Tot er weer iemand in haar leven komt, Ravenna, haar jongere zus. Rayven bied haar hulp aan, onder de voorwaarden dat ze weg moest gaan na een bepaalde tijd. Maar Ravenna luistert niet en begint 'onzin', uit te kramen tegen Will en haar kinderen.
Plots verdwijnt ze en de enige die meer van haar verdwijning af lijkt te weten is Ravenna. Will moet haar vertrouwen om Rayven weer te kunnen vinden. Maar kan hij haar wel vertrouwen?
Proloog
Rayven keek glimlachend naar Aerlynn, die samen met Jayden met de Barbies aan het spelen waren.
'Neehee! Jay, Ken moet verliefd worden op Barbie!' riep Aerlynn beledigd uit en keek Jayden boos aan. Inclusief de dreigend over elkaar geslagen armen en haar ultieme mok gezicht.
'Maar barbie is zo lelijk,' zeurde Jayden en toen hij dacht dat zijn moeder even niet naar het tafereel keek, trok hij snel een paar plukken haar uit Barbie's hoofd.
Aerlynn gilde het uit, alsof er een paar haren uit haar eigen hoofd getrokken werden. Zelfs al zou Rayven niet opgelet hebben, was de oorverdovende gil er onmiskenbaar eentje van een ontevreden en vooral erg boos kind. 'Mam! Mama, zag je wat Jayden deed?' Ze wees naar haar broertje. Die met een pluk blonde haren in zijn hand, 'ik deed niets!' riep met zijn meest schijnheilige blik, die op z'n zachts gezegd niet echt geloofwaardig was.
Zachtjes lachend stond Rayven op van de sofa. 'Jayden, geen dingen stuk maken. mama ziet alles.' Rayven keek streng naar Jayden, die het plukje haar twijfelend terug gaf aan Aerlynn.
'Sorry zeggen.'
'Sorry, Aerlynn, ik beloof het nooit meer te doen,' zei hij nukkig en keek even naar zijn moeder, in de hoop dat ze dit goed genoeg zou vinden.
Rayven glimlachte breed, 'kijk, dat is stukke beter.'
Will kwam aangelopen, nog in zijn pyjama - wat niet meer dan een onderbroek was - en keek naar de drie. Plots viel zijn oog op Aerlynn, die met tranen in haar ogen naar het plukje haar in haar hand keek.
'Papa! Weet je? Jayden heeft mijn Barbie stuk gemaakt!' riep ze uit, duidelijk ervan overtuigd dat Will net zo verontwaardig zou zijn als zij.
Will lachte zachtjes. 'Arme Aerlynn, weet je wat? We gaan wel een paar nieuwe kopen.' Hij stopte even toen hij Jayden, met grote ogen van jaloezie zag kijken.
'En voor Jayden een nieuwe speelgoed auto,' vervolgde Rayven snel, met een waarschuwende blik naar Will. 'Zeg, heb jij de kamer opgeruimd?' vroeg ze en keek hem met opgetrokken wenkbrauw aan.
Will keek haar met precies dezelfde schijnheilige blik aan, als die van Jayden. 'Uh... misschien,' zei hij en rende bij het zien van Rayven's dreigende blik direct naar boven om de kamer op te ruimen.
Rayven grinnikte zachtjes, 'kijk Aerlynn, dat moet jij ook doen, als je later groot bent. Ze gewoon boos aankijken, dan luisteren ze wel.' Ze begon te lachen toen ze Aerlynn's vragende blik zag. Ze hield haar hoofd iets schuin, maar keek geschrokken op toen ze de bel hoorde gaan. 'Mama, doe open!'
Rayven keek even op en fronste, er kwam haast nooit iemand hier, ze liep naar de deur. Even was ze geneigd Will te roepen, maar besloot dat de deur opendoen niet z'on grote moeite hoefde te zijn. Langzaam opende ze de deur en keek verbaasd naar de vrouw, die in de deuropening stond.
'Mama? Wie is dat?' vroeg Aerlynn zachtjes en Rayven keek even naar de twee, die nieuwsgierig achter haar stond.
'Dat is...Ravenna,' zei ze. Met een bittere ondertoon.
Hallo allemaal, ik ben Nikita, (ja, ik heet Ravenna, maar dat is gewoon mijn 'fantasiepersoon'). Ik zou het enorm waarderen als ik wat tips kan krijgen.
Het cursieve gaat weg zodra het de proloog niet meer is.
Reacties zijn meer dan welkom