Wat ik tracht te becolumniseren...

Plaats hier je columns over de alledaagse gebeurtenissen.
Plaats reactie
Chaija
Balpen
Balpen
Contacteer:

Een vriend zei mij: Je moet columns gaan schrijven
Nu ben ik persoonlijk geen fan van het woord moeten en alle vervoegingen daarvan. Zo probeerde ik al eerder columns te schrijven, over de dagelijkse beslommeringen van den mensch. Maar na ruim een uur stond er niets op papier, laat staan op het beeldscherm van mijn computer.
Dus nadat ik het woord 'moet' uit de zin van die ene vriend had geschrapt begon ik vol goede moed aan een mooie column. Soepel schoot ik van de hak op de tak. Maar al snel bleef ik haken achter een klein knoestje op de stam van de boom, struikelde ik over mijn eigen veters en belande ik onderaan de boom, naast mijn voeten in de modder.
Het was mij duidelijk. Het klimaat gaat naar de knoppen. Nooit eerder lag er in Juli modder onder de boom. Pats boem, het was mij duidelijk.
Het word niets... doe mij maar gewoon spontaan uit mijn duim zuigen... of fierljeppend uit mijn nek lullen, dat gaat mij stukken beter af dan het geploeter op een column zonder begin en met zoek geraakt eind.
Ik leef onrustig en onzeker, tussen de liefde en de leegte.
Driek Oplopers
Potlood
Potlood
Contacteer:

Laat je niet uit het veld slaan! Gewoon blijven proberen. ;)
Driek Oplopers
flutcolumnist te Amsterdam
Hannez
Puntenslijper
Puntenslijper

ontdanks dat je zegt dat je geen colums kan schrijven, vind ik dit toch een hele goeie! ik sluit me bij de vorige spreker aan!

ga zo door!
Neem je dromen mee de dag in.
~~~
Hannez
Plaats reactie

Terug naar “Alledaags”