Hallo schrijvertjes!
Dit is mijn allereerste verhaal.
Liefst veel kritiek en commentaar want ik ben niet vlug tevreden met mezelf.
Ik lijk wel nog een beetje jong (11) voor deze site, maar ik wil beter worden en het tegendeel bewijzen.
Veel leesplezier!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voorstukje
Dit is mijn verhaal. Ja, het mijne. Alleen ik heb dit meegemaakt.
Niet jij, je tante, hij, zij... Nee, niemand anders dan ikzelf.
Daarom kan ik het als één van de beste vertellen.
Natuurlijk niet alle details, want het is al enkele jaren geleden.
Ondertussen al 4 jaar geleden, gelukkig maar, want ik hoop dat jullie het nooit meemaken.
Het verhaal begint net als een sprookje, maar eindigt als een nachtmerrie.
En daarom juist wil ik het jullie vertellen. Het is net een beeld dat nooit zal uitgewist worden.
Dat is ook zo. Het is te pijnlijk. Maar laat ik het jullie gewoon stap voor stap uitleggen...
------------------------------------------------------------------------------------------------
Als jullie het voorstukje al leuk vinden, schrijf ik verder!
Alleen maar schijn...
Ik kan nog niet zo heel veel over het verhaal zeggen, maar ik ben benieuwd.
Een puntje, je hoeft na iedere regel een enter te zetten.
Een puntje, je hoeft na iedere regel een enter te zetten.
Words find their way, from our fantasy through our past. But we have to write them at last. Only then can a story be.
The words are already in my head for ages. Still I am afraid to write them down, to release what's only mine.
It needs time.
The words are already in my head for ages. Still I am afraid to write them down, to release what's only mine.
It needs time.
-
- Potlood
Ik vind het heel leuk geschreven ^^
Ik vraag me af waar het verhaal precies over gaat. Je maakt me nieuwsgierig wie de hoofdpersoon is XD
Het begin stukje vond ik goed
Ga zo door
Ik vraag me af waar het verhaal precies over gaat. Je maakt me nieuwsgierig wie de hoofdpersoon is XD
Het begin stukje vond ik goed

Ga zo door
Welcome in my world
-
- Puntenslijper
Hoofdstuk 1
---------------------
Dit is mijn leventje. Een doodgewoon leventje, net als alle mensen van mijn leeftijd dat hebben.
Maar soms loopt het anders dan verwacht en komen opeens dingen compleet uit de lucht gevallen.
Zoals dit verhaal.
Het begon 5 jaar geleden, op de meest verschrikkelijke plek die ik ken : school.
We zaten zoals gewoonlijk achter onze schoolbanken en wachtten op de wekelijkse toets die op elk moment onder onze neus zal worden geduwd.
We hadden Meneer Winters. Of ja, zo noemden we hem toch , want zelfs in de zomer draagt hij van die vreselijke, warme, wollen truien. Wie hem in een hemdje ontmoet , had een mirakel ontdekt. Waarom we hem nog meneer Winters noemden, is omdat hij ons altijd met koude ogen aankijkt, alsof hij je elk moment kan betoveren.
Vandaag had hij een rode trui aan, wat anders is dan gewoonlijk.
De puppy die erop stond,had schattige oogjes opgezet en keek me droevig aan.
Als je die twee persoonlijkheden met elkaar combineert, is dat echt wansmakelijk.
Even moest ik opletten dat mijn grinnikje er niet uitfloepte, maar ik kon het toch niet laten.
" Mogen we meelachen , Jade?" vroeg meneer Winters helder.
---------------------
Dit is mijn leventje. Een doodgewoon leventje, net als alle mensen van mijn leeftijd dat hebben.
Maar soms loopt het anders dan verwacht en komen opeens dingen compleet uit de lucht gevallen.
Zoals dit verhaal.
Het begon 5 jaar geleden, op de meest verschrikkelijke plek die ik ken : school.
We zaten zoals gewoonlijk achter onze schoolbanken en wachtten op de wekelijkse toets die op elk moment onder onze neus zal worden geduwd.
We hadden Meneer Winters. Of ja, zo noemden we hem toch , want zelfs in de zomer draagt hij van die vreselijke, warme, wollen truien. Wie hem in een hemdje ontmoet , had een mirakel ontdekt. Waarom we hem nog meneer Winters noemden, is omdat hij ons altijd met koude ogen aankijkt, alsof hij je elk moment kan betoveren.
Vandaag had hij een rode trui aan, wat anders is dan gewoonlijk.
De puppy die erop stond,had schattige oogjes opgezet en keek me droevig aan.
Als je die twee persoonlijkheden met elkaar combineert, is dat echt wansmakelijk.
Even moest ik opletten dat mijn grinnikje er niet uitfloepte, maar ik kon het toch niet laten.
" Mogen we meelachen , Jade?" vroeg meneer Winters helder.
-
- Puntenslijper
"Waarom niet?" grijnsde ik.
"Als we mogen meelachen, kan je dan ook het onderwerp meedelen?"
"Euhmm.... Dat ligt nog al moeilijk, want theoretisch gezien is dat-" begon ik , net als een deskundige, maar het duurde niet lang voor ik werd onderbroken.
"Niet zo goed voor jou! Je gaat nu onmiddellijk naar 3 lokalen hiernaast en je weet wat dat betekent!" bulderde hij.
"Hoelang duurt de reis?"vroeg ik uitdagend.
"Juffrouw De Soete! Zo is het wel genoeg! Twee maanden geleden was het wel een toontje lager."
En na die negen woorden stortte ik in. Met een gezicht van woede en verdriet stampvoette ik de klas uit. Hij weet maar al te goed dat ik het moeilijk heb. Net als ik nu alles begon te verwerken, neemt hij zijn zoete wraak met twee maanden geleden.
Maar dat onmens heeft gewoon geen gevoel. Een man van staal , zo kun je hem noemen.
"Als we mogen meelachen, kan je dan ook het onderwerp meedelen?"
"Euhmm.... Dat ligt nog al moeilijk, want theoretisch gezien is dat-" begon ik , net als een deskundige, maar het duurde niet lang voor ik werd onderbroken.
"Niet zo goed voor jou! Je gaat nu onmiddellijk naar 3 lokalen hiernaast en je weet wat dat betekent!" bulderde hij.
"Hoelang duurt de reis?"vroeg ik uitdagend.
"Juffrouw De Soete! Zo is het wel genoeg! Twee maanden geleden was het wel een toontje lager."
En na die negen woorden stortte ik in. Met een gezicht van woede en verdriet stampvoette ik de klas uit. Hij weet maar al te goed dat ik het moeilijk heb. Net als ik nu alles begon te verwerken, neemt hij zijn zoete wraak met twee maanden geleden.
Maar dat onmens heeft gewoon geen gevoel. Een man van staal , zo kun je hem noemen.
Laatst gewijzigd door Cute_Word op 14 jul 2013 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuk stukje! Paar foutjes:
"Euhmm.... Dat ligt nog al moeilijk, want theoretisch gezien is dat.." = geen ... maar een -
Twee maand geleden = twee maanden
zo kan je hem noemen. = kun
Grappige naam, De Soete!

"Euhmm.... Dat ligt nog al moeilijk, want theoretisch gezien is dat.." = geen ... maar een -
Twee maand geleden = twee maanden
zo kan je hem noemen. = kun
Grappige naam, De Soete!

Het laatste contact is altijd het zwaarste.
-
- Potlood
Ik het dit stukje heel leuk
Ik vraag me af wat voor problemen ze heeft gehad, die ze nu aan het verwerken is

Ik vraag me af wat voor problemen ze heeft gehad, die ze nu aan het verwerken is

Welcome in my world
Hier komt het regelmatig voor dat je langer op een reactie moet wachten...
Ik ken het!
Ik schrijf dan na zoveel tijd gewoon weer verder, mensen die dan niet gereageerd hebben kunnen dat later alsnog doen, alleen hebben ze dan wel meer te lezen! 

Het laatste contact is altijd het zwaarste.
-
- Puntenslijper
Hier het lang verwachte stukje :
---------------------------------------------------------------------------------------------
Ik liep de school uit. Buiten voelde het weertje zwoel aan.
Twee dagen geschorst, dat kon er ook wel nog bij. Maar binnen drie maanden was ik daar toch weg.
En daaran nog 1 jaartje in die varkenstal doorbrengen , erger kon gewoon niet!!
Ik ga even zitten en staar machteloos naar de verblindende zon. Ze is net zo schitterend als Heleens knalrode haren. Dat was ze ook vanbinnen, altijd zelfverzekerd, nooit bang en levenslustig.
Alleen kon ze die levenslustigheid niet lang gebruiken.
Ah Heleen! Jij bent de enigste die kan bewijzen dat ik het niet was!
Kan je me nu geen enkele hint of een seintje doorgeven?
Ik weet ook dat dat niet kan, maar hoe moet het nu verder?
Ik probeer wel mijn mannetje te staan en zoek hard naar bewijzen.
Maar.. Ik kan dat niet zonder jou! Asjeblieft! Help me!
Je hebt zo'n goede ideeën. Is er echt niets dat je voor me kan doen?
Oppeens voel ik een harde tik op mijn schouder. Het is Morgan.
Met al dat gepieker had ik zelfs de bel en al het geweld van jongeren die de schooll uitstormen niet gehoord.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Srry voor het lange wachten!!
---------------------------------------------------------------------------------------------
Ik liep de school uit. Buiten voelde het weertje zwoel aan.
Twee dagen geschorst, dat kon er ook wel nog bij. Maar binnen drie maanden was ik daar toch weg.
En daaran nog 1 jaartje in die varkenstal doorbrengen , erger kon gewoon niet!!
Ik ga even zitten en staar machteloos naar de verblindende zon. Ze is net zo schitterend als Heleens knalrode haren. Dat was ze ook vanbinnen, altijd zelfverzekerd, nooit bang en levenslustig.
Alleen kon ze die levenslustigheid niet lang gebruiken.
Ah Heleen! Jij bent de enigste die kan bewijzen dat ik het niet was!
Kan je me nu geen enkele hint of een seintje doorgeven?
Ik weet ook dat dat niet kan, maar hoe moet het nu verder?
Ik probeer wel mijn mannetje te staan en zoek hard naar bewijzen.
Maar.. Ik kan dat niet zonder jou! Asjeblieft! Help me!
Je hebt zo'n goede ideeën. Is er echt niets dat je voor me kan doen?
Oppeens voel ik een harde tik op mijn schouder. Het is Morgan.
Met al dat gepieker had ik zelfs de bel en al het geweld van jongeren die de schooll uitstormen niet gehoord.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Srry voor het lange wachten!!
-
- Puntenslijper
'En, al afgekoeld?' grinnikte Morgan. Ik lachtte een beetje groen terug. Ze snapte de hint.
' Zeg, laat je niet doen door een kleingebouwd meestertje die denkt dat hij 'het' is!' zei ze terwijl ze naast me kwam zitten. We zuchtten allebei en keken schuchter naar de leerlingen die ons aanstaarden.
Hadden ze nu niet beters te doen? Ze zouden beter een beetje leren want Mnr. Van Dijke had
al meermaals herhaald dat we de slechtste klas waren die hij ooit gehad heeft.
Niet dat hij dat meende, maar het was gewoon een teken dat we beter moesten meewerken en leren.
Ik had trouwens helemaal geen zin in de les techniek van straks.
Wat zou die weer allemaal naar mijn hoofd slingeren?
' Babbelkous!' 'Sloddervos!' 'Roddeltante!'
Schrik nu niet, want dat is normaal bij Mnr. Dauwens. En je kent het wel : na vijf attitudes = strafstudie.
Om de drie weken hou ik me klaar op het signaal dat hij zegt : 'Ja, dat is weer eens strafstudie!'
Balen
' Zeg, laat je niet doen door een kleingebouwd meestertje die denkt dat hij 'het' is!' zei ze terwijl ze naast me kwam zitten. We zuchtten allebei en keken schuchter naar de leerlingen die ons aanstaarden.
Hadden ze nu niet beters te doen? Ze zouden beter een beetje leren want Mnr. Van Dijke had
al meermaals herhaald dat we de slechtste klas waren die hij ooit gehad heeft.
Niet dat hij dat meende, maar het was gewoon een teken dat we beter moesten meewerken en leren.
Ik had trouwens helemaal geen zin in de les techniek van straks.
Wat zou die weer allemaal naar mijn hoofd slingeren?
' Babbelkous!' 'Sloddervos!' 'Roddeltante!'
Schrik nu niet, want dat is normaal bij Mnr. Dauwens. En je kent het wel : na vijf attitudes = strafstudie.
Om de drie weken hou ik me klaar op het signaal dat hij zegt : 'Ja, dat is weer eens strafstudie!'
Balen

Ik vind dat je een spannende ondertoon in je verhaal hebt, want wat weet die Heleen dat Jade niet heeft gedaan? En wat is er twee maanden geleden gebeurt? Probeer die spanning vast te houden 
Je gaat best snel door het verhaal heen, de gebeurtenissen volgen elkaar snel op. Probeer wat meer te beschrijven naast de dialoog. Zoals je begon met meneer de Winter, het gaf een heel goed beeld van hem, dat hij altijd truien draagt. Probeer dat vaker toe te passen.
Verder zou ik je willen aanraden om geen afkortingen als mnr. en smiley's te gebruiken.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, ga zo door!

Je gaat best snel door het verhaal heen, de gebeurtenissen volgen elkaar snel op. Probeer wat meer te beschrijven naast de dialoog. Zoals je begon met meneer de Winter, het gaf een heel goed beeld van hem, dat hij altijd truien draagt. Probeer dat vaker toe te passen.
Verder zou ik je willen aanraden om geen afkortingen als mnr. en smiley's te gebruiken.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, ga zo door!