Cirque des Vampires

Hier vind je alle voltooide fantasieverhalen!
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Thanks voor het eruit halen van de foutjes! Ga ze vanavond gelijk even verbeteren in mijn document :) hier het volgende stukje voor vandaag :)

___________________________________________________________________________________

‘Talitha?’ herhaalde hij.
‘Mijn lichaam doet pijn,’ gaf ze toen toe. Die bekentenis was heel wat voor haar. Talitha gaf niet graag toe dat het slecht met haar ging. De afgelopen dagen was gebleken dat dat al helemaal in situaties als deze gold.
Skey deed zijn ogen dicht en liet zijn hoofd tegen de muur rusten. Hij slikte.
‘Het spijt me,’ zei hij. Maar Talitha reageerde: ‘Nee. Het is niet jouw schuld.’
‘Dat is niet waar. Als ik gewoon had gedaan wat hij vroeg, was jij er nu niet zo aan toe geweest.’
‘Je hebt het goede gedaan, Skey.’ Skey hoorde dat het vermoeiend voor haar was om met hem te praten. Hij draaide de zijkant van zijn gezicht naar de muur om haar beter te horen.
‘Nee. Als ik niet zo koppig was geweest, was dit allemaal niet gebeurd.’
‘Hij had het er toch niet bij laten zitten, Skey. Hij had ons toch niet zomaar laten gaan als je had gedaan wat hij wilde.’ Skey schudde zijn hoofd.
‘Dat weet je niet. Misschien wel.’ Hij draaide zijn lichaam wat en leunde tegen de muur. ‘Nu heb je ergens in mee gesleept waarvan ik niet weet hoe ik het af moet maken.’ Talitha’s energie veranderde een beetje. Hij vermoedde dat ze haar ogen dichtdeed.
‘Skey, we hebben het hier over gehad, weet je nog?’ Talitha pauzeerde even en Skey wachtte. Ze klonk moe, maar aan haar stem hoorde hij dat ze wilde praten, dat ze dit wilde zeggen, ook al kostte het haar moeite. Ze ging verder: ‘We hebben gezegd dat we de risico’s zouden accepteren en daar zitten we nu middenin. Het is mijn eigen keuze geweest. Niets hiervan is jouw schuld.’ Hij voelde dat ze wat bewoog, dichter naar hem toe kwam.
‘En weet je wat?’ zei ze. ‘Ik ben blij met de keuzes die ik gemaakt heb. Ik ben blij met het leven dat ik heb geleefd. Ik heb veel moois om aan terug te denken. Als ik nu doodga, ben ik blij dat ik het risico met jou genomen heb.’ Skey slikte opnieuw en hij klemde zijn kaken op elkaar.
‘Het is goed, Skey,’ hoorde hij Talitha zeggen. ‘Ik heb tenminste dat ene gevoeld dat we niet zouden kunnen voelen. Liefde. Ik ben blij dat ik dat meegemaakt heb voor ik doodga. Ik heb liever dan dat het zo eindigt, dan dat ik mijn hele leven zonder dat te voelen door had moeten brengen.’ Het was even stil. Skey hield zijn ogen dicht.
‘Ik ook,’ zei hij toen. Talitha’s energie leek even wat warmer te worden, minder lijdend.
‘Ik hou van jou, Skey,’ zei ze. ‘Ik weet dat ik het nooit gezegd heb, maar het is zo. Het spijt me voor alles wat ik laatst tegen je zei, toen je Bradley was gaan zoeken. Ik vertrouw je en ik hou van jou.’ Ze pauzeerde even. ‘Als ik dit niet overleef, wil ik niet dat je ooit spijt hebt van wat we gehad hebben. Dat heb ik ook niet. Jij bent het beste wat me ooit is overkomen.’ Skey liet zijn hoofd tegen de muur rusten en deed zijn ogen open.
‘Geen afscheid nemen,’ zei hij. ‘Niet doen. Ik laat je niet doodgaan.’
‘Jij niet, maar Brandon wel.’ Skey schudde zijn hoofd.
‘Niet zolang ik leef.’ Hij draaide zijn gezicht naar haar energie toe. ‘En, Talitha?’ Maar zijn gevoel was zo sterk dat hij het niet in woorden hoefde uit te drukken. Aan de andere kant van de wand zei Talitha: ‘Ik weet wat je wilt zeggen. Ik voel het door de muur heen. En ik voelde het al voor die muur er tussen ons was. Geen zorgen, Skey. Ik zal nooit vergeten hoe het voelde.’
Afbeelding
~: Geen loopvogel maar een sloopvogel :~
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Oh my gosh!! Hoe romantisch. Het lijkt wel een stukje uit Romeo and Julia. Egt super mooi en goed geschreven Jeetje.
Ik heb deze maar een klein foutje ontdekt.
Jeetje schreef: ‘Dat weet je niet. Misschien wel.’ Hij draaide zijn lichaam wat en leunde tegen de muur. ‘Nu heb je ergens in mee gesleept waarvan ik niet weet hoe ik het af moet maken.’ Talitha’s energie veranderde een beetje.
Tussen nu heb en je ben je denk ik vergeten om een onderwerp te plaatsen. "Ik" denk..

Maar verder is het super!! Ik hoop egt dat Talitha niet doodgaat ander ga ik egt huilen.

Ga snel verder !!

XxxJenna
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent, en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent....
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Bedankt voor je reactie Jenna, leuk dat je het leuk vond om te lezen :)

______________________________________________________________________________________

Hoofdstuk

Skey viel tegen de muur van zijn cel aan in slaap. Hij sliep droomloos en rotsvast. Hoe lang hij sliep, wist hij niet. Hij werd pas weer wakker toen Brandons hulpjes hem weer uit zijn kelder kwamen halen. Hij had geen idee hoeveel tijd er verstreken was sinds ze hem alleen achter gelaten hadden. Het was in ieder geval niet genoeg, want hij voelde zich lichamelijk slecht toen hij wakker werd. Zijn spieren deden pijn en zijn ribben voelde hij flink. De ongemakkelijke houding met zijn handen op zijn rug had hem geen goed gedaan.
Het meeste last had hij echter van zijn knie. Die was op een onhandige manier gebogen geweest terwijl hij sliep en er stak iets als hij hem bewoog. Zijn kniegewricht was stijf en toen Brandons hulpjes hem kwamen halen om hem mee de kelder uit te nemen, kostte het hem moeite er normaal mee te lopen. Natuurlijk merkten Brandons kleerkasten dat ook. Geïndoctrineerd door hun baas lieten ze geen enkele kans om hem pijn te doen onbenut, dus ook deze niet. Ze schopten hem onderweg zo nu en dan vooruit en duwden hem onderling heen en weer, zodat zijn been nog meer belast werd. Skey’s handen waren nog steeds op zijn rug gebonden, dus veel kon hij niet terugdoen. Ook daar maakten ze gebruik van, want halverwege schopte één van de kleerkasten hem voorover en toen Skey op de grond terecht kwam, zette hij zijn voet op de kettingen om zijn polsen en steunde er met zijn volle gewicht op. De schakels drukten diep in Skey’s vlees en de pijn maakte hem woedend. Voor het eerst verloor hij zijn zelfbeheersing en deed hij een poging dicht genoeg bij de boosdoener in de buurt te komen om hem op de één of andere manier iets aan te doen te doen, maar de anderen trokken hem net op tijd uit de buurt. De dikke kaalkop die hem omver getrapt had lachte alleen maar en gaf hem een kaakstoot op de koop toe. Skey zwoer zichzelf dat hij het hem betaald zou zetten zodra hij de kans kreeg.
Na dat akkefietje hervatten ze hun weg door de uitgestorven fabriek. Brandons hulpjes namen hem mee naar de fabriekshal een verdieping hoger, waar ze een dag eerder ook geweest waren. Bradley was daar ook. Skey zag dat hij sterk vermagerd was. Hij vermoedde dat ze hem te weinig eten en slaap gaven om hem lichamelijk en mentaal te breken. Hij wist dat het een deel van Brandons plan was. Waarschijnlijk hoopten ze dat Bradley uiteindelijk uit ellende of zelfmedelijden zelf zou gaan proberen Skey over te halen mee te werken en dat die daar wel aan toe zou geven.
Brandons hulpjes namen Skey mee de hal in. Brandon stond naast een lege auto, bewaakt door het Aziatische meisje en één van Brandons andere bodyguards. Brandon zelf stond naast hem.
‘Skey,’ zei Brandon toen zijn hulpjes Skey de hal in brachten. ‘Welkom terug. Heb je lekker geslapen?’ Hij grijnsde.
‘Fijn over Talitha gedroomd? Vast wel. Jammer dat ze er niet meer zo uitziet als in je dromen.’ Skey zag dat Bradley tegenover hem ongerust opkeek bij die woorden. Zijn blik verplaatste van Brandon naar Skey, maar Skey gaf er expres geen gehoor aan. Hij zei niets en hield zijn blik op een punt ergens tussen Bradley en Brandon in gericht. Ook al zou hij dat nooit aan Brandon laten merken, ondanks Talitha’s woorden had hij nog steeds twijfels over de voortgang van het hele verhaal en hun beslissing om niet mee te werken. Omdat het hem niet gelukt was wakker te blijven, had hij er ook niet meer over na kunnen denken.Het grootste deel van hem wilde onder geen beding toegeven, maar hij was het beeld van Talitha’s gehavende lichaam na haar sessie met Brandons mannetjes nog niet vergeten.
‘Vandaag gaan we zorgen dat alles een beetje opschiet,’ hoorde hij Brandon zeggen. ‘Je gaat door middel van mentale controle zorgen dat Bradley in die auto stapt en vervolgens laat je hem een rondje door de loods rijden. Als je weigert, zullen we beginnen Bradley net zo toe te takelen als we met Talitha hebben gedaan. Kijken of dat misschien wel helpt.’ Skey wist dat hij dat net zo goed zei om Bradley te intimideren als om hem op stang te jagen. En hij zag dat het werkte, ook, in zekere mate. Bradley keek angstig van Skey naar Brandon en Skey zag dat het zweet hem letterlijk uitbrak. Hij wist niet of Bradley’s angst zo sterk was dat hij Skey zou gaan smeken naar Brandon te luisteren, maar Skey wist wel dat hij ervoor kon zorgen dat ze daar nooit achter hoefden te komen. Dat deed hij dus ook.
Eindelijk gebruikte hij de mentale controle waar Brandon zo nieuwsgierig naar was. Telkens als één van Brandons hulpjes naar de van angst verstijfde Bradley uithaalde, zorgde Skey ervoor dat hij Bradley kort overnam en liet hij hem de slag ontwijken of pijnloos opvangen. Brandon leek daardoor heen en weer geslingerd te worden tussen opgetogenheid en frustratie. Opgetogen omdat Skey op deze manier liet zien dat hij Bradley wel degelijk kon besturen, maar gefrustreerd omdat hij dat alleen deed om Bradley dingen te laten doen die ze juist níét wilden. Hij liet het echter een tijd gaan, waarschijnlijk denkend dat hij Skey ook zover kon krijgen de volgende stap te nemen nu ze deze grens overwonnen hadden. Toen dat niet gebeurde, won Brandons irritatie het uiteindelijk toch van zijn opwinding. Toen Skey Bradley voor de vijftiende keer een langs schietende vuist had laten ontwijken, leek hij in te zien dat zijn huidige tactiek niet werkte en stapte hij over op een andere. Die tactiek was er één die hij al eerder gebruikt had. Hij liet zijn hulpjes Talitha halen.
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Niet weer die arme Talitha he! Ze wordt gewoon als aas gebruikt hej. Grappig dat Skey zijn mentale krachten gebruikte om Brandon te iriteren. Aleen niet leuk dat Brandon heb daarvoor straft ;(

Vind egt spannend vooral nu ze Talitha weer gaan mishandelen (niet dat da leuk is voor haar)

Schrijf snel verder!!
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent, en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent....
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Ze gebruiken haar inderdaad als een soort hefboom ja :( thanks voor je meeleven altijd Jenna, is leuk om te zien, erg motiverend haha :)

Ook in dit geval vermoedde Skey dat Brandon Talitha erbij haalde om zowel op zijn gemoed als dat van Bradley in te spelen. Skey had immers inmiddels bewezen dat hij niet toegaf door wat ze met Talitha deden en dat gold ook voor Talitha zelf. Bradley was het enige hulpstuk dat Brandon nog had. Waarschijnlijk hoopte hij dat de jongen Skey net het laatste zetje zou geven om mee te werken als hij wel zou breken door wat ze met Talitha deden.
Zo gebeurde het dus dat Talitha opnieuw uit haar cel werd gehaald om gebruikt te worden als hefboom, als overtuigingsmiddel. Skey zag aan Bradley’s gezicht toen ze haar binnen brachten dat Brandon goed had gegokt. Ze hadden haar haar nachtjurkje weer aangetrokken, maar het was nog goed te zien hoe slecht ze eraan toe was. Haar lichaam was gehavend en haar tekort aan bloed was inmiddels duidelijk zichtbaar. Ze was lijkbleek en haar ogen begonnen bloeddoorlopen te raken. Ze was snel achteruit gegaan sinds gisteren. Ze was sterk verzwakt en leek nauwelijks nog de kracht te hebben zelf te lopen. Er verscheen ontzettend veel schuldgevoel en medelijden op Bradley’s gezicht toen hij haar zo binnen zag komen strompelen. Skey wist wat hij voelde. Hij zag zijn eigen pijn om haar toestand terug in Bradley’s hele houding.
Daarna ging het zoals Skey verwacht had. Brandon gebruikte Talitha om op Bradley’s medelijden in te spelen. Elke keer dat Skey weigerde te doen wat Brandon vroeg, gaven ze haar ervan langs. Bradley bleef een tijdlang sterk, sterker dan Skey verwacht had. Hij zag dat het hem net zo goed pijn deed om te zien wat ze met Talitha deden, maar de jongen leek ook door te hebben dat dat juist was waar Brandon op uit was en ondanks alles wist hij zich nog een tijd in te houden. Toch begon de twijfel op een gegeven moment toe te slaan. Skey zag het aan Bradley’s gezicht en hij begreep waarom. Het ging steeds slechter met Talitha en iedere keer dat ze haar tegen de grond sloegen, bleef ze langer en stiller liggen. Ondanks haar verzwakte toestand hield ze zich sterk, maar Skey zag dat Bradley bij iedere klap die ze haar verkochten paniekeriger en bezorger werd. Af en toe keek hij smekend van Talitha naar Skey, alsof hij hem wilde vragen of hij echt niet beter gewoon kon doen wat Brandon vroeg, maar hij leek zelf ook aan te voelen dat dat juist was waar ze op hoopten en het lukte hem toch nog een tijd zijn mond te houden
Dat, samen met het feit dat zowel Skey als Talitha geen strobreed toegaven, begon Brandon zo langzamerhand zichtbaar te frustreren. Skey zag dat hij zijn zelfbeheersing en geduld begon te verliezen. Zijn eigen hoop en misschien wel naïviteit begonnen hem parten te spelen. Op een gegeven moment lag Talitha op de grond en toen schopte één van Brandons hulpjes haar in haar maag. Het was zo hard dat ze in elkaar kromp en kreunde. Dat was een kentering voor haar, want het was de eerste keer dat ze zo duidelijk blijk van pijn gaf.
Die omslag in Talitha’s weerstand stemde Brandon duidelijk optimistisch. Onmiddellijk zag hij een kans dat moment van zwakte verder uit te buiten, om te krijgen wat hij wilde. Hij liep naar Talitha toe en hurkte bij haar neer. Hij pakte haar gezicht van en draaide het Skey’s kant op. Talitha had haar ogen dichtgeknepen en de pijn was sterk in haar energie.
‘Kijk,’ zei Brandon tegen Skey, die een paar meter verderop stond. ‘Ze heeft pijn. Door jou. Waarom laat je haar dit doorstaan? Ik dacht dat je van haar hield.’ Hij pakte Talitha bij haar haren en hield haar gezicht zijn kant op gedraaid.
‘Je weet wat je moet doen om het op te laten houden, Skey. Laat hem in de auto stappen. Doe wat ik zeg en alle pijn en ellende kunnen voor haar voorbij zijn. Als je hem maar in die auto laat stappen.’ Hij keek Skey aan en hij wachtte. Schijnbaar verwachtte hij dat Talitha’s zichtbare pijn eindelijk voor vooruitgang zou zorgen. Het was of zelfs al zijn hulpjes hun adem inhielden, in afwachting van Skey’s reactie. Maar hun optimisme was te groot. Skey deed niets. Hij hield zijn blik strak op Talitha gericht en zei geen woord. Hij negeerde Brandon en Bradley volkomen en had dezelfde strakke uitdrukking op zijn gezicht als hij de afgelopen dagen tijdens ieder moment met Brandon had gehad.
Het bleef nog even stil, maar toen barstte de bom. Brandon werd woedend. Skey’s stilzwijgen was de druppel. Toen hij nog steeds niets deed, bereikte Brandons frustratie zijn hoogtepunt.
‘Wel verdomme!’ riep hij uit toen Skey zijn blik nog steeds niet op Bradley richtte. ‘Jij verdomde koppige klootzak!’ Hij liet Talitha op de grond vallen en beende naar Skey toe. Woest greep hij de ketting om zijn nek vast en trok zijn gezicht met een ruk dichter naar dat van hem toe.
‘Ik ben zó klaar met jou en eigenwijze gedrag,’ siste hij met op elkaar geklemde kaken tegen Skey. ‘Wat is ervoor nodig? Wat wil je dat ik doe om je in te laten zien dat je enige optie gewoon meewerken is?’ Skey liet zijn ogen naar Brandons zonnebril glijden. Ze keken elkaar aan. Skey dacht aan Talitha, aan Brandon die pijn leed tot hij krijste, en zei niets. Brandon keek hem met brandende woede op zijn gezicht aan en gaf een harde ruk aan de ketting.
‘Geef verdomme antwoord als ik tegen je praat,’ zei hij. ‘Wat moet ik je nog aandoen om je zover te krijgen dat je die achterlijke eenzame oorlog van je opgeeft? Om je uit je eigen wereldje te krijgen?’
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Eindelijk hier komt het hoor Dames en Heren. Brandon wordt gek!! Ik wed dat er nu heel veel actie komt. Nu is hij eindelijk boos, ik dacht al wanneer begint zijn geduld op te raken. Nu dus :D

Go on!
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Haha thanks voor je enthousiasme Jenna, maar je het wel gelijk, eindelijk krijgen we een ommezwaai! Ben trouwens vergeten te vermelden eerder, in dit verhaal wordt iemand niet gelijk een vampier als hij enkel een keer gebeten wordt, daar gaat nog een heel proces aan vooraf. Wordt later allemaal nog duidelijk :) als iemand wordt gebeten en hij verliest niet zoveel bloed dat hij eraan doodgaat, houdt hij er verder in ieder geval niets aan over :)

_________________________________________________________________________________

Brandon wachtte, maar toen hij opnieuw geen reactie kreeg, vertrok zijn gezicht. Hij gaf Skey een stomp in zjjn maag en rukte hem aan de ketting weer overeind.
‘Waag het niet me te negeren, verdomde kutIer,’ snauwde hij. ‘Wil je dat ik iets anders verzin? Ik heb nog wel wat ideetjes. Wil je dat we de volgende stap nemen? Dat ik je meisje neem en haar hier voor je ogen platneuk? Eerst ik, en dan de rest. Lijkt dat je wat? Trekt dat je dan misschien over de streep?’ Skey klemde zijn kaken op elkaar, maar bleef strak langs Brandon heen voor zich uit kijken. Hij voelde dat Brandons ogen vanachter de zonnebril over de zijne gleden, peilend. Toen hij geen spoortje zwakte kon ontdekken, vertrok zijn gezicht van pure woede. Hij gaf Skey met een gefrustreerde brul een stoot tegen zijn kaak en liet hem los. Toen rukte zijn colbertjas open.
‘Best,’ riep hij. ‘Dan doen we het op de andere manier.’ Er sprong een knoop van Brandons colbertjas en hij smeet hem op de grond. Met woedende passen liep hij naar Talitha toe. Hij pakte haar bij haar arm en trok haar overeind. Hardhandig slingerde hij haar naar de muur. Talitha kwam met een knal tegen het beton terecht. Haar hoofd klapte tegen de wand en met haar armen nog steeds op haar rug gebonden, zeeg ze langs de muur neer op de grond. Ze kneep haar ogen dicht en er liep een straaltje bloed vanuit haar haar langs haar slaap omlaag.
Brandons hernieuwde mentaliteit maakte scheuren in Skey’s zelfbeheersing. Hij keek met pompende adrenaline en woede in zijn aderen hoe Brandon zijn broek los begon te maken en naar Talitha toeliep. Hij meende het. Skey zag het aan alles, aan de uitdrukking op zijn gezicht, zijn korte bewegingen. Het was of hij een driftbui had, een rode waas voor zijn ogen. Ook Bradley zag dat. Een paar meter verderop keek de jongen paniekerig van de één naar de ander. Eindelijk lukte het hem niet meer zich in te houden.
‘Skey!’ riep hij. ‘Doe iets!’ Maar Talitha was nu sterker dan Bradley. Ze richtte zich wat op vanaf de grond en schor riep ze: ‘Waag het verdomme niet!’ Brandon greep haar bij haar haar en trok haar een stukje omhoog. Hij stompte haar in haar zij, haar vasthoudend bij haar haar, en sleurde haar toen verder overeind. Hardhandig drukte hij haar tegen de muur, met de voorkant van haar lichaam tegen het beton. Hij drukte zijn eigen lichaam tegen haar rug om haar op haar plaats te houden. Ruw trok hij haar nachtjurkje omhoog en Skey zag dat Talitha haar ogen dichtkneep en haar ontblote tanden op elkaar klemde toen ze zijn adem in haar nek voelde.
‘Skey!’ gilde Bradley met overslaande stem. Het klonk schel en smekend, tegelijkertijd gealarmeerd. Het was of Talitha’s ogen open gingen door dat geluid gingen. Haar ogen troffen die van Skey en het was of haar blik alles bevroor. Ze keek hem aan en alles om hen heen ging ineens heel langzaam. Brandon hield Talitha tegen de muur gedrukt en maakte de knopen van zijn broek los en terwijl dat gebeurde, terwijl Talitha naar Skey, keek, vlamde het laatste restje kracht op in haar ogen. Het was of een adrenalinestoot haar aanzette tot de eerste en laatste keer dat ze zich zou verzetten. Toen draaide ze een ruk haar hoofd om. Skey zag een flits van haar bloeddoorlopen ogen en lange, parelwitte hoektanden voor ze haar tanden vol in Brandons hals boorde.
Brandon slaakte een kreet. Hij drukte zijn hand tegen zijn nek en deinsde achteruit. Talitha kreeg daardoor de ruimte om te bewegen en ze draaide zich om. Met haar laatste kracht haalde ze uit en ze schopte hem vol in zijn kruis. Het kostte haar veel kracht en het lukte haar niet om daarna nog overeind te blijven, en ze zakte neer op de vloer, maar ook Brandon ging neer. Met zijn handen tussen zijn benen viel hij brullend op de grond. Zijn zonnebril viel af en kermend rolde hij heen en weer over de vloer. Talitha leunde met haar rug tegen de muur en keek hijgend naar hem.
Brandon had zijn ogen dichtgeknepen en zijn kaken op elkaar geklemd. Zijn gekerm hield nog even aan, maar werd langzaam minder. Toen één van zijn hulpjes naar hem toe wilde komen, hield hij hem met één enkel gebaar tegen. Langzaam leek hij de pijn te boven te komen. Moeizaam stak hij zijn hand uit en pakte zijn zonnebril van de grond. Hij drukte hem op zijn neus en kwam voorzichtig wat overeind. Toen hij weer in staat was zich te bewegen, keek hij op naar Talitha. Skey zag aan zijn gezicht dat de pijn hem woedend maakte. Hij werkte zich moeizaam op zijn knieën en kroop naar haar toe. De uitdrukking op zijn gezicht beloofde niet veel goeds.
‘Talitha!’ gilde Bradley, maar Talitha leek het niet meer op te kunnen brengen om op te staan en voor Brandon weg te rennen. Ze bleef op de grond zitten, half tegen de muur aan geleund, en keek met versnelde ademhaling hoe Brandon op haar af kwam. Haar laatste energie was opgegaan aan haar aanval van daarnet. Ze kon niet meer.
Brandon kroop naar haar toe. Vlak bij haar drukte hij zich omhoog en richtte zich met zichtbare moeite op. Even keken ze elkaar hijgend aan, Talitha en Brandon. Toen balde Brandon zijn hand tot een vuist. Hij haalde uit, met alle pijn en woede die hij in zich had. Hij raakte Talitha tegen de zijkant van haar hoofd. Het was hard, echt hard. Talitha klapte op de grond, haar ogen gingen dicht en ze bewoog niet meer.
Zelfs Bradley vergat Talitha’s naam te roepen. Het was of alles in de hal stil werd. De opgewonden, hectische sfeer van net was in één klap verdwenen. Samen met Talitha werd met die laatste klap iedereen en alles lamgeslagen. Iederen bleef doodstil staan.
Brandon liet zich naast Talitha tegen de muur zakken. Hijgend leunde hij er tegenaan. Zijn hulpjes keken allemaal naar Talitha, zich afvragend of ze hem tot het uiterste hadden gedreven. Of het afgelopen was, of die laatste klap haar fataal was geworden.
Skey voelde zich of iets hem verdoofd had. Hij staarde naar Talitha’s levenloze lichaam. Haar ogen waren dicht en haar gezicht was bleek. Hij kon niet zien of haar borstkas nog bewoog, of ze nog ademde. Hij kon haar energie niet voelen. Hij kon niet voelen of ze nog leefde.
Afbeelding
Xatham
Banned
Banned

Of Talitha nou dood is of niet, ik vind het goed dat Skey niet aan Brandon heeft toegegeven en ik hoop ook niet dat dat nog gaat gebeuren.
Verder heb ik een 16+-icoontje op je verhaal gezet. Ik vind dat je de geweldscènes toch iets te uitbundig beschrijft voor onze jongere lezers en ook de manier waarop je over seks en verkrachting praat is iets té voor de lagere leeftijdsklasses. Hopelijk kun je me bij mijn mening vinden. Mocht je het er niet mee eens zijn kun je altijd een PB'tje naar mij sturen of naar Saskia (als moderator van het fantasy-board)
Maar goed... Ik als 19-jarige blijf je verhaal natuurlijk wel gewoon lezen! ;)

Paar feedbackjes:
‘Nu heb je ergens in mee gesleept waarvan ik niet weet hoe ik het af moet maken.’
Daar mist 'ik' in het begin van de zin.
Zijn spieren deden pijn en zijn ribben voelde hij flink.
Het laatste stukje hier klinkt een beetje vreemd. Ik zou op zoek gaan naar andere woorden in de plaats van 'voelde flink'.
Hij gaf Skey een stomp in zjjn maag en rukte hem aan de ketting weer overeind.
'Zjjn' moet 'zijn' zijn.
‘Waag het niet me te negeren, verdomde kutIer,’
Dat laatste woord klopt niet helemaal geloof ik? Ik weet alleen niet wat het had moeten zijn?
Hij stompte haar in haar zij, haar vasthoudend bij haar haar,
Een tip die ik al eerder had gegeven. Maak van de 2e 'haar', 'haren'.
Het was of Talitha’s ogen open gingen door dat geluid gingen.
Er staat twee keer 'gingen' in die zin, waarvan er waarschijnlijk eentje weg moet.
As the phoenix arises from his ashes...
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Is prima hoor Xatham, geen probleem :) bedankt voor het aanpassen van het icoontje en het eruit halen van de foutjes!

_________________________________________________________________________________________

Naast Talitha liet Brandon zijn hoofd tegen de muur rusten. Hij drukte zijn hand tegen zijn hals en gebaarde opzij.
‘Kijk of ze nog bijkomt,’ zei hij. Eén van zijn hulpjes liep langs hem heen naar Talitha toe. Iedereen keek ingespannen naar haar en naar de bodyguard die naast haar neerhurkte. Skey staarde er als verdoofd naar. Zijn hele wezen was op Talitha gericht. Uit alle macht probeerde hij een sprankje van haar energie op te vangen. Er bestond niets anders meer.
De bodyguard legde zijn vinger in Talitha’s nek. Hij voelde even, zoekend naar een hartslag. Toen pakte hij haar gezicht en klopte op haar wangen.
‘Wakker worden,’ zei hij. ‘Hé, kom op. Kom eruit.’ Hij trok één van haar oogleden omhoog en keek naar haar pupil. Nog een keer klopte hij tegen haar wangen, draaide haar wat opzij. Toen proestte ze. Haar ogen gingen een stukje open en de bodyguard tilde haar overeind, zodat ze rechtop kwam te zitten. Talitha hoestte wat bloed op en zakte bijna gelijk weer in elkaar, ook al was ze bij bewustzijn. Vanuit haar ooghoek gleed een vuurrode druppel bloed over haar wang. Skey keek naar haar, kokend en tegelijkertijd trillend van woede en adrenaline en opluchting, en hij hoorde ook Bradley een zucht slaken.
Een paar meter verderop keek Brandon even Talitha’s kant op. Toen liet hij zijn hoofd weer tegen de muur rusten en deed zijn ogen dicht, terwijl het bloed van zijn hals tussen zijn vingers door op zijn pak sijpelde.
‘Breng ze naar hun cel,’ zei hij. ‘Het is afgelopen. We verzinnen iets anders, morgen. Breng ze weg.’ Het was of iedereen even een paar seconden aarzelde, maar toen Brandon verder niets zei, kwamen alle aanwezigen in de hal in beweging. De kleerkasten die Skey vasthadden trokken hem mee en begonnen hem mee naar de deur te trekken. Ook Bradley werd meegenomen. Alles gebeurde in stilte, een soort sfeer van verbijstering. Het was of iedereen nog steeds onder de indruk was van wat er net was gebeurd. Alleen Skey worstelde een beetje om tijd te rekken om te kijken hoe het met Talitha ging. Hij zag dat de bodyguard probeerde haar overeind te hijsen, maar ze kon niet meer op haar benen staan. De man was gedwongen haar op te tillen. Skey zag een vreemde zachtheid in zijn aanrakingen, die hij nog bij geen één van hen eerder had gezien. Het was of hij een zeker respect voor haar had gekregen door wat ze net had gedaan. Dat stelde Skey gerust. Ze zouden haar niets meer doen, voorlopig. Brandon had deze werkwijze opgegeven. Deze slag hadden ze gewonnen. De prijs was echter hoog, veel te hoog geweest.

Hoofdstuk

Die nacht kreeg Skey geen contact meer met Talitha. Ze lieten hem langer alleen in de kelder dan gewoonlijk, waarschijnlijk om een nieuwe tactiek te bespreken, maar hoe lang hij ook naar Talitha’s energie zocht, hij kon hem niet meer vinden. Urenlang liep hij heen en weer langs de muur, zoekend naar haar warmte. Ze hadden zijn boeien losgemaakt, maar het had geen zin meer. Zelfs nu hij zijn handen weer tegen de wand kon drukken, lukte het hem niet ook maar enig teken van leven van haar op te vangen.
Skey maakte zich zorgen. Het was of hij nog steeds verdoofd was door de laatste klap die Brandon haar gegeven had. Hij kreeg het beeld van haar levenloze lichaam niet meer van zijn netvlies. Ze was zo zwak geweest, zo ziek. Het was moeilijk te rijmen met alles wat er aan deze periode vooraf was gegaan. Hij kon zich haast niet meer voorstellen dat ze weken, misschien zelfs dagen geleden nog samen onbezorgd gelukkig waren geweest. Het leek wel of die herinneringen van iemand anders waren, uit een ander leven.
Hij wist dat er iets moest gebeuren. Zoals het er nu voorstond, zou Talitha nog één, maximaal twee dagen te leven hebben. Dat besef was er de hele tijd al geweest, op de achtergrond, maar het was of het nu pas echt tot hem doordrong hoe dichtbij het kwam. Maar wat had hij dan verwacht? Dat het niet zover zou komen? Dat er als vanzelf wel iets zou gebeuren voor het zover was? Nee. Brandon zou haar dood laten gaan als hij niet meewerkte. Er was niets meer wat daar aan te doen was. Talitha mocht daar vrede mee hebben, maar dat gold niet voor Skey. Hij kon haar niet dood laten gaan. Het idee van een wereld zonder haar was bijna onvoorstelbaar. Hij gaf liever zijn eigen leven dan dat hij het hare moest opofferen. Daarom haatte hij zichzelf om wat hij gedaan had. Hij haatte zichzelf omdat hij niet had toegegeven. En waarvoor? Om het leven te redden van een concurrent van Brandon. Gezien de wereld waarin Brandon zaken deed, waren zijn concurrenten waarschijnlijk net zo min frisse figuren als hij zelf. En hij gaf Talitha’s leven om dat van één of andere crimineel die hij niet kende te sparen. Om zijn vrouw en kinderen te redden. Talitha wilde het zo. En misschien had ze wel gelijk, misschien zou het scenario waarin Skey wel aan Brandon had toegegeven op veel ergere dingen hebben uitgedraaid. Voor hun hele ras, maar misschien ook wel voor Talitha en Skey zelf, als Brandon hen na die eerste opdracht in leven had gehouden om meer van hen gedaan te krijgen. Misschien had hun leven er dan de komende jaren wel zo uitgezien als het de afgelopen dagen had gedaan, alleen levend in een ondergrondse kelder om zo nu en dan in elkaar geslagen en misbruikt te worden door Brandon en zijn mannetjes, omdat ze weer iets van hen nodig hadden. Skey wist niet of dat er objectief gezien wel tegenop woog, maar op dat moment voelde het mogelijke verlies van Talitha zo onverdraagbaar dat alles beter leek dan dat.
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Hey

Ben ik weer :D Gaat hij alsnog meedoen aan Brandons plan? Werd tijd zeg, egt ik bedoel je kan beter meewerken. Dan heeft hij nog een minuscuul kansje om toch weg te lopen ofzo.

Ga snel verder

XxJenna
Xatham
Banned
Banned

Awh... Hopelijk gaat Skey zich niet overgeven aan Brandons wil. Het is veel leuker als hij zich verzet (A)
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Bedankt voor jullie reactie en ook leuk om te zien dat jullie allebei andere ideeen/wensen hebben over het vervolg ervan haha. Hopelijk vinden jullie de volgende stukjes allebei leuk :)

_________________________________________________________________________________________

Na een paar uur tevergeefs naar Talitha gezocht te hebben, liet Skey zich tegen de muur op de grond zakken. Hij voelde zich murw en moe door de klap die hij had gekregen door Talitha’s bewusteloosheid en door de behoefte aan bloed die langzaam begon op te zetten. Zijn dagnachtritme was verstoord omdat Brandon andere uren aanhield dan hij en door het gebrek aan vers bloed voelde hij zich of hij constant te weinig energie had. Zijn lichaam probeerde zichzelf te sparen en zeurde om rust. Skey wist echter dat hij geen tijd had om te rusten, dat hij moest proberen te bedenken wat Brandons nieuwe tactiek zou zijn en wat hij moest doen als hij hem kwam halen, maar toch zakte ook zijn geest langzaam weg. Uiteindelijk viel hij tegen de muur aan in slaap. Na verloop van tijd werd hij uit zichzelf weer wakker. Hij wist niet hoe lang hij geslapen had, maar Talitha’s energie voelde hij nog steeds niet.
Er verstreek nog een hele tijd voor Brandons mannetjes hem weer kwamen halen. Voor het eerst frustreerde het hem dat ze hem zo lang met rust lieten. Iedere minuut was er één en zo lang hij in zijn cel zat, kon hij sowieso niets doen om Talitha te helpen. En het was nog maar de vraag of hij daar überhaupt de kans toe zou krijgen. Hij wist nu echter wel dat hij iedere mogelijkheid om haar te redden aan zou pakken. Haar leven was nu het belangrijkste. Het maakte hem niet meer uit wat hij daarvoor moest doen. Ook al lieten ze hem het ergste doen wat ze van hem konden vragen.

Voor zijn gevoel wachtte Skey nog uren, in zijn eentje in zijn cel. Hij werd steeds ongeduriger, steeds onrustiger. De tijd was als een tikkende bom die hij de hele tijd in zijn hoofd hoorde. Dan liep hij heen en weer door zijn cel, dan ging hij weer zitten en begon vervolgens een paar minuten later weer te ijsberen. Iedere keer eindigde hij weer bij de muur naar Talitha’s cel. Het grootste gedeelte van de tijd besteedde hij aan het zoeken van haar energie, met zijn ogen dicht en zijn handen tegen het beton. Hij pikte niets meer van haar op, geen geluid, geen straaltje energie, hoe hard hij het ook probeerde. Dat maakte zijn gemoedsrust er niet beter op. Af en toe begaf hij zich naar de ijzeren deur, zoekend naar geluiden van buiten, maar ook op de gang bleef nog een hele tijd het doodstil.
Skey zat net weer op de vloer van zijn cel toen de sloten van buitenaf werden ontgrendeld. Met een ruk keek hij op. Hij had op willen staan, maar die neiging onderdrukte hij toen hij voelde dat Brandon zelf samen met zijn gezelschap voor de deur stond. Ondanks het feit dat hij zich ongerust maakte over Talitha, was er iets binnenin Skey wat hem zei niet aan Brandon te laten merken dat haar snel verslechterde conditie zo’n indruk op hem had gemaakt.
Skey keek hoe de deur van de cel openging. De scharnieren piepten een beetje. Hij ving verschillende geuren open en zag het Aziatische meisje binnenkomen, samen met vier van Brandons kleerkasten. Brandon zelf kwam er als laatste achteraan. Skey merkte dat het gebeuren met Talitha eerder niet alleen op hem van invloed was geweest. Ook het gedrag van Brandon en zijn mannetjes was anders, van allemaal. Ze waren ingetogener, straalden minder arrogantie en zelfvertrouwen uit. De blamage in de hal had echt voor een omslag gezorgd, ook bij hen.
Skey merkte ook al gauw dat niet alleen hun gedrag anders was dan de voorgaande keren. Hij verwachtte dat ze hem kwamen halen, dat ze hem weer ergens mee naartoe zouden nemen, maar dat gebeurde niet. Dit keer kwamen ze allemaal de cel in. Brandon kwam als laatste binnen en de deur ging achter hem dicht. De sloten werden van buitenaf vergrendeld. Skey bleef op de grond zitten en hij keek naar de zes aanwezigen in het vertrek. De vrouw bleef bij de deur staan, Brandon halverwege het vertrek. Zijn mannetjes liepen naar Skey toe.
‘Sta op,’ zei Brandon tegen Skey. ‘Laten we hier voor eens en altijd een eind aan maken.’ Zijn hulpjes pakten Skey bij zijn armen en trokken hem overeind. Ze zetten hem op zijn benen en bonden zijn armen voor zijn lichaam bij elkaar. Skey worstelde niet, mede omdat hij dat Talitha niet meer aan wilde doen, mede omdat zijn lichaam te stijf en te moe begon te voelen. Ondanks dat bleven twee van Brandons hulpjes aan weerszijden naast hem staan en ze hielden ieder één van zijn armen vast. Waarschijnlijk stond het incident met de kopstoot nog te vers in Brandons geheugen gegrift.
Toen Skey weer geboeid was, kwam Brandon naar hem toegelopen. Voor hem bleef hij staan. Skey keek naar hem en zei niets. Zwijgend wachtte hij op wat Brandon te zeggen had. Dat duurde even, maar uiteindelijk begon Brandon toch te praten. De drift was uit zijn stem verdwenen en hij leek zijn zelfvertrouwen weer hervonden te hebben.
‘Talitha is stervende,’ zei hij rustig, terwijl hij Skey aankeek vanachter de zonnebril. ‘Ik ben net bij haar geweest. Ze geeft over, haar ogen bloeden. Haar nagels ook. Ze ligt op de vloer en reageert bijna nergens meer op. Het enige wat ze nog doet is ademhalen. Nog net.’ Hij pauzeerde even en bleef Skey aankijken vanachter de donkere glazen
‘Ik weet niet of je haar nog kunt redden,’ zei hij. ‘Ik weet niet of je dat eigenlijk wel wilt. De afgelopen dagen ben ik daar aan gaan twijfelen. Maar ik heb besloten je het voordeel van de twijfel te geven. Je krijgt nog één kans. Je laatste kans om haar leven te redden.’ Hij zweeg even, wachtend op Skey‘s reactie. Toen die niets zei, of in ieder geval niet protesteerde, stak Brandon zijn hand uit naar achteren. Het Aziatische meisje kwam bij de muur vandaan en liep naar hem toe. Haar gezicht was strak, uitdrukkingsloos, zoals het de afgelopen dagen altijd geweest was. Er ging een soort koude energie van haar uit, hard, afgeschermd. Ze keek Skey aan en zelfs als ze de zonnebril niet had opgehad, had Skey waarschijnlijk niet door kunnen dringen tot wat er achter haar ogen was.
‘Dit is Aiko,’ zei Brandon. ‘Ik geloof dat je haar inmiddels wel kent.’ Hij legde zijn hand op Aiko’s hals, die niet geen enkele reactie op die aanraking gaf en Skey onbewogen bleef aankijken.
‘Aiko is ons alternatief. Jouw alternatief. Ze zal jouw plaats innemen bij deze opdracht. Stel haar in staat te doen wat jij weigert. Als je Talitha wilt redden, moet je Aiko veranderen. Ik zal haar leven sparen als je Aiko de gave van mentale controle geeft. Als je haar een vampier maakt.’
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Huhh :O Dit, dit had ik egt helemaal niet verwacht. Aiko in een vampier veranderen?? Hoe kom je daarop? Dat is nog erger dan dat Skey meedoet aan de opdracht. Als hij Aiko in een vampier verandert kan Brandon haar tegen iedereen die hij haat gebruiken. Dan is hij nog machtiger en heeft dan alle touwtjes in handen!

Jij laat je lezers gewoon op een dwaalspoor brengen he. Elke keer als we een voorspelling doen gebeurt er totaal iets anders, veel spannender. Je maakt het nu wel egt heel moeilijk voor Skey.

Schrijf snel verder, wil weten wat Skey gaat doen!!
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Haha bedankt voor je leuke reactie Jenna! :D

_______________________________________________________________________________________

Skey’s ogen gleden van Aiko naar Brandon. Even keek hij hem aan. Hij zag dat Brandon meende wat hij zei. Hij dacht echt dat zijn voorstel een goed alternatief voor zijn eerdere plan was. Niet alleen voor hem zelf, maar ook voor Skey. Niets was echter minder waar. Het leek misschien makkelijk, om iemand die hem dagenlang alle hoeken van de kamer had laten zien te veranderen, maar dat was het niet. Sowieso was het lichamelijke aspect zwaar, zowel voor de vampier als het slachtoffer. Een totale verandering was een proces van dagen, waarbij de verhoudingen van het bloed van het mens aangepast moesten worden naar die van de samenstelling van dat van de vampier. Dat kon alleen gedaan worden door een paar dagen lang eenmaal daags een deel van het eigen bloed van het mens af te nemen, door het te drinken of af te tappen, en hem of haar te voeden of te injecteren met het bloed van de vampier. Dat was al moeilijk genoeg, maar het was niet het ergste. Het had Skey altijd zeer tegen gestaan om een ander, gezond mens te maken zoals hij was. De definitie van wat hij deed als hij iemand veranderde, was iemand een moordenaar maken en hem vervolgens te dwingen daar eeuwig mee te leven. Hij was nooit vergeten hoe dat voor hem was geweest. Zijn eigen verandering was niet vrijwillig geweest en het had hem decennia gekost ermee in het reine te komen. De tatoeages op zijn lichaam waren daar het bewijs van. Uiteindelijk was het hem gelukt te accepteren wat hij was, maar de lijdensweg die het was geweest om daartoe te komen, was hem altijd bijgebleven. Hij had zichzelf altijd gezworen nooit een ander hetzelfde aan te doen. Dat wilde hij niet op zijn geweten hebben.
Maar nu stelde Brandon hem voor die keuze. Alsof het een heel redelijk alternatief was, een veel betere oplossing dan de degene die er eerst was geweest. Een redelijke prijs om Talitha’s leven te redden. Dat was het misschien ook, maar dat zei meer over hoe belangrijk Talitha voor Skey was dan over het andere. Het was niet dat hij Aiko haatte. Hij haatte Brandon, maar haar niet. Haar koude energie was zo door een reden. Iets in haar leven had haar gemaakt zoals ze was. Meedogenloos, hard, kil. Het was ook niet dat hij warme gevoelens voor haar had, gezien de manier waarop ze hem de afgelopen dagen in elkaar getrimd had, maar ondanks dat stootte het hem tegen de borst haar te veranderen omdat Brandon dat wilde. Het verplichte moorden, iedere week weer, de pijn en ziekte die volgden op weerstand daartegen. Het nachtleven, het niet ouder worden, nooit meer veranderen. Nooit meer sterven. Ze wist niet wat ze zich op de hals haalde en Brandon had geen idee wat hij haar aandeed.
Maar Skey wist dat er ook nog iets anders was. Een andere kant aan het verhaal. Gaten in Brandons nieuwverworven plan, die licht lieten schijnen aan het einde van de tunnel. Het hoefde niet zo ver te komen. Als hij het goed deed hoefde Aiko niet te sterven, nog zou ze worden zoals hij. Want haar bloed zou hem sterk maken. Het zou hem kracht geven, meer kracht dan Brandon en zijn mannetjes voor mogelijk hielden. Eén enkele beet zou al genoeg kunnen zijn. Brandon bood hem een weg naar de vrijheid aan en hij had het zelf niet eens door. Maar toch was het een gok. Als het Skey niet lukte, als hij niet wist te ontsnappen, zou Brandon hem dwingen af te maken wat hij begonnen was. Dat zou het einde van Aiko’s menselijke leven betekenen.
Skey keek Brandon aan. Hij realiseerde zich hoe egoïstisch hij was. Hij wilde één van zijn hulpjes opofferen zodat zij zijn zaakjes op zou kunnen lossen. In grote lijnen bleef zijn plan nog steeds hetzelfde. Hij schoof de verantwoordelijkheid af op iemand anders en liet zijn concurrentie uit de weg ruimen terwijl hij zelf achterover leunde en toekeek. Daar offerde hij het leven van een ander voor op. Hij ging met Aiko om alsof ze een futiliteit was, zijn eigendom, dat er was om ingezet te worden om het zijne zo probleemloos mogelijk te maken. Alles was best, zolang hij zelf maar buiten schot bleef. Hij was een rasegoïst.
‘Denk je ooit wel eens aan anderen dan jezelf?’ vroeg Skey dan ook. Brandon streek Aiko’s lange, steile, zwarte haar over haar rechterschouder, zodat haar hals aan één kant bloot kwam te liggen.
‘Natuurlijk,’ zei hij. ‘Zie je dat dan niet? Ik bied jou een kans Talitha’s leven te redden zonder dat je moraal geschaad wordt. Wat wil je nog meer?’ Skey keek hem donker aan.
‘Er is niets wat mijn moraal meer schaadt dan wat je nu van me vraagt,’ zei hij. ‘En dat zou ook voor jou moeten gelden. Heb je Talitha gezien? Je hebt geen idee wat je haar aandoet.’ Brandon keek naar Skey en liet zijn hand in Aiko‘s hals liggen.
‘Ik heb Talitha gezien, ja. En dat is ook de reden dat je mee gaat werken. Zie je, ik bied je deze laatste kans, een heel redelijk alternatief, om Talitha’s leven te redden. Als je opnieuw weigert, als je ook dit niet doet, dan is het afgelopen. Dan laten we Talitha creperen tot ze doodgaat en misschien zijn we ook nog zo aardig haar van een laatste zonsopkomst te laten genieten. De maat is vol, Skey. Dit is de laatste kans die je krijgt.’ Hij hield Aiko bij haar hals vast en duwde haar naar hem toe.
‘Doe wat je moet doen,’ zei hij. Skey keek hem aan, maar liet zijn ogen toen naar Aiko glijden. De strakke uitdrukking op haar gezicht was nog steeds onveranderd. Er was geen emotie, geen angst of vrees in haar energie. Skey kon haar voelen, haar warmte, haar energie, haar hartslag, en hij kon het bloed door de aderen in haar hals zien pompen. Hij kon het niet helpen dat hij een sterke drang voelde zijn tanden in haar lichaam te zetten. Hij kneep zijn ogen dicht en wendde zijn gezicht af.
‘Denk aan Talitha, Skey,’ hoorde hij Brandon zeggen.
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Hij moet ahaar bijten een haar bloed drinken!! Zo kan hij ontsnappen en kan hij Talitha redden. Je hebt gelijk over de egoisme van Brandon :S

Ga verder @.@
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Zoals gevraagd! :D Hopelijk vinden jullie het een beetje spannend :)

_______________________________________________________________________________________

Skey hield zijn gezicht afgewend, maar toen voelde hij een hand tegen zijn wang. Hij deed zijn ogen weer open. Aiko stond voor hem en draaide zijn gezicht haar kant op. Ze bleef hem onbewogen aankijken terwijl ze haar lange haar wegduwde uit haar hals. Hij kon haar ogen niet zien vanachter de donkere zonnebril, maar hij wist dat ze zijn blik niet losliet, ook niet toen ze haar hoofd opzij boog en haar gezicht wat wegdraaide om hem de ruimte te geven.
Skey keek naar de aderen onder haar huid. Hij kon haar bloed zien, het ruiken. Haar bloed dat hem kracht zou kracht geven, haar kracht, gecombineerd met die van hem. Haar bloed dat hen kans zou geven te ontsnappen, voor Brandon wist wat er gebeurde. Het bloed dat voor Talitha en hem hun redding kon betekenen, maar dat als het fout ging voor iedereen de laatste kans zou verspillen.
Nog even keek Skey naar de Aziatische vrouw voor hem. Hij dacht hij aan Talitha, die bewusteloos en klein en kwetsbaar op de grond lag, en hij dacht aan haar bloeddoorlopen ogen en haar gehavende lichaam. Hij dacht aan haar mooie gezicht, dat ooit nog had gelachen, en de vervlogen sprankeling in haar ogen. Toen pakte hij Aiko afgemeten bij haar keel. Nog één keer keek hij langs haar heen naar Brandon, die terugkeek met een nauwelijks waarneembare glimlach om zijn lippen. Nog even keek Skey hem aan, maar toen wendde hij zijn blik weer af. Hij trok Aiko naar zich toe, boog haar hoofd wat opzij en zette zijn tanden in haar hals.
Hij beet haar hoog in haar nek, vlak onder haar kaak. Hij deed het niet zo zachtzinnig als hij normaal deed, zonder spoortje emotie of medeleven, en ze kreunde boven zijn hoofd. Skey had geen medelijden meer met haar. Hij hield haar stevig vast en drukte zijn tanden dieper in haar huid. Aiko schokte een keer ongecontroleerd, een natuurlijke reactie op de pijn, en ze piepte, een geluid dat zo weerloos en zielig klonk dat het niet bij haar koele, standvastige karakter leek te passen. Skey verstevigde zijn greep om haar hals om haar te smoren en in bedwang te houden. Haar hand drukte even tegen zijn borst, in een reflex om weg te komen, maar na een tijdje leek ze de pijn te overwinnen en zichzelf weer onder controle te krijgen. Haar lichaam verzwakte en ze verzette zich niet meer.
Haar bloed voelde goed. Skey dronk veel van haar, meer dan nodig was voor de eerste sessie van een verandering. Hij voelde hoe haar energie naar hem overging, langzaam, hoe haar kracht afnam en zich in zijn snel sterker wordende lichaam vermengde met die van hem. Het was zijn intentie haar bewusteloos te drinken, haar uit te schakelen, maar Brandon was niet zo dom als hij gehoopt had. Hij liet zijn mannetjes ingrijpen voor dat gebeurde. Toen Aiko’s ogen dicht dreigden te vallen, pakten zijn hulpjes Skey bij zijn armen en ze trokken hem naar achteren. Ze sleepten hem bij Aiko uit de buurt en hij was gedwongen haar los te laten.
Aiko wankelde toen de steun van Skey’s lichaam plotseling verdween. Ze drukte haar hand tegen haar bloedende hals en tastte naar achteren. Brandon knikte naar één van zijn hulpjes. De bodyguard liep naar haar toe en pakte haar arm om haar te ondersteunen. Voorzichtig hield hij haar vast. Skey hoorde het meisje diep in en uitademen terwijl ze probeerde de pijn en zwakte te boven te komen. Toen deed ze haar ogen weer open. Ze knikte en langzaam begonnen ze naar de deur te lopen.
Skey keek naar ze, terwijl Aiko’s bloed door zijn lichaam wervelde als een drug, als adrenaline. Hij voelde hoe het een deel werd van hem, hoe de stoffen uit haar bloed het zijne versterkten en hun werk begonnen te doen. Langzaam zocht het de plekken in zijn lichaam die beschadigd waren en hij kon bijna voelen hoe het versnelde genezingsproces in gang werd gezet nu zijn lichaam daar weer de middelen voor had. Alles versterkte, zijn zintuigen, zijn kracht, zijn energie. De geuren om hem heen werden langzaam duidelijker en hij kon de ademhaling van iedereen in de ruimte ineens haarscherp horen.
Aan de andere kant van de ruimte verlieten Aiko en de ander de cel. De deur ging dicht en werd weer achter hen afgesloten. Brandon noemde een naam. Hij keek naar één van de hulpjes die bij Skey in de buurt stond en knikte diens kant op. De kleerkast liep naar Skey toe. Met behulp van de twee anderen die hem vasthielden, trok hij Skey’s armen naar zich toe. Hij haalde een dolkmes tevoorschijn en zette het lemmet op de binnenkant van Skey’s rechter onderarm. Met één snelle beweging maakte hij een lange, diepe snee in zijn huid. Skey’s pijngrens was door Aiko’s bloed alweer zodanig in oorspronkelijke staat hersteld dat hij het nauwelijks voelde. Hij protesteerde niet, wachtend tot het krachtige gevoel in zijn lichaam zijn hoogtepunt zou bereiken. Hij keek alleen Brandon aan terwijl de bodyguard zijn arm naar zich toe hield en het bloed dat uit de wond vloeide ergens in opving. Brandon keek terug en toen zijn hulpje Skey’s arm losliet, bleven ze elkaar nog een paar seconden zwijgend aankijken.
‘Goed werk,’ zei Brandon toen. ‘Meet het af en injecteer Aiko ermee. Breng hem terug naar zijn cel. Laat zijn boeien om. We gaan morgen verder.’ Zonder verder nog iets te zeggen, draaide zich om naar de deur. Het sterke gevoel in Skey’s lichaam begon zijn hoogtepunt te bereiken en hij kon iedere beweging horen, van het kraken van Brandons leren schoenen en de wrijving van zijn pak tot de lucht die hij verplaatste.
‘Brandon,’ zei hij. ‘Je zou Talitha helpen.’ Brandon keek over zijn schouder naar hem om.
‘Ik help haar als jij je opdracht voltooid hebt,’ zei hij. ‘Als Aiko een vampier is. Tot die tijd doe ik niets.’ Brandons woorden klonken glashelder in Skey’s hoofd. Ze deden iets in hem oplaaien, dat nu zwaar versterkt werd door de krachtige toestand van zijn lichaam.
‘Dat duurt nog dagen,’ zei hij. ‘Zo lang heeft ze niet meer.’ Brandon glimlachte heel licht.
‘Dat is dan jouw probleem,’ zei hij doodleuk. Hij wilde zich weer omdraaien, maar die streek van Brandon was het laatste zetje dat Skey nodig had. De emoties en kracht in zijn lichaam kwamen samen en pompten iets door zijn aderen, iets dat al zijn spieren spande en ze hard maakte als staal. De omgeving vertraagde, hij zag Brandon weglopen en alles vouwde zich al voor hem uit voordat het überhaupt gebeurd was. En toen gebeurde het.
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

En toen gebeurde watt?? Agg heb egt een hekel aan cliffhangers, wrm bestaan ze uberhaupt?
net bij het spannendste stukje stoppen, gemeen hoor. :D

Ga snel verder!!!??!!!!
-Maaike-
Computer
Computer

Ja.. wat gebeurde er toen? Scheurt hij eindelijk die lelijke Brandon in stukken en redt hij Talitha en geeft Bradley zijn bloed om haar te redden? :O

Ga zo door! :D
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank jullie wel voor je leuke meelevende reacties :D ! Hopelijk vinden jullie het volgende stukje ook spannend :)

Een krachtige woede golfde door Skey’s lichaam. De spieren in zijn armen en borst spanden zich. Toen rukte hij in één keer zijn polsen van elkaar en brak de boeien om zijn polsen. Het ging allemaal heel snel. Voor de hulpjes die aan weerszijden naast hem stonden wisten wat er gebeurde, gaf hij hen in een doorlopende beweging een knal in hun gezicht. Hij brak bij allebei de neus. De energie van één van hen viel weg toen zijn neusbotje zich door zijn hersenen boorde. De andere zeeg kermend neer op de grond.
Het gebeurde allemaal binnen een seconde. Halverwege de ruimte draaide Brandon zich om, gealarmeerd door de geluiden achter hem. Skey zag zijn gezicht vertrekken van pure verbazing toen hij Skey los zag staan met één gewonde en één dode bodyguard naast zich. In de seconde die daarop volgde keek hij geschrokken naar Skey, zette vervolgens een stap achteruit en draaide zich toen om om naar de deur te rennen. Skey wilde op hem af gaan, maar de laatste van de drie kleerkasten, degene die hem net in zijn arm gesneden had, kwam van opzij en stortte zich bovenop hem. Samen vielen ze op de grond en rolden over de vloer, terwijl de bodyguard hem probeerde te raken met het dolkmes en Skey hem afweerde. Het duurde niet lang voor hij de kleerkast zonder al teveel moeite van zich af kon trappen, maar toen kwam de tweede met de gebroken neus ook weer in actie en Skey stond nog nauwelijks weer op zijn benen toen die in zijn nek sprong. De derde krabbelde ook weer overeind en kwam op hem af en terwijl Skey de twee bodyguards afweerde en manieren zocht om ze uit te schakelen, zag hij Brandon tussen al het geweld door naar de deur rennen, waar hij schreeuwend met zijn vuisten op het ijzer begon te bonken. Het duurde niet lang voor Skey boven het geschreeuw van Brandon en de kleerkasten uit hoorde dat de sloten opengemaakt werden en de woede laaide in hem op. Brandon mocht niet ontkomen.
Skey wist zijn arm los te maken uit het geworstel met de bodyguards en hij gaf degene voor hem een elleboog in zijn gezicht. Hij brak zijn zonnebril en de glassplinters van de glazen werden door de kracht van de klap in zijn ogen gedrukt. De bodyguard slaakte een kret. Hij liet Skey los en drukte zijn handen tegen zijn gezicht. Skey rukte zijn mes uit zijn handen en trapte hem achteruit. Over zijn hoofd heen gaf hij de bodyguard die om zijn nek hing met al zijn kracht een vuistslag op zijn hoofd en toen zijn greep verzwakte, ramde hij het mes langs zijn zij heen in het lichaam achter hem. Hij wist het van zich af te werpen en draaide zich om. Nog voor de bodyguard achterover op de grond was gevallen, trapte Skey zijn adamsappel met een zijwaartse uithaal dwars door zijn keel heen. Ook zijn energie viel weg en met een doffe bonk kwam het levenloze lichaam op de grond terecht.
Skey draaide zich met een ruk om naar Brandon. Hij zag dat de deur voor hem werd opgedaan en dat hij zich snel door de kier probeerde te wurmen. Skey wilde achter hem aangaan, maar nog voor hij een pas kon zetten werd hij bij zijn been gegrepen door de verblinde bodyguard die op de grond lag. Hij probeerde zijn been los te trekken, maar de bodyguard hield hem stevig vast. Hij haalde ergens een kleiner mes vandaan en stak dat vol in Skey’s bovenbeen.
Skey slaakte een woedende kreet. Hij greep het hoofd van de bodyguard vast en draaide het met een ruk negentig graden om. Zijn nek brak en de man zeeg tussen zijn benen in neer op de grond. Skey rukte het mes uit zijn bovenbeen en keek op naar de deur, die met ijzerachtig gekraak achter Brandon dicht geduwd werd. Hij hoorde hem dichtslaan en wist dat hij snel moest zijn voor er teveel sloten vergrendeld werden die hem zouden kunnen tegenhouden.
Skey smeet het mes opzij. Hij rende langs de dode bodyguards heen, naar de andere kant van de kelder. Een meter voor de deur sprong hij er met al zijn kracht naartoe en met zijn volle gewicht beukte hij ertegenaan. Het ene slot dat ze dicht hadden weten te krijgen begaf het en de deur gaf krakend mee. Het ijzeren gevaarte ging open en knalde met een klap tegen de kleerkast aan die bezig was geweest hem dicht te doen. De man viel met een bloedende hoofdwond op de grond, bewusteloos. Skey kwam een meter bij hem vandaan door een handige landing op beide voeten op de grond terecht. Hij stond echter nog nauwelijks overeind toen de tweede bodyguard die blijkbaar in de hal was zich bovenop hem stortte. Skey duwde hem weer van zich af en stompte hem in zijn gezicht en zijn maag. De kleerkast probeerde echter hetzelfde en het duurde even voor Skey hem in de houdgreep wist te krijgen. Hij pakte hem vast en slingerde de bodyguard met zijn hoofd naar voren naar de muur. Hij ramde hem tegen het beton aan en hoorde zijn schedel kraken voor ook zijn energie wegviel.
Met een ruk draaide Skey zich om en keek naar de trap, op zoek naar Brandon. Hij zag hem niet meer, maar hoofde zijn voetstappen en voelde zijn energie naar boven verdwijnen. De aandrang om achter hem aan te gaan was enorm, maar Talitha was belangrijker dan Brandon en haar cel was de andere kant op. Skey koos voor haar en over de bewusteloze, enige nog levende bodyguard met de hoofdwond heen sprong hij richting de ijzeren deur verderop. Slippend kwam hij ervoor tot stilstand. Hij keek naar de vier sloten die de deur beveiligden en nam niet de tijd een sleutel te zoeken. Hij balde zijn hand tot een vuist en begon net zo lang op de sloten te rammen tot ze het begaven. Toen hij er drie kapot had, beukte hij een paar keer met zijn schouder tegen de deur tot die meegaf en tegen de scharnierrichting in openzwaaide. Hij zag Talitha in het midden van de ruimte op de grond liggen. Haar ogen waren dicht en ze bewoog niet.
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Hij moest eer Brandon uitschakelen. Stomkop dat hijs is, zo kan Brandon de andere inlichten en gaan ze hem dan samen weer aanvallen. Ik weet zeker at Brandon naar boven is gegaan om de andere te waarschuwen, jammer Skey. :D

Ik heb een paar foutjes gezien in je stukje tekst.

---De bodyguard slaakte een kret. Hij liet Skey los en drukte zijn handen tegen zijn gezicht.---

Hier ben je vergeten om nog een e te plaatsen tussen kret.

---Hij zag hem niet meer, maar hoofde zijn voetstappen een voelde zijn energie naar boven verdwijnen.---

Hier heb je hoofde geschrven in plaats van hoorde :D

Verder heb ik denk ik niks anders te melden.

Oja nog een klein vraagje, gaat iemand egt zo snel dood als je degene een hele harde klap op zijn neus geeft. Je had toen geschrven dat die neusbotje in zijn hersenen ginge, kan dat?? Dat vraag ik me egt af, niet dat ik het zelf ooit wil proberen. Maar je weet het nooit. En kan je schedel zo snel kapot gaan?

Ik weet zijn veel dokters vragen, maar het is onvoorstelbaardat je iemand zo snel kan uitschakelen.

Anyway ga snel verder!!
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Hé Jenna :) als je iemand op de juiste manier raakt is een neusbotje door je hersnenen inderdaad dodelijk :) niet thuis proberen dus :P en als je iemand maar hard genoeg met zijn hoofd tegen een muur stoot, zal hij dat ook niet overleven haha. Die muur is toch nog wat harder, dus die wint het altijd ;)

___________________________________________________________________________________

Skey rende naar haar toe en eindigde in een sliding naast haar op de grond. Hij pakte haar gezicht vast, noemde haar naam, probeerde haar bij te krijgen, maar het lukte hem niet haar wakker te maken. Hij keek op toen hij op de trap het geluid hoorde van meer van Brandons hulpjes die naar beneden kwamen en hij trok Talitha naar zich toe. Nog één keer probeerde hij haar wakker te krijgen, maar toen dat hem niet lukte, pakte hij haar vast en tilde haar op. Hij hield haar tegen zich aan en rende met haar in zijn armen naar te deur voor ze de kans zouden krijgen die dicht te doen. Toen hij naar buiten kwam, botste hij vol tegen één van de twee kleerkasten die de gang in gerend kwamen aan. Skey wist overeind te blijven, maar de bodyguard die hij geraakt had, viel achterover tegen zijn maatje aan. De achterste wist overeind te blijven, maar de voorste viel op de grond. Skey maakte van de gelegenheid gebruik trapte hem tussen zijn benen. De kleerkast krijste, maar werd gesmoord toen Skey met Talitha in zijn armen bovenop zijn borstkast sprong en zijn ribben brak, voordat hij uithaalde en de andere bodyguard tegen zijn borst achterover tegen de grond trapte. De tweede viel achter zijn collega op de vloer en Skey schopte hem met de punt van zijn schoen tegen de onderkant van zijn kaak. Hij was niet gelijk bewusteloos, maar Skey liet hem liggen en rende langs hem heen de gang uit.
Met Talitha in zijn armen rende hij de trap op. Ze kwamen uit in de hal waar ze eerder waren geweest, tijdens de sessies met Bradley. Skey voelde Brandons energie verderop vanuit een andere ruimte komen, maar vanuit die richting kwamen ook drie andere bodyguards zijn kant op rennen. Skey draaide zich om en rende met Talitha tegen zich aan de andere kant op. Brandons hulpjes kwamen hem achterna. Hij hoorde hun voetstappen achter zich en schoot ergens rechtsaf een deur door, een trap op. Hij kwam uit in een grauwe hal met deuren aan weerskanten die stuk voor stuk dicht waren. Het geschreeuw van Brandons hulpjes achtervolgde hem galmend door de gang en al rennend keek hij naar de deuren. Vlak voor de hal doodliep, rende hij vol op de laatste deur aan de linkerkant in en beukte hem open met zijn schouder. Het hout barstte en Skey viel met Talitha en al de kamer in. Het lukte hem nog net overeind te blijven en geagiteerd keek hij om zich heen. Het liep dood. Er zat één raam in de ruimte en verder werd hij omringd door vier massieve muren. De deur was de enige uitgang en het zou niet lang duren voor Brandons hulpjes die bereikt zouden hebben. Hij zat als een rat in de val. Hij kon Talitha niet loslaten en met haar in zijn armen zou hij ze nooit alle drie aankunnen.
Skey’s blik schoot naar de deur toen het geschreeuw dichterbij kwam. Hij rook het zweet en voelde de energie van de bodyguards naarmate ze dichterbij kwamen. Hij moest hier weg. Ze mochten Talitha niet te pakken krijgen. Hij moest haar in veiligheid brengen, hoe dan ook.
Skey hoorde drie paar voetstappen naderen. De dichterbijkomende energie werd sterker. Hij klemde Talitha tegen zich aan en hij draaide zich om. Zijn voeten kwamen van de grond en hij begon te rennen. Brandons mannen schreeuwden. Ze waren bijna bij de deur, maar Skey keek niet om. Hij hield Talitha vast en hij rende. Hij rende naar het raam en hij sprong.
Het glas brak met een hels kabaal toen zijn lichaam zich er een weg doorheen baande. Het raam sprong uiteen in duizenden stukjes. Scherven sprongen alle kanten op. De oranje gloed van de opkomende zon deed ze glanzen als brandende sneeuwvlokken terwijl ze naar beneden vielen. Skey stortte met ze mee omlaag, met Talitha in zijn armen. Eén meter, twee, drie. De glasscherven schitterden om hem heen en de bries van de buitenlucht streek langs zijn lichaam. De grond kwam snel dichterbij. Als bij een wonder kwam hij op zijn voeten terecht. Zijn schoenen knalden op de geplaveide straat, maar hij wist overeind te blijven. Hij voelde het in zijn knie, maar het was of die pijn ergens door gedempt werd. Hij richtte zich op met Talitha in zijn armen en keek naar boven, over zijn schouder. Daar zag hij Brandons mannetjes staan, in het kapotte raamkozijn. Ze keken naar beneden, riepen dingen tegen elkaar, maar ze sprongen hem niet achterna. Gauw draaiden ze zich om en ze renden de andere kant op, om de trap naar beneden te nemen. Het zou ze te veel tijd kosten. De route naar beneden was te lang. Ze zouden hem niet meer in kunnen halen.
Tijd om rustig aan te doen had Skey echter niet. Er was een probleem dat groter was dan Brandons hulpjes en dat was de opkomende zon. Het zwakke oranje licht viel over de gebouwen heen en hij voelde het tintelen op zijn huid. Het zou niet lang duren voor de zonnekracht sterker werd en het licht hen pijn begon te doen. Ze moesten ergens schuilen, buiten bereik van het zonlicht, zo snel mogelijk. Hij moest Talitha in veiligheid brengen, en dan wel zo ver mogelijk bij Brandons mannetjes vandaan.
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Oh dat was ik bijna vergeten.. Vampier kunnen niet tegen zonlicht he! Uhh je moet denk ik wel egt gek zijn om van drie meter hoog naar beneden te springen, of niet.
Dat stukje met die glasscherven heb je heel mooi beschreven, het leek wel alsof het in slowmotion ging. Je weet wel netals in een film. Tenminste dat is hoe ik het las, en zo een beeld werd er in mijn hoofd gevormd. :D

Ik vond het moeilijk om in deze stukje in te komen omdat ik ff terug moest spoelen wat er daarvoor gebeurd was. Ik moest zeg maar, hoe zeg je dat heel duidelijk. Oja ik moest in het begin van je stukje de draad weer oppakken. Maar na een regel of tien wist ik weer wat er aan de hand was en begon het egt spannend te worden. Je heb deze stukje beschreven alsof het rechtsreeks uit een van de James Bond films komt. :P

Wat ik wil zeggen is Schrijf verder!!!!
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Hoi Jenna, het is inderdaad heel erg een doorlopende actie en ik had wat langer niet gepost, dus logisch dat je er een beetje uit was :) hopelijk helpt wat teruglezen dan inderdaad een beetje! Bedankt voor je compliment :)

______________________________________________________________________________________

Skey hees Talitha wat op, die nog steeds geen teken van bewustzijn vertoonde, en begon weer te rennen. Hij maakte zich zorgen om haar, maar had geen tijd om te stoppen om te kijken hoe het met haar ging. Hij moest haar eerst op een veilige plaats zien te krijgen, dan kwam de rest. Hij had geen idee waar hij was. Het terrein om hem heen leek op een verlaten industriegebied. Het had schijnbaar ooit tijden van grote bloei meegemaakt, maar was nu vervallen en verwaarloosd. De grote gebouwen waren leeg en het was er overal donker. Skey voelde er niets, geen leven, geen energie van wat dan ook. Het moest al jaren geleden in onbruik zijn geraakt.
Hij rende tussen de grote, vierkante gebouwen door. Het was er een doolhof, met smalle straatjes en donkere binnenplaatsen. Dat maakte het er voor hem ook niet makkelijker op, maar steld hem tegelijkertijd op een andere manier gerust. Het zou moeilijk zijn voor Brandons mannetjes hem hier op korte termijn terug te vinden. De gebouwen waren enorm en als ze die allemaal moesten doorzoeken, zouden ze nog weken bezig zijn. Hij betwijfelde of hij zelf de weg terug nog wel zou kunnen vinden. Waarschijnlijk zou dat hun redding betekenen, niet alleen daardoor, maar ook omdat ze Talitha en hem tegen de snel rijzende zon beschermden.
Skey rende door, door meters industriegebied en diverse binnenplaatsen heen. De zon achtervolgde hem en het enige wat hij hoorde was het galmende geluid van zijn voetstappen op de stenen en dat van zijn eigen ademhaling. Iedere fabriek die hij passeerde betekende een stap dichter bij de vrijheid. In sommige gebouwen hingen nog oude geuren, waaruit hij kon opmaken wat er vroeger werd geproduceerd. Chemische middelen, dan weer producten van een bepaald soort plastic of de lucht van ijzer en oud vuur. Hij bleef rennen, tot hij bij een grijs gebouw met dichtgetimmerde ramen kwam. Het was een hoog, vierkant blok, met tegen de gevel een verroeste stellage die op een brandtrap leek. Skey keek omhoog. De stellage ging helemaal naar boven, zo’n twintig verdiepingen omhoog. Het onderste gedeelte van de trap was ingestort of afgebroken om krakers te weren, maar begon halverwege weer en kwam ergens bovenin bij een deur uit.
Skey keek om toen hij iets in zijn nek voelde prikken. Het was de zon, die haar licht over het gebouw achter hem liet schijnen en in zijn huid prikte met haar zonnestralen. Hij kneep zijn ogen dicht tegen het licht en keek weer naar de deur bovenin het gebouw tegenover hem. Zijn ogen gleden naar de trap, die halverwege weer in tact was, en toen naar de takel die er niet ver vandaan vanaf het dak naar beneden hing. Het was een soort katrol, met een ketting waaraan aan de ene kant een groot, loden blok hing dat tientallen meters boven de grond zweefde en waarvan de andere kant aan een haak in de grond vastgemaakt was om het blok op zijn plaats te houden. Het was precies wat hij kon gebruiken.
Skey aarzelde niet. Hij hees Talitha wat op, zodat ze meer over zijn schouder hing en hij een hand vrij had, en rende naar de haak in de grond. Hij keek om zich heen, vond een meter verderop een loden pijp en greep hem vast. Met zijn andere hand pakte hij de ketting vast, Talitha tegen zich aanklemmend met zijn arm, en met al zijn kracht gaf hij een paar slagen op de ijzeren haak. Na drie rake klappen schoot de haak los en kreeg het loden blok zijn vrijheid. Het stortte met zijn volle gewicht naar beneden, de ketting zo door de katrol trekkend en het andere uiteinde waaraan Skey zich vasthield met grote kracht de lucht in hijsend. Skey liet de pijp vallen om Talitha en de ketting vast te houden toen hij omhoog getrokken werd en keek naar de balustrade van de trap, die snel langs hem heen flitste. Vlak voor het platform bij de deur lukte het hem wat opzij te slingeren en naar de trap te springen. Door de vaart die hij had door de ketting, kwam hij precies op het platform terecht. De zon was inmiddels scherp en hij begon haar door zijn kleding heen te voelen. Hij probeerde Talitha beschermend achter zijn lichaam te verbergen en beukte tegelijkertijd met zijn schouder tegen de deur. Goddank vloog die al gelijk de eerste keer open. Skey viel naar binnen, schoot opzij de baan van het zonlicht uit en gooide de deur met een klap achter zich dicht.
Het werd donker in het vertrek waar ze terechtgekomen waren. De kieren in de dichtgespijkerde ramen lieten hier en daar wat zonlicht door, maar niet genoeg om hen te schaden. Het rook er naar lood en oud vuur. Skey bleef even staan, hijgend, luisterend of hij geluid hoorde. Het bleef echter stil om hem heen. Dat maakte hem direct pijnlijk bewust van het feit dat ook Talitha nog steeds geen geluid maakte.
Hij knielde neer en liet Talitha op de grond zakken Voorzichtig legde hij haar op de vloer neer. Ze bewoog niet. Haar ogen waren nog steeds dicht en ze was lijkbleek. Rondom haar ogen en aan haar vingers zat opgedroogd bloed. Ze was nauwelijks geheeld. De schaafplekken op haar armen en benen en de verwondingen en kneuzingen in haar gezicht zagen er nog net zo slecht uit als de vorige keer. Ze ademde, maar Skey realiseerde zich dat hij haar energie niet kon voelen.
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Hmm Talitha ligt nu egt op het puntje van de dood. Ze leeft niet, maar ze is ook niet dood. Doet me denken aan zo een horrorfilm die ik laatst nog heb gezien. Als ik ernu nog aan terugdenk krijg ik kippenvel. :|
Maar ik denk dat alles wel goed komt met talitha, hoop het XD
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Bedankt dat je blijft reageren Jenna! Ik geloof dat je nog de enige bent die meeleest gezien het aantal lezers maar ik blijf maar gewoon posten :) hopelijk blijf je het een beetje leuk vinden :) klein stukje, misschien vanaaf oid nog een stukje.

Dat besef zorgde voor een zwaar gevoel in zijn lichaam. Gealarmeerd pakte hij haar gezicht in zijn handen en draaide het naar zich toe. Ze was ijskoud. Hij streek haar haar naar achteren en tikte tegen haar wangen, in een wanhopige poging haar bij te krijgen.
‘Talitha,’ zei hij. ‘Kom op, Talitha.’ Even zag hij het moment voor zich dat ze de vorige keer wakker was geworden uit haar bewusteloze toestand, dat heerlijke moment waarop ze ineens haar ogen had open gedaan, maar het stak hem des te meer dat dat nu niet gebeurde. Haar ogen bleven dicht en haar mond was een serene, onbeweeglijke lijn. Hij klopte tegen haar wangen.
‘Kom op, Talitha,’ zei hij. ‘Wakker worden.’ Toen ze niet reageerde, pakte hij haar vast en hees haar wat overeind. Haar hoofd bungelde naar achteren en het voelde of er iets brak bij zijn hart toen hij dat zag. Hij ondersteunde haar hoofd met zijn hand en liet haar tegen zijn been steunen, zodat ze half overeind zat.
‘Je kunt hier doorheen komen,’ zei hij en pakte zijn mouw vast. ‘Ik weet dat je het kunt. Je hebt het al eerder gedaan.’ Hij stroopte zijn mouw op en beet in de muis van zijn hand. Zijn hoektanden drongen diep door in zijn vlees en toen hij zijn hand tot een vuist balde, welde er bloed op uit de gaatjes in zijn huid. Zijn bloed zou niet afdoende zijn, maar dat concentratie van Aiko’s bloed in zijn lichaam was nog groot genoeg om Talitha nog even in leven te houden. Ze moest drinken. Dat was haar enige kans.
Skey bracht zijn bloedende hand naar Talitha’s lippen. Hij hield hem ervoor, hopend dat de geur haar zou doen ontwaken, maar dat gebeurde niet. Hij veegde met zijn andere hand een straaltje bloed van zijn pols weg en streek het over haar lippen, maar ze reageerde niet. Haar comateuze toestand was te diep. Er begon zich iets van hem meester te maken wat verdacht veel op paniek leek. Het was of probeerde een dode weer tot leven te wekken.
De pijn in zijn hart werd stekend en hij keek naar haar bewegingloze, bleke gezicht.
‘Alsjeblieft, Talitha,’ zei hij, en hij hees haar wat verder overeind. Hij liet haar hoofd op zijn onderarm steunen en streek haar haar naar achteren. Zijn bloedende hand liet een rode veeg op haar wang achter, die sterk afstak bij haar bleke huid. Nog even schudde hij haar wat heen en weer, maar ze reageerde niet. Langzaam drong het tot hem door dat hij het onder ogen moest zien. Hij was te laat. Hij had te lang gewacht. Hieruit zou ze niet meer wakker worden. Straks zou ze stoppen met ademen en dan was ze weg. Brandon had haar dood laten gaan. Híj had haar dood laten gaan.
Skey klemde zijn kaken op elkaar. Hij sloot zijn armen om Talitha heen en trok haar tegen zich aan. Talitha’s hoofd hing levenloos op zijn schouder. Hij voelde haar koude lichaam tegen het zijne en hij kneep zijn ogen dicht en hield haar vast, terwijl de mooie herinneringen werden uitgedoofd door het gevoel van haar koude huid. Verdriet en woede vochten binnenin hem om naar buiten komen, om het recht van de sterkste. Hij dacht aan Brandon en aan zichzelf, aan de herinneringen die alleen maar herinneringen zouden blijven omdat ze nooit meer wakker zou worden door wat hij geweigerd had te doen, en toen schreeuwde hij van woede en emotie terwijl hij haar tegen zich aanhield. Hij legde zijn bloedende hand op haar hoofd en wiegde haar heen en weer. Hij hield haar vast, streek over haar haar, en hij haatte zichzelf, zo erg dat het pijn deed. Hij haatte zichzelf meer dan dat hij Brandon haatte.
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Is ze egt dood??? Ahh ik kan het egt niet geloven, en ik maar denken vampiers kunnen niet doodgaan +.+
Je hebt dit stukje egt heel mooi en met veel emotie geschreven. Toen ik het had gelezen had ik er egt een raar knagend gevoel bij. Dat heb ik meestal als iemand in een verhaal ziek/dood is.

Oja, ik denk niet dat ik nog je enigste lezer ben hoor. Er lezen heus wel andere mensen mee, maar die zijn gwn een beetje bang om te reageren :D

Maar ookal ben ik de enigste, je gaat wel verder met schrijven toch??
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Het leek of hij eindeloos zo zat voor er iets gebeurde. Ineens, toen hij alle hoop al had opgegeven, veranderde er iets. Skey kon eerst moeilijk plaatsen wat het was dat hij voelde, maar het deed alles stilvallen. Zijn bewegingen, zijn gedachten. Toen realiseerde hij zich dat het Talitha’s ademhaling was, op zijn hals, die ineens anders was geweest. Dieper. Zijn ogen gingen open en hij voelde dat Talitha’s lichaam bewoog. Het was misschien maar een millimeter, maar ze bewoog. Ze strekte zich wat en hij voelde haar lippen in zijn hals, laag, net boven zijn schouder. Het volgende wat hij voelde waren haar hoektanden die diep door zijn huid heen in zijn nek drongen.
Skey’s adem stokte, heel even. Hij was al niet meer door een ander in zijn hals gebeten sinds hij veranderd was en dat was al zo lang geleden dat hij zich het exacte jaartal niet eens meer kon herinneren. Hij was vergeten hoe het voelde. Het deed pijn, op een vreemde, scherpe manier die niet voor te stellen was voor iemand die het nooit gevoeld had. Ondanks dat bleef hij zitten en bewoog niet. Talitha was bij bewustzijn. Ze was bij, ze wist wat ze moest doen om in leven te blijven en ze dronk. Ze wilde nog. Ze had nog niet opgegeven. Hij wilde alle mogelijke pijn doorstaan om haar daarbij te helpen.
Skey deed zijn ogen dicht en liet zijn hand van haar hoofd naar haar rug glijden. Talitha dronk en hij voelde hoe de uitstraling van haar energie terugkwam, als een motor die weer werd opgestart. Langzaam werd ze warmer, haar lichaam sterkte aan. Ze legde haar hand op zijn borst en draaide wat naar hem toe, met haar tanden waren diep weggezonken in zijn hals. Skey had altijd een hekel gehad aan het gevoel van iemand die zijn bloed dronk, gewoon omdat het gevoel zelf vervelend was, alsof de kracht uit zijn lichaam werd weggezogen, maar ook omdat het hem herinnerde aan de dagen van zijn eigen transformatie. Nu was hij er echter dankbaar voor, omdat het betekende dat Talitha leefde. Ondanks dat vond hij het niet erg dat haar tanden na een tijdje weer uit zijn hals verdwenen.
Hij deed zijn ogen open en Talitha’s gezicht verscheen in zijn blikveld, vlak bij dat van hem. Zijn bloed glansde op haar lippen. Haar donkere ogen waren wijd open. Ze keek hem aan, met een sprankje van haar vroegere, magische energie in haar ogen. Haar oogwit was lichter geworden, niet langer rood. Ze bloedde niet meer. Zijn bloed had haar gered. Hij had haar gered.
Even keken ze elkaar aan. De stilte overkoepelde hen als iets van fluweel. Skey voelde haar prachtige energie, het leven dat er van haar uitging, de warmte die ze uitstraalde. Hij zag de glans in haar donkere ogen, ergens ver weg, achter al het andere. Hij stak zijn hand naar haar uit en liet zijn vingertoppen langs haar oog over haar zachte huid omlaag glijden. Ze was niet langer koud. Zo zaten ze, nog even, naar elkaar kijkend, zonder iets te zeggen. Toen, precies tegelijkertijd, kwamen hun gezichten naar elkaar toe en ze zoenden elkaar. Hij proefde zijn eigen bloed op haar lippen en deed zijn ogen dicht. Talitha sloeg haar armen om hem heen en ze verborg haar gezicht in zijn hals. Skey streek over haar rug, sloot haar in zijn armen, en hield haar tegen zich aan en liet zijn hoofd met gesloten ogen tegen het hare steunen. Zo bleven ze zitten. Hun dankbaarheid was bijna net zo groot als de liefde die ze voelden.
Afbeelding
-Maaike-
Computer
Computer

Ik lees ook nog steeds mee :angel maar ik ben een wat trage lezer geworden, door veel schoolwerk. Maar ik volg het nog steeds ^_^ En ik vind het nog steeds een goed en spannend verhaal.
"Gelukkig" liep ik zover achter, dat ik nu kon lezen dat het weer goed komt met Tahlita! :D Je bent wel erg hard tegen ze geweest zeg... ik ben benieuwd of ze weg komen zonder Brandon tegen het lijf te komen en of ze Bradley nog even ophalen voordat ze terug gaan naar het circus, áls ze terug gaan natuurlijk :)

Ga zo door!
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Oja ik was alweer vergeten dat er een circus was. Sorry laatste stukjes gingen allemaal over dat ze ontvoerd weren enz, ben het vergeten :D
Thanxx Maaike!

En jeetje je hebt me egt laten schrikken, ik dacht Talitha is ehgt dood weetje. Voortaan ga ik netals Maaike achterlopen zodat ik niet de hele op jouw stressmakende stukjes moet wachten. Zo kan ik het beter volgen zonder in paniek te raken

Neej grapje ga je gwn volgen hoor, ook al zal het de laatste tijden wel heel moeilijk worden.
In verband met school en toetsweek enz.

Ga snel verder!!
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Super dat jullie toch allebei nog meelezen ondanks de drukte! :D leuk om te zien dat jullie het nog steeds leuk vinden :)

________________________________________________________________________________

Hoofdstuk

Talitha sliep die dag aan één stuk door. Dat was goed, ze had haar rust hard nodig. Ze was lichamelijk nog lang niet hersteld en slaap zou haar helpen haar energie op haar herstel te richten. Skey bleef bij haar om op haar te letten. Door het daglicht kon hij nog niet naar buiten om op andere manieren voor haar te zorgen en dus zat hij bij haar op de grond, met zijn rug tegen de muur en zijn arm om haar heengeslagen. Hij kon haar ademhaling tegen zich aan voelen. Soms keek hij naar haar en dan sloot hij zijn ogen even, om te genieten het heerlijke geluid van haar ademhaling. Hij zorgde dat hij klaarwakker bleef. Niet alleen omdat hij Talitha’s gezondheid in de gaten wilde houden, maar ook omdat hij het risico niet wilde lopen dat Brandons mannetjes hen op de één of andere manier zouden vinden en ze dan te laat zouden zijn om weg te komen.
Skey was nog niet klaar met Brandon. De dag gaf hem veel tijd om daarover na te denken. Hij wist niet nog hoe en wanneer, maar hoe dan ook wilde hij zich wreken op Brandon om wat hij met Talitha gedaan had. Hij mocht er niet mee weg komen, hoe dan ook. Skey vermoedde dat hij de locatie waar hij hen had vastgehouden inmiddels verlaten had, maar Skey zou zijn belofte houden. Ze zouden sterven. Allemaal, waar ze zich ook schuilhielden. Brandon en zijn hulpjes, tot de laatste man aan toe. En hij zou Bradley van hen verlossen, arme Bradley. Hij had hem achtergelaten. Hij had niet anders gekund, maar hij kon hem niet aan zijn lot overlaten. Hoe lang het ook duurde, hij zou hem vinden. Hij hoopte alleen dat hij nog op tijd zou zijn.
Skey wist echter dat dat van latere zorg was. Hij moest eerst voor Talitha zorgen. Zodra de zon onder was, zou hij voor haar op pad gaan. Zijn bloed, en dan vooral de concentratie van dat van Aiko erin, had haar voorlopig gered, maar het was niet voldoende. Het mensenbloed was te veel verdund om haar een normale week op de been te houden, maar het zou haar één of twee dagen uitstel geven. In die tijd zou haar lichamelijke toestand er echter niet op vooruitgaan. Om echt beter te worden had ze puur menselijk bloed nodig. Tot die tijd zou ze nauwelijks helen en meer pijn blijven houden dan nodig was. Dat besef maakte dat de tijd langzaam ging. Skey wachtte, terwijl de dag verstreek. Hij luisterde naar Talitha’s ademhaling en keek naar de stofdeeltjes die door de banen zonlicht in de lucht zweefden. De kleuren van het licht veranderden naarmate de dag verstreek. Talitha sliep ononderbroken door. Hij merkte dat ze nog steeds kouder was dan ze hoorde te zijn. Hij wilde haar echter niet wakker maken om haar te vragen hoe het met haar ging. Hij was blij toen ze aan het eind van de dag uiteindelijk uit zichzelf wakker werd.
Hij zat nog steeds in dezelfde houding tegen de muur toen Talitha naast hem bewoog. Het ritme van haar ademhaling veranderde even. Ze krulde wat tegen hem aan en maakte een zacht geluidje. Toen deed ze haar ogen open. Hij zag gelijk dat de vroegere glans in haar ogen nog steeds ontbrak. Ze zag er nog steeds niet zo goed uit.
Talitha keek even om zich heen, alsof ze zich probeerde te herinneren waar ze was. Toen gleden haar ogen naar de zijne. Ze glimlachte toen haar blik die van hem ving, heel licht.
‘Hé,’ ze ze. Skey stak zijn hand naar haar uit en streelde over haar wang.
‘Hé, zei hij ook. Hij voelde dat haar huid weer een paar graden was afgekoeld en keek naar haar ogen. Er lag een pijn en vermoeidheid in die hij ook in haar energie kon voelen.
‘Hoe voel je je?’ vroeg hij. Talitha deed haar ogen dicht en krulde wat meer tegen hem aan.
‘Beter,’ zei ze. Skey keek naar haar gezicht, naar de verwondingen en kneuzingen die Brandons mannetjes veroorzaakt hadden. Ze zagen er iets beter uit dan gisteren, maar nog niet goed genoeg. Ze had zo snel mogelijk vers bloed nodig om sneller te kunnen helen.
Skey keek naar Talitha’s lichaam en liet zijn hand van haar hals omlaag glijden, strelend over haar arm. Hij voelde de schaafplekken op haar huid die ze had opgelopen toen ze haar aan haar nek over de vloer hadden gesleept. Hij slikte toen hij daaraan dacht. Weerloze Talitha, die met haar handen op haar rug gebonden tot bloedens toe over de ruwe vloer werd getrokken, zonder kleren, zonder bescherming. Dat beeld zou hij waarschijnlijk nooit van zijn leven meer vergeten.
Hij klemde zijn kaken op elkaar en probeerde het beeld uit zijn gedachten te bannen. Hij liet zijn hand verder glijden, langs haar pols, en pakte haar hand vast. Hij keek naar haar vingers, die niet meer bloedden. Haar polsen zagen er echter nog steeds slecht uit. Het touw had er diep, tot bloedens toe in haar huid gesneden en het gebied eromheen was rood en blauw. Zacht pakte Skey haar hand vast en liet zijn duim over de sneeën glijden. De aanraking liet een rode plek van haar bloed op zijn duim achter.
‘Je heelt niet snel genoeg,’ zei hij. Hij legde zijn hand op Talitha’s bovenbeen en wilde haar nachtjurkje omhoog schuiven om te kijken hoe de rest van haar lichaam eraan toe was, maar die aanraking veranderde iets aan haar.
Ineens gingen haar ogen open. Er verscheen een soort spanning in haar lichaam, alsof ze verstijfde. Haar hand verscheen op de zijne. Bewegingloos bleef ze zo tegen hem aan liggen, zijn hand tegenhoudend met de hare. Het leek of haar weerstand een reflex was waar ze in bevroor, een reflex waar het haar niet lukte uit te komen. Skey keek haar aan en zag dat Brandon zijn zin had gekregen. De blik in haar ogen deed hem pijn tot in zijn ziel.
Afbeelding
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Hee, ik lees ook mee hoor, maar ik had even tijd nodig om door alles heen te raken, wat me nu eindelijk gelukt is. Je schrijfstijl is fantastisch, zoals altijd en heel leuk om te lezen, ook al ben ik niet zo voor de fantasy. Fantastisch! :D
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Hé xIMISSYOU, wat onzettend leuk om te lezen dat je ook meeleest en het leuk vindt! :D dat is echt even een opsteker :) super dat je alle vijf pagina's doorgelezen hebt. Bedankt!

‘Het is goed,’ zei hij. ‘Alleen kijken.’ Nog even keek ze hem aan, totaal bewegingsloos, zonder met haar ogen te knipperen. Toen, na iets wat een eeuwigheid leek, liet ze langzaam zijn hand los, zonder haar blik van de zijne af te wenden. Skey liet zijn hand zacht over haar huid glijden, over haar bovenbeen, en langs de ronding van haar heup naar haar middel. Haar jurkje gleed mee omhoog en hij voelde haar huiveren onder zijn aanraking. Hij zag dat ze slikte en klemde zijn kaken om elkaar toen ze haar ogen sloot om de beheersing op te kunnen brengen die ze nodig had om hem toe te laten.
Zacht streek Skey haar jurkje verder omhoog. Hij keek naar de verwondingen op lichaam. Haar bovenbeen en heup bloedden niet meer, maar ze waren nog steeds geschaafd. Haar middel was bont en blauw, van boven tot onder. Hier en daar zaten schrammen of verdikkingen op haar huid, waar ze haar geslagen en geschopt hadden. Zijn ogen gleden er overheen, maar bleven hangen op iets anders. Er zaten twee blauwe, geschaafde plekken ter hoogte van haar heupbotten.
Skey keek ernaar. De curve van Talitha’s taille bewoog op het ritme van haar ademhaling en daar dwars doorheen vormde er zich een beeld voor zijn ogen, een beeld van Brandon die Talitha met haar armen op haar rug hardhandig tegen de muur duwde, haar jurkje omhoog trok, haar ongenadig veel pijn deed. En weer voelde hij die brandende woede, tegenover Brandon, en tegenover zichzelf, en verdriet en schuldgevoel tegenover Talitha. Hij stak zijn hand uit en zacht raakte hij met zijn vingertoppen de plekken op haar heupen aan. Talitha deinsde even terug, heel licht, maar hervond haar controle weer en bleef liggen. Hij zag dat ze haar ogen dichtdeed van de pijn toen hij zacht over haar beurse huid streek. Skey klemde zijn kaken op elkaar.
‘Brandon?’ vroeg hij. Talitha wendde haar blik af en knikte. Skey probeerde de woede te verbijten en keek naar de geschaafde plekken onder zijn vingers. Er was kippenvel op haar hele lichaam verschenen.
‘Hoe vaak?’ vroeg hij. Ze keek hem nog steeds niet aan. Hij zag dat ze het moeilijk vond.
‘Eén keer,’ antwoordde ze. ‘Alleen hij.’ Skey schudde verbeten zijn hoofd.
‘Eén keer is al te veel,’ zei hij. Talitha keek naar hem op. Ze pakte haar jurkje vast en trok het weer omlaag, de blauwe plekken aan het zicht ontrekkend. Ze omsloot zijn hand met die van haar, drukte hem tegen haar borst en hield hem stevig vast. Ze krulde eromheen op en liet haar hoofd op zijn schoot zakken, met haar ogen dicht. Skey streelde over haar haren en keek even naar haar gezicht. Hij keek naar haar en vocht vanbinnen met het besef dat er niets meer was wat hij kon doen. Het was al gebeurd. Wat Brandon had gedaan was niet terug te draaien. De blauwe plekken op haar heupen zouden na verloop van tijd verdwijnen, maar hun herinneringen niet. Wat Brandon bij Talitha kapot had gemaakt, zou nooit meer helen.
Nog even keek Skey naar Talitha’s gezicht. Toen liet hij zijn hoofd tegen de muur achter zich rusten en keek naar het plafond, tevergeefs wachtend tot de vechtende emoties in zijn binnenste zouden uitdoven.

Talitha viel weer op Skey’s schoot in slaap. Ze sliep tot zonsondergang en Skey zag de dag buiten langzaam overgaan in de nacht. Tegen de tijd dat Talitha wakker werd, viel er niet langer daglicht door de kieren tussen de planken die voor de ramen getimmerd waren. De zon was weg. Dat was goed nieuws, voor hem, voor haar. Hij kon naar buiten, hij kon voor haar jagen. Eindelijk kon hij haar echt helpen, zoals hij al veel eerder had moeten doen.
Skey vertelde Talitha dat hij voor haar naar buiten zou gaan en ze stemde in. Ondanks dat vond hij het moeilijk haar alleen te laten. De kans dat Brandon en zijn mannetjes haar hier zouden vinden was nihil, maar toch was hij bang dat er iets met haar zou gebeuren. Hij doorliep het hele gebouw waar ze in zaten een paar keer voor hij wegging en controleerde iedere ruimte om zich ervan te overtuigen dat er echt niemand was. Hij hoefde zich echter niet druk te maken. De fabriek was uitgestorven en aan de staat waarin de hallen verkeerden te oordelen, was er al jaren niemand geweest. In het trappenhuis aan de andere kant van het gebouw maakten zijn voetstappen sporen in de dikke laag stof die op de trap lag toen hij de treden afdaalde. Een minpunt was wel dat de aanwezigheid van een trap aan de binnenkant van het gebouwde locatie niet zo veilig maakte als hij had gedacht, maar hopelijk was het veilig genoeg. Hij zou niet te lang weg blijven.
Laatst gewijzigd door Jeetje op 29 mar 2012 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik lees ook nog mee hoor. :D
Alleen is het de laatste tijd wat moeilijk om te reageren. Brandon heeft Talitha egt kapot gemaakt van binnen, egt een viezerik. Skey zou hem egt moeten terugpakken.

Hu maar hopen dat er niets naars gebeurd als hij weg is om te jagen. Anders begint het helemaal van voren af aan.

Ga snel verder ;)
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Thanks Jenna! :D

Skey ging nog één keer terug naar boven voor hij wegging. Hij wilde zich ervan verzekeren dat het nog goed ging met Talitha en dat ze zich zou weten te redden in de tijd dat hij weg was. Hij vond haar boven waar hij haar had achtergelaten, zittend op de grond, steunend tegen de muur. Ze had nog steeds weinig energie en was bij lange na nog geen honderd procent. Hij moest opschieten, anders zou ze straks weer zo ziek worden en dat wilde hij haar niet aandoen.
Skey liep naar Talitha toe en knielde bij haar neer. Voorzichtig pakte hij haar hand vast.
‘Ik heb alles gecontroleerd,’ zei hij tegen haar. ‘Het is veilig, tot zover. Probeer je zo min mogelijk in te spannen.’ Talitha trok haar knieën op en ze knikte.
‘Oké,’ zei ze. Ze zag er nog steeds zwak en breekbaar uit, zoals ze daar zo tegen die grote betonnen muur zat met haar bleke lichaam gehuld in niets dan haar nachtjurkje. Skey had gezocht naar iets om haar warm te houden, oude kleding, doeken, maar hij had niets kunnen vinden.
‘Ik kom zo snel mogelijk terug,’ zei hij. ‘Als je iets hoort, maak dat je wegkomt. Er is een trap aan de zuidkant van het gebouw en daarnaast zit een liftschacht. Breng jezelf in veiligheid als het nodig is. Ik vind je wel weer.’ Talitha knikte weer. Skey kneep in haar hand en wilde opstaan, maar Talitha hield hem nog even vast.
‘Skey,’ zei ze zachtjes. Skey bleef staan en keek naar haar om. Talitha keek hem aan en hield zijn hand vast, nog steeds te zwakjes.
‘Dank je,’ zei ze toen. Skey’s ogen gleden over die van haar. Haar woorden deden hem pijn. Hij kon haar dank niet accepteren. Hij niets gedaan wat haar dankbaarheid verdiende. Hij kon het echter niet over zijn hart verkrijgen dat tegen haar te zeggen. In plaats daarvan kneep hij nog even in haar vingers.
‘Ik kom zo snel mogelijk terug,’ zei hij. Haar hand gleed uit de zijne toen hij zich omdraaide. Het kostte hem moeite om weg te lopen, door te lopen, weg van haar, maar hij verbood zichzelf te blijven staan. Hij moest er nu juist voor haar zijn door dit te doen. Eindelijk kon hij haar helpen. Dat kon hij jammer genoeg alleen door haar even alleen te laten en hoe minder hij aarzelde, hoe sneller hij terug zou zijn.
Skey daalde de trap naar beneden af en verliet het gebouw. Hij haalde wat planken weg bij een kapot raam en klom door het gat naar buiten. De nacht omhulde hem als een zwarte deken, op een fijne, prettige manier. Hij keek naar boven, naar de donkere hemel boven zijn hoofd, en hij deed even zijn ogen dicht. Hij concentreerde zich op de geuren van de duisternis, ver weg, maar wel te onderscheiden. Hij rook de nacht, de kou in de lucht. Er hing regen in de wolken. En hij rook leven. Menselijke geuren, vanuit het westen. Ver weg, maar ze waren er. Daar moest hij naartoe. Talitha’s redding was waar mensen waren.
Hij draaide zich om en liep in de richting waar de geuren vandaan kwamen, door het donker van de hoge gebouwen. Nu hij niet achterna gezeten werd door Brandons mannetjes, kon hij de omgeving wat beter in zich opnemen. Het industriegebied waar ze zich bevonden was groot, minimaal een paar hectare. Alles stond leeg en veel ramen waren dichtgespijkerd. De oude fabrieksgeuren hingen nog in de lucht en soms kwamen ze vaag door de kieren van de afgesloten ramen naar buiten. Hij was alert op andere geuren, geuren die vertelden dat Brandon of diens hulpjes ergens in de buurt waren, maar die waren er niet. Hij wist ongeveer nog waar hij een nacht eerder vandaan was gekomen en die richting meed hij. Toch liep hij zo veel mogelijk door lege gebouwen en door de beschutting daarvan. Hij was hij zich er terdege van bewust dat ze hem waarschijnlijk aan het zoeken waren en onverwachts ergens op konden duiken. Gelukkig gebeurde dat niet: het hele terrein was nog net zo uitgestorven als gisteren en hij kwam geen levende ziel tegen. Dat betekende echter ook dat hij die veilige haven moest verlaten om wel mensen te vinden.
Hij doorkruiste het grote industrieterrein via lege gebouwen, daken en smalle straatjes. Na een tijdje kwam hij bij de rand van het gebied uit. Het bleek op een soort schiereiland te liggen, omsloten door een breed kanaal dat het van het vasteland scheidde. Over het water liepen een paar oude, verlaten toegangswegen, enkelen voor auto’s en vrachtverkeer, enkelen voor fietsers en voetgangers. Skey nam één van de toegangswegen voor fietsers omdat die smaller en minder in het oog liggend was en stak verscholen in de berm over naar het vasteland, verscholen tussen de bomen. Aan de overkant kwam hij uit in een wijk met arbeidershuizen en kleinere fabrieksgebouwen die in het verlengde van het grotere industriegebied leken te liggen. Het verkeerde in dezelfde vervallen staat, maar ondanks dat kwam hij al gauw in delen waar het een stuk minder uitgestorven was dan op het terrein waar hij vandaan kwam. Het aantal huizen en flats nam gestaag toe naarmate hij verder in de wijk doordrong en dat gold tegelijkertijd ook voor het aantal mensen.
Het was lang geleden dat Skey voor het laatst gejaagd had. Hij reisde al jaren met het circus mee en één van de voordelen daarvan was dat hij ‘s nachts niet meer de straat op hoefde om aan bloed te komen. Voor zijn tijd bij het circus had hij echter de nodige ervaring opgedaan. De regels waren eenvoudig: als hij niet in de problemen wilde komen, moest hij mensen uitzoeken die niet gemist zouden worden. Afhankelijk van de buurt waren dat meestal zwervers, junkies of prostituees. Of een combinatie daarvan, zoals hier waarschijnlijk het geval was, want hij kwam er al gauw achter dat hij niet in een beste buurt terecht was gekomen.
Afbeelding
Xatham
Banned
Banned

Pfoe... Eventjes geen tijd gehad wegens een deadline voor school en ik loop meteen een heel stuk verhaal achter! Wat een spanning zeg. Ik was echt helemaal gelukkig op het moment dat Skey ontsnapte. De adrenaline die op dat moment door zijn lichaam ging, ging volgens mij ook door mijn lichaam :P Ik dacht echt van: YES! En zoals Maaike en Jenna zeiden: het achter geraakt zijn heeft wel als voordeel dat ik nu meteen weer heb kunnen lezen hoe het beter gaat met Tailitha.

Ik ben dus weer helemaal bij gelezen, en over de stukjes die ik gelezen heb, heb ik een paar dingetjes opgemerkt:
Hij voelde zich murw en moe door de klap die hij had gekregen door Talitha’s bewusteloosheid en door de behoefte aan bloed die langzaam begon op te zetten.
Wat is 'murw'?
Hij werd steeds ongeduriger,
Ongeduriger moet ongeduldiger zijn.
Breng hem terug naar zijn cel.
Was hij niet nog in zijn cel?
Dat maakte het er voor hem ook niet makkelijker op, maar steld hem tegelijkertijd op een andere manier gerust.
'Steld' moet 'stelde' zijn.
De oude fabrieksgeuren hingen nog in de lucht en soms kwamen ze vaag door de kieren van de afgesloten ramen naar buiten.
Soms en vaag? Op de heenweg was het nog goed genoeg om te kunnen ruiken of het van plastic of van chemicaliën was of niet.

Schrijf snel verder! :D
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Hallo!

Nog fff heel snel reageren voordat ik wegga :D
Deze stukje was weer lekker lang, enzoals altijd spannend.
Skey neemt egt een grote risico, wat als hij opgepakt wordt ofzo of als ze Talitha vinden? Dan is hij egt dood als hij door brandon opgepakt wordt. Of netals die aan het drinken is door de politie ofzo. Oja trouwens ik vond het best wel goed en nouja sociaal van hem dat hij alleen drinkt van de mensen die hopeloos zijn. Ik dacht zelf dat hij gewoon eerste beste kandidaat zou leegdrinken :>
Maar das dus gelukkig niet het geval.

Anyway schrijf verderz!!
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank jullie wel voor de ontzettend leuke reacties! :D super om te zien dat er nog steeds mensen zijn die met plezier meelezen :)

De wijk waar hij doorheen liep, maakte een groezelige indruk. Alles slecht onderhouden en rijkelijk bekladderd met graffiti. De huizen en kozijnen waren vervallen en soms kon hij er muziek of geschreeuw uit horen komen. Het was druk buiten voor deze tijd van de avond. De straten werden vooral bevolkt door dealers en groepjes jonge mannen van allerlei verschillende nationaliteiten die bij getunede auto’s stonden waar dreunende muziek uit kwam. Ieder groepje dat Skey passeerde leek zijn eigen taal en stijl te hebben. Er hing een penetrante geur van wiet in de lucht, die sterker was dan die van de naderende regen. Skey werd zo nu en dan nageroepen als hij langsliep, weinig origineel voor kutblanke of ginger, maar hij schonk er geen aandacht aan. Mensen joegen hem geen angst aan, op geen enkele manier dan ook. Dit soort in ieder geval niet.
Ondanks het tikken van de klok ging Skey niet overhaast te werk. De straten die erg druk waren, passeerde hij zonder naar de mensen te kijken. Het risico was daar te groot en hij wilde de aandacht niet onnodig op zichzelf vestigen. Ook aan stelletjes of mensen die met groepjes waren, besteedde hij geen aandacht. Voorzichtigheid was geboden. Hij mocht dan wel zo snel mogelijk terug willen naar Talitha, hij moest geduld hebben. Het zou problemen opleveren als hij niet oppaste en daar had hij nu echt geen tijd voor. Het was zaak dat hij zijn slachtoffer zorgvuldig uitkoos. Hij moest iemand hebben die alleen was, die hij ongezien mee kon nemen. Voor zijn tijd bij het circus had hij daar ook altijd rekening mee moeten houden en hij wist dan ook waar hij op moest letten.
Hij liep al een tijdje door rustigere straten heen toen hij haar zag. Ze stond langs de weg, op de hoek, bij wat verlaten gebouwen. Ze had te weinig kleding aan voor de tijd van het jaar. Een kort topje onthulde haar platte buik en er zaten enkele ladders in de dijhoge kousen die ze onder haar rokje droeg. Haar donkerbruine haar was opgestoken en door haar make-up en hoge hakken leek ze ouder dan ze was. Skey schatte haar een jaar of zestien, zeventien. Veel te jong.
Skey bleef staan aan de overkant van de straat, leunend tegen een muur. Vanaf daar observeerde hij haar even. Hij was niet de enige die aandacht voor haar had. Soms reden er auto’s langs, die afremden als ze haar passeerden of bij haar stopten. Dan boog ze naar voren, waarbij haar lage shirtje diepe inkijk in haar decolleté gaf, en praatte even met de bestuurder. Onderhandelen. Skey verafschuwde de mannen die geld betaalden om met zo’n jong kind te zijn, ook al was ze nog zo mooi. Van binnen was ze misschien ouder door haar leven op straat, maar van buiten was ze nog niet eens volwassen. Haar make-up en de sexy kleding konden dat niet verhullen, zelfs niet voor de grootste naïeveling.
Skey wachtte en liet zijn ogen door de straten gaan. Ze had een relatief rustige plek gekozen, vooral gezien het doel waarvoor zij er stond. Waarschijnlijk was weinig klanten altijd nog beter dan de verkeerde klanten. Hij keek of ze iemand bij zich had, maar het leek erop dat ze alleen was. Geen pooier. Precies wat hij nodig had.
Nog even bleef hij haar observeren. Toen hij er zeker van was dat ze met niemand samen was, wierp hij nog een keer een blik om zich heen en kwam toen de steeg waar hij in gestaan had uit. Hij stak de straat over en liep naar haar toe. Ze zag hem al van een afstandje aankomen en er veranderde iets in haar houding toen ze een potentiële klant in het oog kreeg. Ze werd zelfverzekerder, sterker, alsof ze zichzelf groter wilde maken dan ze werkelijk was. Ze draaide zich naar hem om en haar blik ving die van hem. De wind bracht haar lange overjas in beweging en onthulde haar blote buik. Ze was dun, licht genoeg om haar het hele eind terug naar Talitha te kunnen dragen.
‘Hé,’ zei ze met een stem die haar leeftijd verraadde. ‘Kan ik iets voor je doen?’ Skey bleef bij haar staan, met zijn handen in zijn zakken.
‘Misschien,’ zei hij. ‘Hoeveel vraag je?’ De lichte wind deed haar geur naar hem toewaaien. Haar eigen geur was zwak. Ze rook naar mannen, naar verschillende soorten aftershave. Hij ving de weeïge lucht van opiaten op. Hij hoefde niet onder de mouw van haar jas te kijken om te weten dat hij daar sporen van een naald op haar arm zou vinden.
Het meisje keek hem aan.
‘Ligt eraan waarvoor,’ zei ze. Hij haalde zijn schouders op.
‘Niets ingewikkelds,’ zei hij. ’Alleen seks. Vluggertje.’ Ze sloeg hem gade. Hij merkte dat ze haar ogen zo onopvallend mogelijk over de littekens in zijn gezicht liet glijden. Waarschijnlijk probeerde ze in te schatten of hij een psychopaat was en ze een prijs moest geven die zo hoog was dat het hem af zou schrikken. Even leek ze hem in te schatten, maar toen verzachtten haar uitstraling en energie wat, alsof ze besloot dat hij niet gevaarlijk was. Hij had geen idee waarop ze dat baseerde. Waarschijnlijk was het ooit sowieso haar dood geworden, ook als hij er niet was geweest.
‘Veertig,’ zei ze toen. Skey knikte.
‘Prima,’ zei hij. ‘Veertig is goed.’ Het meisje knikte ook. Ze hield zijn blik vast en draaide zich om.
‘Goed. Kom.’ Hij volgde haar toen ze een andere kant op liep. Ze deed precies wat hij wilde. Ze nam hem mee een donker, verlaten steegje in en leidde hem een doolhof van smalle straatjes door. Hij luisterde of ze gevolgd werden, maar dat was niet zo. Niemand in de buurt, die hen kon zien of horen. Het was zo makkelijk dat hij bijna een hekel aan zichzelf kreeg. Hij wist nog dat hij hetzelfde had gevoeld toen hij dit vroeger nog wekelijks moest doen. Het was één van de redenen dat hij bij het circus was gegaan.
Afbeelding
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Hee, ik heb weer efjes niet gereageerd, maar dat komt door laatste dagen van school, maar nu vakantie, soo here i am ^^. Je hebt het weer heel mooi beschreven. Je weet me heel goed mee te sleuren in ieder stukje en het aan het einde weer jammer vinden dat het al gedaan is. Waarna het wachten begint op een volgend stukje. Fantastisch! :D
Ik snap deels wel hoe Skey zich voelt, geloof ik. Hij moet weer dingen doen die hij niet zo leuk vind, maar het is zijn enige kans om te overleven en om te zorgen dat Talitha beter word.
Wat Brandon haar aangedaan heeft is onvergeeflijk en ik snap de woede die Skey daardoor voelt heel goed. Heel goed beschreven! Mooizo ;d
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
Xatham
Banned
Banned

Pff... Weer een geweldig stukje. Ik vind het leuk hoe er zo veel verandering in je verhaal zit. Eerst het circus, toen het martelen en nu dit. Zou Skey ooit nog terug komen bij het circus? :P
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Wat super om te zien dat jullie het leuk blijven vinden, ondanks of misschien juist door de verandering in het verhaal :) dat gaat nog veel meer gebeuren dus hopelijk blijft dat zo! :)

________________________________________________________________________________________

Hij liep met het meisje mee en ze sloegen linksaf een smal steegje in. Het was er donker, de gebouwen waren verlaten en de hoge gevels hielden het maanlicht tegen. Toen ze de hoek om waren, vertraagde ze haar pas. Ze draaide zich naar hem om en bleef staan. Haar blik ving de zijne weer en hield hem vast, uitdagend, verleidelijk. Ze was goed in wat ze deed.
‘Is dit goed genoeg voor je?’ vroeg ze. Skey nam niet de moeite om zich heen te kijken en hield zijn ogen op de hare gericht.
‘Ja, prima.’
‘Mooi.’ Zonder verder zijn initiatief af te wachten, pakte ze hem bij zijn overhemd. Ze drukte zichzelf met haar rug tegen de muur en trok hem naar zich toe. Skey eindigde tegen haar warme lichaam aan. Zonder aarzeling drukte ze haar lippen op die van hem en ze zoende hem. Skey kon haar hartslag tegen zijn borst voelen. Nog geen twee tellen later gingen haar handen al omlaag, naar zijn broek. Ze begon de knopen los te maken met behendigheid die op teveel ervaring wees voor iemand van haar leeftijd. Het sprak uit alles, uit de manier waarop ze zichzelf tegen hem aandrukte, de manier waarop ze hem zoende. Ineens was er niets meer van haar jonge leeftijd te merken.
Skey liet haar even gaan. Hij keek naar haar gezicht terwijl ze zijn broek losmaakte, en toen deed hij zijn ogen dicht. Nog even luisterde hij, zocht hij naar geluiden en geuren, van mensen in de buurt, in de huizen om hen heen, maar die waren er niet. Toen hij zeker wist dat ze alleen waren, boog hij zich naar haar toe. Hij rook haar parfum en zijn hand zocht zijn weg omhoog, naar haar hals. Zacht legde hem om haar nek, zijn eigen kalmte op haar projecterend. Terwijl hij haar zo vasthield werden haar bewegingen langzamer, vertraagden. Zijn rustige energie had invloed op die van haar en hij voelde haar hartslag dalen toen hij zijn lippen over haar huid liet glijden, zoekend naar de juiste plek. Hij vond hem zonder enige moeite. Toen kwamen zijn kaken van elkaar en hij beet haar in haar hals.
Hij wist precies waar hij haar moest bijten en hoeveel hij van haar moest drinken om haar buiten bewustzijn te brengen. Hij deed het rustig, zachter dan hij het bij Aiko had gedaan. Toch deed het haar pijn, zoals het dat altijd deed. Haar adem stokte boven zijn hoofd en haar lichaam verkrampte. Ze verzette zich niet, daarvoor had zijn energie de hare al teveel beïnvloed, maar haar hart klopte snel in haar borstkas. Haar spieren spanden zich onwillekeurig en een zwak geluidje ontsnapte uit haar keel.
Skey hield haar vast en dronk van haar. Hij dronk tot het genoeg zou zijn. Hij stopte toen hij haar lichaam zwaar voelde worden. Haar spieren ontspanden zich weer en haar energie flikkerde zwakjes. Hij richtte zijn hoofd op en keek naar haar. Haar gezicht was sereen, haar ogen gesloten. De wond in haar hals en het bloed eromheen waren glanzend zwart in de duisternis. Ze zou nog een paar uur bewusteloos blijven. In die tijd kon hij haar naar Talitha brengen en haar laten drinken. Hij was de zoveelste die misbruik van haar maakte, ook al was het op een andere manier dan de anderen hadden gedaan. Ook hij behandelde haar als een voorwerp. Het stond hem tegen, mede door zijn eigen geschiedenis, maar het was de enige manier. Het zou Talitha’s leven redden.
Skey trok de kraag van het meisje wat over de wond in haar hals heen en tilde haar op. Haar bloed maakte hem sterker en het was geen probleem haar kleine lichaam terug naar het industrieterrein te dragen. Zwijgend nam hij haar mee, de straten van de aangrenzende wijk door. De buurtbewoners lieten hen met rust, gelukkig. Soms keken er mensen naar hen, maar niemand bemoeide zich ermee. Waarschijnlijk hadden ze zo vaak te maken gehad met mensen die door invloed alcohol of drugs bewusteloos waren geraakt dat ze dit voor hetzelfde aanzagen.
Zonder moeite vond hij zijn weg terug naar het schiereiland. Via de toegangsweg kwam hij weer in het industriegebied terecht. Daar nam hij zo veel mogelijk dezelfde route als op de heenweg. Ook nu was hij alert op geuren en geluiden, maar opnieuw ving hij nauwelijks iets op. Eén keer hoorde hij ergens iets wegschieten, laag bij de grond, vermoedelijk een rat of een ander klein knaagdier, maar verder was alles nog net zo uitgestorven als eerst. De stilte om hem heen stelde hem gerust. Het maakte de kans dat er mensen in de buurt waren om Talitha te vinden bijna nihil. Zolang het meisje buiten bewustzijn bleef, was er niets aan de hand en ook die kans was klein. Hij ging er al bijna vanuit dat alles goed zou gaan. Tot hij ineens wel iets alarmerends oppikte.
Hij was al bijna bij het gebouw waar Talitha zat toen het gebeurde. Hij voelde iets, iets wat zijn alertheid meteen weer aanwakkerde. Het was een uitstraling van energie, te groot om van één persoon afkomstig te zijn.
Een stoot adrenaline schoot door zijn lichaam. In één keer bleef hij staan, op zijn hoede. De fabriek waar Talitha zat lag vlak voor hem, als een groot blok in het donker. Hij kon de energie zonder al te veel moeite lokaliseren. Het kwam van binnen, uit het vervallen pand. Talitha was niet meer alleen. Ze waren bij haar. Hij was te lang weggebleven.
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Neej dit kan niet. Netals alles goed komt gebeurt er weer iets he. In het begin dacht ik lekker ff gewoon een relaxte pauze voordat het weer spannend gaat worden enz, maar zotezien kon je niet wachten :D
Zijn het Brandon en zijn klerenkasten die bij Talitha zijn of iemand anders!??

Ben egt benieuwd, schrijf snel verder!

Xx
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Haha bedankt voor je leuke reactie Jenna! :)

________________________________________________________________________________________

Een tweede stoot adrenaline zette al zijn zintuigen op scherp. Ingespannen luisterde hij, of hij geluiden kon oppikken over de ademhaling van het meisje tegen zijn borst heen. Hij meende het gedempte geluid van stemmen te horen. Ze bevonden zich hoger dan hij, ergens op een verdieping aan de linkerkant binnen het gebouw. Precies waar hij Talitha had achtergelaten. En er waren er meerdere. Zo te voelen een stuk of vijf, zes met Talitha erbij. Als Talitha tenminste nog leefde, schoot het door hem heen.
Skey sloot zijn handen stevig om het meisje in zijn armen. Geruisloos vervolgde hij zijn pas. Snel liep hij om het gebouw heen, naar de ramen aan de achterkant. Er trok iets brandends door zijn spieren toen hij het dichtgespijkerde raam zag waardoor hij naar buiten was geklommen. Het gat tussen de planken was groter dan toen hij weggegaan was. Er waren wat planken weggehaald, die nu bij de muur op de grond lagen. Dat had hij niet gedaan. Er was na zijn vertrek iemand naar binnen gegaan. Ze hadden haar gevonden.
Skey wachtte niet. Hij liep naar het raam en met het meisje in zijn armen klom hij naar binnen. Hij maakte geen geluid. Binnen keek hij om zich heen, maar hij zag niemand in de ruimte op de begane grond. Hij keek naar het plafond. De energie kwam duidelijk van boven, bij Talitha. Hij probeerde haar specifieke energie te voelen, maar het waren er teveel en ze waren te ver weg om de verschillende uitstralingen van elkaar te kunnen onderscheiden. Vanaf hier kon hij niet bepalen of ze nog leefde. Haar stem hoorde hij ook niet. Er was dus maar één manier om erachter achter te komen.
Met het meisje in zijn armen sloop hij naar het trappenhuis. Hij overwoog haar neer te leggen om zijn handen vrij te hebben voor het geval dat nodig mocht blijken, maar hij deed het niet. Als hij haar beneden achterliet en ze werd onverwachts wakker, zou ze zijn aanwezigheid verraden als ze geluid zou maken. Dat risico wilde hij niet lopen. Als het werkelijk Brandons mannetjes waren die boven zaten, moest hij ze verassen. Hij mocht niets aan het toeval overlaten. Hij wist niet of hij ze aan zou kunnen, maar dat maakte hem ook niet uit. Als Talitha nog maar in leven was. Misschien kon hij haar genoeg tijd geven om weg te komen als ze zich allemaal op hem stortten. Hopelijk was ze daar lichamelijk nog toe in staat.
Bij de trap aangekomen, werd Skey’s vermoeden bevestigd. Zijn eigen voetsporen in het stof op de treden waren niet langer de enige. Er liepen er nu meerdere, vijf paar, die allemaal naar boven toe over de trap verspreid waren. Er was nog een zesde, kleinere voetstap in een andere vorm, die hij niet direct kon plaatsen in het pikkedonker. Ze hadden haar gevonden, dat kon niet anders.
Hij klemde zijn kaken op elkaar. Snel maar stil begon hij de trap op de lopen. Eén verdieping, twee, drie. Hij keek naar de sporen in het stof. Iedere trap die hij nam, hadden zij ook genomen. Hij luisterde geconcentreerd terwijl hij naar boven klom en het geluid van de stemmen kwam langzaam dichterbij. De energie werd sterker toen hij op de verdieping aankwam waar Talitha had gezeten. Langzaam begon de uitstraling uiteen te vallen in verschillende bronnen, verschillende personen. Hij merkte nu dat hij er nog één. Die laatste energie was anders dan die van de anderen. Hij vertraagde zijn pas toen het tot hem doordrong dat die vreemde energie een bekende was.
Skey kon het niet helpen dat hij even bleef staan om te luisteren en te voelen. Hij concentreerde zich uit alle macht op die bekende energie. De adrenaline en spanning zat hem in de weg en het duurde even voor hij zijn rationaliteit en verstand weer naar de voorgrond kon krijgen. Toen drong het tot hem door. De afwijkende energie, de kleinere voetafdrukken op de trap. Ze waren niet afkomstig van schoenen. Het waren pootafdrukken. De bekende energie was van een dier.
Toen liet hij al zijn voorzichtigheid varen. Hij sprong over de laatste traptrede de verdieping op en rende naar de ruimte waar hij Talitha achtergelaten had. Zijn hart sloeg snel in zijn borst en pompte de adrenaline door zijn lichaam. De geuren en stemmen werden duidelijker. Halverwege de gang realiseerde iets in zijn geest zich dat hij niet alleen de dierlijke energie kende, maar ook die van de vijf anderen. Het waren Brandons mannetjes niet.
Het waren niet eens mensen.
Slippend stopte hij voor de dichte deur die naar Talitha’s hal leidde. Hij aarzelde niet meer. Met zijn schouder beukte hij de deur open. Het hout kraakte en al voor de deur open was, triggerde hun energie nu de gezichten van de personen die binnen zouden zitten. Hij viel naar binnen met het meisje in zijn armen. Iedereen in de ruimte viel stil en Skey keek op.
Ze waren er allemaal. Ze stonden om Talitha heen, die met een kleed om haar schouders op een oud bureau zat. Aimon was er, met Jeremiah en Harper. Scrooge stond naast haar bij het bureau en zelfs Marida was erbij. En daar, op de grond, voor Talitha’s voeten, zat een kleine, zwarte gedaante, die met grote gele ogen en gespitste oren zijn kant op keek. Het was Deora.
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Oh Oh my gosh, dat was egt super spannend!! Ik dacht het zijn egt Brandon's mannetjes :(
Maar gelukkig zijn het maar Scrooge Aimon enz. Huh hoe hebben ze Talitha kunnen vinden? Van hoever kunnen vampiers eigenlijk iemands geur ruiken/herkennen. Dat lijkt me egt gaaf, dan weetje altijd wat er ongeveer gaat gebeuren. Ff proberen of ik het ook kan :P ..........

Neej jammer niet gelukt :D

Ik mis tussen de namen van al die mensen Bradleys naam. Hij zit nog steeds gevangen hè? Ik hoop egt dat Brandon niet met Skey gaat onderhandelen over Bradley in ruil voor dat hij iemand gaat vermoorden.
Oja ik was Deora egt helemaal vergeten, moest ff denken wie is dat nou ookal weer. Maar nu weet ik het wel weer. Egt leuk dit stukje :D

Ga snel verder!! @.@
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Jaaaaa ik ben er ook weer! Heb het echt in 1 ruk gelezen (niet slim aangezien ik moet slapen nu) maar omg wat een goed verhaal. Echt, ik leefde echt met hen allemaal mee en ik had het gevoel alsof ik er zelf bij was. Talitha is echt heel erg cool, verdient echt respect! Ugh ik ben te moe om goed te reageren, maar ik wou ff laten weten dat ik weer meelees en serieus, ik geloof dat ik fan ben! Talitha-fanclub! Who's in?

Xoxo.
When the power of love overcomes the love of power.
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Ontzettend bedankt ejell voor je superleuke en motiverende reactie. Echt tof dat je het toch weer bent gaan lezen :) doet me echt goed! Natuurlijk jij ook bedankt Jenna, mijn trouwe lezer haha! Het wordt straks vanzelf allemaal duidelijk.

_____________________________________________________________________________________

Skey keek bewegingloos de ruimte rond. Even gebeurde er niets. Ietwat overdonderd keken ze naar elkaar. Niemand iets. De verbaasde stilte hield even aan, maar toen verscheen er een hele grote lach op Scrooge’ gezicht. Hij spreidde zijn armen en liep naar Skey toe.
‘Skey,’ zei hij. ‘Mijn god, ik ben nog nooit in mijn leven zo blij geweest om iemand te zien.’ Hij trok Skey tegen zich aan en omhelsde hem stevig. Skey voelde zijn bekende energie en rook de geur van sigaretten. Langzaam zakten de adrenaline en spanning in zijn lichaam en er verscheen een glimlach op zijn gezicht. Hij liet het meisje met één arm los en sloeg Scrooge op zijn rug.
‘Scrooge,’ zei hij alleen, nog steeds wat verbaasd. Scrooge pakte hem bij zijn schouders en hield hem wat van zich af.
‘God, ik had nooit gedacht dat ik jou nog in levende lijve terug zou zien,’ zei hij. Hij keek Skey’s gezicht en schudde zijn hoofd.
‘Man, wat zie je eruit. Je lijkt wel een bokser.’ Skey grijnsde. Scrooge deed hetzelfde. Hij gaf Skey nog een klop op zijn schouder en ze keken om naar Harper, die naar hen toe kwam lopen met Jeremiah in zijn kielzog.
‘Wel een bokser die dik verloren heeft, dan,’ zei Harper en ook hij klopte Skey op zijn rug. ‘Goed je weer te zien, jongen. Het was niet hetzelfde zonder jou.’ Jeremiah knikte naar Skey en hij en Harper stapten opzij, zo ruimte makend om hem door te laten naar Talitha. Skey keek nog steeds een beetje overdonderd van de één naar de ander, maar liep toen langs hen heen in de richting die ze vrijmaakten. Zijn blik gleed naar Aimon, die naast Talitha stond. De oude man had een lichte glimlach op zijn gezicht en ook hij zette een stap opzij, zodat Skey de ruimte had om bij Talitha te komen.
‘Wat kan ik daar nog aan toevoegen,’ zei hij. ‘Het is goed je te zien, Skey. We hebben nooit de hoop opgegeven. Jullie zijn veilig. Wees herenigd met de degene om wie je geeft, zoals wij dat nu allemaal zijn.’ Hij stapte opzij om hem erlangs te laten. Skey passeerde hem en keek naar Deora, die voor Talitha’s voeten op de grond zat. Ze keek hem aan met haar gele ogen, haar ogen gespitst en haar lange, zwarte staart bewegend over de grond. Toen Skey zijn hand naar haar uitstak, kwamen haar voorpoten wat van de grond en gaf ze hem een kopje tegen zijn handpalm aan. Skey glimlachte en hij liet zijn hand over haar gladde vacht glijden. Toen keek hij op naar Talitha. Ook zij had een lichte glimlach op haar gezicht. Ze stak haar arm naar hem uit, met haar andere hand het kleed om haar schouders vasthoudend, en hij boog naar haar toe. Ze sloeg haar arm om zijn nek, trok hem naar zich toe en drukte haar gezicht tegen zijn hals aan.
‘Ik heb je gemist,’ zei ze zachtjes. ‘Ik was bang dat ze je te pakken hadden gekregen.’ Skey deed zijn ogen even dicht en legde zijn hand op haar hoofd, zo blij dat ze nog leefde. Hij voelde dat ze zwak was, nog steeds, maar ze was veilig en ze was bij bewustzijn. Het bloed van het meisje en de aanwezigheid van Aimon en de anderen zouden haar definitief buiten levensgevaar brengen.
‘Het is goed,’ zei hij. ‘Alles is goed. Hier, je moet drinken.’ Hij liet Talitha los. Ze keek hoe hij de arm van het meisje pakte en hem optilde. Hij bracht hem naar zijn lippen en met enige kracht zette zijn hoektanden in haar pols. Ze lieten vier wondjes in haar lichte huid achter. De geur van bloed vulde de kamer. Skey’s hand gleed naar haar elleboog en hij stak de arm uit naar Talitha. Die keek naar het bloed dat uit de wondjes vloeide en pakte de arm vast. Ze draaide de pols van het meisje naar zich toe en boog naar voren. Zacht sloot ze haar lippen om de wonden heen. Met haar ogen dicht begon ze te drinken.
Skey keek naar Talitha terwijl ze dronk. De manier waarop ze het deed was zacht, haast teder. Ondanks haar dorst en slechte gezondheid dronk ze langzaam en beheerst, bijna onschuldig. Hij kon haar energie voelen groeien naarmate ze meer bloed binnen kreeg. Hij streelde haar haren en voelde haar warmer worden onder zijn hand. Langzaam nam haar kracht toe en sterkte haar energie aan.
Na een tijdje richtte ze haar hoofd op. Met haar grote, donkere ogen keek ze hem aan. Skey keek terug en beantwoordde de vraag in haar ogen zonder dat ze hem hoefde te stellen. Hij knikte en stroopte de mouw van het meisje wat op.
‘Ze heeft genoeg meegemaakt,’ zei hij. Talitha’s ogen gleden omlaag en ze keek naar de sporen die de injectienaald op het kleine armpje gemaakt had. Ze stak haar hand uit en zacht liet ze haar vingers over de littekens glijden. Toen knikte ze. Ze pakte de mouw van het meisje vast en trok hem weer omlaag, de sporen aan het zicht onttrekkend. Haar hand gleed omhoog en ze boog zich wat naar haar toe. Ze bracht haar gezicht naar de smalle, kleine nek en deed haar ogen dicht.
Het kleine lichaampje verkrampte even als reactie op de pijn toen Talitha’s tanden door haar huid heendrongen. Ze maakte een meelijwekkend, piepend geluidje, maar haar ogen bleven dicht. Talitha dronk van haar, rustig, tot Skey voelde dat haar hart stopte met kloppen. Toen ging ze weer rechtop zitten. Even keek ze naar het meisje en ze streek met haar hand langs haar bleke gezicht. Het was over. Haar lijden was voorbij.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “De Boekenplank”