'Waarom leef ik?'

Tranentrekkers en ernstige verhalen. Lees en laat je meeslepen in de drama van anderen.
Plaats reactie
Writing_Unicorn
Nieuw
Nieuw

In m'n gedachten ren ik door het bos. Het wordt steeds donkerder. De bomen buigen zich over me, ze kijken op me neer. Alsof ze zeggen: waarom ren je weg, zwakkeling, hij vindt je wel, je bent slap en nutteloos. Een spoor van tranen ligt achter me. Ik voel verdriet, angst en woede. Ik bedek m'n oren. Diezelfde zin, opnieuw en opnieuw. Ik schreeuw dat het op moet houden, maar het helpt niet. Dan verschijnt er voor me opeens iets groots. Iets zwarts. Iets duisters. Hij opent zijn ogen, rood als bloed. Ik bevries. Dan hoor ik hem iets fluisteren. Weer die zin. Waarom leef ik? Dan besef ik dat hij in m'n hoofd zit, ik fluister dat hij stil moet zijn. Hij gaat door. Hij zegt dat het te laat is. Te laat om stil te zijn. Te laat om stoppen. Dan zakt de bodem onder m'n voeten weg. De bomen lachen duivels. Ik zie dat ik val, maar ik voel niks. Is dit het einde? Ik sluit m'n ogen. Als ik ze weer open, zie ik dat ik onderwater ben. Ik zwem. Ik zoek de uitgang. Ik zie mezelf, ik zink. Steeds dieper en dieper. Ik ga naar boven, opeens is het bos weer mooi. Niet mooi, eerder goddelijk. Het licht, de kleuren. Ik kijk in het water. Geen spiegelbeeld. Hij had gelijk. 
Raages
Potlood
Potlood

Op zich een bruikbaar gegeven voor een goed verhaal. Als "one-shot", wat is dat eigenlijk, kan ik er weinig mee. Leuk? Eng? Zielig? Spannend? :?
Ik zou er meer tijd en moeite insteken om er een kort of langer verhaal van te maken.
Roosje
Potlood
Potlood

Wauw wat een mooie one-shot!
Mijn enige kritiek puntje is dat je je tekst beter in alinea's in kunt delen. Dat maakt het verhaal overzichtelijker.
Ook als mensen dingen denken of zeggen kun je beter op een nieuwe regel beginnen. (check de schrijverslessen voor een duidelijkere uitleg ([ ik kan niet uitleggen))
En rent je hp nou in gedachten in het bos als in hij verbeeld het zich of als in hij denkt goed na.
ps. Trek je niets aan van Raages hij is een beetje ouderwets.
chanell
Potlood
Potlood

Mooie one-shot! :super

Een klein mini-dingetje ; Ik schreeuw dat het op moet houden, maar het helpt niet
Hoe vind je dit? Ik schreeuw dat het moet ophouden, maar het helpt niet
Raages
Potlood
Potlood

Roosje schreef:Wauw wat een mooie one-shot!
Mijn enige kritiek puntje is dat je je tekst beter in alinea's in kunt delen. Dat maakt het verhaal overzichtelijker.
Ook als mensen dingen denken of zeggen kun je beter op een nieuwe regel beginnen. (check de schrijverslessen voor een duidelijkere uitleg ([ ik kan niet uitleggen))
En rent je hp nou in gedachten in het bos als in hij verbeeld het zich of als in hij denkt goed na.
ps. Trek je niets aan van Raages hij is een beetje ouderwets.
Ja, weer iets geleerd.
Plaats reactie

Terug naar “Het Dramatheater”