Writersblock

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
Plaats reactie
lady-chrisie
Balpen
Balpen

Hoihoi allemaal!

ongetwijfeld weten de meesten bij god niet meer wie ik ben maar dat maakt niet zoveel uit. Ik heb al een tijdje een godgloeiende last op mijn schouders, namelijk een writersblock. Ik heb veel ideeën en conceptjes klaar om uitgeschreven te worden, maar ik krijg het maar niet op papier. En dat is wel jammer aangezien ik een aantal vrienden in de privékringen helemaal enthousiast heb weten te maken en schrijven voor mij altijd juist een uitlaatklep is geweest. Ik heb me ook alle hoeken van de kamer in gepiekerd om tot de kern te komen; te hoge verwachtingen, stress, obsessief perfectionisme... etc. etc.

Anyway, de vraag aan jullie is dus uiteindelijk: hebben jullie tips om aan deze chaos te ontkomen, het is echt storend en uiteindelijk kunnen we elkander best wel eens helpen right?

groetjes,
Chris
You made my heart slowly drain out of my body, now I am empty, constantly tortured and violated by the devastating pain. I can feel your eyes caressing me, tempting me.. yet, despite my suffering.. you choose not to stop this.
Lumineer
Potlood
Potlood

Schrijven gaat natuurlijk niet vanzelf, vaak moet je jezelf door een stroef begin heen slaan om een opzetje te creëren. Daar kun je vervolgens je fantasie op loslaten.

Ik betwijfel of er schrijvers bestaan die nooit deze problemen hebben die jij beschrijft. Als je meer schrijft leer je gewoon trucjes of leer je deze problemen te vermijden, voor zover dat mogelijk is.
You guys believe in karma don't you,
Yes we do, but only because we are karma chameleons.
We come and go.

http://www.youtube.com/watch?v=EcD7Ik1iKTA
A MESSAGE FOR ALL OF HUMANITY - Charlie Chaplin
-Maaike-
Computer
Computer

Wat bij mij soms helpt is gewoon te beginnen. Gewoon een zin schrijven, dat hoeft niet persé bij je verhaal te horen/passen dat je wil schrijven. Al schrijf je over een gebeurtenis van een bepaalde dag, dan - meestal - lukt daarna het schrijven van m'n eigen ideeën wel weer :)

Succes!
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Sandraa2
Balpen
Balpen
Contacteer:

Wat ik meestal doe is gewoon 1 onderwerp pakken. Neem even tijd voor jezelf en ga nadenken wat je kan met dat onderwerp. Als je zo aan het denken bent schieten er allemaal verschillende onderwerpen in je hoofd en het is beter om die op te schrijven. Doe dit 5 minuten elke dag dag. Ook al komt er vandaag geen verhaal uit, misschien dan morgen wel. Probeer de druk wat van je zelf af te halen door er ook gewoon helemaal niet aan te denken.

Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt :D
For sale: Babyshoes, never worn
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”