Once Upon A Time
-
- Fijnschrijver
Hi people! :3
Ik vroeg me zomaar af wie van OV allemaal de serie Once Upon A Time kent. De serie vertelt het verhaal over een hele reeks sprookjesfiguren die, door de vloek van Sneeuwwitjes stiefmoeder, vastzitten in 'onze realiteit' en waar een 'happy end' niet bestaat. Ze zitten vast in het fictieve dorpje 'Storybrooke' in de Amerikaanse staat Maine en de meeste sprookjesfiguren zijn zich niet bewust van hun lot. Maar de vloek kan gebroken worden door Emma Swan, de ondertussen volwassen dochter van Sneeuwwitje en haar prins. En wanneer zij aankomt in het dorp, begint stilaan alles te veranderen.
Het klinkt nu allemaal heel um, kinderachtig, maar de sprookjes in deze serie zijn niet voor kleine kinderen. Ze worden veel rauwer neergezet en vloeien allemaal op een wonderbaarlijke manier in elkaar over. Omdat ik al jarenlang een obsessie heb met sprookjes, ben ik ook helemaal obsessed door deze serie. (: Pas is seizoen 2 begonnen en zondag zijn er nieuwe afleveringen. Meestal kijk ik ze maandag meteen terug via internet (cucirca of watchseries.eu).
Wie kent het nog meer? :3 In Nederland is de reeks te bekijken op de betaaltelevisiezender Film1 Series. (zegt men, geen idee of het klopt lol.)
Ik vroeg me zomaar af wie van OV allemaal de serie Once Upon A Time kent. De serie vertelt het verhaal over een hele reeks sprookjesfiguren die, door de vloek van Sneeuwwitjes stiefmoeder, vastzitten in 'onze realiteit' en waar een 'happy end' niet bestaat. Ze zitten vast in het fictieve dorpje 'Storybrooke' in de Amerikaanse staat Maine en de meeste sprookjesfiguren zijn zich niet bewust van hun lot. Maar de vloek kan gebroken worden door Emma Swan, de ondertussen volwassen dochter van Sneeuwwitje en haar prins. En wanneer zij aankomt in het dorp, begint stilaan alles te veranderen.
Het klinkt nu allemaal heel um, kinderachtig, maar de sprookjes in deze serie zijn niet voor kleine kinderen. Ze worden veel rauwer neergezet en vloeien allemaal op een wonderbaarlijke manier in elkaar over. Omdat ik al jarenlang een obsessie heb met sprookjes, ben ik ook helemaal obsessed door deze serie. (: Pas is seizoen 2 begonnen en zondag zijn er nieuwe afleveringen. Meestal kijk ik ze maandag meteen terug via internet (cucirca of watchseries.eu).
Wie kent het nog meer? :3 In Nederland is de reeks te bekijken op de betaaltelevisiezender Film1 Series. (zegt men, geen idee of het klopt lol.)
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3
Een tijdje terug heb ik de eerste twee afleveringen gezien en vind het nu al een fantastische serie. Naast Once Upon A Time volg ik nog veeeeeeel meer series. Heb niet echt de tijd gehad de vervolgen te zien, maar nu ik jou zo hoor, heb ik daar wel weer zin in. 

“When you play the game of thrones, you win or you die.”
Mijn god. Net de laatste aflevering gezien van seizoen 1. Ik heb als een gek lopen janken. Wat hou ik toch van Belle en Rumplestiltskin en natuurlijk Snow white en Prince Charming. ^^
Helaas voor seizoen 2 nog geen ondertiteling te vinden............... --'
Ik kan het heus verstaan, maar ik ben altijd bang de belangrijke details te missen.
Helaas voor seizoen 2 nog geen ondertiteling te vinden............... --'
Ik kan het heus verstaan, maar ik ben altijd bang de belangrijke details te missen.
SPOILERS 02x05
Ik ben echt helemaal weg van al die sprookjes. Ik vraag me alleen ernstig af wat facking Frankenstein doet in Once upon a time. Beetje een tegenvaller.
Ik ben echt helemaal weg van al die sprookjes. Ik vraag me alleen ernstig af wat facking Frankenstein doet in Once upon a time. Beetje een tegenvaller.

Ja, Once Upon, we kijken het zelf op zondagavond, het wordt door ABC uitgezonden maar als het goed is kun je ze ook online bekijken: http://beta.abc.go.com/shows/once-upon-a-time (alhoewel ik niet weet hoe het met de permission zit). Dit is het tweede seizoen en ik begrijp dat het best goed bekeken wordt (wat dus betekent dat ABC meer afleveringen blijft bestellen) 

Man's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions.
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)
O yay. Ik heb gewoon ondertiteling kunnen vinden, dus al begonnen aan seizoen 2. Valt me op sommige punten een beetje tegen, maar hé, ik blijf het volgen. Love it.
http://www.youtube.com/watch?v=Gd-lCc6p9Sw
http://www.youtube.com/watch?v=Gd-lCc6p9Sw
Ik ben ook begonnen 
Een aantal vrienden van me zijn er helemaal verslaafd aan, dus ik moest natuurlijk even kijken wat het was, ghehe
Het is heel anders dan andere series, dus ik ben heel benieuwd wat ik er van vind als ik wat meer heb gezien (:

Een aantal vrienden van me zijn er helemaal verslaafd aan, dus ik moest natuurlijk even kijken wat het was, ghehe

I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
-
- Balpen
O ik hou van ouat!!!! Ik loop gelijk met amerika. Alhoewel ik de laatste aflevering nog moet kijken. Maar dat doe ik morgen (:
never give up, there is no such thing as an ending. just a new beginning.
-
- Balpen
@ROMEH hys idd leuk!
-
- Balpen
Ik kijk het ook maar ben onderhand soort van gestopt kijk nu veel andere series die ik mezelf verplicht om eerst af te zien en daarna ga ik verder ook wil ik wachten tot seizoen 2 is afgelopen ;p kan ik alles lekker achter elkaar kijken
"Go hard or go home"
Rubenoriginal
Rubenoriginal
-
- Fijnschrijver
Omygosh Killian *kwijl kwijl* Ik ship Emma en Killian of Red en Killian. <3 Cora mag van mij in de stront zakken. xd En ik heb best medelijden met Regina. ;c
Wel balen dat er pas 6 januari weer een nieuwe aflevering komt. ;c Duurt lang. ><
Wel balen dat er pas 6 januari weer een nieuwe aflevering komt. ;c Duurt lang. ><
-
- Balpen
Red vind ik de leukste vrouwelijke personage samen met Snow. @ ROMEH jaaa Damon
heb het zelfde met Chuck Bass 

-
- Fijnschrijver
Ik heb al met een vriendin zitten discussiëren en kwijlen over hoe Killian/Hook/Colin een verre verwant zou zijn van Damon en Stefan, maar hij is anders sexy. xd Hij is sexy in de vorm van Klaus én hij heeft hetzelfde accent. Zeg nou zelf, verloren broertje? :3 Colin zou een perfecte bad-ass vampier zijn. <3 Maar anyways, ik ben helemaal gek op Hook. >3
Hihi, ik ben ook maar eens aan de serie begonnen nu hij op Net5 is begonnen
Ik had er eerst mijn twijfels over, omdat het sprookjesland en de echte wereld is, maar tot nu toe bevalt het me heel erg
Een heel goede fantasie serie!

- Never give up on anything, because miracles happen every day -
My head is a jungle...
My head is a jungle...
Maaike, het wordt nog veel en veeeeel leuker dan de eerste zes afleveringen die nu zijn geweest 
Ik heb net de laatste gezien van seizoen 2 en ik wil heeeel graag verder, haha. Gelukkig is het inmiddels bijna 6 januari ^^
Ik vind Hook ook leuk, en August ooooook! Die ogen, wauw - hihi.
Maar, mijn schatje blijft toch wel Henry (:

Ik heb net de laatste gezien van seizoen 2 en ik wil heeeel graag verder, haha. Gelukkig is het inmiddels bijna 6 januari ^^
Ik vind Hook ook leuk, en August ooooook! Die ogen, wauw - hihi.
Maar, mijn schatje blijft toch wel Henry (:
-
- Balpen
- Contacteer:
Klinkt wel boeiend! Het is dat ik eigenlijk nooit series kijk, anders zou ik er misschien ook aan beginnen. Vind het leuk als verschillende sprookjes gecombineerd worden, zeker als dat op een goede manier gebeurt.

@MarquiseCarabas - nee, ik volgde ook nooit series eigenlijk, maar ben toch gezwicht voor deze!
Er worden heel veel sprookjes gecombineerd en er is ook perfecte afwisseling tussen realiteit en sprookje, dus zeker een aanrader voor als je je bedenkt (:

-
- Balpen
- Contacteer:
Wie weet! Ik zag hierboven wat links, als ik straks weer thuis ben zet ik er misschien wel eentje in mijn series-bladwijzermapje (waar alles in terecht komt wat ik ooit nog wil kijken of waar ik aan ben begonnen om vervolgens niet meer verder te kijken... plus de Muppet Show, die ik kijk als ik even iets compleet hersenloos wil
)

@xILY komt Hook straks ook nog
En Peter Pan ook?
Oooh ik kan niet wachten tot al mijn favoriete sprookjesfiguren er ook in komen
En Henry is inderdaad een schatje ^_^

My head is a jungle...
My head is a jungle...
Misschien
Hahaha, het is echt heel leuk om nieuwe personages te zien in Storybrooke en dan te bedenken welk sprookjeskarakter dat kan zijn! (:
Welke aflevering ben je?
Vannacht werd eindelijk verdergegaan met seizoen 2 (in Amerika), dus hij is nu heel hard aan het downloaden en dan kan ik eeeeeeindelijk verder kijken!

Welke aflevering ben je?
Vannacht werd eindelijk verdergegaan met seizoen 2 (in Amerika), dus hij is nu heel hard aan het downloaden en dan kan ik eeeeeeindelijk verder kijken!

Ik heb nu 3 of 4x op tv de aflevering gezien, dus nummer 10 of 12 start woensdag. In elk geval is Henry net terug uit de mijn en heeft prince charming besloten om toch maar weer terug te gaan naar zijn oude opgelegde liefde 

My head is a jungle...
My head is a jungle...
Haha ja, dat klopt. Maar ik vind het heel lekker om een vaste dag te hebben om te kijken (anders vergeet ik het... -.-)
Lekker voor de buis kruipen enzoo. Ik heb nu echt een dag om naar uit te kijken, en woensdag is het weer zo ver 

My head is a jungle...
My head is a jungle...
Haha, jaa, dat kan ook! Maar ik heb een aantal vrienden en vriendinnen die er net zo verslaafd aan zijn als ik
, dus dat is heerlijk om daarover met elkaar te discussiëren, zeker wanneer je sommige personen niet zeker weet en nog kunt raden naar het vervolg (:
Woeh, alvast heel veel plezier, haha

Woeh, alvast heel veel plezier, haha

-
- Fijnschrijver
Pongoooooooooooooooooooooooooooooooo. <3 Ik ging wel een beetje voelen voor Regina, hoor, in de laatste aflevering. ;c Ik vond het echt zielig. ;c
Serieussssss... Waarom doet Hook mee aan die stomme spelletjes van Cora?! Daar is hij te knap voor. Ik hoop wel dat Gold en Hook elkaar snel tegen komen, omg. Zal weer voor veel sensatie zorgen, hihi. Ook mag Belle van mij een iets grotere rol krijgen en moeten Snow, Charming en Emma even snel inzien dat Cora achter alles zit. Op de een of andere manier kan zij zoveel haat in me naar boven brengen! Overtuigende actrice, hahahaha
Wat me wel is opgevallen de laatste tijd (ik had er eerder niet zo'n punt van gemaakt), maar Gold heeft veel rollen in het verhaal?! Rumplestiltskin, het beest (van Belle), the crocodile (Peter Pan) en the dark one!? Gaan ze hem nou ook nog bekronen tot Vrouw Holle... serieus. :p
Mja... Ik blijf fannnnnnnn
Wat me wel is opgevallen de laatste tijd (ik had er eerder niet zo'n punt van gemaakt), maar Gold heeft veel rollen in het verhaal?! Rumplestiltskin, het beest (van Belle), the crocodile (Peter Pan) en the dark one!? Gaan ze hem nou ook nog bekronen tot Vrouw Holle... serieus. :p
Mja... Ik blijf fannnnnnnn

-
- Fijnschrijver
@Romeh, veel van je wensen worden in de volgende aflevering vervuld. Mijn God, wat een stomme cliffhanger op het einde. ;o Ik ben echt benieuwd van wie die auto is! ._. Nu moet ik een hele week wachten tot ik weer kan kijken. ;c
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah. Dat was de één van de beste, zo niet de béste, aflevering OUAT ooit!!! Super spannend, super geweldig en super cliffhanger! En nu wachten op volgende week, zucht (:
Wat ik in seizoen heel erg leuk vond, was dat je personages per verhaal goed leerde kennen en dat waren dan ook nog eens de originele verhalen. Ik wil dat Hook dit overleefd, omg. Hij heeft Gold nu wel pijn genoeg gedaan, kunnen ze nu in vrede verder leven?!
Ook mag pinnokio even van mij terug komen, want ik vond hem echt ook écht één van de leukste acteur, omg.
Belle kan niks meer herinneren, fijn.......... het zal vast goedkomen... hoop ik, hahahaha

Ook mag pinnokio even van mij terug komen, want ik vond hem echt ook écht één van de leukste acteur, omg.
Belle kan niks meer herinneren, fijn.......... het zal vast goedkomen... hoop ik, hahahaha
Jaaah, August moet terug komen! 
Ik heb een heel korte preview van volgende week gezien, ben heel benieuwd wie het dan is, want niemand kan zomaar Storybrooke inrijden... 0.o Tenzij hij een sprookjesboekpersonage is. Maar wie? Ö
Haha, het is zó verslavend xD

Ik heb een heel korte preview van volgende week gezien, ben heel benieuwd wie het dan is, want niemand kan zomaar Storybrooke inrijden... 0.o Tenzij hij een sprookjesboekpersonage is. Maar wie? Ö
Haha, het is zó verslavend xD
Niet zo veel te zeggen over deze aflevering. Ik vond het verhaal van Frankenstein er gewoon niet in passen. Ook al vind ik dr. Whale wel cool. Wss omdat hij ook in the vampire diaries speelde.. maar goed
-
- Fijnschrijver
Henry had anders wel een plottwisting punt, SPOILER SPOILER SPOILER ALERT dat-ie zei dat de characters uit het sprookjesboek dat hij heeft wss niet de enige zijn die in Storybrooke zijn beland, gezien Doctor Whale niet uit de sprookjeswereld kwam, maar uit een heel andere wereld...
Hahaha, jaaaa, maar wel súper leuk Maaike! (:
Sowieso worden alle personages beter uitgewerkt in seizoen 2 ^^
En die van afgelopen maandag was natuurlijk té gek
Sowieso worden alle personages beter uitgewerkt in seizoen 2 ^^
En die van afgelopen maandag was natuurlijk té gek

Haha ik ben benieuwd 
Ik heb geen idee waar jij kijkt, ik stream seizoen 2 want die zenden ze helaas niet uit op Net 5 (Beauty and The beast heeft de plek ingepikt .__. )

Ik heb geen idee waar jij kijkt, ik stream seizoen 2 want die zenden ze helaas niet uit op Net 5 (Beauty and The beast heeft de plek ingepikt .__. )
My head is a jungle...
My head is a jungle...