Verdienen met schrijven?

Reageer hier op de discussies, of start je eigen onderwerp.
Plaats reactie
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Ik ben dit jaar afgestudeerd in een vak waarin praktisch geen vaste banen bestaan, alleen losse klussen. Daar heb ik er al een paar van binnen, maar tot ik wat meer netwerk heb hoop ik ook iets van een vaste parttime baan te vinden... En omdat taal iets is waar ik altijd al met gemak mee om ga, en ik er weliswaar geen opleiding maar wel aantoonbare ervaring in heb, leek het me een goed idee om in die richting te zoeken. Schrijven, redigeren, vertalen, dat soort dingen. Het kost me alleen nogal wat moeite om iets te vinden (en vrienden hebben me al gewaarschuwd dat er eigenlijk in Nederland nauwelijks iets te vinden is... :roll: )

Omdat ik niet iemand ben om snel op te geven, wilde ik jullie advies vragen. Is hier iemand die zijn geld verdient met schrijven of iets anders met tekst? Heeft iemand tips waar ik kan beginnen met zoeken? Behalve advies voor mij mag dit topic natuurlijk ook een algemenere discussie worden. Het uitgeven van boeken wil ik wel even buiten beschouwing houden, dat duurt zo lang voor je er iets aan verdient :P
Afbeelding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Je kunt kijken of een manuscriptbeoordelingsbureau interesse heeft? Of een organisatie die teksten reviseert. Ik weet dat ik in ieder geval van tijd tot tijd een email in de bus krijg met een aanbod van bedrijven/mensen die aanbieden om tegen vergoeding papers/scripties te beoordelen/redigeren. Misschien is dat iets waar je naar kunt kijken?
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

De meeste manuscriptbeoordelingsbureaus bestaan volgens mij uit hooguit een handjevol mensen, weet niet hoeveel behoefte die hebben aan meer, maar wie weet?

In ieder geval is al gebleken dat vacatures googelen niet werkt (er is niks), dus moet ik waarschijnlijk inderdaad met open sollicitaties gaan rondstrooien...

Verder kwam ik dit tegen, zag er op zich interessant uit, niet voor een betrouwbaar inkomen maar misschien wel voor wat extra: http://www.copytaria.nl/
Afbeelding
Tijgerlelie
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Ik kan je er weinig mee helpen. Ik ken alleen www.purefantasy.nl/forum waar wel een aantal mensen lid van zijn die linksom of rechtsom hun geld verdienen met schrijven (hoewel vaak als leuke extra). Misschien kun je daar eens vragen?
Plaats reactie

Terug naar “Discussie topic”