Dark feathers

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Plaats reactie
Dustive
Puntenslijper
Puntenslijper

Dark feathers
Proloog

"Er is zoveel, er is veel te veel. ’’
Ik voelde mijn stem wegzakken in vertwijfeling. De vloeistof die mijn handen
overstroomde zat overal. Ik wreef het door mijn haar en smeerde het op mijn gezicht,
en het doorweekte langzamerhand mijn blauwe spijkerbroek. De nacht was ongelofelijk
verlicht door de volle maan zodat het steegje waarin ik knielde goed te beschouwen
was. Toch was het bloed dat zijn weg over het steen zocht pik zwart van kleur.
Jamie Hampton was 19 jaar oud and studeerde architectuur aan het Falls College in
West Ridge. Haar haren waren bruin, maar zodra het licht van de zon het raakte
scheen er een rode gloed vanaf. Haar eerst rode lippen waren nu blauw en haar
kastanje bruine ogen waren dicht. Ze was koud.
En ze was dood.
"Je moet het bloed stoppen, anders vinden ze je. ’’ Haar stem vulde mijn hoofd met
pure paniek.
Ik volgde haar raad, alhoewel met enige twijfeling. Haar geest had haar lichaam
verlaten, maar ze was er schijnbaar nog steeds. En dat zorgde voor problemen.
Ik stroopte mijn vest van mijn armen en bond het strak om haar keel heen. Mijn grijze
vest vulde zich met de donkere vloeistof, maar het leek te stoppen.
"Je moet gaan Jamie, je moet naar de onderwereld.’’ Fluisterde ik naar de donkerheid
om mij heen.
" Ik weet waarom je het gedaan hebt Sophie, en ik ben niet boos.’’
Er waren mensen in de buurt. Hun stemmem waar luid en duidelijk te horen, wat
betekende dat als ik iets zei, ze mij ook konden horen.
"Ik wil geen medelijden van je. Je moet gaan. Nu. " Fluisterde ik op de zachtste toon,
en hoopte dat de wind mijn woorden niet naar de levende dichtbij droeg.
Maar mijn stem trilde al, net als mijn handen terwijl ik probeerde mijn hoofd af te schermen van het
hele gebeuren, om na te kunnen denken.
Als Jamie niet naar de onderwereld ging, wist Hades dat er iets aan de hand was.
En dan zou hij hierheen komen, en dat was niet alleen slecht voor mij. Maar ook voor
haar.
Het was niet mijn eerste moord in deze stad die niet ging als gepland. De drukte in deze omgeving
zorge ervoor dat het niet opviel als een paar mensen verdwenen. Maar de laatste keer had de man
genoeg tijd om te schreeuwen.
“HELP ME!’’
Maar het waren de laatste woorden die hij van zich gaf.
De stemmen kwamen dichterbij, ik moest weg.
" Je moet me verstoppen!’’ Schreeuwde ze in mijn hoofd.
En nu schreeuwde ik terug.
" Verdomme ga!’’ Alleen kwamen de woorden niet uit mijn mond.
Zijn hand lag stevig over mijn mond en hij trok mij in de duisternis achter een
afvalcontainer. Zijn ogen bestudeerden mijn bloed besmeurde gezicht terwijl ik mij probeerde los te
rukken van zijn greep. Maar zijn andere hand kneep mijn pols fijn en ik moest op mijn lip bijten om
de tranen die zich in mijn ooghoeken verzamelden in bedwang te houden.
Toen ik achter hem keek, zoekend naar Jamie’s lichaam, zag ik alleen leegte.
"Ze is weg. ’’ Fluisterde hij in mijn oor.
ik draaide mij om, te vluchtten, maar op een manier dat ik hoopte dat hij niet zou zien dat ik bang en
gepijnigd was. Alleen zijn greep was te sterk en ik voelde me te zwak.
Verzwakt door spijt en medelijden dat de ziel die ik gedood had, mij nog wou helpen.
En nu was Jamie verloren tussen duizenden anderen.
" jij bent klaar hier.’’
Hij drukte iets plakkerig en kouds in mijn hand. De dolk waarmee ik haar keel had
opgesneden.
" Je kunt maar beter gaan Sophie, en zorg ervoor dat je niks achterlaat. ’’
Ik dacht terug aan Jamie, ik had niks meer om achterlaten.
Zijn greep verzwakte zich zodat ik mij los kon trekken.
En toen ik begon te rennen voelde ik zijn huid nog op de mijne branden.
Laatst gewijzigd door Dustive op 20 mei 2014 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
W. Stockmeier
Puntenslijper
Puntenslijper

Hoi Dustive,

Dit heeft me erg nieuwsgierig gemaakt. Je laat veel vraagtekens vallen (onderwereld, Hades, Jamie is dood maar praat nog tegen Sophie, een mislukte moord en een mysterieuze figuur in een steeg...) zonder dat het echt verwarrend wordt.

Af en toe gebruik je vreemde woorden, zoals 'blauwe jeans broek' (moest dat spijkerbroek zijn? jeans is spijkerbroek volgens mij, dus nu staat er spijkerbroekbroek(broekbroekbroek...)) en 'scannen', wat ik niet echt in dit verhaal vind passen.

Het woordgebruik was op meer plekken wat vreemd, maar niet zo vreemd dat ik het de moeite van het noemen echt waard vind. Schrijf zo door!

Groet,
Mathijs
Dustive
Puntenslijper
Puntenslijper

Hallo Mathijs!

Bedankt dat je mij dat van de woorden zei! Ik zal het meteen aanpassen.
En het klopt inderdaad dat het nog soms wat vreemd kan zijn, ik ben tweetaling opgegroeid dus vind ik het heel handig dat jij mij daarop wijst!

Groet,
Dustive.
Dustive
Puntenslijper
Puntenslijper

Hoofdstuk 1
Burning ice
Winterse dagen hadden zo hun charme. Het koude weer zorgde dat iedereen samen
binnen was. Dichtbij het warme vuur in de kachel, terwijl de oude kerstmis filmen in
de achtergrond te horen waren.
Toen ik nog kleiner was versierden mam en ik altijd het hele huis. Vader kwam laat in de avond
terug van zijn werk en nam de mooiste kerstboom piek mee die hij kon vinden op de markt. We aten
goed totdat we vol zaten, een van de weinige avonden van het jaar. Als afsluiting van de viering
kreeg iedereen zijn cadeau. Moeder kreeg meestal een mooi sieraad van vader, het was nooit duur
maar het maakte haar blij.
Mijn vader had een redelijk grote verzameling van houten figuren. Hij vertelde mij dat hij zijn
eerste beeldje had gevonden op straat. Het was een vrouw met lang golvend haar en een mooi
liefelijk gezicht.
“Het was jou moeder“ Zei hij, en hij glimlachte in triomf alsof hij alle macht van de wereld had,
nu hij haar ook kon vast houden. Moeder maakte hem elk jaar een beeldje, en toen de jaren
voorbij gingen kwamen me de beeldjes bij elkaar heel erg bekend voor.
Moeder maakte ons, ons huis en ons leven in hout.
Ze waren perfect voor mekaar, en ik vond het altijd veel leuker om te zien hoe zij hun cadeaus
kregen. Begrijp mij niet verkeerd, ik kreeg mooie kledingstukken. Ik waardeerde alles wat ik
kreeg. Het was gewoon mooi hun liefde te zien, en dat zag ik als mijn echte cadeau.
Nu was ik buiten.
Het gras waarop ik lag was vrij van ijs en sneeuw, een prikkelende warmte koesterde
me huid. Als ik niet beter wist had ik kunnen zeggen dat het een zwoele zomer nacht
was, maar de sneeuw die mijn lichaam omrande leek een perfect silhouette te geven.
De nacht was donker en gevaar lag in de lucht. Een mix van gevaar en ijskoude
warmte omhulde mij, ik voelde mij veilig. Ik voelde mij veilig totdat er druppels van de
hemel vielen. Het begon zo heftig te regenen dat ik nog niet eens mijn ogen kon
sluiten, en ik was al doorweekt.
Pas toen viel mij op dat de druppels die van de hemel vielen warm waren, en het niet
zo vloeibaar als water was. Met mijn ogen gevestigd op de hemel boven mij, opende ik
mijn mond en ving een druppel op met mijn tong. De ijzer smaak raakte mijn
smaakpapillen, en voordat ik mijn ogen kon sluiten verzonk mijn wereld in een diep rode gloed.
Ik was bedekt met bloed, en de warmte die mij van binnen aan het leven hield was
weg.

Met moeite en kracht kreeg ik mijn vermoeide ogen open. ik lag op de wit met
blauw betegelde badkamer vloer van mijn nieuwe appartement.
Dagen zijn voorbij gegaan waarin ik mijn spullen had gepakt en een nieuwe woonplek had gezocht.
Hades zijn bevel was vrij duidelijk geweest. Ik was klaar in West Ridge. Een stad kon alleen maar
een bepaald aantal moorden verdragen, en duidelijk had het zijn limiet bereikt.
Ik reed zolang door totdat ik het gevoel het rustig door te kunnen ademen, en stopte bij het eerste ‘
Te verkoop ‘ bordje dat ik vond.
Met maar twee kamers en 40 vierkante meter was het zeker geen luxe, maar het was een
dak over het hoofd. Maar een dak beschermde je niet tegen alles.
Ik drukte mij met alle kracht van de vloer af, en wreef met mijn blauwe vingers over mijn ogen
totdat ik het gevoel had geen rode gloed meer te zien. Mijn lichaam voelde stijf en
pijnlijk, en toen ik mij van mijn kleding had ontdaan bleken blauwe plekken zich te
verspreiden over mijn huid.
Ik had de behoefte om mij te wassen. Al het bloed en de koudheid van mijn huid te schrobben.
Ik voelde het overal, het plakte aan mijn haar en zat onder mijn nagels, maar ik wist dat het er niet
was.
Het warme water prikkelde mijn lichaam, en langzaam voelde ik ruwe warmte terug
stromen in mijn lichaam. Ik voelde de beelden wegwassen, met het water mee in de goot.
Ik probeerde te zeggen.
‘’ Het ligt gewoon aan de nieuwe omgeving, het was gewoon een droom ‘’
En het klopte ook dat ik mij niet thuis voelde in dit appartement, de muren waren wit en kaal. De
lampen gaven een zacht geel licht van zich. De douche bood zich beschermend op het
moment. Maar ik wist niet wanneer ik me weer ergens thuis zou voelen.
En ik wist ook dat het niet gewoon een droom was.
Het kroop via mijn huid door mijn poriën, en rechtstreeks in mijn blood.
Het stal mijn slaap in de nachten, en mijn bewustzijn in de dagen.
Al dat bloed op mijn handen..
Ik voelde me gevangen, sinds mijn geboorte 178 jaar geleden voelde ik mij opgesloten.
Om vandaag de dag in het lichaam van mijn 17 jarige ik rond te lopen, maakte het niet veel
beter.
" hmpf " Ik kreunde, mijn hoofd dreunde van vermoeidheid.
Ik zakte in het hoekje van de douche, terwijl het water verder over me heen stroomde.
Ik probeerde nog te bewegen maar het leek zo nutteloos. Het was warm en veilig, en ik verloor
mij weer in de zwartheid.
-Maaike-
Computer
Computer

Leuk verhaal! Opvallend dat er de laatste tijd steeds meer verhalen verschijnen over Hades en andere Griekse goden. Ik vind dat leuk, want die figuren zijn best interessant, zeker om ze elke keer in een ander daglicht te zien :)

Ik vind je een leuke schrijfstijl hebben en het eerste stukje vond ik spannend! Mysterieus en een tikkeltje verwarrend, haha. Teveel vragen en heel weinig antwoorden :P

Als ik een tip mag geven; ik heb het idee dat je na iedere zin handmatig een enter geeft. Ik weet niet in wat voor programma je typt, maar het is leesbaarder wanneer je de hele ruimte gebruikt en niet tweede derde van de pagina ;) De tekst-editor van OV vult automatisch de tekst uit, dus je hoeft in principe alleen op alinea's etc. te letten.

Ga zo door! Ben benieuwd hoe het verder gaat :)
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Dustive
Puntenslijper
Puntenslijper

-Maaike- schreef:
Als ik een tip mag geven; ik heb het idee dat je na iedere zin handmatig een enter geeft. Ik weet niet in wat voor programma je typt, maar het is leesbaarder wanneer je de hele ruimte gebruikt en niet tweede derde van de pagina ;) De tekst-editor van OV vult automatisch de tekst uit, dus je hoeft in principe alleen op alinea's etc. te letten.
Ha Maaike!

Ik gebruik het programma scrivener and typ gewoon normaal. Misschien is het anders dan op word maar te duur voor op de mac ><
Ik kopieer het verder gewoon in de tekst-editor en doe voor de rest eigelijk niks!
Maar bedankt voor de tip ;)
Claartje
Puntenslijper
Puntenslijper

Spannend verhaal! Het maakt me heel nieuwsgierig, roept veel vragen op. Iedere keer als ik denk dat ik het een beetje begrijp, gebeurt er weer iets anders. Ik lees mee!
savrom
Balpen
Balpen

Interessant verhaal. Alleen is het wel vervelend dat bijna elke volgende zin op een nieuwe regel zit. Zoals ook vaak een gedicht is opgebouwd. Ik weet niet of je dat bewust hebt gedaan, of dat het ligt aan het programma. Maar meestal gebruikt je alleen enters voor bijvoorbeeld een gesprek. Of bij een volgende alinea :) Sommige zinnen lopen ook door op de volgende regel, terwijl er nog genoeg ruimte is, dus ik denk dat er iets fout gaat als je het knipt en plakt!
Nieuwe zinnen beginnen altijd met een hoofdletter. Ook als het gezegd wordt. Zag volgens mij twee keer in de twee stukken dat je dat vergeten was. Typ foutje waarschijnlijk!
En zulke zinnen:
"Ik wil geen medelijden van je. Je moet gaan. Nu. " Fluisterde ik op de zachtste toon.....
Horen zo: "Ik wil geen medelijden van je. Je moet gaan. Nu," fluisterde ik op de zachste toon....
"Je moet me verstoppen!" schreeuwde ze in mijn hoofd.
"Ze is weg," fluisterde hij in mijn oor.
“Het was jou moeder“ Zei hij....
"Het was jouw moeder," zei hij....
Dustive
Puntenslijper
Puntenslijper

savrom schreef:Interessant verhaal. Alleen is het wel vervelend dat bijna elke volgende zin op een nieuwe regel zit. Zoals ook vaak een gedicht is opgebouwd. Ik weet niet of je dat bewust hebt gedaan, of dat het ligt aan het programma. Maar meestal gebruikt je alleen enters voor bijvoorbeeld een gesprek. Of bij een volgende alinea :) Sommige zinnen lopen ook door op de volgende regel, terwijl er nog genoeg ruimte is, dus ik denk dat er iets fout gaat als je het knipt en plakt!
Nieuwe zinnen beginnen altijd met een hoofdletter. Ook als het gezegd wordt. Zag volgens mij twee keer in de twee stukken dat je dat vergeten was. Typ foutje waarschijnlijk!
En zulke zinnen:
"Ik wil geen medelijden van je. Je moet gaan. Nu. " Fluisterde ik op de zachtste toon.....
Horen zo: "Ik wil geen medelijden van je. Je moet gaan. Nu," fluisterde ik op de zachste toon....
"Je moet me verstoppen!" schreeuwde ze in mijn hoofd.
"Ze is weg," fluisterde hij in mijn oor.
“Het was jou moeder“ Zei hij....
"Het was jouw moeder," zei hij....
Bedankt! Ik zal het veranderen!
En ja ik kopieer het meteen uit het programma scrivener en doe er voor de rest niks mee. Dus ik zou niet weten hoe ik dat nog zou kunnen veranderen :/
savrom
Balpen
Balpen

Raar! Naja, als het bij jou gewoon goed staat, maakt het natuurlijk niet uit. Ik denk dat in dat programma de zinnen korter zijn ofzo. En dat ziet hij in de teksteditor dan als een enter, terwijl het een doorlopend iets is.
It is not in the stars to hold our destiny but in ourselves.
Shakespeare
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Je kan ook Open Office gebruiken op de Mac, dat is eigenlijk een soort van gratis Word die ook op macs e.d. werkt. Dan voorkom je het regelafbreek probleem.
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
Dustive
Puntenslijper
Puntenslijper

Christian Damen schreef:Je kan ook Open Office gebruiken op de Mac, dat is eigenlijk een soort van gratis Word die ook op macs e.d. werkt. Dan voorkom je het regelafbreek probleem.
Ken ik ja! Maar vind ik echt een heel onhandig programma jammer genoeg.
-Maaike-
Computer
Computer

Hihi, we moeten je wel hebben op je pagina opmaak he :P maar het doet geen afbreuk aan de inhoud van je verhaal hoor ;)

My head is a jungle...
Dustive
Puntenslijper
Puntenslijper

Toen ik de volgende ochtend wakker werd, had ik het gevoel in een waas te zitten.
Ogen wijd geopend, starend naar het wit gele plafond boven mij probeerde ik mij de nacht te
herinneren. En elke keer kwam ik tot de conclusie in de douche in slaap gevallen te zijn.
Maar ik zat niet meer in de douche.
Mijn handen gleden over satijn lakens en een ruw bed overtrek, mijn ogen zagen een
kleine kamer. Met donker grijs blauwe muren, een langwerpige zwart bruine kleding
kast en een klein tafeltje met bijpassende stoel in de hoek.
De slaapkamer.
Ik lag in mijn bed.
Mijn hand gleed naar mijn haar, droog.
Ik voelde de eerst stijf en pijnlijke plekken, die nu verzacht leken te zijn. Maar de herinnering aan
hoe ik hier kwam was mij niet gediend.
Ik stond op en haalde een nieuwe donker grijze broek uit de kledingkast, gepaard
met een zwart wit t-shirt en ondergoed.
Voordat ik mij aankleedde schonk in nog een blik in de spiegel en bekeek mijn huid nauwkeurig.
Geen blauwe plekken, geen bloed onder mijn nagels.
Was het allemaal een droom?
Nee, ik werd wakker van de droom. Ik lag in de badkamer op de vloer, en toen het water dat mijn
huid prikkelde. Dingen die te echt waren, om onwerkelijk te zijn.
Ik verklaarde het met de stempel slaapwandelen in mijn hoofd, ook al verklaarde dat niet alles.
Ik had betere dingen te doen.
Ik kleedde mij aan en waste mij voordat ik begon te debatteren wat ik zou ontbijten.
Met een schaaltje choco schelpjes nam ik plaats voor mijn laptop en begon aan mijn zoektocht naar
een school.
Ik kon hier zitten en wachten en naar muren staren totdat ik mijn volgende opdracht kreeg, maar ik
voelde mij meer geroepen om onder mensen te komen en deze stad, Milwaukee, te verkennen en
eigen te maken.
Het was groot en modern. Maar de schoonheid van de mensen die het levendig maakten
interesseerde me meer.
Pas toen ik mijn schaaltje neer wou zetten op mijn bureau viel me de brief op.
Handgeschreven met zwarte inkt versierden de woorden het papier.

‘Ik wou je niet van je slaap roven.
Maar een vraag blijft.
Ik vind jou midden in de nacht in het hoekje van douche, hoezo?
H. ‘
-Maaike-
Computer
Computer

Leuk vervolg weer!
Het was groot en modern. Maar de schoonheid van de mensen die het levendig maakten interesseerde me meer.

Je mag hier best wat meer vertellen over de stad. Het geeft namelijk nu nog niet echt een beeld. Misschien komt het nog als hij erin ronddwaalt, maar probeer wat over de bouwstijl, de kleine of brede straatjes etc. te vertellen. De sfeer en dergelijken. Zodat de lezer een beeld krijgt van de stad :)

Verder, goed geschreven. Ben benieuwd wat er nog meer gaat gebeuren. Ga zo door!

My head is a jungle...
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”