Jouw schommel, mijn tranen

Hier kun je naar hartelust je One Shots kwijt die in het genre Drama vallen. Maak een topic aan en zet ze er allemaal in.

Moderator: Patrick

Plaats reactie
***Juud
Potlood
Potlood
Contacteer:

Jouw schommel, mijn tranen
Ik voel dat ik val, val in een diep gat. Een gat van angste en een gat van verdriet. Mijn zusje mijn liefste, enigste zusje. Ze is weg van mij, weg van iedereen die haar lief had, maar de angst dat ik haar nooit meer zal zien doet me het meeste pijn. Ik loop naar buiten en zie de schommel, háár schommel.

Het is 14 mei, mijn zusje is jarig, al 7 jaar geworden. Ik ben extra vroeg opgestaan om haar te verrassen. Het cadeautje ligt mooi ingepakt op de tafel en ik heb een ontbijtje klaargemaakt. Ik loop naar boven om haar wakker te maken en te feliciteren. Ik loop haar kamer binnen en begin hard te zingen. Ze doet slaperig haar ogen open en ik hoor dat mijn ouders ook wakker zijn geworden van mijn gezang. Ze komen de kamer binnen en we ontbijten met z’n allen in mijn zusjes kamer. Na het eten geef ik mijn cadeautje, een roze strik, en ze doet het meteen in haar haren. Dan gaan we naar buiten en als ze de schommel ziet rent ze er naartoe en begint meteen te schommelen. Ze lacht en haar ogen fonkelen.

Ze was zo vrolijk, zo lief en nu, weg! Geen lach die de stilte doorbreekt, alleen de herinneringen zijn er nog. Ik voel dat je hier bent. Ik voel jouw kracht, jouw vrolijkheid en jouw liefde voor alles wat leeft.
Ik kijk weer naar jouw schommel en ik zie jou! Jouw lieve gezichtje, die in het echt nog liever is dan in mijn herinneringen. Je zit op de schommel en je hebt de strik, die ik jou gegeven had, in je haren. Ik loop naar je toe. Ik huil en praat tegen je, maar jij doet niks, je blijft schommelen zoals je altijd hebt gedaan. Ik wil je omhelsen, maar dan hoor ik iemand mijn naam zeggen, heel zacht en voorzichtig. De stem blijft zich maar herhalen. Ik sluit mijn ogen en als ik ze open ben ik in een hele andere omgeving, mijn eigen kamer. Mijn lichaam is plakkerig van het zweet en mijn gezicht van al mijn tranen. Doodmoe kijk ik opzij, daar staat mijn zusje. Het was maar een droom!

Een nieuw verhaaltje! Wat vinden jullie ervan? Kritiek en Commetaar graag!
Xxx Judith
Je weet dat je van me houdt...
yesdnil
Erelid
Erelid
Contacteer:

Het leek net echt .... ....
Prachtig omschreven die droom van je.

Gelukkig is het maar een droom en niet echt!
Acta est fabula!!! Sanis libris, vita lacuna ...
Elice*
Balpen
Balpen

Prachtig! Buitengewoon mooi! :D
het aller mooiste geschenkt,
Is het gebaar.
Plaats reactie

Terug naar “Dramatische One Shots”