Ochtenddrank (one-shot)

Schiet in een stuip of grinnik achter je pc. Hier kun je alles kwijt wat met humor te maken heeft.
Plaats reactie
artikel
Computer
Computer

Dit verhaal is gebaseerd op de toekomstige OV-Meeting. We hadden het laatst in dat topic over drank dus ik dacht, laat ik eens even figuurlijk in de toekomst kijken en mijn fantasie erop loslaten. Dat heb ik toen ook gedaan en toen is er zo een one-shot uit mijn mouw komen rollen. Ik hoop dat het jullie aanspreekt en dat het mag bevallen.

Jodie zelf vond het verhaal erg leuk toen ik het liet zien dus ik hoop dat ook jullie zo blij reageren. Ik sta altijd nog open voor commentaar, negatief en positief. Natuurlijk wel het liefst positief! :P

Veel Leesplezier!

___________________________________________________________________________________

Ochtenddrank

Na weken hebben gediscussieerd over deze dag is het moment eindelijk aangebroken, de OV-Meeting gaat nu echt plaatsvinden. Iedereen die aanwezig zou zijn zit nu met z'n alle in een Utrechtse kroeg. Het is nog rustig, maar dat krijg je ook als je al om tien uur 's ochtends de kroeg bezoekt.
Jodie, Saskia en Classy zitten verderop bij de bar wat te kletsen. Ik zit hier rustig alleen, alle andere mensen die ook zouden komen zitten bij een grote ronde tafel die rechts van de bar staat. Ik kijk wat rond, de eerste echte keer dat ik een kroeg bezoek. Wat gelach komt er van het groepje bij de tafel.
Ik blijf rustig op een stoel zitten die bij de deur staat, voel me niet echt thuis tussen al deze mensen, iedereen hier is ouder dan ik.
'Een biertje graag', hoor ik Saskia bestellen. Om tien uur zit die drukke dame al aan de drank. Zo hoort dat nou echt.
'Een wijntje en doe voor Classy ook maar een biertje', bestelt Jodie.
De sfeer wordt steeds gezellig en de drank gaat snel de bar over. Niet alleen het groepje bij de bar drinkt, ook de andere groep bij de tafel begint nu volop te zuipen. En ik, ja ik ben nog helemaal nuchter, ben ook niet van plan om te gaan drinken.
Wordt wakker in mijn bed, hoofd vol duizend vragen..galmt de radio door de kroeg heen. De muziek dringt mijn lichaam binnen en zet zoals gewoonlijk mijn hele lichaam in actie. Ik sta op en begin te dansen. Het begint met kleine bewegingen maar ze worden steeds grootser. Zonder dat ik het door heb kijken alle mensen in de kroeg naar mij, de rare en een beetje verlegen jongen. Ik doe mijn ogen weer open en zie allemaal glimlachende mensen die mij aanstaren.
'Wat heb jij gedronken', schreeuwt Jodie met een dubbele tong. Ze zwaait wat met haar handen heen en weer. Ik stap snel het tafeltje af en daarna blijf ik stil staan.
'Niets', zeg ik verlegen. Er komt wat gelach door de kroeg heen.
Saskia komt naar mij toe lopen en gaat op een stoel zitten die bij het tafeltje staat waar ik daarnet op heb lopen dansen. Saskia kijkt me een beetje raar aan maar daarna neemt ze weer een grote slok bier. Jodie en Classy komen nu ook aanlopen, echt lopen zou ik het eigenlijk niet meer mogen noemen, het is meer slenteren. Ze gaan nu naast Saskia zitten en de drie dames beginnen weer wat te giechelen.
'Jochem, waarom ben jij zo hyper?' Classy trekt een gezicht van “Vertel het me of anders”.
Ik voel dat ik rood aan loop, dat is meestal zo als mensen dingen aan mij vragen. Ik draai mijn gezicht weg zodat de dames mijn rode wangen niet kunnen zien.
'I don't know', zeg ik wat verlegen.
'Laten we 7=up spelen', zegt de hypere Jodie. Ze gooit haar haren helemaal los en gaat daarna weer rustig zitten, althans wat voor haar op dat moment rustig is. Classy en Saskia knikken volmondig.
'Ik ben nog nuchter.'
'Dan ga je toch wat drinken Jochem?'
Ik trek een vies gezicht. Een beetje geïrriteerd antwoord ik: 'Dat nooit!'
'Dan speel jij maar nuchter.'
Ik loop naar de bar en bestel daar een glas cola. Voor Jodie neem ik nog een mixdrankje mee. Als ik daarna weer terug naar de tafel bij de deur loop, zie ik dat Saskia helemaal lol heeft met de beker uit de hand slaan van Classy. Classy lacht net zo hard als Saskia. Het lijken net twee kleine kindjes. Gelukkig zit Jodie wel nog rustig op haar stoel.
'Hier is je drankje', zeg ik en ik overhandig het kleine glaasje waar de mix inzit. Jodie reageert niet meteen, geschrokken duw ik paar keer goed tegen haar hoofd aan.
'Jodie?'
'mm..', antwoordt Jodie. Gelukkig, ze leeft nog. Ik twijfel of ik het mixdrankje wel moet geven aan haar.
'Hoeveel heb je al gedronken?'
Jodie telt hardop haar drankjes.
'Eén, twee, drie, vier biertjes. Eén, twee glazen wijnen en dan ook nog zo'n vijf mixdrankjes', mompelt ze.
Ik loop naar de tafel waar andere OV-forum gebruikers ook zitten, zet er het mixdrankje neer.
'Ik trakteer!', schreeuw ik. Iedereen kijkt me verbaasd aan. Op de achtergrond haar ik het gelach van Classy en Saskia, zo te horen hebben ze nog steeds lol met het-bekertje-uit-andermans-hand-slaan spelletje.
Nadat ik iedereen, behalve Jodie, op een mixdrankje heb getrakteerd loop ik naar de deur van de kroeg. Ik werp nog even een blik door de kroeg heen. Het is al wat drukker geworden, dat komt omdat het nu al één uur 's middags is. Ik zie dat Jodie half dood, althans zo lijkt het, over de tafel hangt. Ik kan haar toch niet zo achterlaten.
Er komt wat gelach van de tafel bij de bar, het lijkt er niet op dat iemand Jodie in deze staat heeft opgemerkt. Ik loop naar Jodie toe en til haar half op zodat ze op haar voeten staat. Ik ga voor haar staan en zie dat haar ogen aan het wegrollen zijn in haar oogkassen.
'Bel 1-1-2', schreeuw ik gestrest. Iedereen is erg geschrokken en het is nu helemaal stil in de kroeg, zelfs Classy en Saskia zijn stil. Iedereen kijkt nu naar mij en Jodie en Patrick pakt snel zijn mobiel.
'Ja hallo, ik zou graag een ambulance willen hebben. We zitten in de kroeg “Het Utrechtse Paard”', zegt Patrick beetje gehaast door de telefoon. Terwijl Patrick nog aan de telefoon is horen we al in de verte de sirenes. Ik loop alvast samen met Christian naar buiten, in onze handen dragen we Jodie. We weten dat we haar eigenlijk op haar stoel hadden moeten laten zitten maar we willen gewoon zo graag dat ze snel en veilig bij de ambulance is. Jodie bibbert helemaal. Ambulance-medewerkers nemen haar over en leggen haar op een brancard.

We zitten nu met zo'n alle in het ziekenhuis, allemaal gespannen. Een verpleegster loopt de wachtkamer binnen en kijkt bezorgd. Een rilling gaat door mijn lichaam heen. Mijn handen beginnen steeds meer te zweten, maar dat overkomt mij wel wat vaker.
'Uw vriendin heeft te veel alcohol binnen gekregen, ze verkeert niet in levensgevaar maar haar gezondheid is zeker niet stabiel.'
'Mogen we naar haar toe?', vraagt Patrick.
De verpleegster geeft een ja-knikje. Iedereen staat snel op en zachtjes lopen wij de wachtkamer uit, achter de verpleegster aan. De witte kamer waar Jodie ligt is typisch een ziekenhuiskamer. Er hangt een geur van zeep, chloor en nog meer zeep. Jodie heeft haar ogen open en er verschijnt een glimlach op haar gezicht als ze ons binnen ziet komen.

Het is nu een week later en we gaan weer met z'n alle naar Utrecht, we gaan Jodie ophalen uit het ziekenhuis. Daar gearriveerd heeft Jodie de kamer al helemaal overhoop gehaald, haar hoofd zit vol zweet en zoekend kijkt ze de kamer rond.
'Zoek je iets?', vraagt Saskia.
Jodie kijkt op en merkt nu pas dat we de kamer binnen zijn gelopen. Ze kijkt weer de kamer rond en trekt een gezicht van “Waar o waar ligt het”.
'Ik ben mijn mobiel kwijt', antwoordt Jodie daarna.
'Bedoel je deze?' Ik zwaai wat met een mobiel in de lucht die op het nachtkastje lag. Jodie kijkt geschrokken op. Daarna begint ze te lachen.
'Dankjewel.'
'Jodie geen drank meer voor jou!', zingen we met z'n alle in koor.
Jodie kijkt een beetje geïrriteerd naar ons. Ze trekt haar mond open en begint zachtjes te zingen:
'Ik blijf altijd alcohol drinken!'

Edit: naar aanleiding van de tips van Silk
Laatst gewijzigd door artikel op 31 jul 2012 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Haahahha geniaaaal dit xD maar mocht ik niet meedoen? :p
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Fantasie is mooi, de werkelijkheid is wreed.
Silk
Balpen
Balpen

Origineel bedacht, en ondanks dat ik het draadje over de OV-meeting niet gevolgd heb, kan ik wel opmaken uit dit stukje dat je niet zo van alcohol houdt. :)
Als je niet graag veel details bekijkt, mag je volgende verbeterpuntjes overslaan.
artikel schreef:uit mijn mauw
Typo: mouw.
artikel schreef:Na weken hebben gediscussieerd over deze dag is het dan eindelijk echt aangebroken, de OV-Meeting gaat nu echt plaatsvinden.
Twee keer "echt" kort na elkaar, en "is het" zou ik hier vervangen door "is het moment".
artikel schreef:Iedereen die aanwezig zouden zijn zitten
Hoe bizar ook, "iedereen" is enkelvoud. Iedereen die aanwezig zou zijn, zit... dus.
artikel schreef:nu met z'n alle in een Utrechtse kroeg. Het is nog rustig in de kroeg, maar dat krijg je ook als je al om tien uur 's ochtends de kroeg bezoekt.
Drie keer "kroeg" kort na elkaar. "In een Utrechtse kroeg. Het is nog rustig, maar..." Eventueel het laatste stuk ook aanpassen om "de kroeg" daar weg te krijgen.
artikel schreef:Jodie, Saskia en Classy zitten verderop bij de bar, op oude krukken die daar staan, wat te kletsen.
"Verderop" geeft hier de indruk dat ze elders in een ander café zitten. Heb je hier een stukje weggehaald uit je kladversie? Het stukje "wat te kletsen" hangt een beetje verloren in je zin door de hele boterham over de krukken er net voor. Dit zou ik ook aanpassen.
artikel schreef:ouder dan mij.
Dan ik.
artikel schreef:Ze gooit haar haren helemaal los en gaat daarna weer rustig zitten, althans.
Deze zin is niet af. Althans wat? Althans vijf minuten?
artikel schreef:Beetje geïrriteerd antwoord ik: 'Dat nooit!'
Een beetje geïrriteerd.
artikel schreef:Ik loop naar de bar en bestel daar een glas Cola.
Cola heeft geen hoofdletter nodig hier.
artikel schreef:Als ik ... loop zie ik
Komma tussen twee werkwoordsvormen.
artikel schreef:het lijkt er niet op dat iemand Jodie in deze staat heeft genoteerd.
Dit vind ik een beetje vreemd. "In deze staat heeft opgemerkt"?

Het hele stukje rond de ambulance gaat wel erg snel, een ambulance heeft toch 20 minuten nodig om ter plekke te komen, in grote steden vaak nog langer.
artikel schreef:Ambulance-medewerkers
Ambulanciers. ;)
artikel schreef:dat is gewoonlijk bij mij.
Dat overkomt me vaker?
artikel schreef:De geur die er hangt ruikt
Er hangt een geur van ... of het ruikt naar ...
artikel schreef:Jodie heeft haar ogen open en er verschijnt een glimlach op haar gezicht als ze ons binnen ziet komen.Het is nu een week later
Hier hoort op z'n minst een witregel tussen om duidelijk te maken dat je een ander moment beschrijft.

Voilà, ik denk dat ik hiermee het meeste eruit heb gehaald. Veel plezier op de meeting. :)
artikel
Computer
Computer

@Tesserell, ik wist niet of jij er ook nou zou zijn, maar om de teleurstelling iets minder te maken, er staan meerdere mensen niet in :D Ben blij dat je het verhaal leuk vond!

@Silk, dankjewel voor de handige tips, echter de laatste klopt niet, daar stond als het goed is namelijk al een wit regel tussen, never mind :D En ook met jouw reactie ben ik blij, hoop dat je het een leuk verhaal vond :D
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Xatham
Banned
Banned

Soms was het een beetje moeilijk te volgen, maar het was toch een leuk verhaal! Ik hoop alleen dat dit niet zo gaat gebeuren bij de OV-meeting.
As the phoenix arises from his ashes...
artikel
Computer
Computer

Dankjewel!

Meer kan ik niet zeggen. Behalve dat ik nu lach maar dat heb ik altijd als er iemand reageert op een verhaal van mij :P
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Haha, GE-WEL-DIG!
Ik heb er geen andere woorden voor. @.@

Ik vond het trouwens totaal niet moeilijk te volgen, eigenlijk. xD
artikel
Computer
Computer

En weer lach ik, freak.

Dankjewel voor je reactie. Ben blij dat het bij velen goed in de smaak valt :P
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Hehhehehehhe,

Ik dacht nog ergens op de helft, kom ik ook nog bij naam voor of hoor ik bij de groep bardrinkers?

En daar was het. Daar stond mijn naam. En ik droeg een bewusteloze, hulpeloze jonge vrouw in mijn armen naar buiten.... DOH xD
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
Saskjezwaard
Computer
Computer

Haha, hoe vind je die, Chris, je bent gewoon de held in het verhaal! xD

Jochem, ik had het al gezegd, maar ik vind hem echt ge-ni-aal! Heb me kapot gelachen^^ niet letterlijk natuurlijk, dat moeten we nie hebben nie :P
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

CHris je bent helemaal mijn held xD wahahah

Ooh god, dat het maar nooit zo ver mag komen! ook al is mijn alcohol tolorantie wel heel laag hier wahhaah xD,

Maar hij is en blijft geweldig xD ( voor al met die mobiel kwijt, ik ben altijd mijn mobiel kwitj! whaahah )
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Nouja, mocht ik die meeting nog halen, dan weet ik alvast wat mijn taak wordt:
Jodie-naar-buiten-dragert.

Dat is trouwens de eerste keer dat ik de Held ben in iets xD Ik zie het al helemaal voor me, hoe ik met wapperende haren het bewusteloze lichaam van jonkvrouwe Jodie van Liechtenstein naar buiten draag, en haar zachthandig neerleg naast een kabbelend beekje.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Schrijf er een verhaal over ;p xD
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Deal.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Lieve Artikel, ik 'leen' je verhaal even om er een persiflage van te maken, speciaal voor Jodie ;)

<3 Thank you dat het niet erg is (hoop ik :p)
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Hahhahahhaha, stelletje gekken :P Ik heb me hier echt kapot om gelachen xD
Leuk geschreven, Jochem! :D
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
artikel
Computer
Computer

Dankjulliewel allemaal, ben er blij dat het in de smaak valt :D

@Chris, vind ik helemaal niet erg joh :P
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Hahaha, wat ben ik nu blij dat ik niet mee ga met de OV-meeting zeg...Als het zo gaat aflopen, hihi. Geniaal bedacht!
artikel
Computer
Computer

Ty :P

En als het zo afloopt dan haal ik Jodie in real wel het ziekenhuis uit joh :p
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik ben bang dat Jodie's versie van de meeting nóg erger gaat worden xD

Waarschijnlijk eindigt het met de overname van de wereld door onze nieuwe Keizerin Jodie de Eerste...
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Hahahha en MASSA MOORD! xD alleen gaat ie ngo wel even duren .. --' het is nu zo focking druk hier..

Ik mag toch n iet hopen dat dat mijn eerste ziekenhuis tripje gaat worden :O een voordeel jullie zullen me dan wel dronken moeten voeren xD want ik ben platzak!
artikel
Computer
Computer

Jodie ik hoor later wel hoe alles was :p
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Jodie, ik ben op het moment ook niet bepaald rijk, dus ik stel voor dat we naar de jumbo gaan ofzo en wat goedkoper drinken? xD
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Saskia had toch gezegd dat ze de hele dag onze drankjes zou betalen? :D
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Uh, ohja? Daar kan ik wel mee leven :p
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Goed idee tessa :P, als we saskia platzak hebben gedronken duiken we een supermarkt in xD
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

In Berlijn mag je je lege flesjes gewoon ergens neerzetten, en dan halen de zwervers die netjes op en leveren ze in voor het statiegeld zodat ze kunnen eten/slapen. Eigenlijk een supergoed systeem, heb me prima vermaakt toen ^^
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Als iedereen nou eens twee flessen van iets koopt? Lijkt me wel easy.
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
artikel
Computer
Computer

Dat is inderdaad een heel goed systeem Christian.

En Jodie, Saskia blut maken.. denk niet dat dat een goed idee is :p
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Saskjezwaard
Computer
Computer

Hé, hé, heb ik daar ook nog iets over te zeggen! Heb medelij, ik ben maar een arme student die hard moet bikkelen in de ah om mijn studie en kamer te kunnen betalen :|
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
artikel
Computer
Computer

Dan gaan jullie gewoon cola drinken :P
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Cola met n tic? xD
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Cola is overigens niet echt goedkoper dan bier xD
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Getver, cola gemixed blehgg
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Rumcola! Jack Daniels met cola! Hmmmmmm (:
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Safari met cola <3
When the power of love overcomes the love of power.
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

*Grinnikt nog na*, ik moest net zohard lachen om jullie commentaar (wat trauwens wel veel is hier :)) als om je one-shot. Hopen dat het er niet zo aan toe gaat, anders: haal mij maar op dan heb je geen ambulanciers (zo schreef je het toch, gebruik het woord vaak... Maar schrijven) nodig :P. Kan zo invallen.
Shit happens, just flush it and move on!
Plaats reactie

Terug naar “De Comedy Club”