Op een vliegveld in Australie zijn op een dag een paar mannen die daar werken wat baldadig aan het doen. Ze moeten bagage uitladen van passagiers. De mannen pakken een koffer en smijten die naar een collega, het gaat erom dat die collega de koffer ook echt vangt. Soms lukt dat, vaak ook niet.
Het spelletje houden ze zo nog even vol, totdat een man een koffer zo hard naar zijn collega gooit dat de koffer openbreekt. En tot ieders verbazing rolt er een grote witte en vooral dode poedel uit. De mannen zijn verbijsterd. Wie stopt er nou een hond in een koffer? Waarschijnlijk om zo wat geld uit te sparen. Maar wat moeten ze nou? Ze hadden een hond vermoord dankzij hun baldadigheden.
Een van de mannen komt op het idee om gewoon een identieke hond te kopen, en die er weer in te doen, zodat het lijkt alsof ze heel voorzichtig met de koffer zijn omgegaan. Zo gezegd zo gedaan. De man gaat zoeken naar zo'n zelfde hond, en komt na een uur weer terug met een levende witte poedel. Ze stoppen de hond in de koffer en zweren er nooit iets over te vertellen.
Vermoeid van de lange reis, komt de Australische eigenaresse van de hond weer thuis. Ze opent haar grote zwarte koffer, waar haar poedel uit springt. Ze kijkt, knippert even met haar ogen en valt flauw.
Wat was er gebeurd? De vrouw had op haar reis de poedel meegenomen, maar al de drukte was de hond teveel geworden en hij had het leven gegeven. De vrouw wilde haar dierbare vriend een eervolle plaats in de tuin geven en nam de hond dus weer mee in de koffer. Ze kwam thuis en opende de koffer...
De dode poedel
Hahaha das ff schrikken dan!
- Carpe Noctum
- Puntenslijper
- Contacteer:
Doet me denken aan de goudvissen die snel vervangen worden zodra er eentje onverwacht sterft tijdens het oppassen terwijl de eigenaar(s) op vacantie zijn, 

Haha, of planten die je moet verzorgen tijdens een vakantie, en dood gaan 

Dat is ook zoiets, iddsebas schreef:Haha, of planten die je moet verzorgen tijdens een vakantie, en dood gaan

Maar met een hond zou je het verschil toch wel merken mag ik hopen! 

- Carpe Noctum
- Puntenslijper
- Contacteer:
Sommigen hebben een dier louter en alleen als statussymboolloutju schreef:Maar met een hond zou je het verschil toch wel merken mag ik hopen!

Helaas wel, Carpe Noctum. Wat is overigens erg wreed vind, omdat ik er een moord voor zou doen een hond te hebben... Maar ja. 

Sommige dingen zijn niet met woorden te beschrijven.
Wel met gevoelens.
Wel met gevoelens.
En als je hem hebt zijn de eerste maanden leuk, tot het regent en koud is of je vriendje naast je op de bank ligt.. dan wil je liever dat je die hond nooit had!!
Ach Sebas, dat valt reuze mee... Een vriendje is maar tijdelijk, een hond blijft voor eeuwig je beste speelmaatje waarmee je lekker in de modder kunt rennen zonder dat 'ie zeurt over dat je je kleren vies maakt. 

Wel met gevoelens.
Wel met gevoelens.
De wens van sommige mensen om een onnut dier te bezitten, is voor mij onbegrijpelijk.
Nu schaffen veel mensen onnutte dingen aan, je kan bijna stellen dat driekwart van wat je bezit, eigenlijk niet nodig is om verder te leven.
Als je al een gewone fiets hebt, en je wil wel eens flink voor de dag komem bij je collega's, dan koop je gewoon een race-fiets om verkleed als tourrenner op zondagmorgen de duinen onveilig te maken.
Dat kon ook op je gewone fiets natuurlijk. Je hoeft niet speciaal van Scheveningen naar den Helder te fietsen om een beetje moe te worden.
Dat kan ook op je Gazelle herenfiets, op en neer naar Rotterdam is al genoeg.
Mijn buurvrouw heeft wel zes soorten schaatsen. Rollerskates voor in de zomer, om in vorm te blijven. Dan een paar supersnelle noren voor de wedstrijden. Een paar klapschaatsen, die worden ingezet op de wat kortere afstanden waar de supersnelle het wat techniek betreft wat laten afweten. Daarnaast heeft ze een paar heel stevige noren van Viking, voor op het natuurijs, en een paar hokeyschaatsen als er op de sloot een partijtje moet worden gespeeld. De Friesche doorlopers met gekleurde strikken zijn voor als ze met de kinderen gaat schaatsen, en dan nog het paar waarmee ze kampioen van Zuid-Holland is geworden, die hangen boven de open haard.
Maar je kan natuurlijk ook op je oude houten noren naar Vlaardingen schaatsen, die ene keer in de tien jaar dat het hard genoeg vriest.
Iemand uit mijn directe omgeving waar ik wegens persoonlijke lafheid de naam niet van zal noemen, heeft iets met schoenen.
Twee, drie paar lijkt me ruim voldoende om er de week mee door te komen, maar met twintig paar weet je toch niet welke je aan moet trekken.
Dat is ook de reden dat ze er steeds bij koopt, zegt ze.
Al die overtolligheid brengt zorgen mee.
Wanneer iemand die normaal heel verstandige verhalen schrijft, opeens meldt dat ze een hond wil, denk ik dat ze zich niet heeft afgevraagd of ze niet beter de hond van de buurman kan knuffelen.
Bij honden gaat dat. Koop een paar blikjes van dat luxe kattenvoer, en als je de hond ziet, geef je hem zo'n lekkernij.
De volgende morgen als je hem weer tegenkomt, zal hij direct op je af komen. Zeg dat hij braaf is. Klop hem op zijn hals. Aai zijn rug.En geef hem weer zo'n blikje.
Alle volgende keren kan je hem knuffelen zo lang je wilt. Hij zal vriendelijk met je spelen, je stress omzetten in liefde, je likken, pootjes geven, mooi zitten, zolang je hem maar zo'n blikje geeft.
Het voordeel is dat je hem nooit hoeft uit te laten als het regent, de rekening van de veearts komt niet in jou brievenbus en nooit krijg je wroeging van een besluit dat je moet nemen als het beest erg oud wordt
En mocht je hondenliefde in kattenliefde overgaan, er loopt vast ook wel een mooie kater in de buurt rond.
Waarom zou ik nieuwe schaatsen kopen als het toch bijna nooit vriest.
J++
Nu schaffen veel mensen onnutte dingen aan, je kan bijna stellen dat driekwart van wat je bezit, eigenlijk niet nodig is om verder te leven.
Als je al een gewone fiets hebt, en je wil wel eens flink voor de dag komem bij je collega's, dan koop je gewoon een race-fiets om verkleed als tourrenner op zondagmorgen de duinen onveilig te maken.
Dat kon ook op je gewone fiets natuurlijk. Je hoeft niet speciaal van Scheveningen naar den Helder te fietsen om een beetje moe te worden.
Dat kan ook op je Gazelle herenfiets, op en neer naar Rotterdam is al genoeg.
Mijn buurvrouw heeft wel zes soorten schaatsen. Rollerskates voor in de zomer, om in vorm te blijven. Dan een paar supersnelle noren voor de wedstrijden. Een paar klapschaatsen, die worden ingezet op de wat kortere afstanden waar de supersnelle het wat techniek betreft wat laten afweten. Daarnaast heeft ze een paar heel stevige noren van Viking, voor op het natuurijs, en een paar hokeyschaatsen als er op de sloot een partijtje moet worden gespeeld. De Friesche doorlopers met gekleurde strikken zijn voor als ze met de kinderen gaat schaatsen, en dan nog het paar waarmee ze kampioen van Zuid-Holland is geworden, die hangen boven de open haard.
Maar je kan natuurlijk ook op je oude houten noren naar Vlaardingen schaatsen, die ene keer in de tien jaar dat het hard genoeg vriest.
Iemand uit mijn directe omgeving waar ik wegens persoonlijke lafheid de naam niet van zal noemen, heeft iets met schoenen.
Twee, drie paar lijkt me ruim voldoende om er de week mee door te komen, maar met twintig paar weet je toch niet welke je aan moet trekken.
Dat is ook de reden dat ze er steeds bij koopt, zegt ze.
Al die overtolligheid brengt zorgen mee.
Wanneer iemand die normaal heel verstandige verhalen schrijft, opeens meldt dat ze een hond wil, denk ik dat ze zich niet heeft afgevraagd of ze niet beter de hond van de buurman kan knuffelen.
Bij honden gaat dat. Koop een paar blikjes van dat luxe kattenvoer, en als je de hond ziet, geef je hem zo'n lekkernij.
De volgende morgen als je hem weer tegenkomt, zal hij direct op je af komen. Zeg dat hij braaf is. Klop hem op zijn hals. Aai zijn rug.En geef hem weer zo'n blikje.
Alle volgende keren kan je hem knuffelen zo lang je wilt. Hij zal vriendelijk met je spelen, je stress omzetten in liefde, je likken, pootjes geven, mooi zitten, zolang je hem maar zo'n blikje geeft.
Het voordeel is dat je hem nooit hoeft uit te laten als het regent, de rekening van de veearts komt niet in jou brievenbus en nooit krijg je wroeging van een besluit dat je moet nemen als het beest erg oud wordt
En mocht je hondenliefde in kattenliefde overgaan, er loopt vast ook wel een mooie kater in de buurt rond.
Waarom zou ik nieuwe schaatsen kopen als het toch bijna nooit vriest.
J++
J++
En daar is nou een verschil... Die hond wil je enkel om het blikje kattenvoer, (er woont hier geen enkele hond in dit prehistorische dorp trouwens, alleen katten... veel katten) en als je een pup in huis neemt wil deze jou omdat hij in jou zijn moeder ziet. Zo kan je 's ochtends wakker worden met het gevoel dat je onder de douche staat, terwijl het je hond is die je wakker likt omdat hij honger heeft. Die jou wakker likt omdat hij honger heeft. En niemand anders.
Ook weet ik heus wel dat je nooit zomaar uit impulsief gedrag een dier moet nemen, omdat je dan verantwoordelijk bent voor de voor- en nadelen van het beest. Echter, wanneer iemand al sinds haar vijfde voor Sinterklaas boven aan haar verlanglijstje een hond heeft staan, (terwijl die baardman toch telkens weer niet aan dat verzoek voldoet...) altijd met de hond van de buren liep, (tot ze verhuisden) en bereidt is alle verantwoordelijkheid op zich te nemen, lijkt het mij toch dat deze aardig standvastig is.
En dus ouders zou moeten hebben die in ieder geval over een hond willen nadenken, in plaats van het constant afdoen met het gebruikelijke 'als je op kamers gaat' en het vervolgens vertikken die praatpaal over te doen.
Waarom zou ik niet eens willen nadenken over schaatsen kopen, de consequenties afwegen en kijken hoe graag ik ze zou willen hebben?
Ook weet ik heus wel dat je nooit zomaar uit impulsief gedrag een dier moet nemen, omdat je dan verantwoordelijk bent voor de voor- en nadelen van het beest. Echter, wanneer iemand al sinds haar vijfde voor Sinterklaas boven aan haar verlanglijstje een hond heeft staan, (terwijl die baardman toch telkens weer niet aan dat verzoek voldoet...) altijd met de hond van de buren liep, (tot ze verhuisden) en bereidt is alle verantwoordelijkheid op zich te nemen, lijkt het mij toch dat deze aardig standvastig is.
En dus ouders zou moeten hebben die in ieder geval over een hond willen nadenken, in plaats van het constant afdoen met het gebruikelijke 'als je op kamers gaat' en het vervolgens vertikken die praatpaal over te doen.
Waarom zou ik niet eens willen nadenken over schaatsen kopen, de consequenties afwegen en kijken hoe graag ik ze zou willen hebben?
Wel met gevoelens.
Wel met gevoelens.
Trek je van mij niks aan, Esztherz, dat doet niemand hier. Als jij graag een hond wil, moet je daar gewoon naar toe werken. Want van alleen wensen komt er niets op gang. Dat geldt trouwens voor alle dingen: diploma, werk, vriend, mooi huis, eigen bedrijf. Alles kan, maar dan moet je er ook alles voor doen. Succes!
J++
-------------------------------
You are never a loser till you quit trying.
J++
-------------------------------
You are never a loser till you quit trying.
And yet... no one knows how to spell my name.
Zodra ik op kamers ga, neem ik een hond. Waarschijnlijk. Moet ik wel eerst weten of ik hem drie keer per dag kan uitlaten (i.v.m. school/studie), of ik hem kan betalen, enz. En anders ga ik gewoon met een hele rijke man trouwen zodat hij niet hoeft te werken (no way dat ik thuis blijf zitten), en af en toe ook de hond kan uitlaten. Uit liefde voor mij, natuurlijk. 

Wel met gevoelens.
Wel met gevoelens.
..jij hebt overduidelijk geen hond.Eztherz schreef:Ach Sebas, dat valt reuze mee... Een vriendje is maar tijdelijk, een hond blijft voor eeuwig je beste speelmaatje waarmee je lekker in de modder kunt rennen zonder dat 'ie zeurt over dat je je kleren vies maakt.

- WolfsShadows
- Puntenslijper
Snel een nieuwe kopen xDCarpe Noctum schreef:Doet me denken aan de goudvissen die snel vervangen worden zodra er eentje onverwacht sterft tijdens het oppassen terwijl de eigenaar(s) op vacantie zijn,