de cavia (vervolgverhaal)

De één begint, een ander gaat verder. Zo werkt dat met "om de tafel", ieder die meedoet voegt iets toe aan het "vervolgverhaal".
Plaats reactie
Blieje
Typmachine
Typmachine

Dit is dan mijn vervolgverhaal, als je een leuk vervolg weet, voeg het gerust toe! :D

De Cavia

Robert komt thuis met zijn nieuwe cavia. Hij glimlacht en doet het beestje in zijn kooi.
"Wat leuk, zo'n beestje." Hij kijkt tevreden naar de cavia. "Ik noem hem Pietje."
"Dag jongen." Zijn vader komt de kamer in en bekijkt de cavia. "Een zwarte, hou jij van zwart, Robert?"
"Ja, ik wel." Robert knikt. "Maar mijn broer niet!"
"Oh ja, klopt." De vader glimlacht naar de cavia. "Wat leuk, zo'n beestje."
"Nou, ik ga verder aan mijn huiswerk." Robert glimlacht naar zijn vader. "Ik moet nog wiskunde, aardrijkskunde, maatschappijleer, economie en geschiedenis afmaken."
"Wàt?" Zijn vader schrikt ervan. "Zo veel? Hoe kan dat opeens?"
Het laatste contact is altijd het zwaarste.
LunANDROID
Puntenslijper
Puntenslijper

Blozend kijkt Robert van zijn vader weg.
'Nou...' begint Robert zijn verhaal. 'Kijk, Pietje hier.' en de jongen wijst naar zijn zwart harige cavia.
'heeft een kleine rekenfout gemaakt. Normaal gesproken is hij hier maar één dag, maar...' Snel rekent Robert iets uit waar zijn vader geen idee van heeft '...hij nu zo'n 8 maanden en 27 dagen te laat. Hij heeft namelijk een kleine omweg gemaakt.'
Robert haalt zijn atlas erbij en legt de Europese kaart voor zijn vaders neus neer.
Zijn vader kucht even en kijkt zijn zoon aan.
Blieje
Typmachine
Typmachine

"Verder alles goed?" Hij kijkt zijn zoon spottend aan.
"Ja, verder is alles goed met me," Robert lacht, "maar ik moet nu echt verder met mijn huiswerk pap."
"Oké zoon." Roberts vader loopt de kamer uit.
"Hèhè, kan ik weer verder!" Robert klapt in zijn handen en begint aan zijn huiswerk. Ik begin met aardrijkskunde.
Pietje begint te piepen.
"Wat is er, kereltje?" Robert kijkt zijn cavia nieuwsgierig aan. "Heb je honger?"
Hij glimlacht naar het beestje en geeft Pietje een hampeltje stro.
"Kun jij weer vooruit." Robert knikt tevreden en gaat weer verder met zijn huiswerk.
Het gaat goed, het heeft geholpen. Totdat Robert aardrijkskunde bijna af heeft. De cavia begint weer te piepen.
"Wat, maat?" Robert loopt naar de kooi van de cavia.
Het laatste contact is altijd het zwaarste.
Roosje
Potlood
Potlood

Hij kijkt in de kooi en zijn ogen worden groot.
'Pietje wat zijn dat nou?' vraagt hij het beestje.
Naast Pietje in het zaagsel liggen vijf kleine bolletjes. Robert buigt zich om beter te kunnen kijken. De bolletjes bewegen.
Het zou toch niet... Maar jawel naast Pietje liggen vijf kleine Pietjes.
Robert loopt zonder Pietje uit het oog te raken naar de deur en opent die. 'Pap kom even!' roept Robert 'Ik moet je wat laten zien!
Er zijn maar twee dingen in het leven die je kunt bereiken met je ogen een beetje dicht. Liefde en vrede.
Plaats reactie

Terug naar “Om de Beurt om Tafel”