Geluksbalans

Hier kun je naar hartelust je One Shots kwijt die in het genre Drama vallen. Maak een topic aan en zet ze er allemaal in.

Moderator: Patrick

Plaats reactie
Maurits
Puntenslijper
Puntenslijper

Hoi.
Dit is mijn eerste verhaal sinds lange, lange tijd en mijn eerste one-shot. Feedback zou dus geweldig zijn.
Laten we hopen dat de uitspraak 'kort maar krachtig' van toepassing is op dit verhaal.

‘Als dit over is, gaan we weg. Weg van alles, op reis om een nieuw leven te beginnen. We kunnen overal naartoe gaan, waar je maar heen wilt.’ Zijn ogen glinsterden in het maanlicht.
‘Dat is slechts een illusie, en dat weet je. Leven is niet voor iedereen bedoeld. Wanneer de één een goed leven leidt, lijdt een ander daaronder. Dit is mijn lijden. En het is straks voorbij. En jij kan een geweldig leven leiden, door mijn lijden.’
Hij lachte lichtjes door zijn tranen heen. ‘Valse hoop. Wij zijn twee passende stukjes in de puzzel van het leven. Voor elkaar gemaakt. En als er een stukje mist, is de puzzel niet compleet.’
Er viel een stilte. In de verte waren de sirenes al te horen. In de verte. Te ver.
‘Wij zijn geschapen voor elkaar. Ik kan je niet verliezen. Nooit.’
‘Verliezen zijn er om geleden te worden. Maar toch ben ik er. Ik zal er altijd zijn.’ Ze legde haar hand op zijn borst. Ze voelde zijn hart kloppen. Een teken van leven. Leven.
‘Het is-’
‘Hou op.’ Ze keek hem recht in de ogen aan. ‘Laat me van je houden, nog even. De rest van mijn leven.’
‘Alsjeblieft, laat het niet slechts even zijn. We kunnen van elkaar houden voor de rest van onze levens.’
‘Valse hoop. Ik ben stervende. En nu, laat me…’ Ze drukte haar lippen op zijn lippen. Verdriet danste met verdriet, geluk met geluk, liefde met liefde. Twee werd één.
Hij legde haar hoofd op de grond te rusten. Twee is één geworden.
Laatst gewijzigd door Maurits op 29 apr 2013 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp het niet echt. Die vrouw is stervende en dan worden ze één? Hoe doen ze dat dan? Want in mijn ogen leeft die man nog.

Verder nog een paar dingetjes:

op reis om een nieuw leven beginnen. = om een nieuw leven te beginnen

Maar toch ik ben er. = ben ik er

‘Het is-…’ = de drie punten kunnen weg.

Het is wel erg mooi geschreven! :D

Groetjes Blieje
Het laatste contact is altijd het zwaarste.
Maurits
Puntenslijper
Puntenslijper

Dank je voor de tips!

Je hebt helemaal gelijk, er zitten een paar domme fouten in.

En eh, ik weet eigenlijk ook niet of het einde echt zo onduidelijk is of dat het aan jou ligt, haha.
Bij de eerste 'twee werd één' was het meer zoiets als gedeelde gevoelens. Zoiets. Ik schrijf normaal gesproken helemaal geen romantische dingen.
En als je de tweede niet helemaal begrijpt... Die is heel wat letterlijker dan de eerste 'twee werd een'.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Dus je bedoelt eigenlijk op het eind te zeggen dat er helemaal niets meer tussen kan komen bij wijze van?

En fouten zijn niet dom, je leert er alleen maar van. ;)

Ben benieuwd of anderen nog eventueel iets aan te merken hebben, ook op het eind. :D

Groetjes Blieje
Maurits
Puntenslijper
Puntenslijper

Om het maar even heel plat te zeggen, op het eind is ze dood. Dan is er nog maar één over.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Oh zo, nu snap ik hem! :lol: :lol: :lol:

Leuk bedacht! :super Wel een inkoppertje!
Plaats reactie

Terug naar “Dramatische One Shots”