Help.

Durf jij hier te overnachten? Griezel- en horrorverhalen zullen verteld worden bij het vallen van de nacht.
yael
Vulpen
Vulpen

Help.
Voorblad.

Hallo ongrijpbare lege bladzijde hier zo voor mij.
Hallo zwarte vlek gekrast door mijn pen.
Hallo gedachte, zo gedachteloos leeg van binnen.

De geur van lege ontastbare bladzijdes wit, zonder streepjes zonder duidelijke regels. Blanco wit. Kom je mij vergezellen hier in het donker, meningloos, ongehoord? Mogen mijn handen strijken over de bladzijdes, mag ik ze bekrassen met inkt, letters, tranen en woorden? Ongehoord voor de buitenwereld. Alleen jij en ik.
____
Mijn tong maakt mijn wijsvinger nat, slaat de bladzijde om en veegt over de ongeschreven bladzijde.

Voel je dat? De kou die door kiertjes sluipt in dit donkere hok. Voel jij ook de angst van alleen sterven, de angst van nooit ontdekt zullen worden hier beneden? Mag ik mijn naam vertellen zo tussen neus en lippen door? Ik zal voor je beslissen witte bladzijdes zonder oren of mond. Ik zal voor je beslissen net als bij de eerste bladzijde waar de eerste letters staan geschreven. Mijn naam zul je vast onthouden, simpel maar krachtig net als ik nu zal moeten zijn. Lin is mijn naam. Sorry dat ik voor de rest nog niks vertel. Ik wil niet dat jij mijn achternaam al zal weten. Dat is te snel, te simpel gekregen, te simpel verteld.

Voel jij de rilling in mijn handen? Of vind je dat ik te veel vragen stel en moet schrijven wat ik schrijven wil? Ik hou van open staande ramen, de lucht van vrijheid en het geluid van vogels. Ik hou van muziek waarop je kunt dromen en schrijven. Ik hou van drama maar ook romantiek. Ik mis de kleine gebaren naar onbekende mensen. Een lach of een woord zo iets als goeie middag. De stilte mis ik absoluut niet. Ik verlang naar een glim van de zon of het verkoelde van de regen. Ik zit hier namelijk in mijn eentje, al een hele lange tijd met een glaasje water en jou als nieuw ingewijd dagboek, mijn lief.
_____
Mijn handen slaan het dagboek dicht. Reddeloos staar ik naar de kaft. Ik kerf langzaam en voorzichtig met de achterkant van mijn pen, H E L P. Zo groot en duidelijk mogelijk.
Laatst gewijzigd door yael op 09 apr 2012 12:43, 3 keer totaal gewijzigd.
De angst aankijken maar je niet bang voelen.
-Maaike-
Computer
Computer

Hmm.. je schrijft heel gemeen spannend, wist je dat? Ik wil graag de bladzijde omslaan maar die heb je nog niet gegeven ^_^ Ben benieuwd naar de rest :D
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Xatham
Banned
Banned

Helemaal met Maaike eens, ook ik ben benieuwd naar de volgende bladzijde!
As the phoenix arises from his ashes...
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Gelukkig geen one-shot...

Meeer! Loves it! Meeer :D ( kun je me horen? :) )

Om toch wat nuttigs te zeggen.
Voel jij mijn rilling in mijn handen?
Ik zal van mijn rilling, de rilling maken :)
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
yael
Vulpen
Vulpen

Allemaal bedankt voor jullie reactie! De volgende bladzijde komt er snel weer aan!

haha JodieJJ jij zegt altijd nuttige dingen. Ik kan je niet horen, maar ik lees het dubbel en dwars.
Het is inderdaad geen one-shot. Mijn internet is belabberd en ik kan er eigenlijk alleen maar savonds laat op of als ik bij mijn vriend ben, echt zo verschrikkelijk:| !!!

Je hebt trouwens gelijk over DE rilling ik ga het gelijk veranderen, dank je.
yael
Vulpen
Vulpen

Mijn handen pakken het zwarte dagboek. Gister sloeg ik het reddeloos dicht. Nu ga ik vertwijfeld met mijn hand over de contouren van het gekraste woord. Er valt een eerste traan op het schone, bijna inktvrije dagboek. Dag nieuwe, bijna onaangeraakte, zwart boek. Mijn hand bladert door de eerste twee bladzijdes. Mijn tong maakt mijn rechterwijsvinger weer nat en slaat de besmeurde inkt pagina om, naar een inktloze pagina. - pagina drie
____
Dag lief,

Je zou kunnen denken dat ik eerst zou lezen wat ik gister heb geschreven, voordat ik verder zou schrijven. Maar ik geloof niet dat jij dingen hebt weggestreept. Ik vertrouw in jouw steevaste, inktpakkende pagina’s wit.
Gister hebben mijn ogen lang gestaard naar het glaasje water wat naast jou staat. Eigenlijk wilde ik dus opgeven in iets wat iedereen al opgegeven heeft. Overleven.

Stiekem zou ik ook willen gaan, net als het meisje in die donkere hoek achter mij. Mag ik je vertellen zwart, bijna inktvrije dagboek hoe het kwam, dat ze ging? Ogen keken naar ogen, een schim van blijdschap, een traan van onvermoeid verdriet. Ik zei haar gedag zoals ik bij iedereen doe die langs zou komen. Ik neuriede mijn lievelingsliedje (And I'm alright. Standing in the streetlights here. Is this meant for me. My time on the outside is over. We don't know how you're spending .all of your days. Knowing that love isn't here.)
). Stelde haar gerust. Lange, blonden haren wuifde ik weg. Ik hield haar in mijn armen, net als ik dat zou doen bij mijn eigen kinderen. Samen op de grond, ik vertelde haar niet bang te wezen voor het geen wat hier na zou komen. Ze was niet bang, mijn lief. Ze begroette de fantasie en sloot de realiteit buiten. Sloot zoals in elke film stil haar ogen. Mijn lichaam legde haar neer zonder blikken of blozen. Een kus op haar voorhoofd. Daarna bedekte ik haar lichaam met een deken. Afgesloten hoofdstuk. Vaarwel, Mirjam.

_____
Mijn handen zwaaien op. Niet genoeg plaats voor de laatste paar woorden. Mijn wijsvinger wordt nat gemaakt door mijn tong, sla de bladzijde om en schrijf verder met mijn pen. - pagina vier

vaarwel.

Dag lief.
_____
Mijn dagboek wordt dichtgeslagen. Ik kijk naar het gekraste woord. Dit is niet genoeg om duidelijk te maken dat er hulp nodig is. Links bovenin teken ik een kruisje, leg mijn pen weg en besluit een meter verderop in mijn primitieve bed te gaan liggen. Naast het uitgedroogde lichaam, vol maden van Mirjam.
Laatst gewijzigd door yael op 09 apr 2012 12:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Xatham
Banned
Banned

Heel erg spannend. Dat je passief schrijft: 'Mijn dagboek wordt dichtgeslagen' i.p.v. 'Ik sla mijn dagboek dicht', heeft wel iets speciaals. Wel twee kleine spellingsfoutjes:
Mijn wijsvinger word nat gemaakt door mijn tong,
'Word' is in dit geval met dt omdat het gaat om de derde persoon.
Mijn dagboek word dichtgeslagen.
En ook hier moet 'wordt' met dt
-Maaike-
Computer
Computer

Het blijft inderdaad spannend! Ik ben benieuwd naar het volgende stukje.

Mij vielen een paar kleine 'schoonheids' foutjes op:
yael schreef:Gister hebben mijn
In spreektaal zegt men nog wel eens gister, maar als je schrijft, schrijf je gisteren
yael schreef:Ik zij haar gedag zoals
Als iemand iets zegt in de verleden tijd is het 'zei' met een korte ei.

My head is a jungle...
yael
Vulpen
Vulpen

Goede avond beide,

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het leuk dat ik nu een keer iets plaats op een ander deel van OV en dan dus andere mensen reageren dan normaal!
Ik zal de dingetjes die jullie hebben gezegt veranderen zodra ik weer beter internet heb( ik zit nu op het internet van de buren wat steeds uitvalt :| )
yael
Vulpen
Vulpen

____
Mijn ogen kijken gedachteloos naar het zwarte dagboek wat in een hoekje op de grond ligt. Mijn lichaam reikt naar voren, mijn arm strekt zich uit. Hebbes. Mijn tong maakt mijn rechterwijsvinger nat, slaat de bladzijdes vol letters om. En ik begin te schrijven waar ik gisteren was gebleven.- pagina 4

Dag lief, dag lezer van dit oude dagboek.

Sorry dat deze bladzijde al besmeurd is met letters van gisteren. Sorry zwart dagboek dat ik je dichtsloeg als een ding zonder gevoelens, terwijl jij het hart zal zijn van al mijn gevoelens en bezigheden. Ik betuig mijn spijt van de enige twee fouten die ik hier kan maken.
Mirjam ligt nog steeds hetzelfde zoals ik beschreef gisteren. Met haar ogen gesloten, lange plukken haar over de vloer verspreid. Mijn lief mag ik je wat vertellen zo maar ineens? Mag ik je vertellen, uitleggen hoe mijn hok er uit ziet? Ik zal maar voor je kiezen net als de vorige keer, half witte bladzijde papier.

Kleine zonnestralen komen uit de kieren, die in de zwarte stenen zijn gebeiteld. Het gevoel is beklemmend, klein, krampachtig en nat. Mijn voeten hebben gemeten hoe groot wij leven. Het eind resultaat was dat ik mij een paar dagen zeer depressief voelden. Twee bij twee meter. Mijn lichaam ligt op het zelf gemaakte matje van Mirjam haar kleding. En Mirjam zelf heb ik zojuist opgepropt en in een hoekje gestopt.
Ja mijn lief, ook maak ik mij een voorstelling hoe het buiten zou zijn. Mijn voeten zouden op een kiezel pad lopen. Mijn lichaam zou bukken om de steentjes één voor één op te pakken. Mijn wijsvinger zou schrijven in het zand naast het pad, dat het een spel was dat wij gekozen hadden en ik zojuist gewonnen had.
Mijn lief ik hoor voet

_____
Stilte, diepste stilte.
Laatst gewijzigd door yael op 26 mei 2011 19:48, 2 keer totaal gewijzigd.
-Maaike-
Computer
Computer

Hm... ik ben zojuist gaan denken dat je de schrijver/ster in een heeeeeel piepklein kamertje hebt gestopt en dat er toch iets heel ernstigs (engs) staat te gebeuren. Of is dat al misschien gebeurt? (Benieuwd naar het vervolg!)

Volgens mij ben je echter wel een klein stukje van je tekst vergeten, aangezien je zin plotesling ophoudt of is dat de bedoeling? ^_^
yael schreef:Mijn lief ik hoor voet
Verder heb ik geen "schoonheids" foutjes ontdekt :D

My head is a jungle...
yael
Vulpen
Vulpen

Misschien heb jij wel goed gedacht, i dont know :angel ?!
Nee ik ben expres gestopt, misschien heb ik dat niet duidelijk gemaakt. Maar ik vond dat er in een dagboek niet altijd alles duidelijk hoeft te zijn. Vooral niet als anderen het (perongelijk) lezen. Ik probeerde het een beetje duidelijk te maken met de drie schuingedrukte woorden.

Trouwens, ik vind het leuk dat je de stukjes elke keer leest en reageert ! :D
-Maaike-
Computer
Computer

Ooh okee! Dus het moet een onafgeschreven zin voorstellen? Dan zou ik zelf ervan maken:
Mijn lief ik hoor voet ...'
Maar dat is mijn persoonlijk mening ^_^

Jaa, ik vind het erg leuk om je stukjes te lezen en je popt steeds in mijn e-mail op dat er een nieuw stukje is.. dus ja dan kan ik het niet weerstaan :D :P

My head is a jungle...
yael
Vulpen
Vulpen

Ja daar heb ik dus heel lang over na gedacht. En ik moet jou mening ook eigenlijk beamen en ik zou het iedereen adviseren. Maar ik dacht dit is een dagboek. Een on afgemaakte regel. Een regel die nog afgeschreven moet worden. En toen zette ik er een paar puntjes achter en toen kwam het duiveltje in mij omhoog en zij mij het niet te doen, omdat in een dagboek ook vaak gekrast word. En je soms opeens stopt met schrijven. Eerst wou ik zelfs sommige zinnen doorstrepen net zo als je dat in het echt ook wel is doet. Maar ik denk dat dat wel heel erg afleid.

Haha ik ben ook niet te weerstaan xD
Jij popt ook elke keer in mijn mail en dan denk ik snel kijken wat die gene te zeggen heeft!
-Maaike-
Computer
Computer

Het klopt dat je in een dagboek onafgemaakte zinnen ziet, dat er gekras en gestreep instaat. Maar het kan voor een lezer lastig in te beelden zijn, daardoor kan de bedoeling van de schrijver verkeerd worden begrepen. En dan maken bijv. ...' het net iets duidelijker dat de zin expres zo eindigt ;)

Maar, het is jouw schrijfstijl. En dus vrij, om het zo neer te zetten zoals jij wilt ^_^

My head is a jungle...
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Je dacht dat je van me af was he :P nou echt niet! haha ik had het al gelezen maar ik wilde mijn berichtje wat zinniger maken dan GEWELDIG,,, met nog zo'n honderd uitroeptekens erbij :P
Dag nieuwe, bijna onaangeraakt zwarte boek.
Deze zin hoort zo: Dag nieuwe, bijna onaangeraakt, zwarte boek.
(pagina drie)
Ik vind aanhalingstekens nooit zo mooi staan, maar dat is mijn mening. Ik zou eerder streepjes of niets doen.

Maar ik geloof niet dat jij dingen hebt weg gestreept.
Weggestreept, is het volgens mij. Aan elkaar dus :)
Ik vertrouw in je steevaste inktpakkende pagina’s wit.
Je is volgens mij spreektaal, en moet dus jouw zijn. Maar ik weet het niet heel zeker. Daarna moet het: steevaste, inktpakkende pagina's wit, zijn.
Eigenlijk wou ik dus opgeven in iets wat iedereen al opgegeven heeft.
wou is spreektaal, ik zou er wilde van maken.

Ogen keken naar ogen,
Dit is echt jouw zinnetje! Geweldig volgens mij kom ik het in bijna al je verhalen tegen.
Ik zij haar gedag zoals ik bij iedereen doe die langs zou komen.
zij = zei.
Ik neuriede mijn lievelings liedje
Lievelingsliedje, aan elkaar :P
Lange blonden haren wuifde ik weg.
Lange, blonde haren…
Ze was niet bang mijn lief.
Omdat je iemand aanspreekt ( in dit geval het dagboek ) wordt de zin zo: Ze was niet bang, mijn lief.
Vaarwel, Mirjam,
Achter Mirjam een punt.
Mijn wijsvinger word nat gemaakt door mijn tong, sla de bladzijde om en schrijf verder met mijn pen.
Deze zin is niet in ik voor maar in hij/zij ( mijn wijsvinger is het onderwerp ) Daarom, stam + t.

Mijn wijsvinger wordt natgemaakt door mijn tong, slaat de bladzijde om en schrijft verder met mijn pen.

Mijn dagboek word dichtgeslagen.
Hetzelfde als hierboven. stam + t. Mijn dagboek wordt.
Links bovenin teken ik een kruisje, leg mijn pen weg en besluit een meter verderop in mijn primitieve bed te gaan liggen. Naast het uitgedroogde lichaam van Mirjam.
Ik weet dat jij dit kunt, om mij echt rillingen te geven met dit stukje.. nu heb ik ze nog niet helemaal, misschien als je er een iets vagere beschrijving bij doet :O of een herhaling?

KIjk ik kan wel zinvol reageren! SHit nu loop ik alleen nog een stukje achter… grom.. Snel weer verder!!!! :D
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Gewoon twee berichtjes van mij achter elkaar ;)

Je tot nu toe laatste post :)
Sorry zwart dagboek dat ik je dichtsloeg als een ding zonder gevoelens. Terwijl jij het hart zal zijn van al mijn gevoelens en bezigheden.

DIt is een zin. Een komma voor terwijl.
het zelfde zoals ik beschreef gisteren.
Hetzelfde aan elkaar :)
dat het een spel was die wij gekozen hadden en ik zojuist gewonnen had.

Het is, het spel dus dat wij gekozen hadden, en niet die.

Mijn lief ik hoor voet
Ik vind deze afkapping juist goed, omdat het veel abrupter leest dan met puntjes erbij!
Stilte diepste stilte.
Stilte,(rustpauze ) diepste stilte. :)

Dat waren de foutjes weer :D echt me loves it… ik heb er al helemaal voorstellingen van xD ( zin om de scène uit te tekenen xD hèhè )
yael
Vulpen
Vulpen

JodieJJ.
Ik was al bang wanneer zou ze gaan reageren. En ja hoor woeplaa zo opeens twee hele grote berichten van jou! Weet je wat ik ga doen, nu ik internet tap bij de buren. Ik verander het gewoon op word en kopieer het hele zooitje(sorry dat ik het zo noem) en plak het weer hierzo.

Ik ben juist blij dat je niet alleen maar zegt; wauw!!!! ik voel mij natuurlijk dan wel heel erg vereerd en alle andere positieve dingen die je daar bij voelt. Maar ik ben zo slecht in spelling, dat is echt killing.

Dat ene stukje waar je het over had. Dat je geen rillingen kreeg. Komt nog wel, ik beloof je het persoonlijk. Dit was zo iets als een inleiding zonder dat je het door had. Het grappige is dat ik het einde al helemaal in me hoofd heb zitten. (word leuk, hoop ik)Terwijl het begin en het midden stuk nog best vaag zijn voor mij xD.

Ik zal overgens die haakjes weg halen en er een streepje tussen zetten. Ik heb het gevoel dat als je er bladzijde nummers bij zet. Je meer het gevoel krijgt van een dagboek. Een dagboek is ook niet één hele grote bladzijde met allemaal lettertjes en dingetjes.

Haha ja klopt ik heb bepaalde zinnen die ik onbewust in elk verhaal gebruik. Het begon mij ook steeds meer op te vallen.
Nou ik ga aan de slag met de dingetjes die jij mij zojuist hebt vertelt.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

hahah goedzo :P

enne ik bedoelde niet de hele bladzijde nummers weghalen hoor! :P want die vind ik ook leuk :D ik had het over de aanhalingstekens hehe :P
yael
Vulpen
Vulpen

_____
Mijn lichaam word teruggegooid het hok in, een tweede traan betreed het heiligdom van mijn woorden. Mijn pen kerft onder het kruis een mes. Mijn bloed raakt vermengt met de contouren van het net gekerfde teken wat ik maakte. Mijn wijsvinger grist naar mijn tong en zoekt vocht. Wacht.
Mijn wijsvinger zoekt niet het speeksel op mijn tong. Het zoekt mijn bloed en slaat daarmee de bladzijdes gevuld met inkt om. - Bladzijde vijf.

____
Hallo mijn lief,

Daarstraks was ik afgehaakt door dingen die er even voor mij niet meer toe doen. Ik wil niet dat het op dit moment vastgelegd word op papier. Misschien later als ik kan. Het spijt me zwart dagboek dat je moet concurreren met de kleur rood. Ik moet toegeven het staat je mooi, dat rode veegje door je getallen heen.

Misschien dagboek lezer wil jij wel meer weten dan alleen mijn voornaam. Smacht je niet naar de details in mijn hoofd? Zit je al te denken hoe mijn uiterlijk zal zijn of is geweest?

Mijn lichaam kromp in één. Wit blonde haren bedekte mijn gezicht. Ik wilde niet luisteren naar de stem die mij riep vanuit de auto. Mijn naam die zojuist vijf minuten geleden onbekend was, is nu in één tel bekend.
Het liefste was ik weggerend, Mijn lichaam deed wat mijn hersenen vroegen. Alleen mijn arm werd vastgehouden door een andere hand. in één klap was ik van een vrije vrouw, een vrouw zonder stem. Een vrouw die geen zeggenschap meer had over haar lichaam. Ik zou niet meer aangesproken worden als Lin Brands. Ik was één van hen geworden dagboek lezer. Één van hen.

____
Mijn handen slaan boos het dagboek dicht, Mijn pen kerft op de zwarte kaft de stempel die op mijn voorhoofd staat getatoeëerd, 14 . Mijn lichaam gaat moedeloos liggen. Ik wil niet meer. Ik wil niks meer.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Mijn lichaam word teruggegooid het hok in, een tweede traan betreed het heiligdom van mijn woorden.
Even overschrijven :P zo hoort ie:

Mijn lichaam wordt teruggegooid, het hok in. Een tweede traan betreedt het heiligdom van mijn woorden.
Ik wil niet dat het op dit moment vastgelegd word op papier.
word slaat hier op het woordje het, daarom moet het stam + t, dus wordt.
Het spijt me zwart dagboek dat je moet concurreren met de kleur rood.
Zwart dagboek, is weer een persoon die wordt aangesproken dus tussen komma's: Het spijt me, zwart dagboek, dat je moet concurreren met de kleur rood.

Wit blonde haren bedekte mijn gezicht.

haren is meervoud dus, bedekten
Het liefste was ik weggerend, Mijn lichaam deed wat mijn hersenen vroegen.

komma vervangen door een punt :)
Ik was één van hen geworden dagboek lezer.

dagboek lezer, is weer een aangesproken persoon dus… :p jaa kun je het zelf bedenken?

____
Mijn handen slaan boos het dagboek dicht, Mijn pen kerft..
komma vervangen door een punt.

GEWELDIG STUKJE!!! GEWELDIG!!!! LOVE THIS!!!!
Babette<3.
Balpen
Balpen

Helleeeuw. En toen was ik daar ook weer. Dit verhaal is nu officieel een van mijn favoriete verhalen op OV. En dat na maar een paar stukjes.

...
Mijn lichaam kromp in één.
Mijn lichaam kromp ineen. (Toch?)
Wit blonde haren bedekte mijn gezicht.
Twee foutjes, alleen eentje heeft JodieJJ er al uitgehaald. Ik herhaal m toch even ;D.
Witblonde haren bedekten mijn gezicht.
Ik moet toegeven het staat je mooi, dat rode veegje door je getallen heen.
Na toegeven en voor het, zou ik een komma doen. Dus:
Ik moet toegeven, het staat je mooi, dat rode veegje door je getallen heen.

Voor de rest... GEWELDIG.
Ik sluit me aan bij JodieJJ.
Laatst gewijzigd door Babette<3. op 30 mei 2011 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
You can take everything I have
You can break everything I am
Like I'm made of paper
Go on and try to tear me down
I will be rising from the ground
Like a skyscraper.
Xatham
Banned
Banned

Heel mooi stukje!
Ben benieuwd wat er precies gebeurd is met het meisje
yael
Vulpen
Vulpen

JodieJJ ik benoem jou nu officieel tot mijn word spellings controle, haha dat bedacht ik zomaar eventjes net. Bedankt voor de foutjes, ik ben er zooo slecht in!!! Ik zal het zo gelijk verbeteren.

Babette<3. Wat leuk dat je reageert. Voel me vereerd dat dit nu één van je favoriete verhalen is. Ik hoop dat ik je niet teleur ga stellen =P

Xatham dat is voor mij ook een hele grote vraag. Ik moet toegeven dat ik per dag een stukje schrijf en niets meer heb dan hier wat op deze site staat -_-' =P

Bedankt voor jullie reacties!
yael
Vulpen
Vulpen

Zo ik heb de afgelopen dagen niet echt tijd gehad om te schrijven. Hier het volgende stukje maar weer! :super

Mijn gedachten kunnen niet meer verder, weten niks te schrijven, kunnen niks schrijven. Mijn pen zou graag de witte bladzijdes bekladden. Mijn duim en wijsvinger draaien de pen rond. Mijn ogen staren naar jou, zwart dagboek met de contouren van pijn en liefde tegelijkertijd.
Mijn koppigheid zal altijd winnen van zelfmedelijden. Vingers raken je aan. Voelen wat ze elke keer voelen. Gaan over rode strepen en getallen heen. Mijn pen begint bij een wit - onaangeraakte pagina. - Bladzijde zes

____

Hallo mijn lief,

Sorry dat ik je gister geen gedag zij. Ik had de behoefte niet omdat ik mij opeens realiseerde dat je maar een kaft met gevulde witte bladzijdes bent.

Mirjam ligt nog steeds opgepropt in het hoekje waar ik haar neerlegde onlangs. Het voelt als verraad maar ik weet zelf dat ik geen medelijden moet hebben met iemand die dood is. Ratten beginnen haar steeds meer te begroeten. Bijten in het bedorven vlees, scheuren in huid, willen proeven hoe zij proeft. Eerst deed ik nog de moeite om ze te verjagen. Nu laat ik ze toe. Misschien is het ook maar beter dat ze opgegeten word.

Mag ik je wat vertellen dagboeklezer, waarom ik zo denk zoals ik denk? Eigenlijk valt er niets te begrijpen wat hier tussen al deze muren gebeurt. Ik zou kunnen gaan liegen, een verhaal kunnen verzinnen zodat jij denkt te weten wat hier gebeurt. Echter zou ik dat nooit doen. Oprechte gevoelens winnen het bij mij altijd van een goed verhaal.
Mirjam haar zieke geest heeft het gewonnen van het normaal functioneren en correct nadenken. Mirjam haar geest heeft het verloren van een glazen glaasje wat stond te schitteren in de enigste straal ochtendzon. Mijn ogen keken toe hoe haar glas sneed in vers vlees. Opeens wou haar stem dat ik haar zou helpen het bloed te stelpen. Ik wilde niet. Het was haar eigen schuld. Ik wist dat zij te zwak was, dat haar functioneren en correct nadenken haar de dood in zou jagen. Ik wist het dagboeklezer, ik wist alles.

____
Mijn handen doen het dagboek dicht. Medelijden in dit stadium betekend de dood voor jezelf creëren.
Xatham
Banned
Banned

Wooowww!!! Weer een prachtig stukje. Toen 'Het Stille Masoleum' het kleurtje had van een nieuwe post wist ik al dat ik weer een spannend vervolg op het dagboekverhaal kon verwachten. Dit stukje roept echt een heleboel vragen bij me op. Wie is Mirjam? Ik dacht eerste dat het een dier was, maar later leek me dat toch erg onlogisch. Maar waarom ligt ze zomaar dood in een hoekje? Waarom was het haar schuld?

Schrijf snel verder! :D
yael
Vulpen
Vulpen

Xatham bedankt voor je leuke reactie! Ik ben een tijdje niet thuis geweest dus ik kon niet schrijven. Hier dan uiteindelijk het volgende stukje, ik hoop dat het bevalt!

Mijn lichaam is op, vanochtend schreven mijn vingers over gescheurd vlees. Nu voel ik mij als gescheurd vlees. Mijn rechterhand gaat over mijn dagboek. Mijn rug ligt op het primitieve, zelfgemaakte matras van de kleding die gedragen werd door Mirjam. Mijn ogen kijken naar de rode druppels die de contouren onlangs hebben gevonden van mijn kraswerk op de kaft. Mijn hand wilt schrijven, mijn lichaam gaat zitten, vingers slaan de besmeurde inkt pagina’s om naar een inktloze pagina. - pagina zeven
_____
Hallo mijn lief,

Hier ben ik weer. Mijn heldere geest maakten over uren daarnet. Ik kan niet meer stil zitten en staren naar betonnen blokken. Het licht wat aan het einde van de tunnel zou moeten schijnen, heeft mij nog niet bereikt. Mijn gedachten maken mij depressief, ik zou het glas willen pakken en mijzelf een handje willen helpen. Ik zou de onwaarschijnlijkste pijn willen voelen die niet te beschrijven valt. Mijn lichaam wilt rust, gedachten willen later niet hier aan terug denken. Dat mannen die met zwarte bivakmutsen je bij de haren vast grijpen, vastbinden en diepgaand contact zoeken met je lichaam. Ik ben een lustobject geworden.

Mirjam word trouwens nog steeds vergezeld door de ratten die haar blijkbaar erg lekker vinden smaken. Ik zit nog steeds op haar bruine trui te hopen op iets wat volgens mij nooit meer komt. Vrijheid.
Haar lichaam ligt naakt aan de andere kant van het hok. Haar borsten zijn bedekt door haar lange haren, haar linker schouder hangt naar voren, leunend op haar linker knie, haar hoofd hangt naar voren en ze heeft een rare grijns op haar bleke gezicht. Misschien was ze blij met de onwaarschijnlijke pijn die voor ons niet te beschrijven valt, dagboek lezer.
Zij was dat type dat niet voorbestemd was voor een fiasco als dit.

_____
Ogen kijken naar de besmeurde inktletters. Mijn handen slaan het dagboek dicht, kijken naar de gekerfde strepen. Mijn rechterhand kerft met de achterkant van mijn pen een vrouw die haar lichaam geeft aan een onbekende.
Xatham
Banned
Banned

Paar kleine aanmerkingspuntjes gevonden:
Mijn hand wilt schrijven,
'Wilt'? Ik weet niet zeker maar volgens mij moet het 'wil' zijn.
Mijn heldere geest maakten over uren daarnet.
'Mijn heldere geest' is enkelvoud dus 'maakten' moet ook enkelvoud worden.

Weer een spannend stukje!
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Mijn hand is geen ikvorm maar een hij/zij daarom is het wilt Xatham :)
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Mistte je, je levende spellingscontrole al :P ( ps, ik kan er steeds minder foutjes uithalen!!! Je krijgt een pluim! -of een stickertje zoals op de basisschool xD-
Sorry dat ik je gister geen gedag zij.

dikgedrukte woord Is hier werkwoord verledentijd van zegt, daarom moet het zei zijn. Zij is een onderwerp ( een persoon of voorwerp )

Ik had de behoefte niet omdat ik mij opeens realiseerde dat je maar een kaft met gevulde witte bladzijdes bent.
Omdat is een voegwoord, vandaar dat er een komma voor het woord mag.
Opeens wou haar stem dat ik haar zou helpen het bloed te stelpen.

Wou zou ik wilde van maken.

Geweldig stuk weer, voor al gaande weg vond ik het steeds sterker worden.

Zo nu je tweede post :P die had ik ook nog niet bekeken. :)

Ik zou de onwaarschijnlijkste pijn willen voelen die niet te beschrijven valt.

Meest onwaarschijnlijke pijn.. moet het zijn :)
Mirjam word trouwens nog steeds vergezeld door de ratten die haar blijkbaar erg lekker vinden smaken.

Mirjam is zij, dus stam + t Mirjam wordt.

Waaah het wordt steeds beter… mensen kinderen, je maakt me echt steeds nieuwsgieriger wat er allemaal aan de hand is :O
!!!! verder !!!!
Xatham
Banned
Banned

Mijn hand is geen ikvorm maar een hij/zij daarom is het wilt Xatham
Volgens mij is 'willen' onregelmatig en gaat de hij-vorm net als de ik-vorm. Alleen bij de jij-vorm is het volgens mij 'jij wilt' maar dat weet ik niet zeker.
-Maaike-
Computer
Computer

Zo na alle schoolstressperikelen, heb ik eindelijk weer tijd om je verhaal te lezen. Ik was het spoor even een beetje bijster, dus ik heb het even allemaal hergelezen ^_^ Het blijft spannend en even dacht ik waar gaat dit toch heen. Maar na je laatste stukje kan ik mij een verbeelding maken. (Wat ik geloof ik al een paar keer heb gedaan... alleen ga je dan toch weer een andere kant op.. hmmzz)

Om mij ook even in de hand-discussie te mengen. Volgens mij moet het ook zonder T zijn. En omdat ik nu het antwoord wil weten, heb ik het even voor je opgezocht in mijn taaltips boeken..

Hand is derde persoon, want het is vervangbaar door hij/zij/het. Dus daarmee wordt het inderdaad stam+t, dus je hand wilt.
De enige verklaring die ik kan geven, is dat we in de spreektaal dusdanig vaak hij wil gebruiken, dat hij wilt vreemd is gaan klinken ;) Zoals wel vaker met sommige woorden/zinnen gebeurd.

De enige ''schoonheids'' foutjes die ik verder kon vinden, waren woorden die eigenlijk aan elkaar horen, zoals:
- vastgrijpen
- terugdenken
- dagboeklezer

En in de eerste regel van je stukje tekst, heb je het over de heldere geest die overuren maakte. Heldere geest is enkelvoud. Dus je mag de N weg laten ;)

My head is a jungle...
Xatham
Banned
Banned

Hand is derde persoon, want het is vervangbaar door hij/zij/het. Dus daarmee wordt het inderdaad stam+t, dus je hand wilt.
De enige verklaring die ik kan geven, is dat we in de spreektaal dusdanig vaak hij wil gebruiken, dat hij wilt vreemd is gaan klinken Zoals wel vaker met sommige woorden/zinnen gebeurd.
'Willen' is een onregelmatig werkwoord. Ik heb net ook op nog even opgezocht en inderdaad gaan de meeste werkwoorden in de hij-vorm met een t achter het werkwoord. Echter in het geval van willen, staat de t er alleen in de tweede persoon (zolang het onderwerp niet direcht achter de persoonsvorm komt). Dus de t moet weggelaten worden. Vergelijk het met de werkwoorden 'kunnen', 'mogen' en 'zullen'. Ook zij krijgen geen t bij de hij-vorm. 'Hij kan', 'hij mag' en 'hij zal'.
-Maaike-
Computer
Computer

Oke, kheb het nóg een keer bekeken en je hebt inderdaad gelijk. Pff lekker slim van mij .. lees ik over willen in het onregelmatige woordenlijstje heen.. Sorry :$

My head is a jungle...
yael
Vulpen
Vulpen

Xatham: bedankt voor je reactie, erg leuk dat je elke keer reageert!

JodieJJ: hahah jeeeej mijn levende spellings controle! Het is wel grappig dat ik je nieuwschierig maak. Ik maak mezelf namelijk ook erg nieuwschierig, ik heb namelijk nog geen enkel idee wat ik vanavond toch weer is ga schrijven :P Ik heb alleen het eind helemaal in mijn hoofd. Ook al heb ik nog geen idee hoe ik dat mooi aan elkaar kan krijgen. Want ik heb geloof ik iets heel raars bedacht :P.
Ik merk inderdaad zelf ook dat de laatste stukjes beter zijn dan de eerste paar. Misschien komt dat wel omdat ik er soms een hele dag over na denk en blij ben als me laptop op word staat!!

Maaike: haha ja helemaal over lezen is inderdaad wel een goed idee. Dat doe ik zelf ook de hele tijd als ik nieuwe stukjes aan het schrijven ben. Ik kan soms een idee hebben en de volgende dag bedenk ik weer iets heel anders. Misschien komt het wel daardoor dat ik je elke keer het idee geef dat je weet, wie, hoe en wat?!

Groetjess!!

PS wilt is dus na lang kijken op internet zonder T. toch? :angel
Xatham
Banned
Banned

PS wilt is dus na lang kijken op internet zonder T. toch?
Ja! :D
yael
Vulpen
Vulpen

_____
Mijn ogen kijken door het enigste gebeitelde luchtgat. Ik zoek vrijheid. Mijn lichaam is op, ik kan niet meer opboksen tegen lichamelijke pijn. Mijn hoofd leunt tegen de betonnen muur, ik kan niet meer, ik wil niet meer. Mijn rechterhand houd het dagboek tegen de muur. Tranen, warmte, hoop, bloed en depressie voeden mijn bladzijdes wit. Kleuren de bladzijdes wit.
Mijn pen wilt schrijven, gedachten willen schrijven. Ik ga schrijven. Vingers slaan de bladzijdes verleden. Mijn pen schrijft. - Pagina acht.

_____
Dag lief.

Mijn lichaam voelt de genegenheid om liefdevol vastgehouden te worden. Ik kan niet meer dealen met de realiteit. Ik mis de ochtendzon wanneer ik mijn gordijnen open. Ik hou van het geluid van vogels, hier luister ik naar schoten. Ik walg van mezelf, Ik had niet verwacht dat ik mezelf zou gaan verliezen in dit duistere spel. Ik ben een pion en een lustobject geworden in dit spel. Zij zonder gezicht, verplaatsen ons stap voor stap naar voren.

Ik heb geblinddoekt voor een betonnen wand gestaan. Ik hoopte dat ik door mijn hoofd geschoten werd. Dat alles dan voorbij was. Dat jij dagboeklezer, niet verder kon lezen, naar de letters die zich elke keer op elke bladzijden vertonen.
Ik werd gemist, mijn buurvrouw geraakt. Ik gunde haar de eeuwige rust niet. Op dat moment zakte mijn knieën in één. Ik werd als pion een stapje naar voren geplaatst. Ik ben een lustobject, een pion die verzetbaar is. Mijn lichaam verzet zich niet meer. Mijn lichaam word verzet.
____
Tranen vallen op de bladzijde met inkt. Ik kan niet meer leven in een wereld als deze.
Xatham
Banned
Banned

Mijn pen wilt schrijven,
NU DOE JE HET WEER! :P Oke, JodieJJ, Maaike, kom maar terug, gaan we nog een keer een discussie voeren :D (Je snapt denk ik wel waar ik het over heb? :$)
Op dat ene foutje na, was het weer een prachtig stukje! Het is voor mij nog een groot mysterie wat er precies gebeurd maar de manier waarop je de gedachtes van de hoofdpersoon beschrijft zijn geweldig!
yael
Vulpen
Vulpen

hahah o my god. Ik ben erg. Het spijt mij oprecht! Ookal moet ik je eerlijk bekennen dat ik wilt wel mooier vind staan dan wil. (oeps nog erger!!!)

Ik denk overgens dat omdat je niet weet wat er gebeurd, daar de kracht ligt van dit stuk. Denk ik dan xP
Xatham
Banned
Banned

Ookal moet ik je eerlijk bekennen dat ik wilt wel mooier vind staan dan wil.
Als dat het geval is moet je het misschien zo laten. Zie het als je persoonlijke schrijfstijl? Zo schrijf ik bijvoorbeeld nooit komma's bij citaten, ook al weet ik dat het fout is. Maar ik weet gewoon niet of de komma voor het aanhalingsteken moet of er achter (daar zijn verschillende meningen voor) en zo lang ik er geen duidelijkheid over heb, hou ik me aan de manier hoe ik het heb aangeleerd :P
Ik denk overgens dat omdat je niet weet wat er gebeurd, daar de kracht ligt van dit stuk.
Klopt! Jouw verhaal heeft iets weg van een gedicht, vind ik. Qua schrijfstijl lijkt het er erg op en ook in veel gedichten zit de kracht hem in het feit dat je je wel iets kan voorstellen bij de tekst maar niet precies weet wat er nou eigenlijk gebeurd. Snap je wat ik bedoel of praat ik wartaal uit? :P
yael
Vulpen
Vulpen

Jullie hebben alweer een tijdje niets van mij gehoord qua hier stukjes posten. Dus hier het volgende stukje.
____
Mijn hand maakt een reis over de gekraste contouren die mijn pen hebben gemaakt. Depressie en de dood stonden centraal op de momenten dat de pen zijn werk deed. Eerst gaat mijn hand over de vier letters die symbool staan voor het uitschreeuwen van hulp. Daarna wilde mijn gedachten dat iedereen stil zou staan bij de dood. Mijn geweten wilde haar dood, maar het respect in de mens blijft. Vervolgens gaat mijn hand over een zeer pijnlijk nummer. Op dat moment voelde ik mij letterlijk op mijn nummer gezet, ik deelde dit met mijn pen en kaft.
Betraande ogen kijken naar het laatste symbool. Gedachten zouden niet kunnen beschrijven wat ik hier bij voel.
Handen slaan het dagboek open. Zoeken vocht en speeksel. Ik wil schrijven. - Pagina negen

____
Dag lief,

Op dit moment heb ik besloten dat mijn geest zich niet mag toegeven aan negatieve gedachten. Mijn lichaam moet strijden, willen winnen van de chaos in mijn hoofd. De pijn die men mij hier lichamelijk geeft is onbeschrijfbaar. Maar de pijn die ik mijzelf mentaal geef, zou ik moeten kunnen afsluiten. Mijn handen zouden niet als allerlaatste zichzelf in hun lichaam willen snijden, het bloed voelen stromen. En bovenal niet willen weten hoe dat zou moeten.

Dagboeklezer ik mis mijn oude omgeving, de kusjes van mijn twee kinderen, de intieme momenten met mijn man. Ik zou het liefste willen huilen, nu meteen. Maar net heb ik afgesproken, zwart op wit, dat ik niet zou toegeven aan negatieve gedachten. Dit is zo’n moment om te kijken of ik sterk genoeg ben voor een leven die ik niet gekozen heb, maar is gekozen voor mij.

Mijn ringvinger draagt een ring. Nog nooit eerder heb ik er over geschreven. Ik vond het niet belangrijk genoeg. Mirjam, de vrouw waarvan alleen skalet over is droeg deze bij zich. Haar lippen smeekte mij te beloven dat ik het zou dragen wanneer zij ging. Mijn ringvinger draagt het, maar mijn gedachten vragen zich af waarom.
____
Mijn handen slaan de woorden dicht, zitten nu tussen twee kaften en wit papier. Mijn ogen kijken moedeloos naar de betonnen blokken die mij al aanstaren vanaf het begin van dit hele fiasco.
-Maaike-
Computer
Computer

Pff... faal... dacht ik te weten welke kant dit verhaal opging, gaat ie weer een andere kant op :P Op naar het volgende stukje! ^_^
yael schreef:.. waarvan alleen skalet
Het moet zijn 'skelet' ;)

Verder staan er naar mijn idee geen foutjes in :)

My head is a jungle...
Xatham
Banned
Banned

Daarna wilde mijn gedachten dat iedereen stil zou staan bij de dood.
De persoonsvorm 'wilde' is enkelvoud en het onderwerp 'mijn gedachten' is meervoud. Ze congrueren niet met elkaar.
Dit is zo’n moment om te kijken of ik sterk genoeg ben voor een leven die ik niet gekozen heb,
Ik weet niet precies wanneer je 'die' moet gebruiken en wanneer 'dat', maar 'dat' lijkt beter te klinken na 'een leven'.

Verder blijft je verhaal lekker mysterieus. Er lijkt wat meer los te komen maar ik snap nog steeds niet precies wat. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
yael
Vulpen
Vulpen

Maaike, dat is geen faal ! Ik probeer elke dag een stukje te schrijven. En heb totaal geen idee van te voren wat ik ga schrijven. De ene dag heb ik iets in me hoofd en de volgende dag weer wat anders. Tot nu toe gaat het goed zo.(hoop ik) Het enige wat ik al sinds het eerste stukje in mijn hoofd heb, is het einde. En dat is bijna onmogelijk in deze situatie xD.
Wat dacht jij waar het heen ging, misschien geef jij mij juist wel een goed idee!

Xatham, ik vind het altijd leuk als je reageert. Doordat jij elke keer post heb ik weer zin om verder te schrijven.Misschien omdat ik dan weet dat mensen waarderen wat ik schrijf. Bedankt voor de twee ''foutjes'' wilde, moet dus zouden zijn als ik het goed begrijp?!
Xatham
Banned
Banned

wilde, moet dus zouden zijn als ik het goed begrijp?!
Huh? :$
Plaats reactie

Terug naar “Het Verlaten Kerkhof”