Hier topic SD&DDD-miljoen-zoveel. Ik had al heel lang geleden beloofd dat ik de herschreven versie opnieuw zou gaan posten als ik het één en ander uitgevogeld en uitgezocht had met dit verhaal. Met herschrijven was ik inmiddels al wat verder gevorderd, maar dankzij wat hulp van CN weet ik inmiddels hoe het afloopt en waar het eindigt (als ik niet weer halverwege van gedachten verander

Bij deze dus een nieuwe versie van dit verhaal, wat toch altijd wel een beetje een kindje van me blijft. Ik hoop dat mensen de zin en tijd op kunnen brengen het (alweer) te lezen en het leuk zullen vinden

Liefs,
Jeetje
Maar het is nu eenmaal zo. Ik ben Starla. Dat vond ik vroeger eigenlijk altijd wel prima, ik was best tevreden met mijn leven. Maar nu niet meer. Er is teveel veranderd om nog tevreden te zijn. Ik heb stomme dingen gedaan, stomme keuzes gemaakt. Ik heb mijn eigen leven naar de knoppen geholpen, met wat hulp van buitenaf.
Ik ben Starla en ik ben achttien jaar. Sommige delen van mijn leven zijn best normaal, of tenminste, dat waren ze. Ik kom uit een gezin van twee kinderen, van het welgestelde soort. Jammer genoeg betekent welgesteld in mijn geval niet automatisch gelukkig. Mijn zus Roos is het enige leuke familielid dat ik heb. Ze woont al op zichzelf, bij haar vriend Peter. Mijn ouders zijn gek op haar. Logisch, Roos is lief, zorgzaam, mooi en ijverig. Ze is alles wat mijn moeder had moeten zijn en nog veel meer. De perfecte dochter. Het enige waarin zij en ik op elkaar lijken, is ons uiterlijk.
Misschien is dat ook de reden dat mijn ouders en ik niet zo goed met elkaar op kunnen schieten. Het is daarom alleen maar goed dat mijn vader en moeder niet vaak thuis zijn. Ze runnen samen een notariskantoor en werken ongeveer zestig uur per week, gelukkig. Als ze er wel zijn, hebben we meer wel ruzie dan niet. Ik weet niet of ik ben zoals ik ben door hoe zij zijn, of dat zij zo zijn door hoe ik ben, maar ik pas in ieder geval niet in hun wereld. Ik ben te moeilijk, te anders ook, misschien. Dat heb ik al mijn hele leven moeten aanhoren en waarschijnlijk is het ook zo. Het is een vicieuze cirkel waar niet uit te komen is.
Natuurlijk zit ik ook op school. Dit jaar moet ik eindexamendoen op het vwo in vakken die met economie en maatschappij te maken hebben. Het enige leuke aan school is mijn beste vriendin Mel. We kennen elkaar al sinds de basisschool en ze volgt exact dezelfde vakken als ik. In sommige dingen verschillen we heel erg, maar ruzie hebben we nooit. En we weten alles van elkaar. Nou ja, bijna alles. Ze weet in ieder geval meer van mij dan mijn ouders van me weten.
Verder heb ik een mentrix die me stalked omdat ze denkt dat ik een probleemjongere ben. Dat valt allemaal best wel mee, al zeg ik het zelf. Je leeft nu eenmaal maar één keer en dus moet school soms plaats maken voor dingen die wel leuk zijn. Uitgaan, feesten, drinken, drugs. Seks. Tenminste, dat vind ik. Maar daar is zij het niet mee eens en dat probeert ze dan ook geregeld aan mijn verstand te brengen, hoe weinig zin dat ook mag hebben. Simmons heet ze. Ook zij weet meer van mij dan mijn ouders, jammer genoeg. Ik denk dat ze meer van me weet dan goed voor me is.
Naast school werk ik in een eettent, een restaurant, lunchroom, café en bar in één, onder Giovanni, de bedrijfsleider. Ook letterlijk onder Giovanni, zo nu en dan. Gio betekent meer voor me dan wat dan ook, al zou dat niet mogen. Ik zou niet weten wat ik zonder hem zou moeten. Hij is één van de weinige lichtpunten in mijn leven. Ik hou ervan om bij hem te zijn, ik hou van het restaurant en mijn werk. Ik hou van de sfeer, de mensen en het huiselijke. Het is mijn tweede huis, alles is er altijd zoals het hoort te zijn. Dat waardeer ik nu nog meer dan vroeger.
Tot slot moet ik Bobby noemen. Bobby is wat Gio niet mag zijn. Mijn vriendje. Ik ken hem van het uitgaan en van school, al is hij daar niet vaak te vinden. Hij is negentien, maar zit wel in hetzelfde jaar als ik, in een andere klas. Mijn vader heeft een hekel aan hem, natuurlijk, want hij heeft een hekel aan al mijn vriendjes. Maar Bobby is lief, hij is rustig en maakt zich nooit ergens druk om. Dat is voornamelijk omdat hij minimaal de helft van de tijd stoned is, maar dat hoort gewoon bij hem. We gaan bijna anderhalf jaar met elkaar en voor mij is dat lang. Ik ben alleen niet zo trouw aan hem als ik zou moeten zijn. Voor ieders bestwil hoeft Bobby dat niet te weten.
God, wat was alles eigenlijk eenvoudig, tot voor kort. Nu is er niets meer over van mijn oude leven. Ik zit in de knoop met alles. Met mijn omgeving, mijn familie, mijn relaties, met mezelf, vooral. Sinds die avond met Cees is alles anders. Mijn normale leven is zo ver weg en de persoon die ik was, is onbereikbaar. Ik weet niet meer hoe ik ooit zo kon zijn, hoe ik ooit dat leven heb kunnen leiden. Ik wou dat ik het nog wist.
Ik ben Starla. Vroeger was ik rood, maar nu niet meer. Ik ben paars en van paars kun je geen rood meer maken.