FIREFOX

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Plaats reactie
Creabea
Nieuw
Nieuw

Ik ben al enkele jaren verslaafd aan schrijven, heb voorheen ook eens geschreven op dit forum, maar ben mijn wachtwoord kwijt :') Dus dan maar een nieuw account!
Hoe dan ook, een paar dagen terug is er echt een geweldige verhaallijn in mij naar boven gekomen. Eigenlijk moest ik gaan slapen, maar ik dacht NEEE! Give me some paper! :') Dus alles uitgeschreven en tadaa :) Vooral dat ik mijn verhaal in deze categorie plaats is nieuw voor mij, maar we zullen zien!

Ik hoop dat jullie het wat vinden. Mijn taal is de laatste jaren wat achteruit gegaan, dus ik hoop dat jullie me willen helpen daarmee!
In ieder geval, tips en feedback zijn van harte welkom! :D

----------------------------------------------------------------
HOOFDSTUK 1
Spencer
Licht constant gepiep onderbrak de vredige lange stilte. Heel langzaam, voelde ik de warmte weer terug in mijn aderen stromen. De pijn die ik mij nog vaag kon herinneren, drong in hetzelfde tempo mijn lichaam binnen. Ik hoorde mensen opgewonden praatten, maar plaatsen kon ik het niet. Wat werd er gezegd? Het enige wat ik kon opmerken was een zeurende en bonkende hoofdpijn dat ik boven mijn slaap voelde opkomen. Ik knipperde een beetje met mijn ogen, om zo te wennen aan het krachtige en felle licht dat boven mij scheen. Waar was ik? Alles was zo wazig. Ik deed mijn mond open om iets te zeggen, maar in plaats daarvan bracht ik enkel een onduidelijk gekreun voort. Wat was er aan de hand? Ook de poging om mijn hand naar mijn keel te brengen mislukte, ik had totaal geen controle meer over mijn ledematen. Ik had geen gevoel meer, nergens meer. Alles was weg. Wat was er gebeurd? Ik begon lichtelijk in paniek te raken terwijl ik me probeerde te herinneren wat zich had voorgedaan, maar alles voor het moment dat ik wakker werd, was een groot zwart gat. Was ik soms stoned? Ik voelde me zo dof. Tranen prikten in mijn ogen en ik schrok me lam toen er opeens iemand boven me verscheen. Het was een arts, dat zag ik aan zijn witte lange jas en naamkaartje.
"He meisje, hoe voel je je? We hadden echt het vermoeden dat je nooit meer je ogen open zou doen." Hij keek me ernstig aan toen hij de woorden uitsprak. "Maar gelukkig zijn de wonderen de wereld nog niet uit," glimlachte hij daarna. Verward keek ik hem aan terwijl ik hard bezig was met nadenken over wat er was gebeurd. Wat voor wonder? Ik probeerde opnieuw iets te zeggen maar ook poging twee mislukte. Waren mijn stembanden er soms uit getrokken? Waarom kon ik niet meer praten?

Er sloeg ergens een deur, haastige voetstappen kwamen dichterbij.
"Is ze wakker?" klonk opeens een zware jonge mannenstem. Ik herkende die stem..Ik probeerde me te concentreren op de geluiden en vergat de arts naast mij compleet. Het verbaasde mij hoe goed ik alles opeens kon horen.
"Nog maar net," hoorde ik iemand anders enigszins bezorgd zeggen. "Hoe kom je aan deze informatie? We hadden voor de zekerheid besloten dit nog even onder ons te houden." Ik hoorde enige emotie in haar stem, alsof ze bang was voor een teleurstelling. De jongen zuchtte licht geïrriteerd waarna hij zijn keel schraapte.
"Laat me alsjeblieft bij mijn zusje zijn, ik weet dat haar toestand kritiek is, juist daarom is dit zo belangrijk voor ons. Zuster, alsjeblieft laat me naar haar toe gaan." Weer hoorde ik gezucht, waarna het voor een moment stil was.
"Je hebt gelijk jongen, ga maar naar binnen, maar verwacht alsjeblieft niet teveel. Er is op het moment een arts bij haar, bezig met onderzoeken. Hij zal uitwijzen hoe haar status op het moment is. Sterkte jongen."
"U bent geweldig, bedankt! Ontzettend bedankt," riep hij enthousiast. De voetstappen kwamen dichterbij en ik begon door te krijgen dat het over mij ging. Wie was deze jongen? Wat was er in vredesnaam aan de hand? Waarom snapte ik dit niet? Wat had ik gemist?
Mijn bed werd langzaam omhoog gepompt en ik had niets in te brengen. Ik had niet eens door wat hij allemaal bij me deed, en inmiddels al had gedaan. Ik was verdoofd, voelde niets. Helemaal niets. Verslagen lag ik daar, op het ziekenhuisbed. Roerloos. Zelfs mijn tranen kon ik niet van mijn gezicht vegen.
"Spencer?" De deur ging open en ik zag mijn broer, Tobias, de kamer in lopen terwijl hij van blijdschap een hand voor zijn mond deed. "je, je…" meer kon hij er niet uitbrengen. Langzaam kwam hij dichterbij terwijl hij voorzichtig mijn hand vastpakte, maar voelen deed ik het niet. "Je bent wakker, je bent gewoon wakker!" Ik zag dat hij me wilde omhelzen maar werd direct tegengehouden door de man in het witte pakje, die nog steeds druk bezig was met, tja, geen idee eigenlijk.
"Jongeman, jongeman!" De arts liep van me weg en nam mijn broer mee aan zijn arm richting de deur van de kamer, de gang op. Op een fluisterende toon ging hij verder met wat hij wilde zeggen, met de waarschijnlijke bedoeling dat ik het zo niet kon verstaan, maar ik verstond het prima.
"U moet echt wat rustiger aan doen. Ik weet niet wie u heeft binnengelaten, maar u moet weten dat haar toestand nog steeds kritiek is. Het is Ik zal u niet meer weg sturen, maar houd alstublieft rekening met het feit dat ze nog maar net is ontwaakt uit haar coma." Ik had in coma gelegen? Ging dit wel over mij?
"Ik begrijp het meneer, ik ben alleen zo blij dat ze nog leeft." De arts zuchtte diep en er volgde een moment van stilte. Een onaangename stilte. Ik snapte het niet, totdat de man verderging. "Tobias, jongen, ik leef enorm met uw familie mee, u heeft al veel moeten doorstaan, maar u moet weten dat ze nooit meer de oude zal worden." Het zweet brak mij uit, mijn hart bontste terwijl ik vol ongeloof luisterde. Nooit meer de oude zal worden? Wat bedoelde hij hier in vredesnaam mee?
"Wat bedoeld u daar mee?" Mijn broers stem trilde. Weer was er een stilte, alsof de arts nog moest nadenken over hoe hij het ging uitleggen, iets wat waarschijnlijk op geen enkele manier goed gezegd kon worden. Iets dat onbegrijpelijk zou zijn, hoe dan ook. Er was iets ernstigs aan de hand, het kon niet anders.
"Zover ik tot nu toe kon testen heeft ze geen enkele vorm van gevoel meer in haar lichaam, ik durf met zekerheid te spreken dat ze waarschijnlijk nooit meer zou kunnen bewegen vanaf de hoogte van haar hals." Een schok ging door me heen. Dit kon niet, dit kon gewoon niet waar zijn. Dit ging niet over mij, dat was niet mogelijk. Was ik verlamd? Was ik serieus verlamd? Leegte, pure leegte. Ik kon niet meer nadenken, het werd me veel te veel. Even leek alles stil te staan. De bevestiging, het besef dat ik nooit meer zou kunnen lopen, voelen of kon piano spelen was als een boor door mijn hart. Het kon gewoon niet, het kon gewoon niet waar zijn. Ik hoorde mijn broer zachtjes snikken terwijl ik worstelde tegen mijn emoties, maar het lukte niet. Ik was te zwak. Ik wilde schreeuwen, krijsen, gillen. Ik wilde alles van mij af slaan, maar ik kon het niet. Ik kon niets. Ik kon enkel mijn hoofd heen en weer bewegen en mijn mond openen zonder dat er een redelijk woord uitkwam. Was dit mijn leven geworden? Moest ik zo oud worden? Tranen stroomden langs mijn wangen in mijn blonde lange haren. Beide keken ze me aan, met een blik die ik niet kon omschrijven. Alsof ik was opgegeven. Een nachtmerrie, mijn leven was omgetoverd in een horrorfilm zonder einde. Ik zou moeten leren leven met beperkingen, ik zou niets meer zelf kunnen doen. Wat was er in vredesnaam gebeurd? Wilde ik zo leven? Was het überhaupt een leven? Langzaam kwam Tobias weer mijn kant op. Zijn heldere blauwe ogen waren verbitterd in rode waarmee hij me aanstaarde, met een blik die ik nog niet van hem kende. Wanhoop. Pure wanhoop. Opnieuw pakte hij mijn hand vast en drukte die tegen zijn wang aan. Ik zag hoe hij vocht tegen zijn tranen, maar ook hij kon het niet, en dat was logisch.
"Ik hou van je zusje," zei hij terwijl zijn tranen als regen op mijn ziekenhuisbed vielen. "Ik zal jou nooit opgeven. Nooit."
Creabea
Nieuw
Nieuw

Minuten, misschien wel uren waren aan mij voorbij gegaan. Besef van tijd had ik niet meer sinds ik was ontwaakt. Ik dacht na, na over wat er met me was gebeurd, maar het bleef bij een grote donkere leegte. Hoe lang zou ik in Coma gelegen hebben? Als ik Tobias zijn te lange, blonde baard zou moeten geloven, een pittig lang tijdje. Normaal hield hij zijn baardgroei steevast bij. Onderzoekend keek ik mijn broer aan, die inmiddels naast mij in slaap was gevallen, terwijl hij nog steeds mijn hand stevig vast hield. Een kleine glimlach verscheen op mijn gezicht toen ik dat eenmaal doorhad. De band die ik met mijn broer had, had ik altijd al bijzonder gevonden. We begrepen elkaar vrijwel altijd en lieten elkaar onafgebroken in onze waarde. Natuurlijk hadden we zo nu en dan wel eens ruzie en meningsverschillen, maar dat hoort nu eenmaal bij het broer en zus zijn, vond ik. Sowieso had ik het gezin waar we in waren opgegroeid altijd al als ontzettend close beschouwd. Opeens sloop er een nare gedachte door mij heen. Waar waren mijn ouders eigenlijk? Waar was Tyler, mijn kleinere broertje? Een groot schuldgevoel begon aan mij te knagen, dat ik nu pas door had dat ze er niet waren.
"Tobias!" Krijste ik. Tobias schoot wakker en direct keek hij mij met geschrokken ogen aan. Totaal geen idee hebbende waarom ik ineens zo van slag was. Het besef dat ik onverwachts mijn stem weer kon gebruiken ontschoot me. Ik kon nu nog maar aan een enkel ding denken, waar was de rest van het gezin? Waar waren ze? "Tobias! Tobias waar zijn ze?" Tranen stroomden over mijn wangen. Paniekerig gooide ik mijn hoofd van links naar rechts, dat was echter nog het enige wat ik kon bewegen.
"Spencer, rustig, alsjeblieft," suste hij. Zijn stem begon te trillen maar ik negeerde het volledig.
"Nee!" schreeuwde ik. "Waarom zijn ze niet hier? Waar zijn ze?" Ik stokte terwijl hij me probeerde te stillen, maar het lukte niet. ik was vastberaden, ik zou niet stoppen met schreeuwen tot dat ik de zekerheid had dat ze nog leefden. Totdat ik ze naast mijn bed had staan. Totdat ik hun stem kon horen.
"Spence, alsjeblieft." De wanhoop in zijn stem was zo overduidelijk te horen dat ik er gelijk stil van werd. Zwijgend keek ik hem aan en schrok van het feit dat ik nu pas zag hoe gebroken hij eigenlijk was. Hij was op, compleet leeg gezogen door stress en slaapgebrek en ik had hem niet eens de kans gegeven om ook maar iets uit te kunnen leggen. Niet eens het besef gehad dat het waarschijnlijk voor hem nog zwaarder was dan voor mij.
"Sorry," mompelde ik zacht. Hij knikte.
"Het geeft niet Spence, ik begrijp je reactie." hij zuchtte. "Ik reageerde precies hetzelfde, misschien nog wel heftiger." Zijn stem begon opnieuw te trillen en ik voelde mij totaal niet gerustgesteld. Hij probeerde zich zo sterk te houden, maar ik wist dat er vanbinnen iets goed brak bij hem. Iets wat nog lang niet geheeld was. Iets wat nu opnieuw naar boven werd gehaald.
"Ik volg je niet." Ik probeerde zijn zinnen te ontleden, maar kon het niet doorgronden. Waarom reageerde hij zo, wat wilde hij hier mee zeggen?
"Tyler is ongedeerd." Hij stokte. Ik kreeg door waar hij naartoe ging. Dit was zijn manier om iets ernstigs te vertellen. Altijd beginnend met iets positiefs. Precies zoals hij vroeger altijd deed. Tyler was ongedeerd, maar papa en mama… Nee...Tranen rolden opnieuw uit mijn ogen. Dit was geen werkelijkheid. Ik begreep het vast verkeerd.
"Tobias, alsjeblieft, zeg dit niet." Ik kreeg de woorden amper meer uit mijn mond. "Zeg alsjeblieft niet dat het waar is."
"Ze zijn er niet meer Spence, het spijt me zo." Hij sloeg in huilen uit en pakte mij vast, stevig vast, terwijl hij mij omhelsde.
"Ik, ik," mijn woorden sloegen over, mijn lichaam schokte van het snikken. Ik huilde hard en wild. Er leek geen einde aan te komen. Ik had er totaal geen controle meer over. Mijn ouders, onze lieve en zorgzame ouders, ze waren er niet meer en ik had niet eens afscheid kunnen nemen. Niet eens kunnen zeggen hoe dankbaar ik ze was. Hoeveel ik van ze hield.
"Spence, blijf alsjeblieft voor altijd bij me," hoorde ik mijn broer zeggen, tussen zijn gesnik door. Ik zou willen dat ik hem kon vastpakken, maar dat kon ik niet. Ik kon niet meer dan alleen maar 'ja' knikken. Ja knikken en huilen.
Creabea
Nieuw
Nieuw

Het is hier niet echt druk bevolkt of wel? :')
Rudi J.P. Lejaeghere
Potlood
Potlood
Contacteer:

Hallo, hier is er dan toch eentje die je leest en reageert. Mysterieus verhaal. Je hebt in alle geval direct de aandacht gevangen met het begin van je verhaal. Wat is er gebeurd? Er wordt geheimzinnig over gedaan en beetje per beetje krijg je antwoord. Ik heb eigenlijk geen echte opmerkingen. Het leest goed en de inhoud inspireert om verder te lezen. Ik zou zeggen: doe zo voort. Ik volg je verhaal op de voet.

Misschien een kleine raad die ik zelf ook heb gekregen van een moderator. Als je zelf reacties plaatst bij andere verhalen is de kans groter dat je reactie krijgt op eigen werk. Je doet natuurlijk wat je wilt, maar ik heb de ervaring dat het werkt.
Creabea
Nieuw
Nieuw

Rudi J.P. Lejaeghere schreef:Hallo, hier is er dan toch eentje die je leest en reageert. Mysterieus verhaal. Je hebt in alle geval direct de aandacht gevangen met het begin van je verhaal. Wat is er gebeurd? Er wordt geheimzinnig over gedaan en beetje per beetje krijg je antwoord. Ik heb eigenlijk geen echte opmerkingen. Het leest goed en de inhoud inspireert om verder te lezen. Ik zou zeggen: doe zo voort. Ik volg je verhaal op de voet.

Misschien een kleine raad die ik zelf ook heb gekregen van een moderator. Als je zelf reacties plaatst bij andere verhalen is de kans groter dat je reactie krijgt op eigen werk. Je doet natuurlijk wat je wilt, maar ik heb de ervaring dat het werkt.
Dankjewel voor de complimenten! Leuke feedback om te krijgen :D
Ik zal eens om mij heen kijken, ben een moeilijke lezer! :D
nurias
Vulpen
Vulpen

Wat leuk om gelijk je gedachte voor een verhaal te tikken, vind het een leuke, creatief en mysterieus verhaal. Het leest goed en het nodigt uit om verder te lezen, ik blijf je volgen.
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”