Verloren

Heb jij een verhaal dat nergens anders past? Plaats hier dan alle overige verhalen.
Plaats reactie
anoniem1990
Nieuw
Nieuw

Mama, mama schreeuw Johan. Iris komt de kamer binnen gelopen.
Wat is er Johan vraagt Iris ik hoorde je roepen.
Johan zit geschrokken en verklampt in zijn bed met zijn ogen vuurrood.
Mama ik durf niet meer te slapen alles komt op me af. Wat komt er op je af vraagt Iris.
De muren mama, de muren komen op me af zetten het wil niet weggaan.
Iris kijkt rond maar ziet niks bewegen. Weet je heel zeker dat de muren op je af komen vraagt Iris.
De muren mama de muren komen op me af ze willen me pakken mama help me.
Iris gaat bij Johan op bed zitten en houd hem vast. Er is niks aan de hand Johan je heb waarschijnlijk een nachtmerrie gehad.
Johan kijkt zijn moeder aan met een rare blik. Mama hoe kan het een nachtmerrie zijn geweest als ik wakker ben en het nog steeds gebeurd.
Daar kon Iris geen antwoord op geven. Mama vraagt Johan mag ik bij jou in bed komen liggen?
Iris antwoord daarop dat het goed is maar alleen voor deze nacht morgen ga je weer in je eigen bed liggen.
Johan ligt in bed bij zijn ouders. Ineens wordt zijn vader wakker en vraagt wat doet Johan hier hij hoort in zijn bed te liggen.
Iris verteld het hele verhaal aan Piet maar het kon Piet niet schelen.
Piet lag die hele nacht geïrriteerd in bed maar viel uit eindelijk toch in slaap.

De volgende dag zaten ze met zijn alle te ontbijten.
Piet was nog steeds geïrriteerd door de avond en zei de hele ochtend niks.
Johan probeerde nog een aantal dingen aan zijn vader te vragen maar geen antwoord.
Piet geef nou eens antwoord Johan vraagt wat hoor je Iris vanuit de keuken roepen.
Wat kan mij dat schelen hoor je Piet vanaf zijn stoel achter de computer roepen, hij moet altijd wat vragen en heb er nu geen zin in.
Iris is gelijk geïrriteerd en probeert Johan te helpen maar daar heeft ze Piet voor nodig.
Piet draait zich ineens om en begint vloekend te praten, wat moet je weten daarna wil ik niks meer horen.
Johan durft niks meer te zeggen, en kijkt starend naar de tv.
Gotverdomme ga je nog wat zeggen of hou je de hele tijd je bek dicht hoor je Piet roepen.
Johan weet niet wat hij moet zeggen en kijkt nog strakker naar de tv.
Iris was ondertussen weer naar de keuken gelopen om de afwas af te maken aangezien Piet daar nooit in had.
Johan, Johan, JOHAN, nu ga je gotverdomme antwoord geven ben geen uithangbord.
Hou je bek roep Johan uit het niets waardoor Piet uit zijn stoel opstaat en Johan bij zijn nek beet pakt. Wat durf je tegen mij te zeggen herhaal het nog eens of heb je daar het lef niet voor.
Johan herhaalt zijn zin hou je bek. Piet wordt helemaal rood en trekt Johan aan zijn nek mee naar de gang.
Johan probeert uit zijn hand te glippen maar dit lukt hem niet hij wordt te strak vastgehouden.
Piet laat hem los hoor je Iris roepen je doet hem pijn. Kan me niks schelen dan moet dat kind maar een keer normaal doen.
Johan had tranen in zijn ogen van de pijn.

Ze waren op de gang beland. Piet had nog steeds de nek van Johan vast maar kneep nog harder.
Naar je kamer roept Piet en ik wil je de hele dag niet meer zien.
Johan loopt de trap op maar merkte niet dat Piet achter hem aanliep.
Lopen of ik trap je naar boven stuk kreng riep Piet.
Iris kwam ook de gang opgelopen omdat ze gescheeuw hoorde. Op het moment dat Iris de gang op kwam zag ze dat Johan de trap werd opgeschopt.
Piet doe even normaal hij is al onderweg naar boven hoor je Iris roepen.
Johan kijkt naar beneden omdat hij Iris hoorde praten.
Kan mij niks schelen riep Piet en geeft hem weer een trap maar dit keer tegen zijn benen aan.
Johan hield het niet meer en viel van de trap en kwam lelijk terecht.
Piet liep de trap af en pakte Johan opnieuw bij zijn nek. Dit keer werd Johan de trap opgetrokken aan zijn nek naar boven.
Piet doe nou heel gauw normaal hoor je Iris noemen, straks breek je zijn nek nog.
Piet luisterde niet en trok Johan verder omhoog.

Ze waren op de kamer van Johan beland. Piet gooide Johan op zijn bed en gaf hem nog 2 slagen na.
Ik wil je de hele avond niet meer zien en je krijgt niks te eten of drinken vanavond riep Piet.
Iris was intussen tijd ook naar boven komen lopen met een glas drinken in haar hand en een bord met eten.
Piet draait zich om en pakt het bord eten en drinken uit de handen van Iris.
Hij krijgt niks hoor je Piet roepen, hij gaat eerst maar leren luisteren voordat hij wat krijgt.
Johan smeekt om wat eten en drinken, hij had de hele dag nog niks gegeten en gedronken maar Piet was al weggelopen.
Het is 10 uur in de avond en Johan heeft nog steeds niks te eten of drinken gehad.
Johan hoort iemand de trap oplopen en doet snel zijn tv uit. Er wordt op de deur geklopt.
Geen reactie. Er wordt weer op de deur geklopt maar weer geen reactie. Iris doet de deur open en vraagt Johan slaap je al? Johan kijkt op en ziet Iris in de deuropening staan.
Nee mama ik slaap nog niet ik dacht dat papa bij de deur stond.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Wat een heftig verhaal, heb wel een belangrijke tip voor je: Leestekens gebruiken aan ieder eind van een zin. En wat iemand zegt tussen aanhalingstekens zetten. Maar vooral als iemand anders iets zegt, dit op een andere regel zetten, anders is het te verwarrend en lijkt het soms één grote zin. Ook beschrijf je geen emoties in je verhaal, dat is zonde. Dit viel me meteen op voordat ik het verhaal überhaupt helemaal had doorgelezen, dus zo kun je het beter doen:

"Mama, mama!" schreeuw Johan.
Iris komt de kamer binnen gelopen. "Wat is er Johan?" vraagt ze bezorgd. "ik hoorde je roepen!"
Johan zit geschrokken en verklampt in zijn bed met zijn ogen vuurrood.
"Mama ik durf niet meer te slapen," zegt hij doodsbang "alles komt op me af."
Iris schrikt. "Wat komt er op je af?" vraagt ze.
"De muren mama, de muren komen op me af!" roept Johan overstuur. "het wil niet weggaan."

Verder nog een paar grammaticafouten:

houd hem vast. = houdt hem vast
Iris antwoord daarop = antwoordt daarop
maar het kon Piet niet schelen. = niets schelen
maar geen antwoord = maar kreeg geen antwoord
hoor je Iris vanuit de keuken roepen. = roept Iris vanuit de keuken
hoor je Piet vanaf zijn stoel achter de computer roepen = roept Piet vanaf zijn stoel
Johan durft niks meer te zeggen, en kijkt starend naar de tv = die komma kan weg
hoor je Piet roepen = roept Piet
aangezien Piet daar nooit in had. = daar nooit zin in had
ben geen uithangbord. = ik ben geen uithangbord
beet pakt. = beetpakt
hoor je Iris roepen = roept Iris
hoor je Iris roepen = roept Iris
Johan hield het niet meer en viel van de trap en kwam lelijk terecht. = Johan hield het niet meer. Daardoor viel hij van de trap en kwam lelijk terecht.
hoor je Iris noemen = noemt Iris
hoor je Piet roepen = roept Piet
Johan smeekt om wat eten en drinken = smeekte
Johan hoort iemand de trap oplopen en doet snel zijn tv uit. Er wordt op de deur geklopt.
Geen reactie. Er wordt weer op de deur geklopt maar weer geen reactie. Iris doet de deur open en vraagt Johan slaap je al? Johan kijkt op en ziet Iris in de deuropening staan.
Nee mama ik slaap nog niet ik dacht dat papa bij de deur stond. = dit stuk kun je beter in de verleden tijd schrijven, aangezien je de rest van het verhaal ook in de verleden tijd hebt gezet.

Wat een heftig verhaal en zielig ook, ben benieuwd hoe het verder gaat, dat die bullebak van een Piet maar wordt opgepakt! ;)

Groetjes Blieje :D
Het laatste contact is altijd het zwaarste.
-Maaike-
Computer
Computer

Inderdaad heftig verhaal! :O

Het verhaal mist een beetje achtergrond omgeving. Voor m'n gevoel hoor ik alleen de dialoog maar zie ik niets (A) Hoe ziet zijn kamer eruit? En de woonkamer? Wat ziet Johan op tv waar hij zo naar staart?

Ik vraag me af wat voor nachtmerrie Johan heeft gehad en of dat iets te maken heeft met het gedrag van Piet. Of dat die man gewoon een steekje los heeft :roll:

Ga zo door!
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Plaats reactie

Terug naar “De Grote Zolder”