In quest for Knowledge

Hier vind je alle chatboxen van roleplay verhalen.
Plaats reactie
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Hier is de nieuwe chat voor deze RP.

Waar gaat het verhaal over?
Een groep jonge magiërs zijn uitverkoren om de gevaarlijkste reis van hun leven te maken, met als einddoel de leerschool van De Magiër. Hij zou almachtig zijn en het beste in ieder naar boven kunnen halen qua krachten. Echter, deze man(?) houdt er een strenge selectie op na. Zullen de reisgenoten wel goed genoeg zijn om toegelaten te worden? Zullen ze wel allemaal toegelaten worden? Of is er maar één waardig om toe te mogen treden? Waar zal dit toe leiden?

Wie doen er al mee?
Xatham, Ruka, CN, Glorfindel, Tesserell.
Feitelijk is het groepje reizigers als gekozen. Er waren oorspronkelijk maar vier deelnemers. Dus dat is ook nu de hoofdlijn. Kan je dan niet meer meedoen? Jawel, maar niet als één van de uitverkoren kandidaten. Je kunt nog altijd meedoen als iemand die het groepje tegenwerkt, of juist helpt.
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
Xatham
Banned
Banned

@ Ruka: Aangezien In Quest for Knowledge in een andere wereld afspeelt, weet ik niet in hoeverre een land als 'Japan' bestaat misschien kun je beter in vagere termen spreken als 'een van de keizers uit het almachtige oosten' of iets dergelijks.
As the phoenix arises from his ashes...
Ruka
Typmachine
Typmachine

In een andere wereld? Ik dacht in een andere tijd? Want daar gingen inderdaad vragen over de ronde.
Maar als het inderdaad een andere wereld is, dan verander ik het wel
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation

- Komatsu Nana/Hachi
Xatham
Banned
Banned

Volgens mij ook in een andere wereld. Tenzij jij weet waar het dal van Solyari ligt? :P Maar je mag van mij ook best Japan aanhouden hoor, voor het verhaal maakt het verder niet zo veel uit.
Ruka
Typmachine
Typmachine

Ik heb het veranderd hoor ;)
Maar nu is CN volgens mij toch?
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation

- Komatsu Nana/Hachi
Xatham
Banned
Banned

Ja, CN is nu aan de beurt.
Laatst gewijzigd door Cubiculum Nephilia op 09 jan 2012 06:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Jorinduh
Potlood
Potlood

Het spijt me heel erg dat ik dit moet zeggen maar...
Zou ik kunnen stoppen?
Ik vind het erg vervelend maar ehm...
Het lukt gewoon niet :oops:
Kan ik me er uitschrijven?
De tijd vliegt als je de wekker in de lucht gooit : )
Ruka
Typmachine
Typmachine

Dat kan ;) moet je inderdaad een postje maken waarin ze weg gaat :p

- Komatsu Nana/Hachi
Jorinduh
Potlood
Potlood

Okej! Zal ik doen! En het ligt niet aan jullie of aan het verhaal...

Xxx
De tijd vliegt als je de wekker in de lucht gooit : )
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Als Jorinde zichzelf er uit schrijft, kan ik me er dan inschrijven? Zegmaar dat omdat haar karakter toch niet mee gaat op de reis, de mijne opeens toch wel mee kan?
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Fantasie is mooi, de werkelijkheid is wreed.
Xatham
Banned
Banned

Hoeveel karakters er ook in of uit het verhaal gaan, er staat geen vast limiet op het aantal deelnemers. Dus als je wilt kun je gewoon nog mee doen en je karakter in het verhaal schrijven. Wat de reden is dat jouw karakter later is, moet je zelf even verzinnen.
Verder zou ik je willen adviseren om even te wachten tot Jorinduh haar laatste stukje gepost heeft, dan kun jij na haar en dan neem jij vanaf dan de plaats van haar over? (Dus na Cubiculum Nephilia en voor mij).
Je kunt wel alvast een karakterlijstje posten.
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Oké! ;)
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Mijn stukje is zo goed als af. Ik moet alleen nog wachten op het uitschrijfsel van Jorinde, zodat ik mijn verhaal erop aan kan passen.
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Xatham
Banned
Banned

Ik heb Jorinduh een PB'tje gestuurd met de herinnering dat zij aan de beurt is (ook al is het haar laatste stukje). Als ze voor maandag niks geschreven heeft, mag in principe de volgende. Maar als dat het geval is wilde ik eigenlijk voorstellen dat ik zelf nog even een stukje doe waarin ik Jorinduhs karakter uit het verhaal schrijf en Tesserell dan zou jij in de schrijversvolgorde dus na mij komen en voor Ruka.
In het geval dat Jorinduh voor maandag nog iets post, is Tesserell gewoon de volgende.
Oké?
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Yesh :)
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Xatham
Banned
Banned

Jorinduh dan toch maar overgeslagen (na een week) en ik heb haar in mijn stukje het verhaal laten vertrekken. Tesserell is nu en vanaf nu is de schijversvolgorde: Xatham - Tesserell - Ruka - Cubiculum Nephilia

Verder was het mijn plan om Glorfindels karakter, Amianor, ook uit het verhaal te schrijven. Mijn idee was om hem als het ware in de schaduw te laten verdwijnen als niemand kijkt. Dat leek me wel mooi bij zijn karakter te passen. Mocht Glorfindel nog ooit terugkomen en toch weer mee willen doen kan hij op zo'n zelfde mysterieuze manier weer verschijnen.
Dus gewoon niet meer over hem schrijven en dan na een paar stukjes kan het één van ons ineens opvallen dat hij is verdwenen of zo? Goed idee?
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Ik vind het prima
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
Xatham
Banned
Banned

Het kostte me best veel moeite om dit te schrijven, omdat ik weet dat ik er sommigen wellicht mee teleurstel. Echter mijn besluit is genomen en staat vast. Ik stop met In Quest for Knowledge en ik zal voorlopig ook niet meer met RP-verhalen mee gaan doen.

Toen ik zo twee à drie maanden met RP-verhalen begon was mijn doel om zelf een leuk verhaal op te zetten en daarnaast aan twee of drie andere verhalen die mijn interesse trokken mee te doen. Mijn belangstelling werd al enigszins geschaad toen de paar simpele regeltjes waar ik mee kwam plotseling verdwenen waren. Niet dat ik daar nog steeds boos over ben. Toen wel, achteraf gezien denk ik dat ze toch niet zouden hebben gewerkt.
Ondanks dat heb ik het een tweede keer geprobeerd. Een poging die tot In Quest for Knowledge heeft geleid. In mijn ogen leken de inleiding en het achtergrondverhaal geschikt om een RP-verhaal op voort te bouwen. Ik hoopte een spannend verhaal te bereiken met uitdagingen voor mede-schrijvers, veel creativiteit en leuke karakters. Kortom: gewoon een leuk verhaal om aan te schrijven.
De afgelopen twee maanden heb ik me daarentegen echter vooral bezig gehouden met het ergeren aan schrijvers die het plotseling af laten weten en het bedenken van oplossingen om hiermee om te gaan. Ik heb verschillende mensen achter de vodde gezeten om een nieuw stukje te posten (waaronder Glorfindel, Jorinduh, zelfs CN één keer en ook Ruka's stukje laat nu al anderhalve week op zich wachten). Terwijl in het verhaal we niet verder zijn dan de introductie van zes karakters en een min of meer afscheid van twee daarvan. In twee maanden tijd is er in het verhaal nog niets uitdagends of spannends gebeurt.
Een van mijn ideeën tegen het laten afweten van RP-schrijvers, was de twee-weekregel (een net iets ander idee waarop de huidige één-weekregel, waarbij je een schrijver mag overslaan, is gebaseerd). Of het werkt? Mwah, ik weet niet. Schrijvers die even in een drukke week zitten of die het schrijven gewoon eventjes niet kunnen opbrengen krijgen zo met extra veel stress te maken en schrijven over het algemeen kwalitatief mindere stukjes. Terwijl zonder die regel een RP-verhaal slechts door één persoon stop gezet kan worden als hij of zij de RP-verhalen verlaat. Het idee tot een leuk RP-verhaal zoals ik eerder heb beschreven, kan in mijn ogen niet bereikt worden zo lang dit dilemma in de weg staat.
Of het dilemma nog ooit opgelost gaat worden is mij de vraag. Het heeft mij in ieder geval de plezier op het RP-schrijven ontnomen en ik heb besloten dat ik zo niet door wil gaan. Mocht het nog ooit goedkomen wat betreft RP-verhalen, wil ik het zeker weer een kans geven, maar voorlopig nog maar even niet.
Sorry aan Tesserell, je was pas begonnen met dit verhaal en nu al weer iemand die ermee stopt. In wezen maak je precies mee waardoor ik nu besluit te stoppen en ik maak mezelf eigenlijk schuldig aan mijn eigen reden om te stoppen.
Ook zeker mijn verontschuldigingen aan Ruka. Ik weet hoe kwaad je destijds was toen Jodie en Saskia er mee stopten en ik had zo erg gehoopt om toch weer een beetje nieuw leven in het RP-gedeelte te blazen na hun vertrek. Maar helaas, ik heb gefaald.
Ik ben in ieder geval nog bereid netjes een laatste stukje schrijven ter afscheid.

Sorry voor dit plotselinge besluit,
Xatham
Ruka
Typmachine
Typmachine

Helaas, maar het is jammer van je typen om er zo'n lang stuk van te maken....
Ik wist niet meer dat ik was, omdat ik dacht dat ik na jou was... Maar ik had niet in de gaten dat je voor tesserell was gegaan. Dus gewoon een dom ding van mij.
Zal ik het RP sluiten, het is jou RP namelijk.

Dat dilemma gaat nooit weg... Mensen willen meedoen, leuk! Maar na twee stukjes posten vergeten ze het, of hebben ze er geen zin meer in.
Hoe je dit op kunt oplossen is het met minder mensen te doen max 3. Die het leuk vinden om te doen en vaak online zijn.
Of eens 1x1..
Maar ik snap wat je bedoeld, het rp-en word kut als er zoveel mensen stoppen en als niemand doorpost.
Sorry dat ik dat bij deze rp ook heb gedaan. Terwijl ik altijd probeer om meteen te posten....

- Komatsu Nana/Hachi
Xatham
Banned
Banned

Ja, mijn ervaring is ook dat 1 op 1 verhalen wél goed werken, die wil ik dan ook nog altijd met veel plezier schrijven.

En ik neem je helemaal niks kwalijk Ruka! Het punt is gewoon dat ik niet in het verhaal kan komen met al die mensen die stoppen en het moeten wachten voor ik een volgend stukje kan schrijven.

Wat je met mijn verhaal doet mag je zelf weten. Wat mij betreft hoeft het niet gesloten te worden. Als er nog geïnteresseerden zijn mag het verhaal wat mij betreft best doorgaan :)
Plaats reactie

Terug naar “Chatboxen”