Littekens

Laat je zaak hier oplossen, of ben jij het die de ander in het duister houdt? Lees alle Thriller, Detective & Mysterie verhalen.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Kijk een stukje zonder dat Yociame me eerst moest komen aanmoedigen :D

@Nele, leuk je bent er nog :D jeee maakt me altijd dolblij ;)
@Maaike, gheheh bijna, bijna wordt het mysterie ontrafeld ;)
@Romeh, zoo das een hele theorie.. na in min verhalen zul je niet snel vampiers tegenkomen gheeheh xD
@Saskia, wat fijn dat je weer tegen me praat :) doet me toch altijd een plezier xD

Heheh and now, the annoying bastard!

( oh en nog even een disclaimer die ik het vorige stukje was vergeten)
Disclaimer!: De gehele familie Ryna'she is bedacht door Saskia, aka Saskjezwaard, vandaar dat de annoying bastard erbij zit :).

Hierbij vermeld ik ook heel trots dat ik volgens mij nog nooit zo lang een verhaal volgehouden heb xD Jeeeh pagina 3 :D

"Heer Torak, wat een genoegen om je weer te zien." De man naast de vrouw was met een enorme glimlach overeind gekomen om Torak uitgebreid te begroeten. Hoe ze elkaar ooit konden kennen, was voor haar een raadsel. Ze was nog meer verbaasd dat Torak datzelfde deed als die zwijgzame begeleider. Hij knikte zijn bovenlijf een klein beetje in wat Shanara veronderstelde dat een buiging was. 

Het beeld was volslagen idioot, ging tegen alle natuur in. Torak boog niet. Jij ging door je knieën voor hem, maar hij zou je nooit meer geven dan een knikje geven voor erkenning. Het klopte hier allemaal van geen kant. 

Dat had ze misschien al moeten beseffen toen ze in Eldor aankwamen toen Torak haar de opdracht gaf te doen alsof ze zijn dochter was. Ze had er zelfs een hele achtergrond bijgekregen. Op dat moment was ze dolgelukkig dat Torak haar als zijn dochter zag, maar in werkelijkheid moest dat natuurlijk een reden hebben. Er was een reden voor nodig waarom ze deze mensen om de tuin moesten leiden. 

Een naar gevoel knaagde aan haar maag. "Welkom bij de moordenaars, prinsesje." De woorden waren altijd ergens in haar achterhoofd blijven spoken, maar nog steeds wilde ze ze niet geloven. 

Ze was bijna blij met de afleiding die het kleine meisje gaf dat in de kamer had gezeten. Dan hoefde ze er niet verder over na te denken. Het betekende alleen wel dat ze moest doen alsof ze sociaal was, dat ze wist hoe ze met gewone kinderen om moest gaan. Kinderen die vrijuit lachten en met speelgoed speelden. Geen kinderen die op elkaar insloegen met stokken. 
"Hoi, ik ben Eila. Wie ben jij." 

Shanara durfde het popje, zo zag ze eruit met haar gouden krullen en grote blauwe ogen, niet rechtstreeks aan te kijken. 

"Shanara.” Haar stem was niet meer dan een fluistering.

Het meisje, Eila, gaf haar een glimlach die haar hele wezen deed stralen. Het was waarschijnlijk bemoedigend bedoeld, maar het maakte Shanara alleen maar ongemakkelijker. Hoe moest ze met een ander meisje omgaan? Een gewoon meisje. 

"Je hebt een mooie jurk." Deze Eila deed in ieder geval moeite om het ijs te breken, en Shanara wist niet hoe ze erop moest reageren. Zeggen dat het meisje ook een mooie jurk had? Het blauwe glimmende spul dat zij droeg was vele malen mooier dan haar pluisjurk. Of moest ze over poppen beginnen? Ze bedacht zich dat ze zelf altijd een pop had gehad toen ze jonger was. Ze wilde er net over beginnen toen ze het meisje nog eens bekeek. Tot haar verbazing moest ze omhoog kijken om die grote blauwe ogen te vinden. Ze had gedacht dat het meisje jonger dan haar was, maar dat bleek nu niets minder waar. Ze was een halve kop groter en moest zeker dezelfde leeftijd als Shanara hebben. 

De jongen, die duidelijk wel ouder dan haar was, kwam langs hen heen lopen en voorkwam dat ze een reactie moest geven. Ondanks dat Shanara niets van hem hoefde, kon ze het niet helpen haar ogen te vernauwen toen hij langs haar heen liep zonder haar ook maar een blik waardig te keuren. Er hing een sfeer om hem heen. Een nare sfeer die haar bloed al snel deed borrelen. Het duurde het even voor ze het herkende, bij wie ze dat nog meer voelde. Hij had iets weg van de straatjongens die haar meer dan eens met stokken van hun terrein verjaagden. Die vreselijke arrogantie alsof ze koning van de wereld waren. Ja, zo kwam deze jongen ook over. Als een heiligheid met zijn witte haar om het af te maken. 

Hij was precies het tegenovergestelde van zijn zusje.
“Finnin, ga je mee spelen?" 

Spelen? Dat was al het eerste deel van de vraag die haar niet beviel, dat deze Finnin daar ook nog bij werd uitgenodigd, maakte het geenszins verleidelijker. De jongen leek er al even blij mee te zijn. Zijn lichtgroene ogen vernauwden tot dunne spleetjes, maar voor hij een weerwoord kon inbrengen, viel de moeder bij. 

"Dat is een goed idee, Eila. Ga allemaal maar naar boven en rustig spelen, dan kunnen wij wat zaken bespreken."

Shanara was niet van plan mee te gaan. Torak had haar hier waarschijnlijk voor iets belangrijks mee genomen, spelen was niets belangrijks. Haar zogenaamde vader had helaas een ander idee. Dwingend keek hij op haar neer en wenkte toen dat ze de twee kinderen moest volgen. Niet begrijpend wat de bedoeling van dit alles is, sloot Shanara zich bij Eila aan. Haar broer sjokte er duidelijk verveeld achteraan.
Ze liepen naar de lattenberg. Eila ging haar voor om hem te beklimmen. Voorzichtig zette Shanara haar voeten erop, testend of het hout sterk genoeg was. Tot haar grote verbazing veerde het niet eens onder haar gewicht. Wat sneller liep ze de anderen treden op tot ze op de boven vloer was. Het was alsof ze een tweede huisje was ingestapt. Ze stond weer een brede gang waar verscheidene deuren zich aansloten. Een prachtig tapijt nam het tikkende geluid van haar hakken weg. Gefascineerd liet ze haar ogen erover glijden en daarna naar het plafond waar een enorm kristallen bolwerk aan hing. Als het licht erop viel kon ze allerlei kleurtjes op de muren zien verschijnen. Het was zoals alles hier in het huis, alweer prachtig. 

"Wat voor spelletje wil je doen, Shanara?"

"Spelletje?" Oh ja, ze was hier niet om te kijken naar al het pracht en praal maar om een spelletje te doen. Kon ze zich nou maar herinneren wat voor spelletjes ze ooit andere kinderen had zien spelen.

Een honende lach klonk achter haar op. Eindelijk had ze eindelijk de aandacht van Finnin weten te trekken. "Je weet toch wel wat een spelletje is?" 

Shanara vernauwde haar ogen. "Natuurlijk weet ik wat een spelletje is." Ze zou er geen één weten op te noemen, maar het concept was haar wel bekend. Niet dat ze dat aan Finnin zou laten weten. Ze wilde alleen dolgraag die arrogante grijns van zijn smoel vegen. Jammer dat hier geweld waarschijnlijk niet zo werd gewaardeerd. Ze had grotere jongens dan hem een bloedneus geslagen. "Ik ben alleen niet meer zo kinderachtig om nog spelletjes te spelen."

De jongen leek uit het veld geslagen. Zijn mond viel eerst open van verbazing voor zijn gezicht rood aan begon te lopen. Er waren duidelijk niet veel kinderen die hem een weerwoord gaven. "Wel ik.." Hij haperde. "Ik heb geen rare kattenogen." 

Shanara voelde meteen de woede weer bij haar omhoog vliegen. Hij had waarschijnlijk nauwelijks door wat die woorden bij Shanara aanwakkerden.
Finnin blies, gelukkig voor hem, de aftocht voor Shanara iets kon terugdoen. Iets dat waarschijnlijk met haar vuisten zou gebeuren.
"Jij mag met haar spelen, Eila. Ik ga naar mijn kamer."

Terwijl de jongen door een van de deuren verdween , klonk achter haar een verstomd gegiechel op. Verbaasd draaide Shanara zich om naar Eila die achter haar vuist stond te grinniken. Het duurde een paar seconde voor het meisje genoeg adem had gevonden om te spreken. 
"Mama zegt dat als een jongen en een meisje ruzie maken ze verliefd op elkaar zijn."

Verliefd? Verliefd, ze liet die term door haar hoofd glijden en zette hem uiteindelijk op haar lijstje van dingen die ze moest uitzoeken. Ze had geen idee wat verliefd inhield. Haar grootste hint naar de betekenis was dat Eila het lachwekkend had gevonden. Shanara snapte het komische er niet van.
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Saskjezwaard
Computer
Computer

Jaaaa, Shanara en Finnin zijn zo full in love! Handjes vasthouden, kusjes geven en zweren om elkaar nooit te verlaten :') Ohh, en samen kijken naar de opgaande zon terwijl Finnin haar teddybeertjes geeft en ze hem ondertekent met regenbogen en volsmeert met glitter. Perfecte liefde :3
Back to reality: wat is Finnin toch een eikel xD en de klik om ruzie te maken is er echt gelijk al haha xD nooit een kans gekregen om elkaar te mogen, nee, hoppa, gelijk elkaar de haren in :P gelukkig is Eila wel lief. Heel lief. Volgens mij heeft ze dat allemaal van Finnin gepikt xD
Hoe oud zijn ze trouwens hier? Ik weet het, tijdlijn, maar ben te lui om die op te zoeken (a) dus ik wacht geduldig op het antwoord en ben wss alweer vergeten wat ik heb gevraagd wanneer je eindelijk weer een stukje post :P (dat was een hint xD)
Ohh, nog steeds -of alweer- complimenten over hoe je de kroonluchter en de tweede verdieping beschrijft! Opeens heeft het een stuk meer magie dan het eigenlijk heeft :3
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
-Maaike-
Computer
Computer

Ohjaa dat lijkt me wel wat, het heethoofd een relatie met Shanara, ben benieuwd of Torak ook zo blij met je zal zijn als je het opschrijft :P Je gooit vast zijn plan in de war en dan staart ie je heel boos vanaf het papier aan xD Haha.

Ik vraag me af wat Eila en Shanara samen gaan doen. Nu spelletjes al zijn uitgesloten.... theepartijtje dan maar, haha :P

Ga zo door!
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
MissRolex
Balpen
Balpen

Hoe heb ik 2 stukken kunnen missen :(. Maar nu ben ik gelukkig weer bijgelezen :) en weer supertoffe stukjes. Ben wel nieuwsgierig naar wat Torak van plan is met Shanara, snel verder dus :angel
If you believe you can, and believe it strongly enough, you'll be amazed at what you can do.
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ahh wat duurt het lang voordat ik jouw verhaal helemaal heb gelezen zeg :P Maar het was egt de moeite waard. Je proloog vond ik trouwens wel een beetje eng, het ging over een oude vrouw die zo snel mogelijk dood wou gaan. Maar het had iets spannends en mysterieus over zich. Dus ben ik verder gegaan met lezen en geloof me ik heb er helemaal geen spijt van gekregen. Ik wil nu juist meer lezen van jouw verhaal. Ben benieuwd wat voor duivels torak met shan van plan is. ;>
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent, en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent....
yociame
Balpen
Balpen

Jij leert ook niet echt van je fouten hé. Je blijft aansporing nodig hebben...
DUURT LANG!!
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

@Saskia, Ik test altijd jouw geheugen dat weet je toch ;) haha:P.9 a 10 jaar hier. Maar uhm ze is zon Maar idd ik vind het perfect stel :D ik laat ze maar trouwen aan het eind van dit verhaal denk ik ;). xD Ooh stiekem is Eila helemaal niet zo lief! Ze is gewoon een dief.
@Maaike, *slik* neee boze Torak willen we niet hebben :O, dan toch maar huwelijk afzeggen xD
@MissRolex, Jaa Missy, gewoon 2 stukken missen :O Kan niet! Moet je wel goed maken (A) :P ghehe
@Jenna, JENNA IS BACK :D. WOOOOH, en ik ben weer blij je als lezer te mogen hebben ;).
@Yociame, duikt schamend weg in een hoekje... sorry... ik wilde dit keer snel reageren, maar het lukte gewoon niet :(. Ik geef Saskia de schuld zij leidde me af met haar plot xD.

Nou excuses dus dat het zolang duurde... blehg ik kan geen kindergedoe schrijven whaahah xD. ( waarom deed ik dit verhaal ook al weer xD )

De wezenloze uitdrukking op Shanara’s gezicht, zorgde er in ieder geval voor dat Eila stopte met giechelen. 

"Kom, dan laat ik je mijn kamer zien." Ze greep Shanara’s arm al vast voor het meisje kon reageren, en trok haar mee.
Ondanks de lange herstelperiode, waren de spieren nog steeds niet volledig geheeld en een steek van pijn schoot door haar arm heen. De kreet die uit Shanara’s mond glipte, zorgde ervoor dat Eila meteen losliet. "Heb ik je pijn gedaan?" Geschrokken bekeek ze haar.
Shanara wreef over haar schouder om het stekende gevoel weer te laten verdwijnen. Haastig schudde ze haar hoofd. Ze kon onmogelijk uitleggen dat ze aan haar armen tussen twee palen had gehangen. Ergens leek haar dat niet het perfecte vader en dochter beeld te scheppen. 
Eila ging er gelukkig niet verder op in en haar kamer bood genoeg afleiding. De vloer was met eenzelfde tapijt als de hal bedekte, alleen nu waren de chique kleuren vervangen door vrolijke. In het midden stond een enorm bed. Het was te vergelijken met dat wat Torak had, alleen zat hier nog een bovenstuk op gemonteerd waar gordijnen aan hingen die je kon sluiten. In de hoek was een miniatuur huis gebouwd dat ook al meerdere verdiepingen had. Shanara zag de zin er niet van in, maar mooi was het wel. En natuurlijk overal poppen. Het idee om met poppen te kunnen spelen was dus toch niet zo slecht geweest. 

"Welkom in mijn kamer,' lachte Eila terwijl ze haar hele kamer presenteren. Ze noemde de namen van de poppen, vertelde over haar poppenhuis die ze van haar vader had gekregen en daarna werd er een hele stapel sieraden te voorschijn gehaald. Ze spreidde ze allemaal netjes uit voor Shanara. 

Het was het eerste wat echt interessant was. Blinkend goud, kettingen, armbanden, al het rijkdom lag binnen het bereik van haar grijpgrage handen. Eila moest drie keer Shanara’s naam roepen voor ze haar blik los kon trekken van al dat glinsterende spul en zag wat Eila haar eigenlijk wilde laten zien. Voor haar presenteerde Eila met trots een ketting, en een doos daarnaast met nog een hele stapel die allemaal een ding gemeen hadden. Ze waren simpel, saai en goedkoop als je het vergelijk met hetgene dat Eila zo klakkeloos op de vloer had gesmeten.
Shanara trok haar wenkbrauw op, niet begrijpend wat het boeiende aan de houten prullen was.
“Kijk, deze heb ik allemaal zelf gemaakt.” Één voor één hield Eila de sieraden voor en nam zelfs de vrijheid om Shanara er mee te behangen.
“Uh mooi?” bracht Shanara er ongemakkelijk uit terwijl ze de harde kralen tussen haar vingers door liet glijden en daarna snel de ketting weer van haar hals haalde.
“Ik kan je leren hoe je ze moet maken!”
Shanara was lichtelijk verbaasd over dat voorstel. Of Eila was een hele goede acteur, of ze zag echt het gebrek aan enthousiasme aan haar kant niet.
“Finnin wil dat nooit met me doen, omdat hij een jongen is en dat is niet stoer genoeg.”
Het donkerharige meisje kon zich nauwelijks voorstellen dat dat de enige reden zou zijn, en nu mocht zij het slachtoffer worden.
Honderden gekleurde kralen werden voor haar neus neergelegd. Vol enthousiasme begon Eila over het maken van sieraden te praten, zo enthousiast dat ze niet door had dat Shanara’s ogen steeds naar de veel duurdere spullen dwaalden.
Ze hoefde maar een klein stukje te reiken. Eila zou het nooit door hebben, althans dat hoopte ze. Nog een keer keek ze naar het meisje dat geconcentreerd kralen aan het rijgen was. Vliegensvlug schoten haar vingers over de grond en wonden zich om het koude goud.
“Shanara!” De zware stem van Torak deed beide meisjes verstijven. Shanara wist zich net op tijd te ontspannen om de ketting naar zich toe te trekken voor Eila haar blik op haar richtte. Het sieraad was al veilig verdwenen onder haar shirt.
“Volgens mij was dat je vader.”
“Shanara, kom naar beneden!” Het was inderdaad Torak. Snel sprong ze overeind en rende naar de overloop toe, onderaan de lattenberg stonden de volwassenen hen al op te wachten.
“Eila, blijf jij maar even boven, we willen alleen Shanara spreken.”
Shanara was verheugd dat te horen uit de mond van de witharige man des huizes. Het betekende dat ze misschien eindelijk te horen kreeg wat ze hier deed en dan kon ze dit toneelspel laten varen. Snel rende ze de lattenberg af en volgde de rest naar de woonkamer toe.
De moeder zat nog steeds op het bankstel. De blik in haar ogen was ereen die Shanara allang niet meer had gezien. Medelijden, zorgen? Dingen die in haar wereld verbannen waren, zwakten die je niet toonde als je slim was. 

De witharige man voegde zich bij haar en gelijk greep de vrouw zijn hand vast. Shanara wist niet of de volgende fluisteringen voor haar bedoeld waren, maar ze hoorden ze nog even duidelijk. “Ze is nog zo jong.” 

Ze wist beter dan te vragen waarvoor ze nog zo jong was. Geduld was een schone zaak, één waar zij veel moeite mee had, maar als ze antwoorden wilde zou ze het moeten hebben. 
Torak had de woorden ook gehoord en speelde er direct op in. “Het is belangrijk dat haar opleiding vroeg begint, vooral met de politieke onstabiliteit de laatste tijd in Kempten.” 

De heer knikte instemmend terwijl zijn vrouw iets dichter naar hem toe kroop. Hij liet haar los en liep naar voren, sierlijk boog hij voor Shanara en deed wat iedereen deed als ze haar voor het eerst zagen. Hij keek in haar ogen, naar die vreselijk spleet die haar pupil moest voorstellen.
“Zij is het echt, he?” Zijn vraag was naar Torak gericht.

Verbaasd keek Shanara ook op naar de man. Wat was ze? 

Torak knikte alleen bevestigend. “Ze is klaar om haar opleiding te beginnen. Zodra we terug in Sia zijn, breng ik haar daar heen.”
“Is ze daar niet nog te jong voor?” 

Shanara schudde verward haar hoofd. Ze hoopte hier antwoorden te krijgen, ook al was het maar een klein beetje maar het leek erop dat ze met meer vragen terugkeerde dan antwoorden. “Soms kun je beter jong beginnen, zoveel tijd hebben we niet meer, Ryna’she.”
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik wil weten waarvoor ze een opleiding nodig heeft! Een huurdmoordenares of een heks. Of nee wacht ik weet het een mafialeider. Ofzoiets, nee toch maar niet ik weet het niet. Schrijf snel verder ik ben egt benieuwd :D Oja ik hoop egt dat ze niet wordt gepakt voor het stelen, denk dat ze dan hard gestraft zal worden. :(

xx
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent, en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent....
MissRolex
Balpen
Balpen

Wat is ze nu? :o Ik ben zo nieuwsgierig en ook wil ik weten, zoals Jenna al zei, wat voor opleiding ze nodig heeft.
En eigenlijk ben ik ook nieuwsgierig als Torak haar zal betrappen met het stelen van het kettinkje.
Oké, ik ben gewoon erg nieuwsgierig vanavond :P, dus snel verder schrijven! :D
If you believe you can, and believe it strongly enough, you'll be amazed at what you can do.
-Maaike-
Computer
Computer

Pfft, nu ben ik nog nieuwsgieriger waarom ze zo belangrijk is en wat ze precies is :O

Je stukje met de meisjes samen vind ik goed gelukt hoor. Al vind ik het jammer dat Shanara zich niet kon beheersen. Dat gaat ergens een keer aan het licht komen en dan krijgt ze vast problemen. Dat meisje kan haar vast een keer helpen, maar omdat Shanara dan de ketting gejat heeft, dan ....

Ga zo door ik ben benieuwd hoe het verder gaat (lees: benieuwd naar de antwoorden :P )

My head is a jungle...
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Mijn god. Je maakt het zo spannend he. Ik vraag me echt af waar ze Shannara nou precies voor nodig hebben. Ga snel verder, hihi
“When you play the game of thrones, you win or you die.”
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Woow de 100ste post ingeweest :D dat vraagt om een nieuw stukje ;)

@Jenna, zullen we van allemaal een beetje doen? :P ghehe
@MissRolex, naah zal ik dit keer lief zijn voor der of niet? ( je karakters martelen blijft grappig xD )
@Maaike, En jeeh :D Scene wel gelukt xD ghehe, en we zullen zien hoe Eila en Shanara naar elkaar worden :P.
@Romy, oke, oke je hoeft niet langer te wachten.
Niemand meer want hier komt het antwoord op vele vragen xD. ( Oh en duimen dat de intermezzo eens wel lukt --')

Intermezzo

“Zij is het echt, he?” Die woorden hebben me jaren en jaren achtervolgt, zonder dat ik ook maar enige weet had van wat ze inhielden. Uiteindelijk was ik ze zelfs vergeten, maar nu ik de betekenis wel weet, wilde ik dat ze leugens waren. Ze hebben me gebracht waar ik nu ben, op het randje van de dood en gehaat door iedereen. Dat ik bijzonder was, kwam ik wel snel achter. Maar niet bijzonder genoeg om door heer Ryna’she op die manier te worden aangesproken, alsof er maar één zo was als ik. 

Ik was een krachter. Een mens met een mutatie die voor onnatuurlijke en wonderbaarlijke eigenschappen zorgde. Ik herinner me de Vuurblazers nog wel, krachters die letterlijk vuur konden spugen, of waterdansers en zo zijn er veel meer. Bijna alle krachten zijn uniek en tot de dag van vandaag is het niemand gelukt om grip op een kracht te krijgen en hem door te geven op een volgende generatie, op een soort na. Psychische krachten. 

Gedachtenbezweerders, maar nog veel erger gedachtenstuurders. Mensen die je gedachten insluipen zonder dat je het weet en jouw eigen wil naar hun eigen vormen. 

Mensen zoals ik.
De waarheid achter de pupillen
Noorden van Kempten, Centrum des soluens
Waar was ze nu weer beland? Haar ogen gleden over de hoge witte muren heen. Dit was niet het bos. Dit was niet de plek die zij als haar thuis was gaan beschouwen. Waarom had Torak haar hierheen gebracht? 

Ze keek op naar de man naast haar. Hij had nog geen woord over deze nieuwe bestemming gerept. 

Een lange tijd stonden ze samen in stilte te wachten. Ongeduldig had Shanara zich al meerdere malen weer van de muur afgezet, beende dan een rondje en leunde weer tegen de muur aan. Ze had de deur gezien, de enorme poort die vreselijk afstak tegen het wit door zijn donkerhouten kleur. Waarom ze niet gewoon door dat ding gingen was voor haar een raadsel. 

Een rinkelend geluid klonk op, en meteen duwde Shanara zich weer af. Eindelijk gebeurde er iets. Torak stond al rustig voor de poort te wachten terwijl de deuren open gleden.
Nieuwsgierig gluurde Shanara door gleuf heen. Recht voor haar verschenen vijf mannen, allemaal in vaalwitte pijen gekleed. 

Wat verlegen zocht ze verschuiling achter Toraks been. Wat waren dat voor mannen? 

“Kom binnen,” sprak de middelste man plechtig. Als één draaiden ze zich om en liepen het met witte stenen belegde pad op. Torak volgde ze rustig en Shanara kwam erachter aangehuppeld. Letterlijk gehuppeld. Tussen de grote, witte stenen waren diepe gleuven te zien. Ze hopste van steen naar steen met de enkele regel dat ze de gleuven niet mocht raken. Ze had pas door dat Torak haar met opgetrokken wenkbrauwen aan keek toen de tegels eindigden. Haar wangen gloeiden meteen vuurrood op. Ze durfde nauwelijks op te kijken naar het enorme gebouw dat aan haar voeten stond. Het krakende geluid van een volgende deur lokte haar uiteindelijk toch uit om te kijken en te zien hoe de voorste man de met goud ingelegde eikenhouten deuren opende en een enorme witte gang onthulde. Zowel rechts als links leek er geen eind aan te komen. Nieuwsgierig keek Shanara naar de fresco’s op de muren die bijna onzichtbaar waren door de verbleking. Het waren stuk voor stuk afbeeldingen van krachters die magnifieke dingen deden. 

De voorste man die steeds had geleid, draaide zich nu om. Hij richtte zijn oude, wijze ogen op Torak. “U weet dat ik u geen verdere toegang kan verlenen.”

Zonder tegenspraak stemde de zwaardmeester in. “Wanneer kan ik haar ophalen?”

Even gingen de oude man zijn ogen naar haar, en bekeek hij haar van top tot teen. “Een jaar moet lang genoeg zijn.”

Een schok ging er door Shanara’s lichaam. Een jaar? Werd ze hier een jaar lang achtergelaten zonder dat ze nog iemand van het kamp terug zag? Met ogen groot keek ze Torak aan. Dat moest ze verkeerd hebben begrepen, het moest. 

De man vond haar blik en zakte door zijn hurken heen. Zijn ogen hadden dat duistere weer, datgene dat het kippenvel over je lijf deed lopen. “Jij gedraagt je, begrepen? Je doet alles wat deze mensen van je vragen.” 

Shanara knikte zwakjes. Er was niets meer wat ze kon doen. Ze kon Torak niet vragen haar mee terug te nemen, dat zou hij nooit doen. Ze zou er eerder problemen mee krijgen als ze zoiets zou vragen. Misschien werd ze wel helemaal nooit meer opgehaald! 

Ze kon alleen maar toekijken met tranen die achter haar ogen brandden hoe de man wegliep. Haar lippen hield ze stijf op elkaar geklemd. Sterk zijn nu, ze kon niet als een laf meisje in janken uitbarsten. 

“Shanara.” De vriendelijke, oude mannenstem leidde haar af van de weglopende rug die al bijna door de poort verdween. Ze draaide zich om en keek recht in de donkere ogen die omringd werden door diepe rimpels. 

“Er is iemand die je graag wilt ontmoeten.”
NeleVanHol
Balpen
Balpen

Wie? Wie wil haar ontmoeten? Oeh ik ben benieuwd :)
-Maaike-
Computer
Computer

Awh wat gemeen! Nu ziet Shanara nooit meer haar vriendjes (ik ben even hun naam kwijt -.- ) en Torak stuur je ook weg? :O

Wie wil haar ontmoeten? Ik hoop net zo'n cool persoon als Torak :P

Ga zo door!

My head is a jungle...
yociame
Balpen
Balpen

:evil: ahum
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

@Nele, hahah je komt er nu achter :P.
@Maaike, xD sadist die je er bent :P, haha nee ik denk dat ie niet zo cool als Torak wordt. xD
@Yociame, Ik heb je gewoon nodig (A)

SOrry mensen voor de lange duur, beetje druk met vanalles en nog wat geweest xD.

Ze slikte haar tranen weg en probeerde zich op het vriendelijke gezicht te concentreren. De man glimlachte haar aanmoedigend toe waardoor er kraaienpootjes rond zijn ogen ontstonden. 
“Kom.” Hij wuifde haar nog een keer en draaide zich toen om. 

Schuifelend volgde Shanara hem de binnenplaats op. Het was een enorme, groene tuin met in het midden een prachtige helderblauwe vijver. Meer mensen liepen er rond, sommige stilletjes met elkaar in overleg, anderen zaten met hun ogen gesloten en deden niets. 

Shanara keek lichtelijk geschokt toe toen ze een man die doodstil had gezeten ineens de lucht in steeg. Naast haar kon ze een zacht grinnikend geluid op horen klinken. 

“Telekinese, Shanara, niet hetgene wat jij kan leren maar wel interessant om te zien.” 

“Tele.. wat?”
De man zijn glimlach werd iets breder. “Iets laten bewegen met je gedachten, het vergt veel concentratie.” 

“Oh.” Shanara bleef naar de zwevende man staren terwijl ze doorliep. Ze schrok toen ineens haar hand werd vastgepakt. 

“Deze kant op.” 

Haar wangen kleurden meteen rood. Zoals gewoonlijk was ze weer eens afgedwaald.
De oude man leidde haar door een andere deur het gebouw weer in. Shanara had weinig aandacht voor de architectuur om haar heen die voor sommige als een meesterwerk kon worden gezien. Zij had alleen maar aandacht voor de man die voor haar uit liep, en waar hij haar naar toe bracht. Eigenlijk was haar echte enige aandachtspunt dat ze naar haar thuis wilde, maar die mogelijkheid was er niet. 

“Ga maar hier doorheen.” 

Er werd een deur voor haar open gehouden. Verbaasd bleef Shanara staan; moest ze nu alweer helemaal alleen ergens heen? Ze hief haar hoofd iets hoger en raapte haar moed bij elkaar. Deze zaal, even wit als de rest, was gevuld met maar één enkel bed. Een man met een vriendelijke gezicht keek haar vanuit dat bed glimlachend aan. 

“Shanara, eindelijk mag ik je dan ontmoeten.” 

Als een schuw dier bleef Shanara op haar plaats staan. Haar ogen schoten naar de ingang achter haar om er zeker van te zijn dat ze nog kon ontsnappen.

“Wees maar niet bang, kom maar dichterbij.” Hij wenkte haar om dichterbij te komen. Zijn benige hand klopte uitnodigend op het laken. 

Onzeker schuifelde ze naar hem toe. Ze wist niet wie deze man was of wat hij precies van haar wilde. Voor het bed, buiten het bereik van zijn armen, bleef ze stilstaan. 

De man duwde zich wat meer omhoog en legde zijn handen in zijn schoot waar ze vredig stil bleven liggen. Met een glimlach bekeek hij haar. 

“Weet je wie ik ben, Shanara?” 

Ze schudde gelijk haar hoofd. 

“Ik ben je grootvader, Shanara, de vader van je vader.”
Ongelovig staarde ze de man aan. De vader van haar vader? Ze had niet eens een vader hoe kon ze dan een grootvader hebben? De man glimlachte en zijn koperen ogen veranderde in halve maantjes. Hij duwde zich verder overeind en met enige moeite zwaaide hij zijn benen over de rand. 

Shanara keek wantrouwend toe hoe hij trillend van het bed afkwam en voor haar kwam te staan. Het kostte hem duidelijk moeite om te blijven staan en hij leunde zwaar tegen de bedrand. 

“Wat meer beweging zou goed voor me zijn,” kreunde hij tegen zichzelf. “Kom eens wat dichterbij, meisje.” Hij had zich weer tot haar gewend en zijn vriendelijke glimlach was terug. 
Shanara had een tweede aansporing nodig voor ze dichterbij kroop. 

“Goed zo, en kijk me nou eens goed aan.” 

Ze bekeek zijn rimpelige, ingevallen gezicht en zilveren haren zonder er over na te denken. Was dit echt haar grootvader? Wist hij misschien waar haar vader was of waarom ze hem nooit had gekend? 

“Kijk eens naar mijn ogen, Shanara.”

Haar wenkbrauwen schoten omhoog, waarom moest ze… Abrupt kwam haar gedachtegang tot een halt en haastig klom ze het bed op zodat ze zijn ogen beter kon bekijken, of nog beter gezegd zijn pupil. 

Haar gezicht spleet in een glimlach toen ze het zag. Het langwerpige pupil dat de koperen iris doorkruiste. 

“U heeft kattenogen, net als ik!”

“Inderdaad.” Haar grootvader drukte met zijn vinger op haar neus wat Shanara deed grinniken. “En die ogen zijn heel speciaal. Jij bent heel speciaal, Shanara.”
NeleVanHol
Balpen
Balpen

Leuk voor Shanara dat ze toch nog familie heeft!
Ik vrees alleen dat ze na haar opleiding verschrikkelijke dingen zal moeten uitvoeren...
Maar goed even een rustig stukje denk ik :)
Meer :D
-Maaike-
Computer
Computer

Van alle personen die ik enigszins verwacht had, was dat niet haar grootvader :P Leuke twist! Maar... gaat hij haar vertellen wat er zo speciaal is? I want to know! :D

Ga zo door!

My head is a jungle...
Typemachine
Puntenslijper
Puntenslijper

Ga verder! Please...
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

@Nele, hehe even rust voor de verschrikkingen mogen beginnen :twisted:
@Maaike, jeeh :D heb ik je toch nog eens kunnen verrassen :P
@Typemachine, wat leuk een nieuwe lezer :D

Hmm ik vraag me alleen af waar mijn andere lezers zijn gebleven? :o Niet meer leuk? Niet spannend genoeg?

Het uur dat daarna op dat bed verstreek was als een vreemde droom. Voor het eerste voelde ze zich echt een kind; onbezorgd en vrijuit lachend. Ze was vergeten dat je je zo licht kon voelen. Voor het eerst mocht ze in het wild vragen stellen dat zonder ze bang hoefde te zijn om geslagen te worden. 

Haar grootvader was een rustige en vriendelijke man, iemand waarin ze zichzelf totaal niet kon herkennen.
“Heer Amier?” 

Shanara keek op naar de jongere man die in de deuropening verschenen was. 

“Ah, is het tijd, Jorza?” 

Shanara’s ogen flitsten van haar grootvader naar de man in de deuropening. Ze moest het zo langzamerhand toch wel gewend zijn om overal buiten gelaten te worden. 

“Kom, Shanara, het is tijd voor je eerste test.” Haar grootvader kroop weer moeizaam uit zijn bed. Ze was er al uit gesprongen om hem te helpen, maar de oude man schudde haar met een glimlach van zich af. 

“Alleen een beetje stijfjes.” 

Hij zag er heel wat erger uit dan alleen maar stijfjes maar ze hield haar mond. De man die in de ingang had gestaan was snel op hen afgekomen en drukte een stok in haar grootvaders handen. “Dank je, Jorza, die kan ik denk ik wel gebruiken.” De stok in de man zijn handen trilde hevig terwijl hij vooruit schuifelde. Shanara bleef dicht aan zijde evenals de man Jorza deed. Beide vertrouwden ze het oude lijf van haar grootvader niet. 

Ze staken de witte, sierlijke gangen door tot ze bij een veel kleinere openplaats kwamen met een van marmer gemaakt fonteintje in het midden. Met Jorza’s hulp ging haar grootvader daar midden in het gras zitten. Zijn gezicht was naar de zon gekeerd en tevreden liet hij de zonnestralen op zijn gesloten ogen vallen. “Het is altijd een genot buiten te mogen zijn.” 
Shanara trok haar schouders op ook al kon de man het niet zien. Ze was bijna altijd buiten, zo bijzonder was het niet meer voor haar. 

Ze liet zich voor de oude man neerzakken en wachtte tot hij haar iets zou vertellen over deze test. Haar grootvader nam er zijn tijd voor om van de zon te genieten voor hij eindelijk zijn ogen openden en de bijna verdwenen pupil haar intens aanstaarde. 

“Shanara, wat weet je van krachters?” 

Shanara trok haar wenkbrauwen op. Die had ze vaak zat gezien, ze was er altijd stiekem voor uit haar oude huis geslopen. “Dat zijn goochelaars, ze kunnen van alles: vuurspugen, water op wil laten bewegen, soms zelfs verdwijnen.” 

Een heldere lach galmde over het kleine hof. “Nee, Shanara zij zijn geen goochelaars. Het zijn mensen met een genetische manipulatie, één die voor hen de vreemdste wegen opent.” 

Ze hield alle vragen binnen die die enkele zin hadden opgeroepen. Ze wilde niet te dom lijken, maar ze had geen flauw idee van wat genetische manipulatie betekende en wat dat dan deed. “Ben ik genetisch gemalupuleerd?” Ze voelde haar wangen opgloeien terwijl het laatste woord vreemd over haar tong rolde. 

“Ja, jij bent genetisch gemanipuleerd evenals ik.” Haar grootvader deed alsof hij niets gehoord had. 

“Oh, dus kan ik vuurspugen? Of zoiets?” 

De man lachte opnieuw en Shanara kromp iets ineen, gelijk wetend dat ze fout zat. Ze wachtte op een straf maar die kwam niet. Voorzichtig keek ze haar grootvader aan die even ernstig terugkeek. Zijn gezicht stond ineens een stuk minder vrolijk maar bekeek haar alleen maar met ouderlijke zorg. 

“Nee, Shanara, jij bent een gedachtestuurder.” 

“Een gedachtestuurder? Wat kan ik daarmee?’ 

Een bijna ondeugende grijns kwam er op het gezicht van de oude man. “Een hele hoop. Je kunt iemands gedachten beïnvloeden, manipuleren en zo maken dat hij denkt wat jij wilt dat hij denkt.” 

De woorden moesten een paar keer door haar hoofd glijden voor ze de grootsheid volledig kon bevatten. “Dus ik kan mensen laten doen wat ik wil?” vroeg ze uiteindelijk voorzichtig. 
“Inderdaad.” Iets in Shanara’s glunderende blik moest de oude man gealarmeerd hebben want zijn gezicht werd meteen serieus. 

“Maar je hebt een hoop regels te volgen voor je iets kan doen, anders is het enige resultaat dat je iemand gek maakt.” 

“Oh oké, wat zijn die regels?” 

“Eerst moet je het brein van de mensen leren kennen.” Haar grootvader tikte tegen zijn slapen aan. “En dan pas kun je beginnen met het te veranderen, en nu eerst.”
Hij wenkte haar dichterbij moest komen. Zijn koperen ogen staarde diep in de haren en ze kon de kringspieren rond het pupil zien samentrekken. De lange zwarte streep begon uit te rekken. “Moet je zien hoe het is om in iemands brein te zitten.” 

Een blauwe flits en een scheurende pijn spleet haar schedel. Shanara wilde schreeuwen maar haar stem leek de weg naar boven niet meer te vinden. Het hof, het groene gras en het stromende fonteintje waren verdwenen. Haar hele gezichtsveld was vervangen door zwart en blauwe, pulserende aderen. Angstig keek ze er naar, iedere puls voelde ze door haar eigen lichaam stromen. Ze voelde het niet alleen, ze begreep ze. Ze wist wat de puls betekende zonder iets te zien of te lezen. Ze voelde de emotie die zich eraan koppelde, de actie die het lichaam er bij wilde maken alsof het haar eigen gedachten waren, haar eigen gevoelens. Even plots was alles verdwenen, en werd ze teruggeworpen in de werkelijkheid in het groen van het hof en vulde haar gil de lucht. 

Ze hield haar hoofd in haar handen tegen de bonkende pijn terwijl ze verdwaasd en hijgend van uitputting bleef zitten. 

“Het zal vanzelf makkelijker worden wanneer je je leert focussen, nu komt er te veel informatie voor je binnen.” 

Shanara keek op, ze was nog steeds verward van wat er net gebeurd was. Haar hoofd was door elkaar gehusseld en haar gedachten leken in een chaotische hoop te zijn veranderd.
Haar grootvader ging weer voor haar zitten en keek haar even intens aan. Even toen ze zijn pupil weer zag rekken was ze bang dat hetzelfde als net zou gebeuren maar de man boog zich gelijk weer terug. Haar hoofd was vreemd genoeg een stuk helderder.
“Het is nu tijd om te rusten, Shanara.”

NeleVanHol
Balpen
Balpen

Wow! Indrukwekkend! Ik ben benieuwd wat ze nog zal leren van haar grootvader! :)
-Maaike-
Computer
Computer

Ik vind die krachters leuk bedacht :) Ben benieuwd of Torak er ook een is :roll: En ik heb vermoeden dat Shanara haar krachten voor verkeerde doeleinden moet gaan gebruiken.. hmz...
Shanara bleef dicht aan zijde evenals de man Jorza deed
aan zijn zijde

Ga zo door!

My head is a jungle...
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

@Nele, ik hoop dat het helemaal begrijpelijk is hoe de krachten werken :p
@Maaike, danku voor het foutje
Nog steeds de buitenstaander
En daar begon mijn nieuwe training. Ik hield geen stokken meer vast, ik werd niet meer bedolven onder blauwe plekken en schrammen maar ik weet niet of dit veel beter was. De mensen om me heen mochten me dan wel beter behandelen, maar dat maakte voor mij niets uit. Ik was gewend om fysiek constant bezig te zijn, om door te gaan tot je uitgeput op de grond lag. Hier had ik alle tijd van de wereld. Zoveel tijd en ik wist niet wat ik er mee moest doen.
Dat ik al snel in een vervelend rotkind veranderde, kan ik niet ontkennen. Ik had nou eenmaal nooit geleerd om mezelf te vermaken.
Of om met frustraties om te gaan.

“Ik kan het niet!” schreeuwend en stampend liep ze door de hal. De muren weergalmden haar klaagzang nog twee keer zo hard. Xavier, de jongeman die aan haar was toegewezen om haar te onderwijzen, kwam haastig achter haar aangehold.
“Kom, Shanara. Je moet niet zo snel opgeven.” Xavier had haar al de hele tijd met vriendelijk woorden proberen aan te moedigen en Shanara was het spuugzat.
“Flikker op!”
Ze draaide zich enigszins verbaasd toen ze de man echt niet meer achter zich aan hoorde komen. Normaal had zulke taal haar een flinke afranseling bezorgd, nu werd ze alleen maar geschokt aangekeken, alsof het niet kon dat zij zoiets zou zeggen.
“Wat?”
De man schudde zijn hoofd. “Kom, Shanara. We gaan verder met oefenen. Nog een klokslag daarna mag je gaan spelen.”
Shanara gaf de man een berekenende blik. Spelen? Wat moest ze dan doen. Het was hier saai en ze voelde zich hier eenzaam. Ze wilde gewoon terug naar huis. Waarom zag niemand dat ze het niet kon, dan kon ze weer terug naar huis.
“Shanara.” Ze kromp ineen toen de man plots haar schouder vastpakte. Hij knikte zijn hoofd in de richting van het kleine binnenhof.
Met een zucht volgde ze hem. Daar gingen ze weer. Weer een lange, saaie dag.
De jongen waarmee ze moest samen werken lag verveeld in het gras. Hij trok even een wenkbrauw naar haar op toen ze tegenover hem kwam zitten en nam daarna weer zijn oude positie in. “Toch maar teruggekomen?”
Shanara haalde eenmaal diep adem en liet het in een lange zucht ontsnappen, ze deed haar best om de woorden van de jongen te negeren. Ze concentreerde zich op zijn ogen en op de kleine simpele opdracht die ze wilde dat hij zou uitvoeren.
Seconde lang gebeurde er niets. Shanara’s wenkbrauwen vouwden samen en haar vuisten balden zich. Als vanzelf gleed de opdracht als een fluistering tussen haar lippen door. “Ga staan.”
Maar niets drong door tot de jongen. Hij leek bijna met haar te spotten terwijl hij zonder te knipperen terug staarde.
Ze knarste haar tanden omdat het niet lukt.
“Door geluid te maken kom je er niet,” merkte Xavier gelijk op.
“Ik kom er sowieso niet!”
De man trok in wenkbrauwen hoog op en schudde zijn hoofd afkeurend. “Je moet niet naar zijn ogen kijken maar naar wat er achter ligt.”
“Dat kan helemaal niet tenzij ik ze eruit ruk!”
Xavier trok een strenge blik. “Concentreer je, Shanara, je moet gewoon wat beter je best doen.”
Het jochie tegenover haar grijnsde. Hij vond het waarschijnlijk prachtig dat zij er niets van bakte. Shanara probeerde zich opnieuw te concentreren. Ze wist inmiddels al alle kleuren waaruit zijn iris bestond te benoemen, maar wat daar achter lag mocht god weten.
“Probeer te kijken naar wat erachter ligt, Shanara.”
Ze voelde bijna de aderen op haar slapen kloppen van de ergernis. Kon Xavier niet even zijn mond dichthouden? Hoe kon ze ooit zien wat er achter zijn ogen lag?
“Dit wordt saai.” De jongen die tegenover haar zat gaapte overdreven. “Ze kan der geen bal van. Kunnen we niet iets zinvollers doen?”
Iets in haar knapte bij het horen hoe al haar moeite zo argeloos aan de kant werd geworpen door een arrogant jochie. Haar ogen knepen tot dunne, gevaarlijke spleten. Dus je wilt dat ik achter zijn ogen kijk, he. De jongen had de vuist nooit zien aankomen voor hij hard tegen zijn oog klapte. Zijn schreeuw galmde over het binnenhof en als een balletje rolde hij zich op.
Zelfvoldaan torende Shanara boven hem uit.
“Shanara!” Xaviers stem was vol van schrik. De man stond verstijfd naar het tafereel te kijken, niet wetend hoe hij moest reageren.
Shanara wist dat wel. Ze stak haar neus hoog in de lucht en sloeg haar armen over elkaar. “De les is wel over voor vandaag.”
Xavier liet haar gewoon langs hem heen lopen. Hij had zijn tong nog steeds niet teruggevonden. Ongestoord banjerde ze over de gangen heen. Een enkeling die ze tegen kwam keek haar verbaasd aan. Iedereen leek hier te weten wat haar schema was en dat het niet klopte dat ze nu al vrij was. Ze negeerde de mensen stuk voor stuk en liep direct naar haar kamer toe. Daar had ze tenminste wat ruimte voor haarzelf.
Met een klap sloeg de deur achter haar dicht en zuchtend plofte ze op het haar bed neer. Het zachte matras waar ze eens alles voor over zou hebben gehad, had ze nu maar al te graag ingeruild voor de harde, donkere aarde. God, wat miste ze haar thuis. Ze drapeerde de dekens volledig over haar heen tot alles donker, warm en verstikkend was. Misschien als ze zich zo verschool, ze uiteindelijk uit dit complex verdween.
NeleVanHol
Balpen
Balpen

Ja... dat moet inderdaad nogal een aanpassing voor haar zijn.
Ik zou ook gefrustreerd raken denk ik :)
Eenmaal ze door heeft hoe ze haar kracht moet gebruiken zal ze zich wel beter voelen! :D
Meer meer meer ;)
K.C. Warro
Potlood
Potlood

Wanneer komt er weer een nieuw stukje? *Als het laatste pas vandaag is geplaatst heb ik niks gezegd maar ik kan niet wachten :P
Life can do terrible things. I want to see you smile again.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Haha laatste is vandaag pas geplaatst :P maar wat leuk een nieuwe lezer :D, ik ga eerst weer een hoofdstuk bij schrijven ( omdat ik dat hoofdstuk heel leuk vind xD ) en dan ga ik weer herschrijven om hier te plaatsen ;)
masterbreel
Vulpen
Vulpen

Dit verhaal krijgt zoveel (goede) reacties, ik ga het ook lezen! :D Verhaal is uitgeprint en klaar om te lezen
Saskjezwaard
Computer
Computer

Leuk hoofdstuk, leuk hoofdstuk? :D toevallig.... gheheh xD

Sorry, ik ben trouwens nog niet bijgelezen (a) ben even lui in alles :p
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Doos en nee, niet jouw leuke hoofdstuk :P maar Paku komt bijna in beeld :D jeeeh
Saskjezwaard
Computer
Computer

Damnnn xD hoe lang duurt dat nog? :p

Pakuuu :D jaaaa! Hoeveel stukjes duurt dat nog? xD
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Uhm 3

en

1! Oke, en nu stoppen met mijn topic volspammen xD
Saskjezwaard
Computer
Computer

Spam, spam, spammerdespam :D

Maar ik denk dat het me deze keer vergeven wordt, want ik ben bijgelezen! Al ben ik er nog steeds niet over eens hoe je een braaf meisje zoals ik behandel, snik, snik :( ik vroeg gewoon iets... weeehhhh.... xD (trauma nummero zoveel erbij, je wordt een rijke psycholoog! :D)

Ik vind trouwens de plek waar ze nu is echt lijken op de luchttempels van Avatar xD of boeddhisten... pick your choice :p Ohh, en deze opmerking vond ik geniaal xD
“Door geluid te maken kom je er niet,” merkte Xavier gelijk op.
Zoiets zegt mijn rijlesleraar ook altijd als ik rem en dan ook 'stop' tegen de auto zeg xD hoewel hij nu me alleen maar raar aankijkt haha xD
“Dat kan helemaal niet tenzij ik ze eruit ruk!”
En deze, lekker bijdehand xD I love it :3 net zoals de reactie op die jongen haha xD en ook hoe je alles bescrijft vanuit Shanara! Lekker onschuldig, speels en dan toch nog met haar temperament :p alles is goed te begrijpen, ook de reden waarom ze zo gefrustreerd is. Toch fascinerend eigenlijk dat iemand terug kan verlangen naar iets wat voor veel mensen een hel zal worden :p

Eh... ik wilde nog iets zeggen, maar ik ben het kwijt xD ohh, mooi trouwens hoe je uitgelegd hebt hoe haar kracht in elkaar zit. Moet ik toch ook eens leren bij onze arrogante basterd xD

Ik heb echt nog steeds het gevoel dat ik iets mis... daamnnnn xD nou ik blijf gewoon net zolang doorpraten zodat jij dit ziet, hoop krijgt dat het een hele leuke reactie is en dat er uiteindelijk alleen maar onzin in staat! Muhahaha :twisted: dus we gaan nu over naar nutteloze lyrics.... Liesje had een lammetje, lammetje, lammetje, Liesje had een lammetje en de rest van de tekst ben ik kwitj --' dammnnn xD
Ik ben 's nachts te hyper, zeker als ik dingen aan het uitstellen ben. Hm. Ik zal toch maar eens stoppen :p
-Maaike-
Computer
Computer

Als ze het er niet leuk vindt moet ze gewoon weglopen (A) Dan gaat Torak haar vanzelf zoeken en geeft haar waar ze zo naar verlangt (A) Hihi.. of niet.. dan heeft ze een groot probleem :P

Ga zo door!

My head is a jungle...
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Speciaal voor Valentijn nog een stukje :P

@Nele, Haha we zullen het zien of ze rustiger wordt xD ( wat leuk trouwens, je bent altijd de eerste lezer :3)
@K.C. Warro, Je hebt geluk hij komt heel snel :P
@Masterbreel, wat leuk dat je hem gaat lezen :D, wel laten weten wat je er van vind xD ook als je het niks aan vind xD.
@Saskia, het duurde even voor je weer een echte reactie achterliet, maar maakte me weer helemaal happy :D xD hahah je reacties zijn altijd leuk... Ooeeeh ik ben moe ik word veel te lief xD damnn.... Heheh ik hou van Shanara's temperament schrijven :3
@Maaike, hahah jaa ik denk dat ie haar dat geeft :P.

Met een ruk trok Shanara de dekens van zich af toen er hard op haar deur werd gebonkt. Dat was vast Xavier die wilde dat ze haar oefeningen hervatte, of misschien zelfs dat ze haar excuses aan die jongen zou aanbieden.
Die laatste gedachten wakkerde meteen de vlam in haar weer aan. Dat was wel het laatste op de wereld dat ze zou doen.
De kloppen bleven aanhouden en uiteindelijk kon ze niets anders dan overeind komen en open doen. Dat zou de snelste manier zijn om weer een beetje rust te krijgen.
Ze smeet de deur open met een woedend gezicht, klaar om al het commentaar van Xavier naar hem terug te smijten. De woede vervloog als sneeuw voor de zon toen ze zag wie erachter stonden. Geschrokken keek ze de vijf jongens aan. Haar ogen dwaalden meteen naar de middelste die een mooi, glimmend, blauw oog had.
“Pak haar.”
De kleine waarschuwing zette Shanara’s voeten meteen in beweging. Ze rende de kamer in en greep het eerste en het beste voorwerp dat als wapen kon functioneren. Ze voelde een jongen naar haar shirt graaien op het moment dat haar vingers zich om het hout van de lange kaarsenstandaard wikkelden. Met een snelle draai haalde ze naar haar belager uit. Een doffe klap klonk door de kamer en de jongen kromp met een kreet in elkaar. Shanara besteedde er nauwelijks aandacht aan. Niet zoals de overige vier tenminste die verbouwereerd toekeken.
Wild zwaaiend stoof ze langs hen heen. Allemaal sprongen ze aan de kant, bang voor het hout in haar handen. Slippend rende Shanara de gang op. Ze hoorde de jongens snel genoeg achter haar aankomen. De schreeuwende en vloekende geluiden waren moeilijk te missen.
“We zullen je krijgen, kreng!” 

Shanara glimlachte iets. Nee, dat zouden ze niet. De glimlach verging haar toen er een vaas vlak langs haar oor suisde en tegen de muur voor haar kapot klapte. Scherven vlogen in het rond en ze kon nog net op tijd haar armen voor haar gezicht tillen.

Die vaas was niet gegooid, besefte ze bijna direct. Er zat een telekinesestuurder bij het groepje. Shanara nam geen tijd om verder erover na te denken. Ze rende het binnenhof op, stoof langs de mannen die aan het mediteren waren en sprong tegen een van de muren aan. Haar vingers vonden meteen grip achter de stenen en met haar goed ontwikkelde beenspieren klom ze er gemakkelijk tegen op. Van alle rust die ooit op het binnenhof had geheersd was niets meer over toen ook de jongens kwamen aanstormen. 

“Op de daken! Ze is de daken op geklommen.” 

Shanara keek glimlachend op hen neer. Ze zag de meest linkse knul nog een poging tot telekinese doen, maar ze zat simpelweg te hoog. 

“Pak me dan!” Ze stak haar tong naar hen uit en greep een dakpan van het dak af. De worp ging rakelings langs het hoofd van de telekinsestuurder. De jongen had nog net op tijd opzij kunnen springen.

“Stop dit, nu direct!” De mannen die zich net wild waren geschrokken uit hun meditatie, leken nu eindelijk genoeg bij hun positieve te zijn gekomen om in te grijpen. De jongens werden meteen bij hun kraag gegrepen. “Kom van dat dak af. Nu meteen, Shanara!” De man wees streng naar de grond onder zijn voeten. 

Shanara deed niets meer dan haar tong naar hem uitsteken.“Echt niet!” Ze draaide zich om en liet zich aan de andere kant eraf glijden.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ohhh, wat romantisch :D Shanara die achterna zitten door een stel laffe jongens die wraak komen nemen omdat eentje z'n mannelijke eer is verloren! Mijn favoriete valentijnsdagbesteding! En dan ook nog die mooie vaas kapot gooien :( had je geen rozen kunnen laten gooien? Dan had het tenminste nog een beetje met valentijn te maken :p rozen overal, mooie blaadjes in de lucht :3 en dan gaan alle jongens dansen, zweven de telekinesemannen in een mooie formatie en gaat Shanara zingen! Had je dat niet kunnen doen? Je stelt me teleur :(

OCD-trekje weg? (a)
K.C. Warro
Potlood
Potlood

Oeh, leuk stukje. Heel herkenbaar *loopt onschuldig fluitend weg :angel
Wanneer komt er een nieuw stukje?
Life can do terrible things. I want to see you smile again.
-Maaike-
Computer
Computer

Haha, and the bird flew away... Ik wist het :P Ze gaat terug naar Torak (A) Hihi..

Ga zo door!

My head is a jungle...
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

@Saskia, Vond je het niet romantisch, Saskia :0. Zo breng ik altijd mijn valentijnsdagen door :o
@K.C. Warro, Uhh? Wil ik weten wat jij dan allemaal uitspookt :P whahah
@Maaike, You think? Muwhahaah :P

Ze kwam uit in de buitentuin, met recht voor haar de grote, houten poort die voorkwam dat ze terug naar huis kon. Mismoedig keek ze even naar de enige uitgang voor ze haar hoofd schudde en het weer op een rennen zette. Het zou niet lang duren voor de mannen haar hier vonden. 

Ze verschool zich aan de achterzijde van het gebouw, tussen de struiken en bomen. Een plek waar ze zich nog het meest thuis voelde. Ze hoorde mannen langslopen die haar zochten, maar niemand vond haar. 

Zelfs toen de zon zijn laatste lichten straalde, zat ze nog verscholen. Het begon koud te worden. Ze rilde en krulde zich verder op. Het zachte, warme matras begon steeds verleidelijker te worden om er naar terug te keren. Hoe zwaar zou haar straf zijn die ze zou krijgen? Het kon moeilijk erger zijn dan de dingen die ze al had meegemaakt. Ze kroop uit haar struiken weg om het gebouw heen naar het raam van haar kamer. Het was niet moeilijk om ongezien naar binnen te sluipen of om haar bed in te kruipen en zich op te krullen onder de warme dekens. 

“Shanara.” 

Even verstijfde ze toen ze de stem van haar grootvader hoorde, maar kroop daarna gelijk verder weg onder de dekens. Ze had de man nooit in haar kamer zien staan.
“Je mag je dan heel goed kunnen verstoppen in de bosjes, maar onder je dekens gaat het je iets minder af, Shanara.” Er was een lachje in zijn stem te horen terwijl hij de dekens wegtrok. 

Shanara keek angstig naar hem op, wachtend op de straf. “Bent u boos?” 

“Een beetje teleurgesteld, maar niet boos.” Hij kwam naast haar op het bed zitten. “Je brengt wel wat spanning in het centrum.” Een lach verdiepte opnieuw de rimpels in zijn gezicht.

Shanara kwam overeind en trok haar schouders op. “Ik wil naar huis. Ik kan toch niet gedachtensturen.”
Een diepe zucht was het eerste antwoord dat ze kreeg. “Natuurlijk kun je het wel, Shanara, je moet er alleen in geloven en de wilskracht vinden om het te gebruiken.”

Shanara voelde de woede opnieuw oplaaien, zoals ze die iedere keer voelde als iemand haar zei dat ze gewoon beter haar best moest doen. Ze deed al alles wat ze kon!“Nou ik kan het niet! Waarom kan iedereen toch niet stoppen met zeiken.” 

Een hand sloot zich over haar gebalde vuisten. “Shanara, kalm aan. Ik weet dat het frustrerend kan zijn, maar denk eens goed na kun je je geen momenten herinneren dat je weleens hebt gestuurd? Torak zei dat je het al vaker had geprobeerd en gedaan.”

Verbaasd keek ze op. Ze had nog nooit gestuurd, niet dat ze wist althans. 

“Heb je nooit gehad dat je even alleen blauw en zwart zag en daarna hoofdpijn kreeg? Hoofdpijn zoals je het hier vaak hebt.” 

Haar vuisten vielen slap in haar schoot. Ja, dat herkende ze. De hoofdpijn, de blauwe flitsen, net zoals toen ze Mattue probeerde te beschermen, toen ze wilde dat zij straf kreeg. Had ze zichzelf tussen de palen op gehangen? Zwakjes knikte ze. 

“Kijk, je kunt het wel. Het is alleen niet gemakkelijk, je moet iets echt willen.” 

“Ik had gezorgd dat ik straf kreeg, dat ze me aan mijn armen ophingen. Hoe kan ik dacht echt gewild hebben?”
Haar grootvader werd stil. Zijn hand wreef over haar arm terwijl hij zachtjes iets mompelde dat ze niet kon verstaan. “Dat kan alleen jij weten.” Zijn gezicht stond weer ernstig en bezorgd. “Ga nu maar slapen.”

“Krijg ik geen straf?” 

De oude man schudde zijn hoofd. “Deze keer niet.”

Het meisje lachte opgelucht en sloeg de dekens over haar heen. Haar grootvader keek nog eenmaal achterom. Hij glimlachte, maar zijn ogen minsten de twinkeling. “Weltrusten.” Met een zachte klik sloot de deur achter hem.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Dat verbaast me niets, dat jij zo valentijnsdag doorbrengt, jij bent zo romantisch als een zak bakstenen xD

Ze kroop uit haar struiken weg om het gebouw heen naar het raam van haar kamer. Het was niet moeilijk om ongezien naar binnen te sluipen of om haar bed in te kruipen en zich op te krullen onder de warme dekens. 

Dit stukje vond ik een beetje vaag. Ik moest het nog een keer doorlezen om te snappen dat ze nu toch terug was gegaan naar haar kamer. Maar dat lag wss even aan mij :p
Wat ik wel verwarrend vond was haar grootvader. Stond hij er al toen ze binnenkwam? Want dat dacht ik in eerste instantie, omdat er geen voetstappen ofzo klonken en er geen tijd voorbij leek te gaan. Maar ze zou nooit terug haar bed inkruipen als hij daar zou staan. Het kan ook zijn dat hij zich verborgen had, maar dat mag je dan ook wel wat duidelijker neerzetten :p

Zo, dat was mijn feedback ook alweer^^ ik vind haar grootvader trouwens echt leuk :3 een zacht iemand die laat zien dat niet iedereen in je verhaal gestoord is ghehe xD

Jeej, mijn klok doet het weer! Ik had 'm gepakt in bed om te kijken hoe laat het was, maar toen ik 'm terugzette miste ik het nachtkastje ruimschoots (a) toch stevig spul, van de ikea :p
-Maaike-
Computer
Computer

Pfft ja hoor stuur haar maar terug .__. arm kind. Al denk ik dat ze de volgende dag opeens het wel kan (A) in elk geval zal haar poging vast beloond worden, anders zit ze in een zielig cirkeltje..
Hoe kan ik dacht echt gewild hebben?”
dacht is denk ik dat

Ga zo door!

My head is a jungle...
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Zoooooo... ik moest even super veel inhalen en ik ben blij dat ik dat heb gedaan. Top verhaal. Echt waar. Zo leuk dat je de twist er in breng dat die man haar opa is en dan dat ze er zelf voor had gekozen in de palen te hangen. Gewoon.. wauw. Goed plot, haha. Ben benieuwd naar de rest! :D
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

@Maaike, ik vind het altijd leuk iets te kunnen schrijven wat lezers nog nooit :P En ofcourse gaat er wel iets gebeuren :P
@Saskia, :o volgende valentijn doe ik er wel roosjes in :) en hartjes en engeljte :3
@ROmy, aaah je bent er nog bij :D jeeeeeh, en danku voor het compliment :3

Intermezzo

Mijn laatste geintje tijdens de training, en het latere akkefietje met de jongens zorgde ervoor dat ik geen enkele training meer zonder begeleiding was. Een telekinse krachter zorgde ervoor dat ik mijn woedeaanvallen niet meer kon uitten. Een klein, heel gevaarlijk tijdbommetje werd ik langzaam.
Eentje die dingen kon waarvan ze niet eens wisten dat ze mogelijk waren.

Vernietiging

Shanara voelde de kracht aan haar ledematen trekken, zodra ze overeind was gesprongen. Ze beet haar kaken op elkaar en probeerde de kracht in haar te vinden om als nog te kunnen uithalen naar de man die met grote ogen van haar wegkroop. Ze was niet eens zozeer boos op hem, alleen boos omdat het gewoon niet lukte en hij had de pech gehad dat hij tegenover haar had gezeten.
De krachten die de telekinese op haar uitvoerden drukten zo zwaar tegen haar longen dat ze geen lucht meer binnenkreeg. Als een touw dat knapte viel ze uiteindelijk hijgend op de grond. Het sudderde de woede niet. Het feit dat deze man haar lichamelijke controle weg nam, maakte haar alleen maar woester.
Met een ruk keerde ze haar hoofd naar hem toe. Dars zoals de kinesestuurder heette keek haar rustig terug aan. Hij was niet bang voor haar. Hij wist dat zij hem niets kon aandoen.
Alleen dat al maakte haar woester. De hoofdpijn waar ze al dagen mee vocht werd heviger.
Dars zou haar niet nog eens controleren. Zij was degene die de macht had, zij moest de controle hebben.
Haar kracht borrelde op toen ze zijn neutrale blik zag breken. “Shanara?” Zijn stem was onzeker, zwak. Angst, ze kon zijn angst voelen.
Zwakken moeten geëlimineerd worden. Haar zicht verdween. Blauwe lijnen vonkten als bliksemvorken over het zwart heen.
Een schreeuw en een pijnlijke steek die haar schedel in tweeën leek te splijten, brak de controle. Ze klapte tegen de grond en keek wazig naar de man voor haar.
Dars had zijn handen om zijn schedel geklauwd, zijn mond was geopend in een geluidloze schreeuw. De pijn straalde van zijn lijf af.
Shanara glimlachte iets. Het klopte niet bij de warme vloeistof die ze over haar wangen voelde glijden. Waarom zou ze huilen als het gelukt was? Ze was bij iemand binnen gedrongen en ze had gedaan wat ze op dat moment het liefste wilde.
Haar grootvader kwam in haar kleine gezichtsveld. Hij trok Dars overeind en pakte zijn gezicht vast. Shanara slikte toen ze de bloederige tranen uit de man zijn ogen zag lopen.
Ze voelde haar eigen wangen. De warme vloeistof plakte aan haar vingers. Verbaasd keek ze naar de rode vlekken die haar vingertoppen nu sierden. Ze bloedde? Het duurde even voor ze door had waar dat bloed vandaan kwam. Haar ogen bloedden!
Geschrokken vloog ze overeind. Meteen nam misselijkheid en duizeligheid haar lichaam over. Alles tolde om haar heen. Een hand sloot zich nog net om haar schouders heen voor ze in elkaar zou zakken.
“Kijk me aan, Shanara.” Ze luisterde met een half oor naar haar grootvaders stem.
Even zag ze zijn uitvergrote pupillen toen zakte het beeld weer weg.
“Ga maar rusten.”
Het waren de laatste woorden die ze hoorde voor ze helemaal in elkaar zakte.
-Maaike-
Computer
Computer

Haha jeeej! Ze kan het wel! :D
Ik denk dat Torak en co helemaal geen idee hebben wat ze hebben ontwaakt hehe :P

Ga zo door!

My head is a jungle...
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Arm kind. En nu ook nog bloedende ogen, coooool, maar heftig. :p
Ga snel verder! Xx
Saskjezwaard
Computer
Computer

Jodieeeee! Ga door! Volgens mij heb je me dit al eerder laten lezne xD maar goed, ga door :D

Oh en kijk eens wie ik tegenkwam? :D Mijn beeld van Torak!
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

gheheheh xD ik vind hem er echt perfect bijpassen :p
Plaats reactie

Terug naar “Het Duistere Complot”