Fantasie in een normale wereld?

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
Plaats reactie
Yannick
Potlood
Potlood

Hoi een vraagje:

Hoe staan jullie tegenover Fantasy in de wereld zoals wij vandaag leven. Ik bedoel dan dit als decor voor het verhaal. Geen verzonnen wereld maar gewoon zoals jij en ik hem kent.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ik vind het leuk, maar dan wel met wat voorwaarden :p simpel weerwolven en vampiers erin gooien is zo vaak gebruikt dat het saai is. Daar moet je heel erg origineel zijn wil je het leuk maken. Maar goed, dat geldt met alles. Zolang je het origineel houdt, kan het heel leuk zijn, fantasy in onze wereld^^
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
yociame
Balpen
Balpen

Naar mijn idee kan dat zeker, als je het goed brengt. Ik bedoel er zijn genoeg verhalen dat er meer zou huizen in deze wereld dan bekend is bij de 'gewone' mens. Hangt er maar net vanaf wat voor wezens je er in stopt. Elven vind ik niet helemaal kunnen, magiërs en mythische wezens weer wel.
Yannick
Potlood
Potlood

Ik heb zo'n hersenspinsel in men hoofd zitten over een fantasyverhaal dat zich afspeeld in onze eigen wereld. Met Mensen, elfen, magiers, dwergen en dergelijke. Volgens mij zijn die allemaal in onze wereld te plaatsen. Nuja dat lijkt mij.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Fantasy is grenzeloos, dus off course kan je het allemaal in onze wereld plaatsen :p zolang je maar een goede redenatie voor hebt kan je alles doen! Dat vind ik zelf zo fijn aan fantasy^^
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Harry Potter :p

Om maar even een bekend voorbeeld te noemen. Fantasy in de echte wereld is al talloze keren uitgevoerd, dus ik zie geen enkel bezwaar waarom dit niet zou kunnen :P
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
-Maaike-
Computer
Computer

Ik denk ook dat het wel kan :) zolang je het geloofwaardig houdt. Bij een fantasiewereld kan alles, zo gek als je het kunt bedenken. In real-life moet je denk wel de reacties van "echte mensen" in je achterhoofd houden ;) Dan is de fantasie voor omstaanders meestal niet zo vanzelf sprekend
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Het belangrijkste is denk ik dat je goed nadenkt over de impact die de fantasie-elementen op de bekende wereld hebben. Als je dat logisch maakt, kan het ontzettend leuk werken. Goed om je af te vragen is of de wereld echt heel erg op deze lijkt, doordat de fantasiedingen zeer goed verborgen zijn, of dat ze meer algemeen bekend zijn, waardoor de wereld ook op het eerste gezicht al meer verschillen zal hebben met de onze.
Afbeelding
Demon
Typmachine
Typmachine

Dat is officieel een fantasy-genre. Het lijkt me dus meer dan normaal dat het moet kunnen. Je hebt natuurlijk een boel voorbeelden hierin, don't you?(Let's go Brittish, shall we?)
Om maar even iets op te noemen, Harry Potter, The Mortal Instruments, praktisch al die vampier, weerwolf verhalen, Narnia, niet te vergeten de horror-verhalen waarin demons en andere monster toepassing zijn... Een boel dus. Zolang je het maar goed uitwerkt, lijkt het me goed. Je moet wel zorgen dat de twee niet te vernietigend op elkaar inspelen; er moet dus een mooie, logisch uitgewerkte maatschappij zijn. Anders is er geen probleem.
Weer even The Mortal Instruments nemen (kronieken van de onderwereld), daarin verwerkt ze ook elfen in een heel verborgen wereld, die eigenlijk onzichtbaar is voor de mens. Dat lijkt me echter wel heel vreemd, en zo. En het komt ook wel onlogisch voor, maar hoe dan ook probeert ze het erin te verwerken. :P Nu, ja, ik heb alleen de eerste twee gelezen, daarvan. De derde is er volgens mij nog niet in het Nederlands. Gaat ook wel verfilmd worden, volgens mij onder dezelfde naam.
Hoe dan ook zorg dat je het allemaal in elkaar laat overgaan, dan zit het goed.
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”