onderzoek naar kind ontvoering kinderopvang

De titel zegt het al. One shots die nergens anders bij passen mogen in dit board geplaatst worden.
nurias
Vulpen
Vulpen

Dit verhaal is niet gebaseerd op de werkelijkheid!

Je bent ingehuurd als vrouwelijke privé detective door een gezin. Ze hadden je gevraagd om te onderzoeken of het mogelijk was om een kindje uit een kinderopvang te ontvoeren. Je had gelijk een antwoord, nee! Er zijn verschillende controle punten ingesteld door de opvang en medewerksters voordat een kind meegaat met een onbekend persoon. En een onbekend persoon valt op, zelfs in de drukte wanneer de kinderen worden opgehaald. De aanleiding was dat het twee jarige dochtertje van het gezin in een andere stad bijna was ontvoerd uit haar kinderopvang. Ze wilde zekers weten dat de nieuwe kinderopvang veilig was.
Je doet onderzoek naar de kinderopvang en de omgeving. Bestudeert de regels van de kinderopvang vooral betreffende het ophalen van kinderen. Veel kun je tegenwoordig vinden op het internet. Ook vindt je foto's van de kinderopvang hoe de binnenkant eruit ziet! Met ouders spreek je af dat de datum van de ontvoering niet gegeven wordt. Ook wordt de politie ingelicht als het lukt hun dochtertje te ontvoeren.
Er gaat een maand voorbij. In de ochtend bel je aan op het adres van de ouders. De vader doet open en weet gelijk wie je bent. Dan kijkt hij naar het jongetje dat naast je staat. Het jongetje is even groot als zijn dochtertje, maar dat kan niet want die zit op de opvang. En het heeft een jongens jas aan. De moeder komt er ook bij en op dat moment doe je de jas capuchon van het meisjes hoofd.
Zowel de vader als de moeder staan geschokt te kijken naar hun dochtertje!
Eenmaal binnen doe je het verhaal.
“Twee weken geleden is mijn collega, ook een vrouwelijke privé detective langs uw huis gegaan. In pak en met een valse identificatie van de brandweer. Ze kwam voor de jaarlijkse brand en rookmelder controle. Uw vrouw geloofde in het verhaal en vertrouwde de identificatie pas. Dat kwam ook omdat jullie vier dagen eerder een brief hadden gekregen van de brandweer, betreffende de controles. Dit is niet vreemd want jullie hebben een abonnement bij de brandweer voor de controles. Door dit kon mijn collega vaststellen dat u alleen een mobiele telefoon had en geen vaste telefoon. Na controles is ze weer weg gegaan. Twee dagen daarna ben ik uw vrouw gaan achtervolgen toen ze naar de stad ging. Zonder dat ze in het in de gaten had kon ik haar telefoon bemachtigen. Dit door een zakkenrollers truc. Natuurlijk kwam uw vrouw er snel achter, waarna ze iedereen er over informeerde die uw telefoonnummer had. Maar u vergat een ding!
De volgende dag is mijn collega, een uur na dat jullie dochter was afgezet door haar moeder naar de kinderopvang gegaan. Ze moest aanbellen want de voordeur zat op slot. Een standaard veiligheid punt! Een leiding doet open en mijn vrouwelijke collega identificeert zich als jullie buurvrouw. Ze heeft zelfs een valse ID met de naam van jullie buurvrouw. De naam van jullie buurvrouw had ze van facebook en hyve af, waar ze een account hebt. Deze stond openbaar. Ze vertelt dan een verhaal dat ze jullie kleine meid komt ophalen Dit wegens dat de kleine meid, die ze bij haar naam noemt moet ophalen voor de tandarts. Haar moeder had het vergeten en was na de opvang naar haar werk gegaan. Ze kon niet weg wegens een belangrijke vergadering. Haar vader kon ook niet wegens zijn werk.
Jullie mochten haar moeder opbellen of het verhaal klopte. Mijn collega wordt binnen gelaten en krijgt zelfs een kop koffie aangeboden. De leiding haalt het hoofd van kinderopvang erbij en vertelt het verhaal. Mijn collega stelt zich netjes voor. Dan wordt er gebeld naar u als moeder op uw mobiele nummer. Te bedenken dat we wisten dat u alleen een mobiel had en geen vaste. En dat u telefoon was gestolen in de stad en dat u vergeten was dit door te geven aan de kinderopvang. Ik neem de telefoon aan en gebruik uw naam. De medewerkster vraagt of het klopt dat de kleine meid moet worden opgehaald voor de tandarts en of u dat vergeten bent. Ik zeg dat het klopt en dat mijn buurvrouw de kleine meid zal ophalen, geef ook haar naam. De medewerkster controleert dit aan de hand van mijn collega's valse ID. Een klein praatje volgt en geef op alle vragen van de hoofdleiding goede antwoorden. Ik zelf ook veel te weten komen over u omdat uw facebook en hyve pagine openbaar staat. Na dat de medewerksters denken te vertrouwen halen de kleine meid erbij. Mijn collega is heel lief naar het meisje en stelt zich netjes voor. Uw dochter is even verlegen maar doordat mijn collega zo veel weet van uw privé leven krijg ze al snel een knuffel. Het feit was dat mijn collega lijkt op haar buurvrouw. Mijn collega zegt nog vriendelijk dat ze na de tandarts mag spelen bij haar en Jolien tot dat mama komt. Jolien was toevallig de Beagle hond van haar echte buurvrouw. Uw dochter krijgt een glimlach op haar gezicht.Tot verbazing laat de hoofdleiding uw alleen in het halletje waar de jassen hangen van de kinderen. De voordeur valt vanzelf in zijn slot vertelde ze erbij.
Mijn collega kan dus zo maar een jas en schoenen pakken. Ook kan ze vreemde binnen laten die andere kwalijke bedoelingen hebben.
Ze pakt een stoere blauwe Cars jongens jas en schoenen. Uw dochtertje weigert het eerst omdat ze het vreemd vindt om een andere jas en schoenen aan te trekken. En ze wijst naar haar eigen jas en haakje. Mijn collega zegt op een rustige manier dat ze van mama deze jas en schoenen aan moet. Dit omdat anders haar eigen jas en schoenen misschien kwijt raken bij de tandarts. Haar jas en schoenen gaan in een plastic tas en gaan ook mee. Uw dochter ziet er geen kwaad in en trekt de schoenen en jas aan met behulp van mijn collega. Ze brabbelt zelf dat ze Cars leuk vind!

Na het verhaal zijn de ouders verhaal gaan halen bij de opvang. Ook de politie is er bij, gehaald door mijn collega die eerst het verhaal heeft verteld. Twee dagen daarna heeft de kinderopvang hun regels betreffende het ophalen van kinderen door vreemde aangescherpt. Er moeten nu niet een controle punt zijn maar twee. Ook moeten ID's beter worden gecontroleerd en eventueel nagetrokken worden. Ook mogen onbekende niet alleen gelaten worden in het halletje van de opvang.

Ook de ouders hebben een paar dingen verandert. Namelijk dat ze naast een mobile ook een vaste telefoonnummer hebben genomen. Dit zodat de kinderopvang zo wel de mobiele als de vaste kan bellen voor controle. Hun facebook en hyve hebben ze beter afgeschermd als mede de buurvrouw. De ouders hebben wel dochtertje van de opvang gehaald en deze op een andere geplaatst. Bij de nieuwe opvang was er wel sprake van dubbele controle punten bij het ophalen van kinderen door vreemde.
Plaats reactie

Terug naar “Nergens Anders Passende One Shots”