The One Shot Club

The One Shot Club bestaat uit leden die elkaar opdrachten geven om een verhaal te schrijven. Zowel de aanvragen als de eindresultaten zijn hier te vinden!
l2everse
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik heb ook wel zin om een one shot te schrijven, als een soort van inleiding tot dit forum :)
Zolang het maar geen fantasy is - Ik werk al aan het fantasy verhaal en hou nogal van afwisseling.
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

@l2everse, sorry, ik heb geen ideetje voor je.....

Heeft iemand er nog ééntje voor mij? Op fanfictie na doe ik alles wel :D
Shit happens, just flush it and move on!
Xatham
Banned
Banned

Ik heb geen inspiratie voor de vorige opdracht die ik gekregen heb, dus ik wil graag een nieuwe opdracht. Fantasie en avontuur zijn van harte welkom maar iets met romantiek of een beetje drama mag ook wel :)

@l2everse: Een gelukkig echtpaar heeft net een nieuwe baby op de wereld gebracht, als het blijkt dat de baby ineens is verdwenen. Waar is de baby? Wordt hij/zij uiteindelijk weer gevonden?

@floor (dat was je naam toch? :$): Een kind op school wordt niet normaal veel gepest, maar op zo'n sneaky manier dat niemand anders het door heeft. Sterker nog... Anderen denken dat het slachtoffer zich aanstelt en zelfs dat hij dingen begint te zien die er niet zijn.

Als jullie willen mogen jullie natuurlijk ook altijd de andere opdracht pakken :D
As the phoenix arises from his ashes...
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Jep, thats my name :D

Ik denk niet dat ik daar echt iets mee kan geworden (dat is toch een wood he? Anders sta ik nu wel erg voorschut in mijn werstuk...)... Sorry, ik denk nog wel even verder ;)

En voor jou een opdracht: je loopt in een bos, de bomen lijken zich steeds te verplaatsen. Op een gegeven moment kom je aan bij een rivier. Maar er is iets mis met die rivier. Hij is niet bruin/blauw\oid zoals rivieren normaal zouden moeten zijn. Nee, hij is bloedrood. Verder mag je het zelf bedenken dan :P.

Ikzelf heb hem ook ooit eens gedaan, bij mij had de hp een trauwma en zag hij altijd bloed of de kleur in dingen die er niet waren.

Hopenlijk vind je hem wat :D
Xatham
Banned
Banned

Hmm... Klinkt intressant. Moet ik voor jou een nieuwe opdracht verzinnen?
mena1998
Typmachine
Typmachine

Ja graag, ik wil nu wel weer eens wat anders dan tegenwind. haha :P
Xatham
Banned
Banned

Hoe bedoel je? :$
mena1998
Typmachine
Typmachine

Ik wil wel eens iets anders dan tegenwind/mijn verhaal. Haha. tegenwind is een verhaal waar ik mee bezig ben. Maar heb je nog een ideetje?
Xatham
Banned
Banned

Hmm... Ik heb iets heel vreemds maar wel heel intressants voor je. Neem een scène van een verhaal of een one-shot die je al eerder geschreven hebt en draai daarin alles want je om kunt draaien om. Personen die vrienden met elkaar waren worden vijanden, en vijanden worden vrienden. Mannelijke personages krijgen nu een vrouwelijke tegenspeler, en vrouwelijke juist een mannelijke variant. Oude personen zijn nu jong en omgekeerd. Etc. En als je dan een verhaal pakt waar alles tegen zit, zit juist ineens alles mee? :P Is dat iets?
masterbreel
Vulpen
Vulpen

Ik kan niets met de opdracht die ik heb gekregen, ik kan gewoon niets bedenken. Kan ik een nieuwe opdracht krijgen?
mena1998
Typmachine
Typmachine

JA, das een leuke :evil: ga ik doen hahaha
l2everse
Puntenslijper
Puntenslijper

Ga nu met die opdracht beginnen, heb al een boel ideen ^^
artikel
Computer
Computer

Masterbreel, je hp heeft al een tijd neigingen om zijn/haar ex te vermoorden. Op een avond zitten ze samen in een kamer, en praten over vroeger. Je hp wordt deels weer verliefd, maar bij het zien van dat zijn/haar ex opeens iemand anders heeft wordt hij/zij boos. Vermoord hij/zij zijn/haar ex, en ook de nieuwe vriend(in) van hem/haar? Of pleegt je hp zelfmoord?

Als je het niets vindt moet je het zeggen :D
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
masterbreel
Vulpen
Vulpen

Het klinkt best aardig, ik ga eens kijken!
Ligglytuff
Puntenslijper
Puntenslijper

Maaag ik ook een opdracht? Liefste drama of romantiek(of een combinatie van). Mag van mij fanfic van Harry Potter (of House md als daar fans van zijn hier xD), maar hoeft niet! :mrgreen:
[E]verybody Lies
artikel
Computer
Computer

Ligglytuff, Omdat het nu de laatste tijd over Holebi's gaat op het forum, wil ik jou daar een verhaal over laten schrijven.
Je hp, mag een jongen maar ook een meisje zijn, heeft gevoelens voor iemand van hetzelfde geslacht. Dat gaat helemaal tegen haar geloof in. Als ze tegen haar ouders zegt dat hij/zij op iemand van hetzelfde geslacht is reageren haar ouders... Hoe zullen haar ouders dan reageren? En durft ze daarna nog eerlijk te zijn over de gevoelens voor mensen van hetzelfde geslacht?
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Ligglytuff
Puntenslijper
Puntenslijper

Aaah leukleukleuk! Ik ga er vandaag of morgen mee aan de slag! :D
[E]verybody Lies
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Ik wacht nog steeds op een opdracht... (maakt niet uit hoor :p) Weet iemand iets? Ik heb nu vakantie, dus heb genoeg tijd :)
Truth be told, I miss you.
And truth be told, I'm lying.
Xatham
Banned
Banned

Wat voor een genre wou je ook al weer? :$
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Doe maar iets van drama/romance of eigenlijk maakt het me niet zo heel veel uit. Ik ben ongelofelijk duidelijk...
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Aangezien ik daarnet in mijn voorsteltopic schreef dat ik wel een kort verhaal wilde schrijven, maar niet wist waar over: mag ik ook een opdracht?

Geen fanfictie, verder mag alles. Over het algemeen kan ik er meer mee als er minimaal iets van fantasie en/of avontuur in zit (veel mag ook).
Afbeelding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Het is 2013. De Mayas hadden gelijk; 2012 was het jaar waarin de wereld eindigde. Op de dag des oordeels kwam de maatschappij ten val: De Derde Wereldoorlog brak los, en in het nucleaire tijdperk was deze al snel opgelost; toen het stof van de ontploffingen was weggeblazen bleek dat alle grote steden waren verdwenen. Slechts kraters resteerden.

Maar....

Enkele afgezonderde dorpjes in de wereld overleefden de vernietiging. Jouw verhaal gaat over één van deze dorpjes. Overdag is het leven goed, maar snachts blijven de mensen angstig binnen in hun huizen: Duistere wezens lijken het dorp te hebben omringd, en iedere zevende nacht verdwijnt er één van de dorpsbewoners.
Je verhaal gaat over een hoofdpersoon, wiens zusje/broertje/[INSERT FAMILIELID/JEUGDVRIEND] bij de laatste zevende nacht is verdwenen, en de hoofdpersoon gaat hiernaar op onderzoek uit.

(wat die wezens zijn, wat ze kunnen, wat hun doel is, waar ze vandaan komen en wat je met ze gaat doen, mag je natuurlijk helemaal zelf invullen :) ook kun je, als je dat wilt, je hoofdpersoon bepaalde krachten toeschrijven (bv resultaat van radiotopen die de HP hebben gemuteerd))

[Ik ben heel slecht in goede opdrachten verzinnen, maar ik dacht laat ik t ns proberen. Als je t niks vind moet je iemand anders vragen voor een beter idee ;-) no hard feelings^^ ]
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Damn, wat een goede opdracht. Had ik die niet kunnen krijgen? Haha heb je nog meer inspiratie, Chris?
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik zie niet waarom jij die niet ook zou mogen doen, toch? :P Of is het niet leuk als twee mensen aan dezelfde opdracht zitten?
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Persoonlijk vind ik van niet. Maar ja, ik zou er waarschijnlijk toch een rotzooi van maken, ben niet zo geweldig met fantasy. Maar ik kan het proberen ..?
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Uw keuze ;-)
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Gave opdracht! Daar ga ik eens goed over nadenken :)

Geen bezwaar als jij hem ook doet, dancing!
Afbeelding
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Hier anders een andere opdracht voor dancing in the sun. Je zegt dat je fantasy moeilijk vindt, dus bij deze een gemene uitdaging... Een drama/romance verhaal in een fantasiesetting!

Een zeemeermin en een vogelman zijn smoorverliefd, maar zij zou niet op het land kunnen overleven en hij niet onderwater... Even ontstaat er hoop op een plaats waar ze gelukkig samen kunnen zijn, maar door een ongelukkige gebeurtenis van buitenaf (die te maken heeft met de familie van één van beiden, maar geen opzettelijke sabotage was) gaat die hoop alsnog verloren. Hoe het uiteindelijk afloopt laat ik aan jou over!

Geen idee of je er iets mee kan, anders mag iemand anders nog een opdracht bedenken ;)

(En sorry voor de dubbelpost, maar het zou jammer zijn als ze hier al gekeken had en daardoor dit bericht miste)
Afbeelding
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Dankjewel Anna! :) Maar wat moet ik me precies voorstellen bij een vogelman? Een soort hybride? :P In ieder geval ga ik mijn best doen.

En ik had het topic inderdaad al bekeken, ik denk dat de moderators je wel vergeven voor je dubbelpost.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Bij vogelman moet ik meteen denken aan Howl van Howl's moving castle :p
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Een hybride ja, ik dacht zelf aan een mens met vogelvleugels in plaats van armen. En misschien vogelachtige benen. Maar je mag het natuurlijk zelf invullen, daar is het fantasy voor! ;)

Edit: Ik heb inmiddels plannen voor mijn verhaal, nu nog tijd om het te schrijven... En bedenken hoe ik het wat minder depri kan laten eindigen dan wat ik nu in mijn hoofd heb, ik vind depri eindes altijd zo 'makkelijk' bij korte verhalen :P Hoofdpersoon dood/verdoemd, einde...
Afbeelding
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Hier heb ik even zin in :D
Iemand een idee voor een romantisch/dramatische one-shot? Graag realiteit, geen fantasy. Iemand leuke ideeën? (:
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
mena1998
Typmachine
Typmachine

xILY. Sorry, geen idee.

Iemand een idee voor mij? Liefst fantasie...
DropsOfJupiter
Balpen
Balpen

xILY - umm .. drama/romantiek .. probeer een soort romeo/juliet - west side story achtig iets te moderniseren, maar dit keer zijn het of twee jongens, of twee meiden. Dus een homokoppel dat niet wordt geaccepteerd o.i.d. (:

Mena1998, sorry, ik ben niet zo goed in fantasy. ik weet nooit wat nou wel en niet kan etc etc ahaha. x
"the truth is this: sometimes they don't want to be written down in poems, arms pinned to the ground by heartfelt words and broken promises."
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

@Mena; je hp is een belangrijk man in zijn wereld, hij behoort namelijk tot de groep van wezens die de macht hebben. Dan wordt hij ontvoerd en gevangen gehouden door een groep 'ondergeschikte' wezens. Ze voelen zich niet goed behandeld en proberen op deze manier verandering te brengen. Zal de hp inzien dat er iets moet veranderen, weet hij te ontsnappen, wordt hij bevrijd door de anderen, etc.?

Vind je het wat?
Laatst gewijzigd door dancing in the sun op 12 jan 2013 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
mena1998
Typmachine
Typmachine

Ja, das een goed idee. Thynx!
lisbeth
Vulpen
Vulpen

Ik wil best wel eens een oneshot proberen, iemand een opdrachtje voor me? Liefst iets in de fantasie richting en wat duister.
Het leven is zinloos. Nou, in die zinloosheid zit ik te schrijven, om er toch een zin aan te geven.
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Een ambitieuze jonge tovenaar heeft een nieuwe manier gevonden om magie te gebruiken die veel krachtiger werkt dan alles wat men tot dan toe gewend was. Maar hij vindt langzamerhand uit dat zijn uitvinding een hoge prijs heeft...

Kun je daar wat mee? Als je wil verzin ik er meer details bij :)
Afbeelding
lisbeth
Vulpen
Vulpen

hm, nog nooit over een tovenaar geschreven. Maar klinkt interessant, zal eens proberen ^^
Het leven is zinloos. Nou, in die zinloosheid zit ik te schrijven, om er toch een zin aan te geven.
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Ik heb al een aantal maanden niets geschreven en wil het graag weer oppakken met een one-shot :) Heeft iemand een opdracht voor me? Genre maakt niet uit.
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Pfft je maakt het me wel moeilijk hoor! Uhm, wat dacht je van...
Het is een doodnormale dag, je hp doet wat hij (of zij) altijd doet. Dan komt hij iemand tegen die hij al jarenlang niet heeft gezien, sinds de kinder/jeugdjaren. In die tijd waren zij echter niet erg goede vrienden, helemaal niet zelfs. Hoe zal hun ontmoeting verlopen? Proberen ze elkaar te ontlopen, krijgen ze ruzie, zijn ze volwassen en beleefd, etc?
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Hmmmm, ik lees mijn opdracht nu pas en kom om in het huiswerk en toetsen, dus dat wordt em niet.
Iemand anders mag mijn opdracht wel doen (:
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
Mooonie
Vulpen
Vulpen

@dancing in the sun dankje! Ik ga ermee aan de slag :)
DropsOfJupiter
Balpen
Balpen

Wel zin om een oneshot te schrijven, het liefst een romantisch/dramatisch iets, maar wel dark en een beetje edgy, om inspiratie op te doen voor een verhaal waar ik currently mee bezig ben..=)
"the truth is this: sometimes they don't want to be written down in poems, arms pinned to the ground by heartfelt words and broken promises."
masterbreel
Vulpen
Vulpen

@DropsOfJupiter

Wat denk je van het volgende:

"Jouw HP (m/v) heeft een romantische valentijnsdate gepland. Na deze valentijnsdate besluiten de date en jouw HP om samen naar het huis te gaan van de HP. Daar blijkt dat je HP een schimmig ingerichte kelder heeft. De plannen van de date en juow HP lopen wat dat betreft niet helemaal synchroon, komt de date nog weg, of dwingt je HP zijn versie van 50 shades of grey op? Overleven beide, wat gebeurd er tijdens de date, na de date en thuis? Dat is allemaal aan jou."
Plaats reactie

Terug naar “The One Shot Club”