In de file
Shit!, krijgen dit weer. Het zal ook weer niet. Het is weer spitsuur en ik sta in de file natuurlijk. Over een halfuur moet in bij het restaurant de kersentuin op dit tempo ga ik dit dus echt nooit reden. Ik zoek op de radio een programma waar ik de verkeerstoestand op het moment kan volgen.
‘Op de A7 tussen Hoorn en Zaandam richting Amsterdam is een ongeluk gebeurt. Er is op het moment een vertraging van een halfuur,’zegt een man door de radio.
Shit! Dan kom ik dus zeker niet op tijd. Ik sla op het stuur van mijn net nieuwe auto. Een paarse peugeot 107. Ik had Jack beloofd om op tijd te komen en niet te laat. Ik pak mijn tas van de bijrijders stoel en grabbel erin op zoek naar mijn mobiel deze is onvindbaar natuurlijk net nu ik hem nodig heb. Jack zal woedend op mij zijn wanneer ik in het restaurant aankom als hij dan nog niet weg is, maar dan ook echt woedend. Ik heb nu vijf maanden wat met Jack en we hebben echt een goede relatie. Veel seks buiten het werk om en dat terwijl ik een drukke baan heb, want ik ben journalist bij de Nederlandse Cosmo. Maar verder hebben we ook een sterke band en we kunnen nauwelijks zonder elkaar. We zijn dan ook van plan om binnenkort samen te gaan wonen, maar dan moet ik nu echt niet te laat komen. Ik grabbel nog een keer door mijn tas om te kijken of mijn mobiel er echt niet in zit, maar ik kan hem echt niet vinden.
‘De vertraging op de A7 tussen Hoorn en Zaandam richting Amsterdam is inmiddels opgelopen tot bij drie kwartier,’zegt een man door de radio.
Oh help ik moet hier echt weg ik kan het wel uitschreeuwen. Hoe kunnen ze me dat op dit moment aandoen niet vandaag elke andere dag had ik goed gevonden, maar echt niet vandaag. Ik gooi mijn tas leeg op de bijrijders stoel, maar mijn mobiel zit er echt niet in. Langzaam ga ik inmiddels weer vooruit, maar het duurt niet lang voor ik weer stil sta. Ik ga echt ander werk zoeken dichter bij en dat ik niet aldoor het hele land door moet rijden ik heb echt geen zin om aldoor in de file te staan. Vandaag moest ik voor een interview naar Zwolle had ik dat nu maar niet gedaan dan had ik nu ook niet in deze rot file gestaan. Waarom heb ik deze klus nou weer aangenomen. Langzaam bij beetje kom vooruit.
‘Waar bleef je nou,’zegt Jack boos wanneer ik het restaurant in kom lopen. Hij is een aantrekkelijke man. Gespierd. Hij heeft blauwe ogen en bruin haar. Hij is advocaat en is altijd netjes gekleed echt mannen waar ik op val.
‘Ik stond in de file en ik ben mijn mobiel kwijt,’probeer ik uit te leggen.
‘Ik heb je wel honderd keer gebeld,’
‘Ja ik kan niet echt opnemen als ik mijn mobiel kwijt heb, want anders had ik je ook echt wel gebeld,’zeg ik sarcastisch.
‘Doe eens rustig Lana,’
‘Moet jij nodig zeggen Jack,’
‘Kom laten we gaan zitten je bent er nu eindelijk,’zegt Jack en trekt een stoeltje naar achteren zodat ik erop kan zitten,’
‘Dank je,’
De rest van de avond verloopt rustig en het hele voorval van de file zijn we al gauw vergeten, want het is een super gezellige avond. Een paar weken later zijn we gaan samenwonen en Jack heeft mij inmiddels ten huwelijk gevraagd in het zelfde restaurant als we die dag van de file zijn gaan eten. Hij vertelde erbij dat dit restaurant hem goede herinneringen gaf. Had die file toch nog zijn nut en dat ik mijn mobiel kwijt was, was voorbestemd.
In de file
Het slot van je verhaal komt mij nogal bizar over; lang op iemand wachten is nooit leuk, ok, als je een goede relatie hebt, overleeft die dat wel, maar toch is het raar om daar goede herinneringen aan over te houden tenzij er echt iets bijzonders gebeurd is nadien, en dat mis ik dan in het voorgaande stuk.
Voor de rest is het wel herkenbaar dat je begint doemscenario's in je hoofd te krijgen.
Voor de rest is het wel herkenbaar dat je begint doemscenario's in je hoofd te krijgen.