Hier al meteen deel 2 van hoofdstuk 1
Chapter 1: Mystery Girl. (2)
Logan
Ik pakte m'n rugzak om naar school te vertrekken. Ik was best gehaast. Ik kamde nog eve mijn bruinblonde haren. Dan nam ik nog snel een botherham. Mijn moeder stond ook in de keuken. Ze had zwart haar dat tot haar schouders kwam. Ze had groene ogen, zoals mij. 'Waarom ben je zo gehaast? Eerste keer dat je je zo haast voor de 1ste schooldag van't jaar. Gaat het om een meisje?' Vroeg ze héél nieuwsgierig. Ik zei 'nee, tuurlijk niet.' maar natuurlijk wist ik van wel. Amber.... Zij was het enige waar ik sinds vorige week aan kon denken, en dan de gedachten dat ik haar vandaag weer zou zien maakte me al aan het blozen. Toen ik vertrok hoorde ik m'n moeder nog 'Succes.' roepen. Ik was alleen te laat om te antwoorden. Mijn moeder en ik komen echt goed overeen. Dat moet ook wel. Ik ben enigskind en mijn vader is vaak op zakenreis. Mijn moeder en ik zijn dus veel alleen thuis. Ik zou echt niet meer zonder haar kunnen.
10 Minuten later kwam ik aan op Seattle High. Vandaag ging mijn laatste schooljaar beginnen. Ik keek er best naar uit. Achter me hoorde ik iemand 'Hé Logan!' roepen. Ik keek naar achter en zag Megan staan. Megan was een bruinharig meisje, beetje kleiner dan mij en bruine ogen. Ze was ook nog eens mijn beste vriendin. Volgens sommige heeft ze al jaren een oogje op me. Ik ken haar ookal van voor de kleuterschool. Het grappige is dat we op dezelfde dag zijn geboren in het zelfde ziekenhuis. Megan kwam naar me en gaf me een knuffel. Ik had haar de hele zomer niet gezien. 'Hoe is het met je?' Vroeg ze.
'Heel goed hoor. Hoe was het in Europa?.' Vroeg ik dan. Megan was met haar familie de hele zomer naar landen geweest zoals Belgie, Nederland, Frankrijk, en dan nog wat landen in Europa.
'Goed hoor. Je hebt je toch niet te veel verveeld zonder mij?' Vroeg ze nieuwsgierig.
'Tuurlijk niet, hoe kon dat als je me toch elke dag belde?' Lachte ik. Zij lachte ook.
Even later toen Megan en ik ons kluisje gingen opzoeken (dat elk jaar al naast elkaar heeft gestaan) kwamen we Jason tegen. Jason was een goede vriend van ons. Hij had zwart kort haar en was ongeveer even groot als mij. Hij is 2 jaar geleden pas in Seattle komen wonen. Hij bracht heel de zomer door in New York bij zijn grootouders. Na wat te praten zag ik in de verte opeens Amber. Ze keek naar me en ze glimlachte. Ik glimlachte terug.
'Ik ben meteen terug...' Treuzelde ik tegen Megan en Jason. Ze keken vreemd. Ik stapte naar Amber toe.
'Hey.' Zei ik tegen haar.
'Hey..Jason was het toch?.' Vroeg ze.
'Helemaal correct.' Antwoorde ik. Ik zag dat Megan en Jason naar hier keken. Juist waar. Ik heb hun nog niets over Amber verteld. Zelfs niet tegen Megan aan de telefoon. Normaal vertel ik haar alles. Ik keek terug naar Amber en vroeg ' Hoe bevalt je trouwens deze school?'
'Goed...Denk ik. Ik vind niet bepaald mijn lokalen.' Ze had een blad vast met de vakken dat ze had vandaag. Ik nam het blad even en keek naar welke lokalen ze moest. Ik zag dat ze de zelfde vakken als mij had vandaag wat voor mij een soort van opluchting was. (Kon ik meer tijd met haar doorbrengen).
'Ik heb net dezelfde vakken vandaag, je mag best mee met mij.' Zei ik treuzelend. Ik had het gevoel dat ik weer begon te blozen.
'Tuurlijk, is goed hoor.' Ze glimlachte weer. Wat vond ik haar glimlach toch zo mooi.
'Volg mij maar.' Zei ik en ze volgde me en we vertrokken naar de les.