitgelogd) en toen het me eindelijk gelukt was had ik het stuk blijkbaar twee keer gepost, en toen lukte het me niet meer om één van de twee te verwijderen. Gelukkig heb jij dat dus gedaan! :D naar dat icoontje ga ik nog even kijken, even besluiten of dat nodig is haha.

Hier weer een stukje erbij! Nogmaals, ik weet niet wie dit nog lezen verder, maar als ik te snel ga, zeg het aub!

_________________________________________________________________________________

Skey liet zijn hoofd weer tegen de muur achter zich steunen.
‘Niets wat niet over gaat,’ zei hij. Brandon glimlachte en stak zijn sigaret aan.
‘Nog niet. Maar wat niet is, kan komen.’ Hij nam de sigaret tussen zijn wijs- en middelvinger en gaf de aansteker weer terug. ‘Boei zijn handen.’ Gehoorzaam liepen twee van zijn hulpjes naar Skey toe. Skey nam niet de moeite overeind te komen en bleef zitten zoals hij zat terwijl ze zijn polsen pakten en er een schakelketting omheen wikkelden. Ze bevestigden drie schakels aan elkaar met een hangslot en bleven naast hem staan. Toen pas liep Brandon naar hem toe.
‘Sorry daarvoor,’ zei hij. ‘Maar ik wil er graag zeker van zijn dat mijn gezicht er straks niet zo uitziet als dat van jou. Littekens zijn niet echt mijn ding.’ Voor Skey bleef hij staan en hij nam een trek van zijn sigaret.
‘In ieder geval,’ zei hij. ‘Ik denk dat we je genoeg hebben gegeven om de afgelopen uren over na te denken?’ Skey keek naar hem op.
‘Heb jij er wel eens over nagedacht dat anderen en hun geliefden pijn doen om iets voor elkaar te krijgen ook averechts kan werken?’ vroeg hij. Brandon glimlachte en blies sigarettenrook tussen zijn lippen door.
‘Dat doet het niet,’ zei hij. ‘Nooit. Mensen breken altijd. Ze kunnen zelf vaak meer doorstaan dan ze denken, maar het leed van een dierbare is altijd teveel. Op een gegeven moment is niemand nog sterk genoeg. Iedereen breekt. Jij ook. Want zoals we allebei weten, was jij ook ooit een mens. Niets toont dat duidelijker aan dan je relatie met Talitha.’ Hij hurkte bij Skey neer.
‘En weet je wat het mooiste is?’ zei hij. ‘Alles wat erachter zit, achter dit, wat wij jullie aandoen. Wat wij doen is eigenlijk gewoon vulling. Tijdverdrijf. Om het proces een beetje te versnellen. Want wij zijn niet eens het echte gevaar en dat weet jij net zo goed als ik.’ Skey keek hem donker aan. Brandon nam een trek van zijn sigaret en Skey had zin de zelfvoldane glimlach van zijn gezicht te slaan.
‘Dat is het mooiste van de hele operatie,’ ging Brandon verder. ‘Jullie afhankelijkheid van bloed. Dat is de grootste dreiging die er is. En daar hoef ik nauwelijks iets voor te doen. Talitha zal meer pijn lijden dan ik haar ooit aan zal kunnen doen en het enige waar ik voor hoef te zorgen is dat ze geen mensenbloed krijgt. En als beloning daarvoor zal ze nog vanzelf doodgaan ook. Hoe langer jij je verzet, hoe langer jij weigert mee te werken, hoe meer haar leven in gevaar zal komen zonder dat ik daar een vinger voor uit hoef te steken. Jij bent degene die haar werkelijk in gevaar brengt. Het is bijna te makkelijk.’ Hij nam een trek van zijn sigaret en blies de rook uit in Skey’s gezicht. Skey boog zijn hoofd wat opzij en kneep zijn ogen geërgerd half dicht tegen de rook.
‘Dus,’ zei Brandon. ‘Kan ik op je volledige medewerking rekenen?’ Skey’s ogen gleden naar die van Brandon, die achter de zonnebril verborgen waren.
‘Ik zal je iets geven om op te rekenen,’ zei hij. Met een ruk schoot hij naar voren. In één snelle beweging gaf hij Brandon een kopstoot. Hij raakte hem vol in zijn gezicht, tegen zijn neus. Het was hard en Brandon viel achterover, op de betonnen vloer. Hij verloor zijn bril en draaide zijn hoofd weg, met zijn ogen dichtgeknepen en zijn hand tegen zijn neus gedrukt.
‘Laat hem me niet aankijken!’ riep hij. ‘Laat hem me niet aankijken! Dek zijn ogen af!’ Onmiddellijk schoten er van alle kanten bodyguards te hulp. Ze grepen Skey hardhandig beet en het laatste wat hij zag voor ze zijn gezicht ergens mee afdekten, was hoe Brandon met dichtgeknepen ogen op de grond naar zijn bril tastte. Daarna werd alles zwart en kon hij alleen nog maar luisteren. En ruiken, want Brandon bloedde. Hij had hem goed geraakt. Hopelijk had hij zijn neus gebroken.
Hij hoorde Brandon op de vloer scharrelen en zijn bril oppakken. De energie van één van zijn hulpjes verwijderde zich wat van Skey en voegde zich bij die van Brandon, waarschijnlijk om hem overeind te helpen, maar Brandon zei: ‘Rot op. Haal dat van zijn gezicht.’ Hetgeen dat Skey’s ogen afgedekt had verdween weer. Hij zag Brandon voor zich staan, met zijn zonnebril weer op zijn hoofd en zijn hand tegen zijn gedrukt neus. Zijn gezicht stond kwaad en rancuneus. Toen hij zijn hand weghaalde, keek hij eerst naar het bloed aan zijn vingers en toen naar Skey. De uitdrukking op zijn gezicht werd nog kwader. Grimmig liep hij dichter naar Skey toe. Hij gebaarde iets naar de twee hulpjes die Skey vasthielden. Die trokken zijn bij elkaar geboeide armen omhoog en drukten ze boven zijn hoofd tegen de muur.
Brandon keek Skey nog even aan. Toen vertrok zijn gezicht. Hij haalde uit en trapte hem met al zijn kracht tussen zijn ribben. Een scherpe, stekende pijn schoot door Skey’s borst. Hij kneep zijn ogen dicht en zijn lichaam wilde dubbelklappen als reactie op de trap, maar dat lukte niet omdat Brandons hulpjes zijn armen nog steeds boven zijn hoofd vasthielden. Hij ademde door, maar die ademhaling veroorzaakte een stekende pijn aan de rechterkant van zijn borst.
‘Dat heet een gebroken rib,’ hoorde hij Brandon boven zijn hoofd zeggen. ‘Hier ga je spijt van krijgen, Skey. Je zult hiervoor boeten, en zij ook. Je hebt geen idee met wie je te maken hebt.’ Het was even stil, maar toen hoorde hij dat Brandon opnieuw uithaalde. Nog een keer schopte hij hem tussen zijn ribben, op dezelfde plek. Skey klemde zijn kaken op elkaar en balde zijn handen boven zijn hoofd tot vuisten. Hij probeerde door te ademen en wachtte tot de pijn zou wegebben, maar dat gebeurde maar minimaal.
‘Klootzak,’ mompelde Brandon. Zijn energie verwijderde zich. Skey keek naar hem op en zag hem naar de andere kant van de ruimte lopen. Bij de deur draaide hij zich om.
‘Ga maar verder,’ zei hij tegen zijn hulpjes. ‘Laat het hem goed voelen. Zorg dat zijn vorige pak slaag een vriendschappelijk stoeipartijtje lijkt.’ Toen klopte hij op de deur en hij verdween naar buiten, Skey met zijn drie hulpjes en de vrouw in de ruimte achterlatend.
Afbeelding
Xatham
Banned
Banned

Tja... Ik had zelf ook bijna dubbelgepost en was ook aan het worstelen met forum op die dag, dus ik weet hoe jij je voelde.
Je verhaal blijft leuk, paar kleine feedbackjes:
Nooit. Mensen breken altijd. Ze kunnen zelf vaak meer doorstaan dan ze denken, maar het leed van een dierbare is altijd teveel.
En het mooiste van alles is dat Skey helemaal geen mens is! Hij breekt dus niet? :D
Hij zag Brandon voor zich staan, met zijn zonnebril weer op zijn hoofd en zijn hand tegen zijn gedrukt neus.
Ik zou 'gedrukt' en 'neus' in die zin omdraaien. Dat staat iets beter.
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Whoops, foutje die laatste haha :) die eerste is idd ook wel een beetje vaag, daar ga ik nog wel even aan sleutelen. Hier het vervolg! Als het goed is, is Brandon een eersteklas asshole in dit stukje.

________________________________________________________________________________

Een paar uur later zat Skey weer op dezelfde houten stoel als waar hij opgezeten had toen het allemaal begonnen was. Een klein kwartier geleden hadden Brandon’s hulpjes hun afranselingen gestaakt. Ze hadden zijn handen op dezelfde manier achter de rugleuning vastgeketend als de vorige keer en hem alleen in de ruimte achtergelaten. Ze hadden hun werk zodanig goed gedaan dat de kettingen om zijn polsen hem in de weg zaten. Ze dwongen hem te rechtop te zitten om zijn pijnlijke ribben te ontlasten, maar zaten ook niet strak genoeg om hem genoeg steun te bieden om erin te hangen.
Skey had zijn ogen dicht. Zijn gezicht was naar de grond gericht. Er liep een bloed langs zijn wang, dat door de zwaartekracht zo nu en dan losliet en recht onder hem op de grond drupte. Het kwam van de beschadigde plek op de linkerkant van zijn hoofd, die van zijn slaap tot zijn jukbeen liep. De schade die een loden pijp van één van Brandons mannetjes had aangericht. Ze hadden zijn hele lichaam ermee bewerkt. Hij kon de striemen ervan nog op zijn rug voelen. Voor dat doel hadden ze hem met een ketting om zijn hals aan het plafond gehangen, zodat zijn voeten nog net de grond raakten. Hij vermoedde dat zijn nek bont en blauw was. Zo voelde het tenminste. Verder zorgden zijn ribben en de knie waar ze een paar keer tegenaan hadden geschopt voor het meeste ongemak.
Hij had geen kik gegeven. De hele tijd niet. Hij wist dat dat ze frustreerde en dat hij het er waarschijnlijk alleen nog maar erger voor zichzelf door maakte, maar dat gold andersom ook. Hij had de waarheid gesproken tegen Brandon. Hoe meer ze hem aandeden, hoe meer ze het voor zichzelf verpestten. Iedere keer dat ze hem geslagen hadden, maakten ze kans dat hij mee zou werken een stukje kleiner. Hij begon ze steeds meer te haten en hij hielp geen mensen die hij haatte. Brandon werkte zichzelf tegen. Hij was alleen te zelfingenomen omdat te zien.
Skey’s luisterde naar zijn eigen ademhaling, het enige geluid in de verlaten kelder. Ondanks de pijn in zijn ribben was die redelijk regelmatig. In het donker van zijn gesloten ogen rook hij zijn eigen bloed en de vochtige muren om hem heen. Er hing nog een hint van de geur van kleding en transpiratie van Brandons lijfwachten. Ze hadden zich flink ingespannen om hem zo veel mogelijk leed te berokkenen. Talitha’s energie kon hij niet voelen. Ze hadden hem te ver van de muur vandaan gezet.
Zo zat hij een tijd, bewegingloos op de stoel. De wond in zijn slaap bloedde nog steeds toen de stilte in de ruimte abrupt doorbroken werd. Het geluid van de sloten die van buitenaf ontgrendeld werden, galmde door de kelder. Skey bleef zitten zoals hij zat. Hij hoefde niet op te kijken om te weten dat het Brandon zou zijn. Waarschijnlijk kwam hij het resultaat van zijn bevelen bekijken. De afgelopen uren had hij zich niet laten zien. Skey vermoedde dat hij zijn handen niet graag zelf vuil maakte. Hij leek hem het type dat liever anderen het werk liet doen dan dat hij zich zelf ergens voor inspande. Toen de deur open ging, bleek echter dat hij zich daarin vergiste.
Hij rook het. Hij rook het op het moment dat Brandon de ruimte binnenstapte. Het was niet langer enkel de lucht van zijn dure pak die de ruimte vulde. Er was nog iets anders, iets bekenders. Iets wat fris en bruisend was en Skey kon herkennen uit duizenden. De geur drong door tot zijn hersenen en trof hem als een bliksemslag. Zijn ogen gingen open. Hij staarde naar de betonnen vloer terwijl de geur door zijn hoofd en zijn zintuigen joeg. Toen keek hij op. Brandon rook naar Talitha.
Alles aan Brandon bevestigde wat Skey rook. Zijn hele houding, de zelfvoldane grijns op zijn gezicht. De pluk haar die uit model was geraakt en voor de zonnebril hing. De genietende manier waarop hij een sigaret op stak.
Skey keek naar hem en hij had het gevoel dat er iets binnenin hem begon te koken. De pijn, zijn gezicht, zijn ribben, zijn knie, alles verdween. Het enige wat er nog was, was die woede die bijtend door zijn lichaam trok, die zijn spieren hard maakte als staal en een moordlust in hem aanwakkerde die sterker was dan alles wat hij ooit gevoeld had. Hij balde zijn handen tot vuisten en wist zijn lichaam onder controle te houden, maar in zijn ogen vlamde de woede op als het rieten dak van een huis.
Brandons grijns verbreedde toen hij de uitdrukking op Skey’s gezicht zag. Hij nam de sigaret tussen zijn wijs- en middelvinger en liep een rondje om Skey’s stoel.
‘Ik kom net van de kamer hiernaast,’ zei hij. ‘Om je te bedanken voor je kopstoot, heb ik je vriendinnetje een privébezoekje gebracht in haar cel hiernaast. Een zeer aangenaam bezoekje, welteverstaan. Voor wat quality time tussen haar en mij.’
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Hey Jeetje,
Daar be ik weer, sorry het duurde superlang voordat ik weer reageer. Niet mijn schuld, het forum loopt al drie dagen vast en elke keer als ik iets wil posten, gaat het vanzelf uitloggen. Maar ik heb je stukjes wel gelezen :P
Ik heb egt respect voor jouw man, hoe jij tijd hebt om elke dag een stukje te posten, mij lukt dat sowieso niet. >.< Maar nu ff over je verhaal, jij bent egt gemeen tegenover Skey wrm laat jij hem twee achter elkaar martelen? (ik geef toe het is wel leuk om te lezen :P) ..
Jeetje schreef: ‘Ik kom net van de kamer hiernaast,’ zei hij. ‘Om je te bedanken voor je kopstoot, heb ik je vriendinnetje een privébezoekje gebracht in haar cel hiernaast. Een zeer aangenaam bezoekje, welteverstaan. Voor wat quality time tussen haar en mij.’
bedole je hier dat Brandon Talitha heeft aangerand. Iejjewww ranzig. als ik Skay was zou ik hem egt vermoorden. Maar hij kan dat niet omdat hij vastgebonden is. Egt een goede cliffhanger (hou ik niet van)

Schrijf snel verder. :super
PS: Oja als ik soms geen reactie plaatst wees gerust. Dat betekent niet dat ik het niet lees. Ik lees je verhaal altijd maar soms lukt het niet om een reactie te plaatsen. :angel
-Maaike-
Computer
Computer

Ik vind die Brandon al de hele tijd een eerste klas engerd en asshole :P Je weet zijn personage goed vorm te geven en vast te houden!
Vraag me af hoe Skey zich hier uit gaat redden, want het ziet er nu niet bepaald rooskleurig uit.

Ga zo door!

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Ik vrees dat dat vanzelf blijkt uit het volgende stukje Jenna! Dank jullie voor je reactie allebei :)

______________________________________________________________________________________

Hij keek naar Skey toen hij langs hem heen liep en glimlachte om de blik in zijn ogen. Skey keek brandend van woede hoe hij hem passeerde. Er stond zoveel spanning op zijn armen dat de kettingen om zijn polsen diep in zijn huid sneden.
‘Ik moet toegeven dat je een goede smaak hebt,’ ging Brandon verder. ‘Ze ziet er goed uit zonder kleren. Mooi lichaam, mooi koppie. Ik begrijp dat je haar graag neukt, zo nu en dan. Ze voelt goed. En het is op een vreemde manier opwindend als haar handen vastgebonden zijn terwijl je met haar bezig bent. Ze is nog mooier als ze hulpeloos is.’ Skey balde zijn handen tot vuisten. Zijn woede maakte zijn ademhaling zwaar, maar zijn ribben voelde hij niet meer. Brandons loopje straalde zoveel zelfingenomenheid en leedvermaak uit dat zijn hele wezen er naar verlangde hem vast te grijpen en hem op een zo langzame en pijnlijk mogelijke manier te vermoorden.
‘Misschien moet ik het nog maar een paar keer doen, voor ze doodgaat,’ hoorde hij Brandon zeggen. ‘Zo zonde om haar alleen maar in elkaar te slaan. En misschien moet ik mijn jongens haar ook niet ontzeggen. Ik zou haar graag voor mezelf houden, maar je moet anderen ook iets gunnen in het leven. Het is tenslotte egoïstisch om het plezier van zulke mooie dingen niet met je naasten te delen.’ Hij liep naar de achterkant van Skey’s stoel. Daar bleef hij staan en boog naar hem toe. Skey rook Talitha’s geur door die van Brandon heen en klemde zijn kaken op elkaar. Treiterig blies Brandon zijn sigarettenrook naar hem uit.
‘Dat maakt je boos, hè?’ zei hij zacht in Skey’s oor. ‘Het maakt je woedend dat ik je meisje heb gepakt om jou terug te betalen. Ik hoop dat je het voor je ziet. Ik hoop dat je voor je ziet hoe ik je arme, weerloze vriendinnetje neuk en ik hoop dat het je pijn doet tot in je ziel. Je zou voor haar moeten kiezen in plaats van voor jezelf. Ik krijg altijd wat ik wil, Skey. Je zult voor mij buigen of jullie zullen allebei door een hel gaan voor ik je dood laat gaan.’ Hij nam nog een laatste trek van zijn sigaret. Toen tikte hij de as af en drukte het brandende uiteinde tegen de wond in Skey’s slaap. Met een ruk trok Skey zijn hoofd weg en hij probeerde van de stoel bij Brandon in de buurt te komen om hem op welke manier dan ook te schaden, maar ze hadden hem te stevig vastgemaakt. Brandon gaf hem als reactie een elleboogstoot tegen de plek op zijn slaap, maar de pijn die hij daarmee veroorzaakte was volledig ondergeschikt aan wat Skey van binnen voelde. Het beeld van Talitha’s stralende, fonkelende ogen sneed overal door heen en hij wilde Brandon dood hebben voor wat hij met haar had gedaan. Zijn woede was zo sterk dat hij nog nauwelijks het bloed voelde dat in straaltjes langs zijn gezicht naar beneden liep.
‘Verdomde hufter!’ riep hij en hij gaf een ruk aan de boeien om zijn polsen. ‘Ik pak je hiervoor terug! Ik maak je af!’ Brandon lachte. Hij spreidde zijn armen en keek Skey vol leedvermaak aan.
‘Goed zo,’ riep hij. ‘Voel die woede. Voel het maar. Eindelijk breekt de muur. Verlies je zelfbeheersing. Voel het en gebruik het.’ Skey klemde zijn kiezen op elkaar. Hij balde zijn handen tot vuisten, die spieren in zijn armen gespannen. Zijn ademhaling was versneld en hij probeerde zichzelf weer onder controle te krijgen. Hij moest zich zien te beheersen. Dit was precies wat Brandon wilde. Hij dwong zichzelf te blijven zitten, zijn hart tot bedaren te brengen. De woede in zijn binnenste doofde echter niet uit en vlamde in zijn ogen.
‘Ik pak je hiervoor terug,’ siste hij. ‘Voor dit voorbij is.’ Brandon glimlachte.
‘Droom verder,’ zei hij. ‘Dit is de laatste waarschuwing die je krijgt, Skey. Ik ga ervan uit dat dit je overhaalt mee te werken. Als je straks een beetje gekalmeerd bent, komen we je halen om je opdracht met je door te nemen. Denk in de tussentijd maar aan leuke dingen. Aan wat er met Talitha gebeurd is door jouw koppigheid, bijvoorbeeld. Als je zo moeilijk blijft doen, zal het niet de laatste keer geweest zijn. Denk na, straks, voor je weer weigert te doen wat ik van je vraag.’ Hij nam nog een laatste trek en gooide zijn sigaret op de grond. ‘In de tussentijd, geniet ervan. Dat heb ik immers ook gedaan.’ Skey keek hem na, kokend van woede. Hij zwoer zichzelf dat hij Brandon bij de eerste de beste gelegenheid eigenhandig de nek om zou draaien.
Afbeelding
Xatham
Banned
Banned

Nou... Jeetje zeg! Je slaat wel een hele andere richting in met je verhaal. En die details... Ik zou haast zeggen dat jou zoiets overkomen is of dat je zelf zoiets hebt aangedaan. Nee grapje. Ik blijf het een leuk verhaal vinden hoor. Al wil ik eigenlijk wel dat er een 16+-icoontje op je verhaal komt, hopelijk kun je mij daarin een beetje gelijk geven?

En mijn spellingscontrole voor vandaag:
Skey’s luisterde naar zijn eigen ademhaling, het enige geluid in de verlaten kelder.
Volgens mij mag die 's achter Skey weg daar.
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Heyy Jeetje,
Ben er weer had je verhaal vanochtend al gelezen maar toen ik wou reageren ging de bel :P
Gatver als ik Skey was zou ik Brandon egt leven villen, wat een viezerik hey. Ik denk dat Skey toch meegaat doen met die opdracht van Brandon, anders gaat Talitha dood he ;(
Maar schrijf verder... @.@
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank jullie wel allebei! :) Xatham, ik ga vanaaf even kijken naar dat icoontje, voor nu even alleen snel een stukje (moet naar mijn werk, blegh).

__________________________________________________________________________________________

Gedurende het kwartier daarna probeerde Skey met stoel en al dichter naar de muur te komen. Hij wilde koste wat kost weten hoe het met Talitha ging. Op de plek waar hij nu zat, zat hij echter te ver van haar af. Met een handige combinatie van voetenwerk en andere bewegingen hoopte hij dichter in haar buurt te kunnen komen. Hij zou zijn handen niet kunnen gebruiken, maar hij zou haar wel door de muur heen kunnen verstaan. Hij moest weten hoe ze eraan toe was
Een tijdlang probeerde hij te verplaatsen, maar het lukte hem niet om dichter naar de wand te komen. Hij had te weinig ruimte bij zijn voeten en zat te strak aan de rugleuning gebonden om met stoel en al te kunnen verschuiven. Een kwartier van vergeefse pogingen later was hij geen millimeter opschoven en was het enige resultaat van zijn inspanningen een nadrukkelijkere pijn in zijn knie en zijn ribben en diepe afdrukken van de schakels om zijn polsen.
Gefrustreerd bleef hij op de stoel zitten, als een gekooid beest. Zijn woede kookte en bekoelde niet meer. Van de geestelijke rust die hij de afgelopen dagen had geprobeerd te behouden, was niets meer over. In zijn lichaam wervelde het van emoties en die namen alles over, zijn gedachten, zijn rationaliteit. Zijn hele bewustzijn werd in beslag genomen door de gedachte aan doden, pijn doen, wraak nemen. Het werd nog erger door het feit dat hij zo stevig aan de stoel vast zat dat hij zich nauwelijks kon bewegen. Hij kon zich in deze positie totaal niet afreageren en alle opgekropte woede en energie konden er op geen enkele manier uit. De eerste kans die hij daar wel toe had, pakte hij dan ook en daar moesten Brandons mannetjes onder lijden. Zoals beloofd kwamen ze hem niet veel later halen en voor het eerst verzette hij zich echt tegen ze toen ze hem van de stoel hadden gehaald. Hij wist er één een bloedneus te bezorgen en een ander een blauw oog, maar ze kregen al gauw versterking. Er kwamen er nog drie anderen bij om hem onder controle te houden. Het duurde even voor ze hem lang genoeg stil konden houden om zijn armen extra te boeien en hij kreeg een pak slaag van het Aziatische meisje omdat hij tegenwerkte. De bodyguard die hij een bloedneus had bezorgd legde eenzelfde soort ketting om zijn nek als ze om zijn armen hadden bevestigd en die kneep hij strak om zijn hals dicht. Toen ze hem zo eindelijk in bedwang konden houden, namen ze hem mee de kelder uit.
Het was de eerste keer dat hij buiten het vertrek waar hij de afgelopen dagen had doorgebracht kwam. De ruimte grensde aan een gang die uit dezelfde betonnen muren en vloeren bestond als de kelder waarin hij werd vastgehouden. In de linkerwand liepen allemaal deuren die naar soortgelijke kamers leidden, maar de andere deuren waren simpeler en hadden geen sloten en de meesten waren leeg. Schijnbaar was het vertrek met de speciale deur waarin Skey zat speciaal zo ingericht. Voor hem, of Brandon had vaker te maken met mensen die hij een paar dagen in een donker hol moest verstoppen om iets van ze voor elkaar te krijgen. Het zou Skey niets verbazen.
Ze namen hem mee de trap op die aan het einde van de gang grensde. Bovenaan kwamen ze tevoorschijn uit een luik in de vloer. De ruimte waarin ze terechtkwamen was enorm, groot en hoog en steunend op betonnen palen. Er zaten grote ramen bovenin het vertrek, die waren dichtgesmeerd met verf. Hier en daar stonden lange tafels, ijzeren en houten, en vanaf het hoge plafond hingen kettingen naar beneden met haken eraan. Skey wist gelijk waar ze de kettingen vandaan haalden die ze gebruikten om hem in bedwang te houden. Het geheel leek op een oude fabriekshal en zag er nogal vervallen uit.
Brandons hulpjes leidden hem achter het Aziatische meisje aan de ruimte door. Achterin het vertrek zat een grote roldeur, die hem deed denken aan die van een garage. Ze liepen eronderdoor en kwamen in een andere ruimte uit, die leek op degene waar ze net uit kwamen, maar die leger en opgeruimder was. Skey zag dat ook hier de hoge ramen waren dichtgeschilderd met donkere verf. Afgezien van wat oude lampen die aan het plafond hingen, was de hal leeg. Alleen Brandon stond er, met wat van zijn bodyguards. En naast hem, tot Skey’s verbazing, stond Bradley.
De jongen zag eruit of hij weken niet geslapen had. Zijn gezicht was bleek, hij was mager en zijn ogen lagen diep in hun kassen. Hij had een helende schram op zijn linkerwang, maar leek verder ongedeerd. Ook zijn handen waren geboeid en hij had kleding aan die Skey deed denken aan de pakken die ze in een gevangenis droegen. Hij was de enige zonder zonnebril op. Zijn houding was anders dan de laatste keer dat Skey hem gezien had. Angstig. Brandon had gekregen wat hij wilde.
Afbeelding
Xatham
Banned
Banned

Hmm... Ik vind dat je dit stukje een beetje samenvattend beschreven heb. Ik had best wat uitgebreider willen lezen hoe ze Skey mee namen, hoe het Aziatische meisje doet en hoe de omgeving anders wordt voor Skey. De situatie verandert totaal ten opzichte van de vorige stukjes, daar mag je best gebruik van maken.
Verder blijft je verhaal natuurlijk leuk! Ik ben benieuwd naar het vervolg! :D
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Als ik het nalees krijg ik wel hetzelfde gevoel! Ik vind het wel lastig mijn vinger te leggen op waar het precies ligt. Zou je wat specifieker kunnen zijn over wat jij denkt dat het beter zou maken? Op welke manier het meer uitschrijven (bv ook 'van bovenaf' verteld maar met meer details, of echt 'in de actie' verteld met stukjes dialoog oid) en welke handelingen meer uitschrijven? Wat zou jij er graag bij willen lezen? Dan ga ik er straks gelijk even aan sleutelen :)
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Weer bijgelezen. Leuk stukje, eerlijk gezegd vond ik het niet egt samenvattend. Het ging alleen een beetje te snel.We zijn van je gewend dat je alles in geuren en kleuren schrijft weetje drm. Hebben ze Bradley ook mishandeld dat hij er zo toegetakeld uitziet? Je beschreef egt alsof hij in een gevangenis heeft gezeten, je weet wel netals die gevangenis mensen in films.

Schrijf snel verder!!

XxJenna
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Bedankt voor je reactie Jenna! Bradley is niet gemarteld, zoals Brandon zegt heeft hij heel snel toegegeven en verteld wat ze wilden weten in de hoop dat dat Talitha zou sparen :)

_______________________________________________________________________________________

Bradley’s ogen werden groot toen hij Skey aan zag komen. Aan zijn gezicht te zien, kwam het als een complete verassing voor hem dat Skey al in handen van Brandon was gevallen. Ontsteld keek hij hoe Skey aan kwam lopen. Zijn blik ging van zijn beschadigde, bloedende gezicht naar het been waarmee hij mank liep vanwege de pijn in zijn knie en er verscheen een enorm schuldbewuste en sneue blik in zijn ogen.
‘S-skey,’ bracht hij uit toen ze Skey een paar meter van hem vandaan stilzetten, en zijn stem klonk zwak en schor. ‘Ik… je… hoe… ik wist niet dat je-’ Maar Brandon zijn hand hief en Bradley kromp in elkaar. Hij hield op met praten en keek angstig naar Brandon. Die liet zijn hand weer zakken toen Bradley zijn mond hield en keek hem aan.
‘Je praat niet tenzij iemand je daar om vraagt,’ zei hij. ‘Jullie allebei niet. Er wordt niet met elkaar gesproken. Ongehoorzaamheid leidt tot sancties. Begrijpen we dat?’ Skey schonk geen aandacht aan Brandon en hij keek naar Bradley.
‘Ben je in orde?’ vroeg hij alsof hij Brandon niet gehoord had. Bradley keek hem onzeker aan en het leek of hij antwoord wilde geven, maar zijn ogen schoten angstig en vertwijfeld naar Brandon toen die in beweging kwam. Brandon gaf een bevel aan één van zijn kleerkasten en die gaf Skey een elleboogstoot tussen zijn pijnlijke ribben. Skey kneep zijn ogen dicht en klemde zijn kaken op elkaar en kreeg een ruk aan de ketting om zijn nek toen de steek in zijn borst hem dubbel deed klappen.
‘Ik meen het, rooie,’ hoorde hij Brandon zeggen. ‘Je luistert naar mij of ik snij je tong eruit. En die van haar ook.’ Skey zag dat Bradley’s ogen nog groter werden en verdwaasd keek hij van de één naar de ander. Zijn smekende blik trof die van Skey, alsof hij hem smeekte dat het niet waar was dat ze Talitha te pakken hadden. Het feit dat Skey stil bleef zei waarschijnlijk genoeg, want zijn gezicht werd zo mogelijk nog schuldbewuster en paniekeriger.
‘Nu,’ zei Brandon en hij liep naar Bradley toe. ‘Skey, maak kennis met je testpersoon voor de komende tijd. Je kent hem al, dus verdere introductie is niet nodig, denk ik.’ Hij sloeg een arm om Bradley heen, die in elkaar kromp door die aanraking. Brandon grijnsde en hij woelde Bradley door zijn haar. Bradley kneep zijn ogen dicht en dook nog verder in elkaar.
‘Bradley is degene op wie je de komende tijd je controling uit gaat proberen. Om te oefenen en om ons te bewijzen wat je kan. Gezien je je echte slachtoffer zichzelf dood moet laten rijden, gaan wij je met leren hoe je iemand bestuurt die in een auto rijdt. Zodat je weet waar het gaspedaal zit en aan kunt voelen hoe je hem moet laten sturen.’ Hij klopte Bradley op zijn schouder.
‘Om te voorkomen dat je je testpersoon zichzelf iets aan laat doen om ons dwars te zitten, hebben we besloten dat het handig zou zijn om Bradley te gebruiken. Tenzij je nog meer naasten pijn wilt bezorgen, gaan we ervan uit dat je niet zo stom bent hem in dezelfde penibele situatie te brengen als je met Talitha hebt gedaan.’ Skey merkte dat Bradley’s ogen smekend en paniekerig naar antwoorden zochten, maar hij keek hem expres niet aan. Brandon kon hoog en laag springen, maar hij ging Bradley niet laten doen wat hij wilde. Ook niet om te oefenen. Nu niet, nooit niet. Brandon had een grote fout gemaakt door Talitha te misbruiken en hem dat te vertellen. Dat moest hij hem alleen nog aan zijn verstand zien te krijgen.

Hoofdstuk

Het eerste wat Brandon wilde, was dat Skey liet zien hoe de controle door oogcontact werkte. Hij gebood hem daartoe Bradley aan te kijken en hem precies drie passen naar voren te laten lopen. Skey weigerde. Hij maakte geen stampij, maar deed gewoon niets. Eerst keek hij niet eens naar Bradley. Brandon bleef iedere keer maar zeggen dat hij Bradley aan moest kijken, en iedere keer als hij niet reageerde, verkochten ze hem een knal of een rotschop. Dat was hij inmiddels wel gewend en het deerde hem niet. De lichamelijke pijn was even niet belangrijk. Hij hoefde maar aan Talitha te denken en die woede die dat veroorzaakte overstemde alles. Bradley leek nog meer te lijden onder wat ze met hem deden dan hij zelf.
Na een hoop gedoe besloot Skey te doen wat Brandon vroeg en Bradley aan te kijken om Brandon te jennen en hem valse hoop te geven. Resultaat was dat hij ongeveer een halfuur naar een angstig terugkijkende Bradley stond te kijken zonder dat hij ook maar enige moeite deed in zijn hoofd door te dringen. Bradley’s gezicht drong nauwelijks tot hem door. Hij sloot zich overal voor af en dacht alleen aan Talitha en zijn haat tegenover Brandon, die ervoor zorgde dat hij geen seconde vergat waarom hij weigerde mee te werken. Brandon was in de tussentijd overgegaan op het herhalen van het bevel ‘Laat hem drie passen naar voren lopen’ en dat probeerde hij op dezelfde manier te bereiken als hoe hij geprobeerd had hem Bradley aan te laten kijken. Het hielp voor geen meter en er ging een uur voorbij zonder dat Skey Bradley ook maar een vinger liet verroeren.
Laatst gewijzigd door Jeetje op 23 jun 2012 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
-Maaike-
Computer
Computer

Pff, het wordt echt spannend! Het is net of ik een zware thriller uit de kast heb gepakt en dan te bedenken dat je eerste post nog zo lieflijk en met humoristisch tintje was. Kun je nagaan, hoe erg je verhaal een ommezwaai heeft gemaakt, in de positieve zin ^_^

Ga zo door!

My head is a jungle...
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Hey Jeetje,
Ben er weer :P Je stukje was dit keer egt lang, maakt het veel spannender. Ik heb je stukje gelezen en heb nu ontspanningsplan bedacht voor Skey en Bradley. Kijk het gaat ongeveer zo. Skey kan toch iets telepatie of hoe je het ook mag noemen doen. Kijk hij zou met Bradley contact moeten maken en dan moet hij ervoor zorgen dat Bradley de bril van Brandon's hoofd haalt. Zodat hij Brandon kan besturen weetje. Dan moet hij Brandon commanderen om hun vrij te laten met Talitha erbij ofzo?. Dan moeten ze alleen nog die kleerkasten uitschakelen en natuurlijk Talitha terug halen. Oja als toetje zo Skey die Brandon kunnen vermoorden ofzo. :P
Zo een hele ontspanningsplan voor skey, Als cadautje van mij :P

Kijk zie je wat je met me doet. Je brengt me op allemaal ideeen. moet ook ff je martelstukjes onthouden zodat ik voorals ik een horrorilm ga schrijven. Kan goed van pas komen met die kettingen enz. :P

Maar schrijf verder, wil weten hoe het verder gaat!!
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Sorry sorry sorry dat ik gisteren (en eergisteren? :o) niet gepost heb! Drukke dagen gehad met werk, de paarden en van alles, dus bij deze weer een stukje! Super bedankt nog voor jullie leuke reacties! Ik overweeg trouwens de eerste alinea's van dit stuk ook verder uit te schrijven, omdat ze misschien, net als Xatham en Jenna aangeven in een eerdere post, misschien wat snel gaan, of vinden jullie dat niet?

____________________________________________________________________________________

Brandon hield het nog een tijd vol, maar Skey was net zo volhardend als hij zelf was. Het duurde nog bijna een uur voor Brandon inzag dat zijn huidige methode geen vruchten afwierp, maar uiteindelijk leek het toch tot hem door te dringen. Na nog wat vruchteloze pogingen maakte hij er een einde aan met de woorden: ‘Dit schiet niet op. Breng hem maar naar zijn cel. We nemen straks zijn vriendinnetje nog wel een keer onder handen en dan kijken we of dat hem op andere gedachten brengt.’ Daarmee was Skey’s eerste sessie met Bradley afgelopen, zonder dat Skey de jongen ook maar één keer had laten doen wat Brandon wilde. Brandon was duidelijk niet tevreden. Hij discussieerde even op geïrriteerde toon wat met één van zijn hulpjes en liep toen de hal uit zonder de anderen nog een blik waardig te keuren. Aan zijn manier van lopen zag Skey dat het feit dat het hem nog steeds niet was gelukt te krijgen wat hij wilde hem ergens niet op zijn gemak stelde.
Skey werd meegenomen door Brandons bodyguards. Ze sleepten hem mee de loods uit, en ze brachten hem terug naar de kelder waar ze hem opgesloten hielden. Ze waren met zijn vieren en leken een stuk meer op hun hoede te zijn dan voor hij er eerder die dag een paar een blauw oog en een bloedneus had bezorgd. Twee van hen hielden hem vast, maar de andere twee leken het niet meer aan te durven hem onderweg nog te treiteren of op een andere manier dwars te zitten.
Bij de kelder aangekomen, haalden ze de deur van het slot en zetten hem in de deuropening. Ze hielden hem stevig vast en maakten de ketting om zijn polsen los. Toen ze dat gedaan hadden, gaven ze hem een harde duw in zijn rug en sloegen gauw de deur achter hem dicht. Waarschijnlijk waren ze bang dat hij zich om zou draaien en ze opnieuw te lijf zou gaan.
Skey had echter belangrijkere dingen aan zijn hoofd. Hij krabbelde overeind toen de deur achter hem vergrendeld werd en licht mank liep hij naar de muur die aan Talitha’s ruimte grensde. Hij bleef ervoor staan en concentreerde zich even op zijn kalmte, op zijn zintuigen. Toen legde hij zijn hand tegen de muur. De kettingen hadden wonden in zijn polsen gemaakt en er liepen straaltjes en vlekken opgedroogd bloed langs zijn handen omlaag, maar Skey schonk er geen aandacht aan. Hij deed zijn ogen dicht en concentreerde zich op Talitha’s energie. Langzaam liet hij zijn handen langs de muur glijden, zoekend naar haar aanwezigheid. Hij gebood zichzelf rustig te blijven zoeken, ook al had hij geen idee hoe ze eraan toe was na wat Brandon met haar had gedaan.
Het duurde even voor het hem lukte haar energie op te pikken. Uiteindelijk vond hij haar onderaan de linkerkant van de muur. Haar energie kwam van laag bij de grond, wat betekende dat ze tegen de muur aan op de grond zat of lag. Skey betwijfelde of dat een goed teken was. Hij hurkte neerbij de muur en liet zijn handen naar de bron van haar energie glijden.
‘Talitha,’ zei hij. Hij voelde dat Talitha bewoog.
‘Skey,’ zei ze. Haar stem klonk minder duidelijk dan gisteren. Skey zocht de muur af naar de warmte van haar handen. Hij vond er één, zo’n halve meter boven de grond. Toen hij zijn hand op de hoogte van de hare legde, voelde hij aan haar energie dat ze pijn had.
‘Heb je pijn?’ vroeg hij. ‘Gaat het?’ Talitha’s hand zakte omlaag. Zijn hand volgde die van haar.
‘Valt wel mee,’ zei ze. Skey wist dat ze loog. Dat deed hij immers ook tegen haar.
‘Ik voel het, Talitha,’ zei hij. ‘Door de muur heen. Komt het door hem? Door Brandon?’ Ze ging rechter op zitten. Haar warmte verplaatste zich wat omhoog.
‘Meer door mijn eigen lichaam,’ zei ze. Skey keek naar de plek waar hij haar lichaam vermoedde.
‘Ben je ziek?’
‘Nog niet.’
‘Maar het begint wel.’
‘Het valt wel mee, Skey. Maak je geen zorgen om mij. Je weet wat ik gezegd heb. Het is niet belangrijk hoe ik me voel en wat ze met me doen. Niet met wat er nu tegenover staat.’ Hij hoorde dat ze hoestte. ‘Hoe gaat het met jou?’ Skey wreef met zijn hand over de sneeën in zijn polsen.
‘Prima,’ zei hij. ‘Maak je geen zorgen om mij.’ Talitha vond het niet grappig dat hij haar eigen woorden herhaalde.
‘Skey…,’ zei ze, maar haar stem klonk dof vanachter het beton. Skey liet zich ook op de grond zakken en ging tegen de muur zitten. Er stak iets in zijn ribben en zijn knie protesteerde, maar hij negeerde die pijnprikkel en leunde tegen de wand.
‘Nee, echt,’ zei hij. ‘Het gaat prima.’
‘Je liegt,’ zei Talitha. Skey glimlachte cynisch.
‘Jij ook,’ zei hij. Het was even stil. Skey keek voor zich uit en liet zijn hoofd tegen de muur achter hem rusten, tegen haar energie aan.
‘Ik heb Bradley net gezien,’ zei hij toen. Talitha bewoog weer.
‘Bradley?’ herhaalde ze. ‘Hebben ze hem ook?’
‘Ja. Ze hebben hem gechanteerd. Door hem weten ze het over ons, en over het oogcontact en de mentale controle.’
‘Is hij in orde?’ Skey glimlachte wrang.
‘Licht eraan hoe je het bekijkt.’
‘Wat wilden ze? Waarom zetten ze hem bij jou in de buurt?’
‘Ze willen dat ik hem controleer. Dat ik laat zien dat het kan, en dat ik leer hoe ik hem een auto moeten laten besturen.’
‘Heb je het gedaan?’
‘Nee.’
‘Ga je het doen?’
‘Zolang ik het kan voorkomen niet. Maar als jij ziek wordt…’
‘Nee, Skey. Niet voor mij. Ik ga liever door de hel en terug dan dat Brandon zijn zin krijgt.’ Skey keek voor zich uit. Typisch Talitha.
‘Brandon gaat verder dan de hel, Talitha,’ zei hij.
Laatst gewijzigd door Jeetje op 23 jun 2012 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Xatham
Banned
Banned

Hmm... Je dialoog is een beetje kaal op het einde, daar mag je wat meer bijschrijven wat mij betreft. Verder blijft het een leuk verhaal. Hopelijk blijft Skey zo volhardend in het niet opvolgen van Brandon, ik denk dat dat leuker is dan wanneer hij uiteindelijk toch (door Talitha) aan hem toegeeft.
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Jejj You are back!!
En je hebt ons beloont met een superlang stukje. Egt leuk :P
Sorry verder heb ik niks te zeggen. Ik kan nooit in jouw verhalen spellingsfouten ontdekken en kritiek heb ik ook niet.. en het heeft ook eigenlijk niet veel zin als ik duizend keer achter elkaar zeg dat ik je verhaal te gek vind, maar dat weet je al nu wel denk ik.
Het staat in mijn top 10 verhalen! Je hebt wel concurrentie, moet ik bekennen. ;)

Maar schrijf pleazze verder !! @.@
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Haha dank jullie wel voor jullie leuke reacties! :) Ik doe er weer alvast een stukje bij, ben tot en met morgen weg dus anders duurt het weer zo lang :) verderop in het verhaal wordt het weer wat spannender Jenna dus dan ben ik misschien een waardige concurrente voor mijn concurenten ;) Xatham, thanks nog voor je berichtje, ik ga er asap aan sleutelen!

Het bleef stil aan de andere kant van de muur. Skey vermoedde dat Talitha overwoog hoe ze daarop moest reageren, dus hij hield zijn mond en wachtte even. Toen werd hij zich echter bewust van iets anders. Haar energie was veranderd. De rust die er net in haar uitstraling was geweest, was verdwenen. Hij richtte zijn hoofd op en draaide het naar de muur.
‘Talitha?’ vroeg hij. Er was ineens zoveel spanning in haar energie dat hij die dwars door de muur heen kon voelen. Hij merkte dat haar stemming invloed had op die van hem.
‘Stil,’ hoorde hij haar zeggen. ‘Wacht.’ In haar stem hoorde hij de spanning die hij ook in haar energie voelde. Er was serieus iets aan de hand. Hij hoefde niet lang te wachten om erachter te komen wat.
‘Ze komen eraan,’ zei ze toen met gedempte stem. ‘Ik hoor ze aan de deur.’ Skey voelde dat ze overeind krabbelde en hij deed hetzelfde.
‘Ga weg bij de muur,’ siste hij. ‘Zorg dat ze niets merken.’ Talitha’s energie verdween en snel liep hij naar de andere kant van het vertrek. Hij steunde tegen de achtermuur en liet zich daar op de grond zakken, alsof hij er zo al eeuwen zat. Uiterlijk leek hij rustig, maar hij luisterde scherp in de hoop dat hij geluiden vanuit Talitha’s kelder op zou kunnen vangen. Dat lukte hem niet. Ook in zijn lichaam zette spanning aan, en hij had sterk de behoefte om naar de muur te lopen om te luisteren wat er gebeurde, maar die wist hij te onderdrukken. Hij bleef op de grond zitten, ingespannen luisterend. Lang de tijd kreeg hij niet, want nog geen paar minuten later werden ook de sloten van zijn eigen cel ontgrendeld. Zijn ogen schoten naar de deur. De deur ging open en Brandon kwam binnen met een deel van zijn gevolg. Hij keek naar Skey en toen hij hem zo los zag zitten, zonder boeien, werd hij kwaad.
‘Welke idioot heeft hem losgemaakt?’ riep hij tegen zijn hulpjes. ‘Wie heeft zijn boeien afgedaan? Heb ik gezegd dat we al klaar met hem waren?’ Gelijk kwamen er een paar kleerkasten naar Skey toe en ze trokken hem overeind. Skey verzette zich toen ze zijn armen op zijn rug probeerden te krijgen en er moesten nog twee hulpjes bijkomen eer het ze lukte de kettingen weer om zijn polsen te bevestigen. Toen ze hem weer in het gareel hadden, trokken ze hem mee naar een hoek van de kelder die Brandon aanwees. Ze stonden er nog geen twee tellen toen hij Talitha’s geur opving.
Skey keek op. De deur ging verder open en het Aziatische meisje en één van haar mannelijke collega’s kwamen binnen. Ze hadden Talitha bij zich. Zoals Skey al verwacht had, had ze niet de waarheid gesproken over hoe ze eraan toe was. Ze had alleen haar korte nachtjurkje aan en de schade die ze aangericht hadden, was goed te zien. Over de gehele lengte van haar benen, armen en in haar nek liepen striemen, duidelijk het resultaat van een touw waarmee ze vastgebonden was geweest. Op haar bovenbenen zaten blauwe plekken en één kant van haar gezicht, haar slaap, jukbeen en een gedeelte van haar wang, was blauw en geschaafd. Hij zag ook duidelijk aan haar dat ze zich ook door het beginnende tekort aan bloed niet goed voelde. Haar gezicht was wit en in contrast met de blauwe plekken en rode striemen maakte haar hele lichaam een bleke indruk.
Brandon grijnsde om de uitdrukking op Skey’s gezicht toen Talitha binnenkwam. Hij pakte haar bij haar arm en trok haar naar zich toe.
‘En dan heb je nog niet eens alles gezien,’ zei hij. Hij draaide haar met haar rug naar Skey toe en trok haar nachtjurkje omhoog. Boven haar blote billen onthulde hij een veelvoud aan rode, langgerekte afdrukken van iets waar ze haar mee geslagen hadden. Kneuzingen in verschillende gradaties blauw bedekten haar rug. Skey klemde zijn kiezen op elkaar en zijn ogen gleden naar Brandon, die zelfvoldaan grijnsde.
‘Ik denk niet dat ze iets gebroken heeft,’ zei hij. ‘Maar het komende uur zullen we ons best gaan doen daar verandering in te brengen. En jij gaat toekijken. Dat wordt onze nieuwste manier om jou zover te krijgen dat je luistert. Als je je gezicht afwendt of je ogen dichtdoet, steek ik die van haar uit. Ik blijf hier staan om te genieten van de uitdrukking op je gezicht en om erop toe te zien dat je goed kijkt naar wat je haar aandoet. Waag het niet ook maar een seconde te missen. Voor iedere seconde die jij niet naar haar kijkt, krijgt zij er een kwartier bij.’ Hij liet Talitha‘s jurkje los en duwde haar hardhandig naar zijn lijfwachten. Ze vingen haar op en namen haar in de houdgreep. Brandon knikte naar ze. Eén van hen stroopte zijn mouwen op en ging voor Talitha staan, maar Brandon leek zich te bedenken. Hij knipte met zijn vingers voor de kleerkast iets kon doen.
‘Wacht,’ zei hij. ‘Trek haar kleren uit. Ik wil dat hij ziet wat hij haar aandoet. Hij mag geen schram missen.’ Gehoorzaam bogen de bodyguards naast Talitha zich over haar heen. Skey keek strak naar haar gezicht terwijl ze haar jurkje van haar lichaam sjorden. Talitha keek terug en gaf geen krimp. Haar gezicht was hard en ondanks haar beroerde toestand zag hij geen angst in haar ogen. Alleen woede en een sterke overtuiging, volhardendheid. Haar blik hield die van hem vast, ook toen haar jurkje ergens aan de andere kant van de kamer belandde. Hij keek niet naar haar lichaam, naar de kneuzingen en beschadigingen, maar alleen naar haar ogen. Vlak voor de eerste vuist haar raakte, schudde ze heel licht haar hoofd, nauwelijks waarneembaar. Hij wist dat dat het beeld was dat hij de rest van de tijd voor zich moest houden, bij alles wat ze haar aan zouden doen. Het beeld van Talitha die heel licht haar hoofd schudde, met alle overtuiging in haar ogen die ze nog in zich had.
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Woww wat een asshole is die Brandon!! Hij is egt harteloos man, zoiets doe je iemand toch niet aan!? Ik vind het egt zielig voor Skey dat hij machteloos moet toekijken hoe zijn meisje mishandeld wordt!! Jeetje je moet later in je verhaal ervoor zorgen dat Skey hem 10x harder terug pakt. Das pas grappig XD
Neej grapje
Schrijf verder!!
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank je wel Jenna! Wie weet verderop in het verhaal haha ;)

_____________________________________________________________________________________

In het uur dat daarop volgde, kreeg Talitha gelijk. Ze ging door de hel en terug en ze nam Skey met zich mee. Hij wist niet of ze in de tijd waarin ze met haar bezig waren iets bij haar braken, maar ze deden haar wel zodanig pijn dat het hem ook pijn deed. Toch keek hij naar haar, zoals hem opgedragen was. Hij keek strak naar alles wat ze met haar deden zonder zijn blik van haar af te wenden. Misschien om te voorkomen dat Brandon haar nog langer zou laten lijden, misschien om zichzelf te straffen, misschien als steun aan Talitha. Een steeds groter schuldgevoel begon zich van hem meester te maken. Zijn beslissing en zijn koppigheid begonnen aan hem te vreten, maar iedere keer als hij die twijfel voelde, dacht hij aan Talitha die hem zonder twijfel in haar ogen aankeek en haar hoofd schudde. Het hielp gedeeltelijk, maar niet meer zo sterk als het voorheen gedaan had.
En Talitha gaf geen kik. De hele tijd niet. Ze schopten haar, sloegen haar, stompten haar met en zonder boksbeugels en maakten met aanstekers en sigaretten brandplekken op haar huid. Ze sleepten haar aan een touw om haar hals over de grond, haar handen op haar rug gebonden, terwijl ze haar in haar maag en rug schopten en haar met kettingen en pijpen sloegen, maar ze maakte geen enkel geluid. Soms vertrok haar gezicht even, maar de strakke blik in haar ogen veranderde niet. Haar lichaam begon er steeds gekneusder uit te zien, maar het was of ze alles wat ze voelde buitensloot. Haar veerkrachtigheid verraste zelfs Skey. Pas toen ze met de punt van een mes onder haar nagels begonnen te wroeten, hoorde hij haar piepen en kronkelde ze van de pijn. Een paar meter verderop lachte Brandon om de uitdrukking op Skey’s gezicht toen ze dat deden. Talitha viel wit als een doek op de grond en toen pas maakte Brandon er een einde aan.
‘Laten we het hierbij houden voor vandaag,’ zei hij toen hij opstond na ruim een uur lijden en ellende. ‘We willen niet dat ze out gaat van de pijn. Breng haar terug naar haar cel. Morgen gaan we verder als hij nog steeds niet wil luisteren.’ Natuurlijk werd er gedaan wat Brandon zei. Iedereen in de ruimte kwam in beweging. Zijn mannetjes trokken Talitha overeind en sleepten haar mee naar de deur. Skey volgde haar met zijn ogen, ook al was er niemand meer die hem vertelde dat te doen. Haar lichaam was gehavend. Het laatste wat hij zag voor ze haar mee de deur uitnamen, was het touw om haar polsen dat diep in haar vlees had gesneden en de rechterkant van haar lichaam, die van boven tot onder geschaafd was doordat ze haar over de ruwe vloer hadden gesleept. Hij kreeg geen contact meer met haar. Haar ogen waren dicht en het lukte hem niet om haar blik te vangen voor ze hinkend de ruimte uit verdween. In plaats daarvan verscheen Brandon in zijn gezichtsveld. Hij was vlak voor Skey gaan staan en was bezig een sigaret op te steken.
‘Ik hoop dat je daar iets van geleerd hebt,’ zei hij terwijl hij het vlammetje van een aansteker ontstak. Skey zei niets. Hij hield zijn blik op een punt ergens links van Brandon gericht. Hij voelde dat Brandon zijn gezicht bestudeerde. Toen Skey niet terugkeek, zette Brandon een stap dichter naar hem toe. Hij drukte zijn hand tegen Skey’s pijnlijke ribben en boorde zijn vingers in zijn lichaam. Er trok een stekende pijn door Skey’s borst.
‘Luister naar me, Skey,’ zei hij. ‘Als je denkt dat dit erg is, weet je niet waar ik toe in staat ben. Ik heb gezegd dat ik haar dood laat gaan en dat doe ik ook. Het is aan jou om voor die tijd te zorgen dat je doet wat ik wil. Als jij niets doet, doe ik ook niets om haar in leven te houden. Dan laat ik jullie allebei sterven.’ Hij glimlachte licht. Zijn ogen gleden over Skey’s gezicht.
‘Of jou misschien niet. Misschien hou ik jou nog even op de been zodat je een tijdlang moet leven met het besef dat je haar vermoord hebt, indirect. Of direct. Net hoe je het wil zien.’ Skey reageerde niet. Brandons hand verdween weer van Skey’s ribben. Hij nam een trek van zijn sigaret. Hij tikte de as van zijn sigaret en langzaam blies hij de rook uit in Skey’s gezicht. Skey klemde zijn kaken op elkaar, maar wist zich te beheersen. Hij voelde dat Brandon zijn gezicht bestudeerde vanachter de zonnebril
‘Weet je, ik moet toegeven dat je taai bent,’ zei Brandon. ‘En zij ook. Op een bepaalde manier verbaast het me hoe anders jullie zijn dan mensen. Een mens had allang toegegeven. Niemand zou haar zoveel laten lijden voor één of andere principekwestie die je vertelt dat je niet aan mij toe moet geven.’ Hij keek Skey aan. ‘Ik ben er nog niet over uit of ik dat bewonderenswaardig of teleurstellend moet vinden. Een combinatie van beiden, waarschijnlijk.’ Skey keek naar hem op. Even keken ze elkaar aan. Toen draaide Brandon zich om en hij liep naar de deur.
‘Laat hem geboeid vannacht,’ zei hij tegen zijn hulpjes. ‘Dat scheelt morgen weer tijd.’ Toen verdween hij zonder nog iets te zeggen de cel uit.
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik kreeg egt kippenvel toen ze Talitha zoveel pijn deden. En dat ze met een zakmes aan haar nagels gingen. Das egt vies en dat doet zuper pijn. Heb in zo een film gezien toen ze met een tang iemand nagels eruit trokken. Diegene viel flauw door de pijn. Je nagels en je neus zijn gevoeligste plek. Die doen het pijnlijkst..
Okej genoeg Biologie.
Neej maar ik was egt misselijk over dat stukje. Heb egt de neiging om Brandon te wurgen, hoe durft ie!?

Bij jou zie ik nooit spellingsfouten of ik heb het over het hoofd gezien. Een van die :P
Schrijf snel verder...! @.@
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank je wel voor je leuke reactie Jenna! Alvast weer het volgende stukje :)

__________________________________________________________________________________

Zijn hulpjes wachtten tot hij ver genoeg uit de buurt was. Toen trokken ze Skey mee naar de achterkant van het vertrek en ze duwden hem hardhandig voorover op de grond, in de hoek die het verst bij de deur vandaan was. Eén van hem gaf hem nog een trap tegen zijn knie om hem te vertragen voor het geval hij achter ze aan had willen komen. Skey klemde zijn kaken op elkaar, maar verroerde zich verder niet. Liggend op de grond wachtte hij tot de pijn in zijn knie weggeëbd was en tot Brandons de kelder uitgelopen waren. Toen de deur achter hen dicht ging, krabbelde hij zo goed en kwaad als het ging overeind. Zijn handen zaten nog steeds strak op zijn rug gebonden en dat in combinatie met zijn zeurende knie zorgde ervoor dat dat wat moeite koste. Toen het hem uiteindelijk gelukt was, liep hij naar de muur. Hij leunde er met zijn schouder tegenaan en deed even zijn ogen dicht. Hij en probeerde Talitha‘s energie op te pikken, maar het lukte hem niet. Het feit dat zijn handen op zijn rug geboeid waren werkte al niet mee en waarschijnlijk zat Talitha te ver van de muur vandaan. Misschien hadden ze haar in het midden van de ruimte op een stoel gezet of was ze te zwak geweest nog naar de muur te lopen toen ze haar binnen hadden gebracht.
Skey leunde tegen de muur en liet zich op de grond zakken. Hij wist dat het afgelopen uur slecht voor Talitha’s gezondheid was geweest. Het had haar veel energie gekost en dat had haar alleen nog maar zwakker gemaakt. Hij probeerde uit te rekenen hoe lang het geleden was dat ze haar hoofdact had gehad, haar laatste bloed. De afgelopen dagen en nachten waren nogal een waas zonder besef van tijd in de donkere kelder en hij wist niet precies hoe lang ze al door Brandon werden vastgehouden. Aan zijn lichaam te voelen, had hij minimaal zo’n twee nachten niet geslapen. Een snel rekensommetje vertelde hem dat dat betekende dat Talitha zo’n acht à negen dagen geen bloed had gedronken. Dat was hetzelfde tijdsbestek als waarbij ze vorige keer ziek was geworden. Brandon had gelijk. Talitha zou nog maar een paar dagen in leven kunnen blijven en dat waren er waarschijnlijk nog minder dan hij dacht.
Skey deed zijn ogen dicht en probeerde na te denken. Het ging traag. hij was moe, zijn lichaam zeurde om slaap, en zijn knie begon stijver te worden en hij kreeg meer last van zijn ribben. Voor hem was het pas een dag of vier, vijf geleden dat hij zijn hoofdact had gehad en hij voelde zich nog niet echt beroerd door een tekort aan bloed, maar hij merkte wel dat hij meer last begon te krijgen van pijn. Normaal gesproken, dat wil zeggen, als hij met grotere regelmaat bloed binnen kreeg, bleef zijn pijngrens hoger en heelde zijn lichaam sneller dan het had gedaan dan toen hij nog een mens was. Naarmate de stoffen in zijn bloed echter af begonnen te nemen, werd hij ontvankelijker voor pijn en verdwenen de energie en de mogelijkheid om sneller te kunnen helen. Na een week zonder vers bloed zou zijn pijngrens gelijk komen te liggen aan die van een normaal mens en wanneer hij echt zo ziek zou worden als Talitha vorige keer was geweest, werd die nog veel lager. Hij vermoedde dat Brandon dat niet wist en wilde ook koste wat kost zien te voorkomen dat hij daar wel achter kwam. Hij wist niet of hij het aan zou kunnen zien dat Brandon haar meer pijn zou doen dan hij had durven dromen terwijl haar lichaam tegelijkertijd ook nog bezig was tegen zichzelf te vechten.
Het lukte Skey nog een tijd wakker te blijven bij de muur in de hoop dat vroeg of laat hij een teken van leven van Talitha op zou vangen, maar op een geven moment zorgde het tekort aan slaap ervoor dat hij in een soort roes terecht kwam. Hij sliep niet echt, maar was er ook niet meer volledig bij. Het lukte hem niet eruit te blijven. Hij schrok nog één keer wakker, van niets in het bijzonder, maar daarna viel hij uiteindelijk toch in slaap, hoezeer hij er ook tegen vocht. En hij droomde. Het was lang geleden dat hij voor het laatst gedroomd had, maar nu droomde hij herinneringen die samenvloeiden tot één verhaal, magische momenten tussen hem en Talitha die alles tussen hen uittekenden. Hij droomde over hun avond bij de haven, over de nacht na Talitha’s laatste hoofdact, over haar mooie, stralende gezicht. Hij droomde over haar warmte en het gevoel van haar gezonde lichaam. Het was een mooie droom, maar tegelijkertijd deed hij pijn door de realiteit.
Hij had geen idee hoe lang hij uiteindelijk onder zijl was. Tegen de tijd dat hij weer wakker werd, was het eerste waarvan hij zich bewust werd Talitha’s energie, vlak bij hem aan de andere kant van de muur. Ze had hem gevonden. Schijnbaar had ze zich toch nog door de ruimte kunnen verplaatsen en had ze zijn energie toen hij sliep opgezocht. Zo te voelen was bij hem tegen de muur gaan zitten.
Skey schrok ervan hoe zwak haar energie was door de muur heen. Ze had pijn en voelde fragiel. Hij voelde geen warmte van haar lichaam meer. Het uur met Brandons hulpjes moest haar veel kracht gekost hebben.
‘Talitha,’ zei hij. ‘Talitha.’ Hij moest haar naam een paar keer herhalen voor hij reactie kreeg.
‘Skey,’ hoorde hij haar toen zeggen. Haar stem klonk mat en zwak.
‘Talitha,’ zei en hij draaide zich zo dicht mogelijk naar de muur. ‘Gaat het met je?’ Ze zei niets. Dat bevestigde zijn vermoeden en stelde hem allerminst gerust. Het feit dat ze niet meer probeerde te doen of het goed met haar ging, sprak boekdelen.
Afbeelding
-Maaike-
Computer
Computer

Je maakt het wel erg spannend en ook wel een beetje een tunnel zonder licht! Ik vraag me echt af, hoe je ze hier uit laat komen, als je dat al van plan bent... :unsure
Jeetje schreef:tot Brandons de kelder uitgelopen waren.
Ik denk dat je hier "hulpjes" achter 'Brandons' mist.

Ga zo door!

My head is a jungle...
Xatham
Banned
Banned

Pfoe... Ik vind die Brandon wel zwak zeg. Wat mij betreft gaat Talitha en Skey gewoon dood, stervend in de goede herinneringen die ze samen hadden. Veel beter dan die gast zijn vuile plannetjes uitvoeren.
Haar lichaam begon er steeds gekneusder uit te zien,
Dit vond ik een beetje gekke zin. Hoe ziet een gekneusd lichaam er dan uit? :O
‘Talitha,’ zei en hij draaide zich zo dicht mogelijk naar de muur.
Hier mist een onderwerp na 'zei'.
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Leuk dat jullie het nog steeds lezen! :D Tunnel zonder licht klinkt gevaarlijk haha, als jullie het te langdradig willen worden zeggen jullie het he! Ik probeer er niet teveel doorheen te rushen maar misschien ben ik een beetje te enthousiast ;) hopelijk vinden jullie het nog leuk, morgen het volgende stukje :)
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Hey!

Je hebt weer gepost! En nu zeker met een lkker lang stukje ;)
Je maakt het nu wel erg spannend zeg, met dat Talitha bijna dood gaat enz. Arme Skey ;(

Hier heb ik ff een rare zin.

--Hij en probeerde Talitha‘s energie op te pikken, maar het lukte hem niet. --

Ehmm ik weet niet of die ''en'' er eigenlijk tussen hoort, of had je met hij een zin gemaakt. Zoals Hij leunde tegen de muur en probeerde.......
Ik weet niey je moet er ff naar kijken.

Verder niks opgemerkt :P
Ga snel verder!!
Gesloten

Terug naar “De Boekenplank”