het graf van de skelettenkoning (solo adventure)

Hier vind je alle chatboxen van roleplay verhalen.
jurhalin
Nieuw
Nieuw

bij deze rpg is het de bedoeling om kennis te maken met een GM (gamemaster).
een GM speelt zeg maar de ogen van de personage en helpt hem/haar door het avontuur heen.
De GM heeft een heel verhaal met raadsels, gevechten en meer en daar moeten de personages dus heelhuids uit zien te komen. De GM speelt alle bijrollen en gebeurtenissen en zorgt er op die manier voor dat de personages een beetje bij het verhaal blijven. Niet dat het op een gegeven moment in plaats van een rpg een hele discussie wordt over het verloop van het verhaal en vanalles en nogwat terwijl je geen millimeter vooruit komt. (dat heb ik dus heel vaak gehad bij andere rpg's)
Met meerdere personages is het natuurlijk veel leuker, maar zo kunnen jullie eerst even in je eentje kennis maken met de gamemaster.
Nu moet ik zeggen dat ik niet echt een verhaal heb uitgekozen waarbij je lekker kan doen wat je wil. Dat vinden de meesten van jullie misschien wat minder. Het gaat hier vooral om keuzes maken en daardoor een heel verhaal opbouwen.

Deze rpg is de solo adventure van 'Pathfinder', door mij vertaald naar het Nederlands.
Plaats reactie

Terug naar “Chatboxen”