Help OV vooruit!

Hier kun je alle informatie over het forum en het laatste nieuws vinden

Moderator: Patrick

Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Beste leden

Zoals jullie weten proberen we altijd vooruit te denken en OV beter te maken.
Er zijn weer enkele leuke vernieuwingen op komst en daarom hebben we jullie hulp nodig!

Heb je een leuk idee, mis je iets, vind je iets niet praktisch, een leuke aanvulling enz. Laat het ons dan weten.

Leuke ideeën en suggesties kunnen gestuurd worden naar mij via PM of je kunt ze natuurlijk gewoon in dit topic plaatsen!

Alvast bedankt voor jullie bijdrage

Het OV-team
Why are you so frightened? Have you no faith?
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik zit al bijna vier jaar op een of andere kindersite waar je een huisdiertje kan verzorgen haha. Nu doe ik er alleen nog rollenspellen en af en toe klets ik wat daar met wat mensen, maar ze hebben daar een heel handig systeem. Als iemand bij jouw onderwerpje heeft gereageerd, krijg je daar een melding van in een apart, klein tabje dat altijd overal te zien is op de hele site. Je krijgt ook een melding binnen als je een mailtje hebt gehad maar dat zie je sowieso wel snel hier op de site. xdd. Ik dacht, misschien een suggestie, want soms moet ik echt even zoeken voor ik het topic kan vinden dat ik wilde hebben.
Ik zit ook net te bedenken dat je je ook kan abonneren op een verhaal. xd Dat is praktisch hetzelfde, maar dan staat het niet echt op de site. (:
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bedankt voor je idee.

Dit stond al reeds op het lijstje :) Tenminste als ik je idee goed begrijp.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Je kunt je toch al op een topic abonneren? Tenminste helemaal onderstaan staat zo'n optie. En ook voor een bladwijzer. Niet dat ik daar gebruik van maak, maar ik neem aan dat die dingen er niet voor niets zijn... x)

Hm, ik heb niet echt ideeën ofzo. Vind de site wel goed zo. :')
When the power of love overcomes the love of power.
arendaaa
Typmachine
Typmachine

Wat Rosan als idee geeft, lijkt me ook wel wat(: Ik heb soms dat ik geen mailtjes krijg van een bepaald verhaal en dat vind ik wel lastig;)
Dan is zo'n klein venstertje wel handig!
iloveyou' 25.08.2012
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Oh trouwens, ik weet niet echt of het hier hoort, maar de mobiele site kan wel wat onderhoud gebruiken. Hij gaat heel vaak ineens terug naar het menu als ik een topic probeer te openen via 'ongelezen onderwerpen'. Goede verbetering? ;)
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

1 van de aankomende updates is inderdaad de mobiele site.

De bedoeling is dat deze op exact dezelfde manier gaat functioneren als de desktop versie. Enkel aangepast aan de grootte van de telefoon of tablet.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Yes, me gusta :D
Marina
Potlood
Potlood

Ah, dat klinkt goed. In de trein lees ik wel eens stukjes van verhalen op mijn mobiel (bijvoorbeeld die op de boekenplank staan) en als ik dan onderaan een pagina ben, dan moet ik eerst helemaal naar boven scrollen, voordat ik naar de volgende pagina kan gaan. Ik zou liever ook vanaf onderaan de pagina (op mijn mobiel) naar een volgende pagina willen gaan.
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Zijn er nog andere dingen die jullie missen op OV mobiel - die jullie graag ook daarop zouden gebruiken?
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Beetje zeurpunt misschien, maar momenteel is er enig gebrek aan consistentie tussen OV+ en het leuk vinden van een verhaal (Goed geschreven knop bovenaan en de lijst vna mensen die dit leuk vinden).

Persoonlijk zou ik het netter vinden als de 'like' van het gehele verhaal ook in OV+ stijl zou worden omgezet.

Het viel me trouwens op dat 'leukste verhalen' weer echt iets doet ;) Goedzo!

Ook is het een idee om misschien naar heel oude stukken tekst op de website te kijken, bereikbaar vanaf het hoofdmenu. Er staan wat oudere dingen in, en een aantal spelfoutjes ;-)

Oh, en dit is écht persoonlijk zeurpuntje, maar ik vind bewegende gifjes echt ontzettend storend op een forum als ik iets wil lezen, erg afleidend (Sorry miss perfect ;-) ), als dat weg zou kunnen, <3
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Je eerste puntje heb ik toevallig gisteren gedaan :)

Heb gisteren ook die leukste verhalen gefixt inderdaad.

Heb je zeker gelijk in, we gaan er naar kijken.

Zal eens kijken of ik gifjes kan blokkeren - evil plan. Moet je gelijk geven dat het redelijk storend is.

Ik heb al een tijdje geleden een (creatieve) oplossing ingebouwd voor dit, maar dat houd ik nog even geheim :awesome: ;)

Als er nog iets is, laat maar weten :)
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik kan ook wel een gif plaatje als icon doen ;) heb er genoeg! nee, maar ik ben het wel mee eens dat het een beetje storend is. Het is zeg maar een site voor verhalen (en andere shit in de chatbox) en random gif plaatjes vind ik daar niet echt bij passen... Maar ja, hier kom ik aan met mijn Pikachu icon dus ik hou mijn mond wel :P
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ooh, als het vervelend is ga ik meteen een andere opzoeken! ;o Goed dat jullie het aangeven, had er eigenlijk niet echt bij stilgestaan.
MeTheWriter
Balpen
Balpen

Ik kan nergens een OV+ knop vinden. Ik zit altijd op de tablet of opmijn mobiel ligt dat hier aan?
Xx
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Op dit moment wordt de OV+ knop nog niet ondersteund voor tablet of mobiel gebruik.
Maar we zijn nu hard aan het werk om de OV+ ook daar te activeren!
MeTheWriter
Balpen
Balpen

Ik zit als ik op OV zit altijd op mijn mobiel of tablet dus daar kan het ook aan liggen. Maar als ik een reactie heb geplaatst en ik klik op reactie bekijken dan krijg ik een wit scherm en dan wil hij niks meer doen. Reloaden werkt ook niet. Ik stoor me er niet echt aan maar het is wel vervelend als je er per ongeluk op klikt.

En het is ook onhandig dat als je helemaal beneden bent bij een verhaal dat je dan eerst weer helemaal naar boven moet voor je naar de volgende pagina kan.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.
Xxx me
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Ja, daar erger ik me inderdaad ook een beetje aan. Na het plaatsen van een reactie gaat de website via de pc vanzelf terug naar het verhaal. Als je via je mobiel niet op 'terug naar forumoverzicht' klikt, slaat hij af. Wit beeld, nada, noppes, niks.
“When you play the game of thrones, you win or you die.”
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Zoals al gezegd, de mobiele site zal volledig identieke gaan reageren als op de pc. Bovenstaande problemen zouden dus niet meer mogen gaan voorvallen.
Sandraa2
Balpen
Balpen
Contacteer:

Wat ik misschien wel handig zou vinden is een knop 'naar boven'. Als je dan klaar bent met een lang verhaal lezen ofzo, kun je in één keer weer terug naar boven ipv te scrollen. Sorry, ik ben af en toe wat lui :)
En o ja, ik weet namelijk niet of dit gebeurd: op de website kan ik niet zo goed zien dat ik een reactie heb gekregen op een verhaaltje van mij, alleen als iemand er @ voor zet. Misschien ook leuk voor de telefoon om een knop met 'eigen berichten' te activeren? Sorry als dit er al is, dan heb ik het nog niet ontdekt :)
For sale: Babyshoes, never worn
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Zoals ik in mijn vorige bericht al zei: zullen alle functies van de pc-site ook op de mobiele site komen.
Dit zijn dus ook de "naar boven" knop en de "eigen berichten" knop.

Als het goed is moet de eigen berichten knop er wel al zijn op de momentele mobiele site. Als je via actieve berichten gaat.
Sandraa2
Balpen
Balpen
Contacteer:

O ja, ik heb de knop gevonden :-P
For sale: Babyshoes, never worn
Marina
Potlood
Potlood

Een klein dingetje dat me nog opviel is dat als je op de home page en ingelogd bent, zie je een blokje met nieuwe berichten en daarnaast een blokje met een registreer knop. Die knop zou je niet hoeven te zien als je al geregistreerd en ingelogd bent.
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Die knop is statisch en kan niet automatisch verschijnen en verdwijnen.
Wannabe
Balpen
Balpen

Bij de nu lopende wedstrijd (nummer 22?) is er -natuurlijk- een poll. En daar staat bij ''De resultaten zijn verborgen tot de sluitingsdatum ''. En dat is 15 april, dacht ik. Het probleem is dat ik gewoon op ''zie resultaten'' kon klikken. Geen idee of dat dus altijd zo is en dat ik het nooit heb opgemerkt. Ik vind het nogal onlogisch :).
Quoth the Raven, ''Nevermore''
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Dat is nog iets van de OV Awards wat ik nog niet had weggehaald.
Toen waren de resultaten niet zichtbaar, nu wel.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Een ideetje:

Een persoonlijk filter dat kan worden ingesteld op de resultaten die de knop 'actieve topics' laat zien. (Het filter stel je dan dus op je profiel in en wordt altijd toegepast op die knop.)
Dat je dan daarmee standaard bv alle berichten in 'fanfictie' en 'fantasy' subforums kunt weglaten bij die knop, als je toch al weet dat je daar niet in bent geïnteresseerd.
Óf om nog verder te gaan, dat de knop actieve topics wordt omgezet in een soort persoonlijke homepage, waarbij alle nieuwe berichten in topics die in de subfora vallen waar jij je op hebt geabonneerd worden getoond. Zelfde idee, andere uitvoering dus :p
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Niet dat het technisch niet haalbaar is, maar ik denk dat we het dan wat ingewikkeld gaan maken ;) Zo veel ongelezen berichten zijn er nu ook weer niet ;)
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Dat klopt :P Ik denk veels te groot xd
masterbreel
Vulpen
Vulpen

Misschien wel mensen een ander verhaal adviseren, ala Amazon of Bol.com.

Zo iets als 'andere lazen ook...' zoiets?
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Daar heb ik inderdaad al over nagedacht. Weet niet of het mogelijk is, maar zal er binnenkort eens naar kijken :)
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

@Masterbreel, dan is het handig als je bijvoorbeeld met tags gaat werken. Lijkt me leuk!
-Maaike-
Computer
Computer

Misschien kun je het dan koppelen aan je vrienden? (Ik weet niet of iemand dat gebruikt? :P )
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik was er ooit mee begonnen, toen ik erachter kwam dat het 0,0 effect heeft xD
masterbreel
Vulpen
Vulpen

Tags, of schrijvers die je vaak leest. Bijv OV "weet" al dat ik 44% van mijn berichten in 'seks, drugs en een dubbele dosis drama' heb geplaatst. Dan zou bijv een aanbeveling kunnen zijn een ander verhaal van Jeetje. Ook als er inderdaad tags zouden toegevoegd zijn (bijv, seks, drugs, 16+, teenage, soap) dan zou een ander verhaal die vergelijkbare tags heeft in hetzelfde lijstje kunnen staan.

Is dat zo een wat beter uitgewerkt idee?
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Ik snapte al wat je bedoelde :)
Ik kan niet beloven als het systeem op die manier zal werken; ik heb helaas niet de tijd om een ingewikkeld systeem te schrijven nu.
Maar het is wel iets wat ik ga bekijken natuurlijk ;)
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Even dit topic omhoog schoppen. :)

Ik weet niet of iemand hier bekend is met de website fanfiction.net (of de zuster-site fictionpress.com) maar wat ik heel erg fijn vind aan die websites is hoe makkelijk het is om een nieuw, voor mij interessant, verhaal te vinden.
Je kan natuurlijk op de website zelf kijken, maar in het kort: bij de lijst van verhalen staat uiteraard de titel en schrijver enzo, en daaronder een korte samenvatting van het verhaal. Wat bij een 'echt' boek dus de flaptekst zou zijn. Zo kan je al enigszins beoordelen of het verhaal iets voor jou is, voor je het begint te lezen. (Flaptekst dus XD)
Misschien ben ik gewoon te lui - erg goed mogelijk - maar ik vind het vervelend om steeds verhalen te openen waar ik niet in geïnteresseerd ben. De titel van een verhaal zegt veel, maar niet alles.
Goed idee?
Truth be told, I miss you.
And truth be told, I'm lying.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Wel weer meer werk voor de auteur, en niet van toepassing bij one-shots en gedichten. En dat is volgens mij al meer dan 50% van de content op OV. Ik zou zeggen, wachten op de nieuwe site en dan zien we wel ;-)
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Fanfiction.net is basically mijn leven. Het zou op OV ook wel kunnen, alleen dat zou wel meteen veel meer ruimte kosten etc...
masterbreel
Vulpen
Vulpen

dancing in the sun schreef:Even dit topic omhoog schoppen. :)

Ik weet niet of iemand hier bekend is met de website fanfiction.net (of de zuster-site fictionpress.com) maar wat ik heel erg fijn vind aan die websites is hoe makkelijk het is om een nieuw, voor mij interessant, verhaal te vinden.
Je kan natuurlijk op de website zelf kijken, maar in het kort: bij de lijst van verhalen staat uiteraard de titel en schrijver enzo, en daaronder een korte samenvatting van het verhaal. Wat bij een 'echt' boek dus de flaptekst zou zijn. Zo kan je al enigszins beoordelen of het verhaal iets voor jou is, voor je het begint te lezen. (Flaptekst dus XD)
Misschien ben ik gewoon te lui - erg goed mogelijk - maar ik vind het vervelend om steeds verhalen te openen waar ik niet in geïnteresseerd ben. De titel van een verhaal zegt veel, maar niet alles.
Goed idee?
Lijkt mij een geweldig idee! Zo kom je aan nieuwe verhalen! Het is lastig soms om te gokken en dat weerhoud mensen er van om een verhaal te lezen. Zo is er niemand die mijn grote verhaal nog gaat lezen, omdat er 35posts van mij staan met nieuwe stukken verhaal, dus dat verhaal is nu zo immens dat niemand het nog gaat lezen. Mede daarom zal het aantal oneshots zo groot zijn, die worden tenminste wel gelezen.

Kortom, de flaptekst vind ik een heel goed idee. Mijn vraag alleen is, waar zou je dit plaatsen op de site?
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Het doel van het nieuwe forum design is het forum leesbaarder te maken.
Een beschrijving toevoegen aan elk verhaal in het overzicht, zou dit volledig te niet doen.

Deze zelfde beschrijving kan de schrijver in eerste post plaatsen. Als de lezers hem daar niet lezen, zullen ze hem ook niet lezen in het verhalenoverzicht.

Edit: daarnaast, zal het rommelig uitzien, als de een wel een beschrijving toevoegd en de ander niet...
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Ik ben het hier niet 100% mee eens, maar ik begrijp de redenering.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik ben het er wel 100% mee eens O:)
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Men kan het niet altijd met elkaar eens zijn. Zeker niet wanneer de andere persoon een aap is. (y)
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Aap? AAP? Ik zie geen aap! :o Waar heb je het ov- oooooooooooh, die aap ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws & Mededelingen”