Klik hier voor de chat.
Het verhaal ging dat Hermelien een Timeturner gebruikte om terug te keren in de tijd. Ze kwam terecht op Zweinstein in dezelfde jaren dat de jonge Voldemort daar lessen volgde. Het was volgens mij de bedoeling dat zij hem er van weerhield achter het geheim van de Gruzielementen te komen, en mocht ze daar niet in slagen, hem er van te weerhouden de Gruzielementen te maken. Dat is in ieder geval wel de bedoeling van deze RPG.
Je kan kiezen uit een bestaand personage of je kan je eigen personage bedenken. Hieronder een lijstje van bestaande personages die sowieso in die tijd voorkwamen en ook een rol speelden in het schoolleven van Voldemort, doorgelinkt naar Wikipedia. Deze rollen hoeven niet per se allemaal te worden bezet. De personages die niet door iemand gespeeld worden, zullen door iedereen bespeeld kunnen worden zeg maar.
- Albus Perkamentus (leraar Transfiguratie)
- Marten Asmodom Vilijn (afdeling: Zwadderich, bijnaam: Voldemort)
- Hildebrand Slakhoorn (Hoofd van Zwadderich, leraar Toverdranken)
- Hermelien Griffel (afdeling: Griffoendor)
Verder had Voldemort in deze tijd natuurlijk al een heleboel 'aanhangers'. Vrienden zal ik het niet noemen, omdat Voldemort ze zelf ook nooit als vrienden heeft gezien. Daarom denk ik dat het handig/leuk is als iedereen in plaats van een rol, twee rollen mag/kan spelen in deze RPG. Op die manier zijn er meerdere personages die vorm krijgen en kunnen we het misschien realistischer maken. Als je dan twee rollen speelt, probeer er dan voor te zorgen dat minstens een personage zelf bedacht is om anderen ook de kans te geven een bestaand personage te spelen.
Denk er aan dat ook Hermelien in dit verhaal vrienden nodig heeft. Dit hoeven er niet veel te zijn, maar ze heeft wel iemand nodig waarbij ze zo af en toe haar hart kan luchten.
Ik denk dat het best belangrijk is om de boeken te hebben gelezen, of in ieder geval de films te hebben gezien om deze RPG te kunnen spelen. Het is namelijk wel de bedoeling dat een aantal dingen die in de boeken zijn beschreven (en in sommige gevallen in de films terug komen) ook in deze RPG plaats zullen vinden.
Ik denk dat ik voor deze RPG vier of vijf mensen nodig heb, mits zij allemaal twee rollen zullen spelen. De RPG begint als Hermelien de Timeturner al heeft gebruikt en zich dus al in de geschiedenis bevind. Laten we beginnen op de dag dat Hermelien voor het eerst een les bijwoont.
Aanmelden:
Code: Selecteer alles
[b]Naam personage:[/b]
[b]Leeftijd personage:[/b]
[b]Afdeling personage:[/b]
[b]Relatie met Marten:[/b] Bijvoorbeeld; jouw personage volgt hem, word door hem gepest, kent hem van naam maar verder niks speciaals, leert hem tijdens de RPG kennen, etc.
[b]Uiterlijk:[/b]
[b]Innerlijk:[/b]
[b]Overig:[/b]
Optioneel: Ik wil ook een bestaand personage spelen, namelijk:
Leeftijd personage: 14
Afdeling personage: Ravenklauw
Relatie met Marten: Maria kent Marten van naam en weet van zijn pesterijen. Ze heeft echter een hekel aan hem en probeert hem zo veel mogelijk te ontlopen.
Uiterlijk: Maria is niet erg lang. Ze heeft een paar zomersproetjes op haar neus en lang, witblond haar. Ze heeft groene ogen en draagt vaak een spijkerbroek met een witte blouse en eventueel, als het koud is, een zwart vest.
Innerlijk: Maria is verlegen, maar kan zich in principe prima redden in elke sociale situatie. Ze is vrij op zichzelf, houd van lezen en is buiten de lessen om vrijwel altijd in de bibliotheek te vinden. Ze kan er niet tegen als iets onjuist is en verbeterd altijd alles en iedereen om haar heen.
Overig: Maria kent Hermelien uit de bibliotheek en hoopt vriendinnen met haar te worden.
Ik wil ook een bestaand personage spelen, namelijk: Hildebrand Slakhoorn Hermelien Griffel
EDIT: Bij nader inzien zal ik denk ik toch liever Hermelien spelen in deze RPG.