Het Begin Van Het Einde

Durf jij hier te overnachten? Griezel- en horrorverhalen zullen verteld worden bij het vallen van de nacht.
Plaats reactie
Tristene
Balpen
Balpen
Contacteer:

EERSTE GESPREK MARIE JONG
Mr. Cuyp: Hallo, mevr.Jong hoe voelt u zich vandaag?
Marie Jong: (kijkt nerveus om zich heen, lijkt bang te zijn .oorzaak nog niet bekend. staart naar haar naakte voeten)
Mr. Cuyp : Weet u waar u bent?
Marie Jong: Nee
Mr. Cuyp: U bent in het psychologisch instituut Antwerpen. Weet u waarom u hier bent?
Marie Jong : Nee (weer kijkt ze nerveus om zich heen om daarna weer naar haar voeten te staren.)
Mr. Cuyp: Oké, u bent hier om te praten.
Marie Jong: Ik wil niet praten
Mr. Cuyp: Dat is niet erg maar kunt u mij één vraag beantwoorden? Klopt het dat u zwanger bent?
Marie Jong: (Angstig kijkt ze mij aan.) Ja.
Mr. Cuyp: We sluiten deze sessie vandaag af. U krijgt van mij een schrift . Ik zou willen dat u er zo vaak mogelijk in schrijft over alles wat er in u opkomt. Dan praten wij weer volgende week.
Marie Jong : ( Meewarig pakt ze het schrift aan) Ja. Tot volgende week.
EINDE GESPREK MARIE JONG

TO BE CONTINUED
Laatst gewijzigd door Tristene op 14 mei 2013 08:41, 2 keer totaal gewijzigd.
http://haardvuur.blogspot.be/ The fireplace were true magic happens.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Leuk gesprek, maar ik heb echter mijn twijfels of het wel in deze categorie thuishoort. ;)
Het laatste contact is altijd het zwaarste.
Tristene
Balpen
Balpen
Contacteer:

Everything in time ,my dear:D.

Het hoort hier zeker thuis,hoor.
Alleen heeft het nog een beetje tijd nodig :)
Blieje
Typmachine
Typmachine

Dus het verhaal gaat nog verder. :D

Ik dacht dat dit alles was! :lol: :lol: :lol:

Sorry sorry sorry! :$ :D
Tristene
Balpen
Balpen
Contacteer:

Nee, dit is zeker niet alles :)
Emena
Potlood
Potlood

Aparte schrijfstijl, ik ben benieuwd waar dit heen gaat leiden :)

Overigens, volgens mij ben je op het einde vergeten eenmaal "Marie de Jong" dikgedrukt te maken.
Tristene
Balpen
Balpen
Contacteer:

@ Blieje , je hoeft geen sorry te zeggen hoor :). Iedereen kan wel zo'n fout maken. Is helemaal niet erg.
@ Emena, Dankje. Ik heb mij een beetje laten inspireren door de schrijfstijl van een bekende Ierse horrorschrijver (rarara, wie zou dat nu kunnen zijn? :)). Ik vind het wel eens leuk om op zo'n manier te schrijven.
Emena
Potlood
Potlood

Geen idee wie het kan zijn, ik ben niet zo bekend met de namen van schrijvers en hun afkomst ;).
Tristene
Balpen
Balpen
Contacteer:

Ik had het over Bram Stoker. De schrijver van het boek " Dracula" :).

Er is precies een klein foutje gebeurd. Ik had nu toch echt een tweede stukje hier gepost :).
Dan zullen we het maar terug opnieuw posten :)
Tristene
Balpen
Balpen
Contacteer:

DAGBOEK JOHAN CUYP

5 Januari 1970,

Vandaag was het weer een drukke dag op het psychologisch Instituut. Patiënt Vermeersch boekte vandaag weer vooruitgang. Hij begint eindelijk een beetje meer begrip te tonen voor zijn mishandelde kinderen. Hij praat er nog steeds te apathisch over maar naar alle waarschijnlijkheid zal dat nooit echt veranderen. We mogen al blij zijn dat na jaren van intensieve therapie hij deze kleine stap heeft gezet. Reden genoeg om thuis een fles wijn te openen en in stilte te genieten van een glas rode wijn terwijl op de achtergrond Beethoven één van zijn bekende symfonieën speelt op tv. Tenminste dat zou ik hebben gedaan. Ik ben te geïnteresseerd in mijn nieuwste patiënt. Haar naam is Marie Jong. Een zwangere vrouw van rond de twintig. Toen ik haar voor het eerst zag in het kleine verhoorkamertje, waar ik de meeste van mijn patiënten ontvang, kwam ze zeer verward over. Alsof ze niet wist waarom ze in het instituut was. Nu, dit is vrij normaal. De meeste patiënten die over de vloer komen hebben verschrikkelijke dingen moeten doorstaan zodat het brein de herinnering voor een tijdje opbergt totdat de geest terug in balans is. Verbazingwekkend toch, hoe dat prachtige ding werkt. Naast verward kwam ze ook heel breekbaar over. Kortweg gezegd: nog voor ik haar papieren had ingekeken wist ik bijna zeker dat ze het slachtoffer of ooggetuige was van een vreselijk misdrijf. Groot was mijn verbazing toen ik haar papieren daadwerkelijk in keek. Als ik dat dossier van de recherche moet geloven werd zij hysterisch lachend terug gevonden met een mes in haar handen en 2 lijken naast haar terwijl het hele huis met bloed was bedekt net als haar handen en kleren. Eén van de lijken kon geïdentificeerd worden als haar man terwijl het andere lijk een dominee bleek te zijn uit de buurt. Ik kan nog steeds niet geloven dat deze kleine en breekbare vrouw tot zo’n vreselijk misdrijf in staat zou kunnen. Voor alle zekerheid neem ik morgenvroeg even contact op met de recherche Antwerpen om het fijne van deze zaak te achterhalen. Maar nu ga ik genieten van een korte maar verdiende nachtrust.

Johan Cuyp.

TO BE CONTINUED
Laatst gewijzigd door Tristene op 19 mei 2013 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Emena
Potlood
Potlood

Leuk vervolgstukje, lees wel even na op je punctuatie. Punten, komma's en dubbele punten volgen direct op het laatste woord ervoor, daarna pas spatie.

heeft gezet . Reden genoeg >> heeft gezet. Reden genoeg

Dit is een van de voorbeelden waar het niet helemaal juist staat.

Daarnaast ben je in het begin tweemaal een hoofdletter vergeten.

vooruitgang. hij & kinderen. hij

Oh en de twee keer vandaag in de eerste zinnen volgt erg kort op elkaar en maakt het een beetje dubbel, ik zou de tweede weglaten, je hebt immers al genoemd om welke dag het gaat.

Kleine dingetjes maar, geen grove fouten, maar het leest wel beter als je het eruit filtert.

Enneh ik moet Dracula nog steeds eens lezen denk ik. (Wist niet dat Stoker uit Ierland kwam...)
Blieje
Typmachine
Typmachine

Bedankt dat je zo sportief op mijn reactie heb gereageerd, Tristene! :app: Foutje bedankt!

Nog een paar dingetjes die ik aan de reactie van Emena wil toevoegen:

Patiënt Vermeersch boekte vandaag terug vooruitgang. = terug vooruitgang?
kwam ze mij zeer verward over . = mij weglaten
in keek = inkeek
als ook haar handen en kleren. = net als
in staat zou kunnen . = zou kunnen zijn

Verder leuk vervolg! :super

Groetjes Blieje :D
Tristene
Balpen
Balpen
Contacteer:

Dagboek Marie Jong

Grijs.
Koude soep.
Vochtig.
Smerige geur.
LAAT ME MET RUST.

TO BE CONTINUED
Blieje
Typmachine
Typmachine

Zo, duidelijke taal! ;) :D

Maakt t wel spannend! :super
Emena
Potlood
Potlood

Ik ben het met Blieje eens, kort maar krachtig.

De vraag is natuurlijk, wie of wat moet haar met rust laten? En waarom begin ik gelijk te denken aan vreemde stemmen enzo? (Ja ik ben bevooroordeeld :P Verras me.)
Blieje
Typmachine
Typmachine

Ik denk dat ze schizofrenie heeft en dat ze in een instelling zit en gewoon even helemaal alleen wil zijn, dat ze wil dat niemand haar stoort. :D
Tristene
Balpen
Balpen
Contacteer:

Wie weet :D

Ik ga snel verder op zoek naar meer documenten die een beetje meer licht kunnen werpen op deze gruwelijke zaak :)
Blieje
Typmachine
Typmachine

Ben benieuwd!
Plaats reactie

Terug naar “Het Verlaten Kerkhof”