Let's start all over again

Kogels vliegen je om de oren en bommen vallen sporadisch om je heen op het Oorlogspad. Worden er heldendaden verricht, of is het enkel vernietiging? Lees het hier!
Plaats reactie
Ceeltju
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Heej :)

Ik plaats het verhaal waar ik momenteel mee bezig ben hier even, ik hoop dat ik goede reacties kan krijgen hier, want op de site waar ik het eerst plaatste kreeg ik niet veel commentaar of zo... :P

Ik ben trouwens 15, dus er kunnen (domme) foutjes in staan.. (ook omdat ik dit op mijn mobiel getypt heb, aangezien ik in Frankrijk was toen ik het van papier overtypte.. Ik moet het nog verbeteren allemaal.) Meld dat graag even, dan verbeter ik het. En daar leer ik ook nog eens van :D Veel plezier!

Hoofdstuk 1

Het was vroeg toen ik ontwaakte uit mijn slaap. Blijkbaar was ik wakker geworden door luide stemmen, beneden, in de woonkamer. Ik kon wel raden wat er aan de hand was. Mijn moeder was zichzelf weer gek aan het maken. Ze maakte zich al weken enorm druk. Over de oorlog tussen ons land en het buurland. Of naja, de toekomstige oorlog. De oorlog die verwacht werd. Maar of die echt kwam, wist ik niet. Ik zelf had helemaal niet het gevoel dat er oorlog zou ontstaan tussen Teniaza en Laikem. Of ik kon het gewoon niet beseffen. Waarschijnlijk wilde ik het gewoon niet geloven.
Langzaam hees ik mij overeind en sloeg de dekens van mij af. Het was hartje winter, dus die dekens waren wel nodig. Een zachte zucht verliet mijn keel toen ik opstond uit mijn bed en ik kreunde van de luiheid.

Eenmaal aangekleed en beneden gekomen groette ik mijn beide ouders kort. Mijn moeder, Sylvia, knikte kort en groette afwezig terug. Mijn vader, Christian, mompelde zacht: ''Goedemorgen, Stan,'' terwijl hij met zijn aandacht bij de krant voor zijn neus was. Stan was de afkorting van Stanley. Mijn naam dus.
Ik liep rustig naar de keuken en pakte een glas, dat ik vulde met water uit de kraan en in een keer achterover gooide. In de woonkamer hoorde ik weer gekibbel van mijn moeder over de oorlog. Mijn vader bromde maar wat en leek totaal geen zin in dit onderwerp te hebben.
Ik zette het lege glas weer op het aanrecht en draaide mij om. Ik wierp even een vluchtige blik naar buiten, via het keukenraam. Het sneeuwde nogsteeds flink hard en de bomen trokken schuin door de harde windstoten. Langzaam draaide ik mij weer half om en beende de woonkamer weer in.
''Volgens mij komt die oorlog geen eens,'' mompelde ik koppig. ''Laikem, pff, al die mensen daar zijn veel te laf voor oorlog. Die durven niks.'' Mijn moeder keek op, leek te willen antwoorden, maar schudde toen haar hoofd en bleef zwijgen. Ik liep door naar de gang en greep mijn winterjas van de kapstok. Ik trok het haastig aan en liep naar de voordeur.
''Ik ga naar Jonah!'' riep ik nog achterom, voor ik de deur uit stapte.

''Hoe is het tussen Quinn en jou?'' vroeg Jonah terwijl hij zijn peuk op de grond liet vallen. Uittrappen hoefde hij niet, door de sneeuw was het al meteen gedoofd. Ik glimlachte bij de gedachten aan Quinn.
''Tussen ons gaat het prima,'' knikte ik. We leunden beide tegen de koude muur aan van een huis waarvan wij de bewoners niet kenden. Witte wolkjes verlieten onze mond bij het ademen. Het was koud, voor mijn gevoel wel tien graden onder nul. Maar dat hield Jonah en mij niet tegen om nog buiten te gaan chillen.
Plotseling begon mijn mobiel in mijn broekzak te trillen. Twee keer, wat ik herkende als een berichtje. Ik reikte naar mijn mobiel, die ik uit mijn zak haalde. Ik ontgrendelde het mobieltje en keek op het display. Een berichtje van Quinn. Meteen vormde er een glimlach rond mijn lippen en ontstond er een glinstering in mijn felblauwe ogen. Een warm gevoel ging door mij heen, door mijn hele lichaam. Ja, ik was verliefd op Quinn. Smoorverliefd. Ze was gewoon perfect voor mij.
''Laat mij raden..'' begon Jonah, die mijn blik blijkbaar gezien had. ''Quinn?'' Ik keek grijnzend opzij. ''Jep,'' antwoordde ik kort.
Mijn blik gleed over de tekst van Quinn's berichtje. Ze vroeg wat ik aan het doen was en of ze langs kon komen. Zonder enige twijfeling drukte ik op 'beantwoord' en typte al 'ja', voor ik besefte dat ik dat ik natuurlijk samen met Jonah was. Langzaam keek ik omhoog en keek hem aan.
''Is het goed als Quinn ook komt?'' vroeg ik daarom maar meteen, recht op de man af. Jonah's gezicht betrok even kort, maar niet lang daarna mompelde hij toch gedempt ''Jahoor.'' Het klonk niet heel enthousiast, maar dat had ik ook niet verwacht. Het leek soms een beetje alsof hij jaloers werd als ik met Quinn was. Maar, hij zei dat hij het goed vond, daar ging het nu even om.
Ik keek nu weer naar mijn mobiel. Ik maakte het berichtje af, typte waar we waren, en verstuurde die toen. Daarna stopte ik mijn mobieltje weer weg, in mijn broekzak. Ik stapte iets achteruit waarbij de witte sneeuw kraakte onder mijn schoenzolen. Ik begon weer tegen het muurtje te leunen en staarde zwijgend voor mij uit.

Ongeveer een kwartier later arriveerde Quinn. Haar huis was ongeveer vijf minuten lopen vanaf hier, maar waarschijnlijk had ze nog even wat moeten doen, waarom het langer had geduurd.
Ze liep op redelijk hoge hakken. Ze zag er werkelijk prachtig uit en leek helemaal te stralen. Haar make-up was perfect afgewerkt en liet haar lichtgrijze ogen er werkelijk uit springen. Haar lichtblonde haren waren met een zwart elastiek samengebonden tot een nette, maar speelse knot. In haar oren had ze kleine knopjes oorbellen waarin neppe
diamanten zaten.
Ik duwde mij van de muur af en sloeg mijn armen om haar slanke heupen heen, om zacht en teder een kusje op haar vuurrode met lippenstift bewerkte lippen te drukken.
''Loopt dat wel lekker?'' mompelde Jonah afkeurend, doelend op de hoge hakken van Quinn en het lopen ermee door de sneeuw. Quinn keek even op naar Jonah en trok haar wenkbrauwen op. Mijn hart begon in mijn keel te kloppen, ik had totaal geen zin in een ruzie tussen mijn vriendin en mijn beste vriend. Gelukkig zei Quinn alleen kort ''jahoor,'' om vervolgens wijzelijk haar mond te houden en te zwijgen tegen Jonah. Jonah staarde doelloos voor zich uit en zweeg nu ook weer.
''Ik heb wat voor je,'' zei Quinn nu tegen mij. Ze glimlachte breed en keek recht in mijn blauwe ogen. Uit het beige tasje dat ze bij haar droeg haalde ze een wit, klein doosje. Dat overhandigde ze aan mij, terwijl haar ogen twinkeldem. Jonah keek nu ook weer nieuwsgierig op. Ik pakte het doosje aan en klapte die voorzichtig open. Op de zachte bekleding van het doosje lag een prachtige ring. Een zilvere ring, met een goude rand. Ik pakte de ring op en zag dat Quinn's naam erin gegrafeerd stond aan de binnenkant.
Langzaam schoof ik de ring om mijn ringvinger van mijn rechterhand en bekeek hoe het stond: prachtig.
''Het is echt een prachtige ring, lieverd,'' zei ik, nogsteeds kijkend naar de ring om mijn vinger. Quinn kwam nu weer dicht naast mij staan en legde haar arm om mij heen. Ze hief haar hand nu op en hield die voor mijn gezicht. Het duurde even voor ik wist waarom ze dat deed: zij had precies dezelfde ring om haar vinger. Alleen zat er bij haar nog één diamant in het midden, wat de ring wat vrouwelijker maakte.
''In mijn ring staat jouw naan gegrafeerd,'' vertelde Quinn nu met een stralende blik. Ik glimlachte en draaide mijn hoofd om een kusje op haar voorhoofd te drukken.
''Ze zijn echt prachtig,'' zei ik, en dat meende ik. Ik vond de ringen echt onwijs gaaf.
''Nu zijn wij voor altijd aan elkaar verbonden. Niemand kan ons meer scheiden,'' sprak Quinn nu met twinkelende ogen. Ik bleef glimlachen en knikte. Daarna bewogen we elkaars hoofden weer naar elkaar toe en begonnen we intens te zoenen. Pas toen Jonah plotseling zei dat ik moest kijken en hij mijn bovenarm gespannen vastgreep, braken we de zoen af. Quinn keek eerst wat geïrriteerd naar Jonah, maar daarna leek haar blik te bevriezen en bleef haar blik hangen op één punt. Benieuwd naar wat ze zag, keek ik ook op. Een grote jeep reed door de straten van Teniaza. Mannen met enorme geweren zaten in de jeep. Achter deze jeep volgden er meer. Op de voorste jeep was de vlag van Laikem vastgemaakt op de motorkap.
Ik verstijfde nu ook. Was dit een bezetting? Hoe kon dat nou zo gemakkelijk gaan? Waar was ons leger? Waar was het leger van Teniaza? Waarom vocht ons land niet terug? Ietwat onzeker keek ik naar het gezicht van Jonah. Mijn armen hield ik stevig om Quinn heen, alsof ik bang was haar kwijt te raken, wat misschien ook wel terecht was.
''Is het oorlog?'' vroeg ik, vol verbazing. Jonah keek mij nu aan en leek even na te denken. ''Ik denk dat Teniaza bezet is..'' sprak hij. In zijn stem klonk een woedende ondertoon.
''Maar..'' begon Quinn nu gedempt, op een fluistertoon, alsof ze bang was gehoord te worden door iemand. ''We hebben niet gevochten. Niemand heeft voor Teniaza gevochten. Waar is ons leger? Ik heb helemaal niemand gezien..'' Ik voelde dat Quinn's spieren gespannen stonden. Ze was bang. Zachtjes kneep ik in haar hand.
''De koningin heeft ons land gewoon in de steek gelaten.. Ze heeft zich verdomme over gegeven, dat moet wel, anders kon het niet zo snel gaan,'' mompelde Jonah woest. Ik zweeg en volgde de jeeps met mijn blik. Wat waren ze toch van plan?
Opeens klonk er een luide knal, die echode door de stad. Het kon niet anders zijn dan een geweerschot. Quinn kromp in elkaar van angst. Jonah en ik keken op. ''Laten we gaan kijken,'' zei Jonah. Hij was altijd heel nieuwsgierig. Voor ik er ook maar iets tegenin kon brengen, liep hij al weg. Ik pakte Quinn's hand steviger vast en begon Jonah te volgen.

Dit is nog niet heel hoofdstuk 1.. Maar anders is het meteen zo'n lap tekst om te lezen en dan kijken vele lezers bij voorbaat al niet volgens mij :lol:
You've got enemies?
Good, that means you stood up for something in your life.
~Eminem.
Ceeltju
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Komen er nog reacties? xd hahaha.
You've got enemies?
~Eminem.
artikel
Computer
Computer

Ik snap niet dat mensen niet op dit verhaal hebben gereageerd. Het is een makkelijk in elkaar gestoken verhaal maar toch goed beschreven. Het eerste stuk heeft me erg nieuwsgierig gemaakt naar de rest van je verhaal en hoe het gaat verlopen met de liefde tussen Quinn en Stanley. Natuurlijk ben ik ook erg benieuwd naar hoe het gaat verlopen met het land en de rest.
Er stonden geen grote spellingsfouten in. Er stonden wel drie kleine foutjes waar ik je even op zal wijzen:
Het sneeuwde nogsteeds flink hard en de bomen trokken schuin door de harde windstoten.
Flink en hard hebben bijna dezelfde betekenissen. Bij deze zin heb je dus dubbelop iets gezegd. Wat je kan doen is of "flink: of "hard" weglaten, de betekenis van de zin blijft dan nog steeds hetzelfde.
In haar oren had ze kleine knopjes oorbellen waarin neppe
diamanten zaten.
Dit is één zin dus er hoeft geen enter tussen "neppen" en "diamanten".
Dat overhandigde ze aan mij, terwijl haar ogen twinkeldem
Die "m" bij het laatste woord van deze zien met een "n" zijn; twinkelden

En dan heb ik nog een tip voor je; als een persoon praat hoeft hij niet altijd te mompelen. Heel vaak als jij iemand laat praten eindig je met "mompelde Huppelepup". Een persoon kan ook gewoon iets zeggen, schreeuwen, fluisteren of wat dan ook.

Ik hoop dat je de verbeteringen begrijpt en dat je er iets mee doet. Ik ben erg benieuwd naar de rest van het verhaal en wens je veel sterkte met het verder schrijven.
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
-Maaike-
Computer
Computer

Je lengte van je eerste post is precies goed, niet te lang en niet te kort ;) Houden zo!

Zelf ben ik niet het type van oorlogsverhalen, ze boezemen me altijd wat angst in dat het hier ook maar zo kan gebeuren. Maar het is ook goed zo nu en dan een ander genre te lezen ^_^ Dus zo kwam ik bij jou verhaal uit.

Ik vind het net zoals de tieners (ervan uitgaande dat het drietal tieners zijn...) vreemd dat er geen leger is in hun dorp/stad. Maar aan de andere kant, misschien is de vijand wel zo sterk dat ze het in één keer innemen?
Wat je wellicht nog had kunnen toevoegen aan dat stukje is hoever Stan van de grens afwoont. Nu de vijand zo plots in hun dorp/stad staat, vraag ik me af of ze zo dichtbij wonen of dat het hele land zo ongeveer ingenomen moet zijn.
Het was hartje winter, dus die dekens waren wel nodig.
Dat de dekens nodig zijn, is overbodig. Als je daar toch iets over wil zeggen kun je eerder iets zeggen dat je vanwege de kou drie extra dekens hebt. Iets in die trant
de witte sneeuw kraakte onder mijn schoenzolen.
mooi detail; witte sneeuw die kraakt

Verder heb je sommige woorden aan elkaar die los horen. Zoals "jahoor" = "ja hoor" en "nogsteeds" = "nog steeds".

Ga zo door! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Ceeltju
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Dank jullie wel voor het reageren! ^^ Ben ik heel blij mee. Ik hoop dat ook dat ik nog meer reacties krijg :P

Maar, ik zal jullie foutjes snel even verbeteren en het commentaar in mij opnemen. Kijken of ik er nog wat van kan maken haha.

Binnenkort typ ik er een nieuw stuk bij, al ben ik weer met school begonnen dus veel tijd heb ik momenteel niet meer. Op papier ben ik al een stuk verder, dus het gaat nu echt alleen om even overtypen.. Maar dat kost ook tijd :P

Nogmaals bedankt voor het reageren!
You've got enemies?
~Eminem.
MeTheWriter
Balpen
Balpen

Leuk verhaal
Plaats reactie

Terug naar “Het Oorlogspad”