Haha ik wist gewoon dat jij dat dacht

Hier het volgende stukje, veel lees plezier!
**
Handen grijpen naar mijn enige houvast. Schonen bladzijdes wit. Mijn geest zal overleven en mijn hand zal schrijven. – Pagina elf
___
Dag lief,
Mijn lichaam kon geen rust krijgen. Voeten waren koud en het geluid van nagels op hout kon ik niet van me afzetten. Geluid maakt plaats voor pijnscheuten. Mijn polsen zijn bloeddoorlopen. Vannacht zag ik met eigen ogen hoe vrouwen doodgeschoten werden onder het maanlicht. Groen gras maakte plaats voor een donkere schim. Ik zag geen groen. Ik hoopte net als de vorige keer dat het voorbij zou zijn. De eeuwige rust kunnen vinden. Mijn achterhoofd op het gras, waarbij vingers de vrijheid zouden voelen door gras sprietjes. Maar ik werd niet geraakt. Ik schreeuwde, gilde, huilde. Maar ze lieten me. Zelfs wanneer ik met me knieën even de vrijheid voelde van de ochtend douw. Lieten ze mij gaan zoals ik ging. Donkere krullen bedekten mijn gezicht. Ik was geen mens. Ik was een beest. Het touw wat om mijn polsen was gebonden voelde ik niet. Ik voelde niks. Ik was gevoelloos leeg van binnen. Niks bedaarde mij. Zelfs niet de gedachten van mijn twee dochters in de ochtend zon. Spelend zoals altijd. Jurkjes die fladderen in het zonlicht. Blote voeten in het zand. En vooral hun blauwe ogen, wat gepaard ging met hun bleke huid. Pure perfectie.
Toen ik geblinddoekt mijn hok werd in geduwd zag ik dat Mirjam was weg gehaald. Weggesleept. Weg, helemaal weg. Ik raakte in paniek, ik wist niet dat ik zo verbonden was met haar was. Ik liet me vallen, gleed over mijn buik naar het kleine stukje opening in het beton. Nagels knarste over grijs steen. Handen gingen kapot. Ik gilde. Stond op, liet me vallen. Huilde. Krullen bedekten mijn gezicht. Mijn handen pakte mijn krullen, ik trok en mijn lichaam trok de pijn. Mentaal kon ik het niet meer aan. Ik ben een lichaam, zonder heldere geest.
___
Als alles van je afgenomen word, zelfs de dingen waarvan je dacht dat het niet veel voor je betekende. Of helemaal niet. Dan ben je niet meer levenslustig maar levensmoe.
De angst aankijken maar je niet bang voelen.