Steampunk

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
Plaats reactie
Zatrana
Puntenslijper
Puntenslijper

Hey,

Ik zit met een beginnend idee voor een verhaal in mijn hoofd. Het zou gaan over een jongen en een meisje die de wereld gaan verkennen. Het zou zich gaan afspelen in een steampunk-wereld. Heeft iemand daar al ervaring mee? Ik zou graag willen weten hoe ik de dingen moet omschrijven om het toch een beetje geloofwaardig te houden. Ik heb de 'definitie' al op Wikipedia opgezocht en daar stond ook bij dat Howl's moving castle ook in dit genre kan ondergebracht worden. Ik zou ook die richting willen uitgaan, maar natuurlijk wel weer een beetje anders ;)
-Maaike-
Computer
Computer

Howl's moving castle is gaaaaaaf (A) zeker een aanrader om de film te kijken! En om een beeld te krijgen van steampunk zou ik in elk geval in google en deviantart veel illustraties opzoeken.

Wat betreft het omschrijven, ik zou gewoon proberen te beschrijven hoe jij het ziet, maar niet met te veel detail... En als het ongeloofwaardig is hoor je dat snel genoeg van je lezers. Het is lastig om vooraf te kaders te geven van: 'zo moet je dat doen'. Ik denk ook dat de meeste steampunk ook niet echt kennen, dus ik zou zeggen schrijf erop los :)
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Howl's moving castle is inderdaad goede film. Goed voorbeeld van geschreven steampunk is bv Jules Verne. De film Wild Wild West met Will Smith en Kevin Kline is ook een duidelijk voorbeeld.

Ik werk zelf ook aan een 'verhaal' (eigenlijk serie van kortverhalen binnen dezelfde wereld) in een steampunk setting. Om de dingen geloofwaardig te houden: zorg ervoor dat de dingen die je bedenkt, in principe te maken zouden zijn. Zoals in wild wild west; zo'n gigantische spin zou in principe wel te maken zijn.

Als je het écht goed wilt doen, moet je eea opzoeken over werktuigbouwkunde, maar dat gaat je dan wel heeel veel tijd kosten ;-)
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Wild wild west zo heette die ^^ waterworld zat daar ook niet steampunk in ?
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
-Maaike-
Computer
Computer

Nee, ik geloof het niet. Das toch met die meneer op het zeilbootje met het meisje met de kaart op haar rug? (A)
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Jaa klopt.. ik zat aan de spullen sie ze gebruikten te denken maar ik weet niet echt meer toen niet op gelet xp
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Waterworld is Dieselpunk (ja, echt :P ), voorloper van Steampunk
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”