Dit gedichtj heb ik gemaakt door iemand, Waarvan ik dacht dat hij van me hield.. en opeens naar een paar dagen rot en lelijk doet. Sorry voor het gescheld erin.
Would you lock your arms around me..
If you had the chance,
Let me see the world you believe in,
And why the fuck you dont care.
Seems to turn up so freaking cold,
And you left me here somehow alone.
Would you care.. Would you be there,
If I'm asking you to hold my hand.
Am I insignificant to you,
Are you laughing your ass off how you used me.
Would you still laugh,
If I'm leaving this place right now.
And you turned up to be there,
Without someone at your side.
Will you shed a tear for me,
While I'm leaving you..
Would You?
Mooi! Ik wist maar van 1 woord niet wat het betekende XD Lullig voor je!
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Heel mooi gedicht 

The quiet scares me cause it screams the truth
Mooi geschreven hoor!
The best way to make your dreams come true, is to wake up
Het is een heel sterk samenraapsels van woorden, maar ik zou dit geen gedicht noemen. Het is een afgekapt verhaaltje. De woordkeus is niet passend en het metrum loopt voor geen meter. De gevoelens zijn zodanig expliciet beschrijven dat ze eigenlijk hun waarde verliezen. Nu heeft een lezer al gauw zoiets van: "ja, dit voelen we allemaal wel een keer. Boeiend."
Laatst gewijzigd door S.A.M. op 16 jul 2007 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het een mooi gedicht, je hebt je gevoel goed omschreven
Veni 

S.A.M., kun je ook gewoon Nederlands?
Nee, jíj hebt dit! en ookal heeft de rest dat ook, dat maakt niet uit. Want Unchainted beschrijft het, en dat heeft niet iedereen gedaan. Origineel of niet, ik vind het mooi.Nu heeft een lezer al gauw zoites van: "ja, dit voelen we allemaal wel een keer. Boeiend."
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Is mijn Nederlands niet te volgen voor je? Te moeilijk of juist te slordig? Wil ik best iets aan doen. Maar wil je mij dan ook een plezier doen? Als je mij citeert, geen spelfouten achterlaten zoals in jouw ietwat vreemde variatie van het woordje 'zoiets'.
Dat was een typefoutje en dat zeg ik net ook, maar je praat met allemaal woorden waar ik niks van snap! Wat is metrum? En expliciet? We zijn geen geleerden ofzo, tenminste, ik niet.
Als je je zoveel beter als ons voelt, waarom ga je dan niet weg?
En met 'gewoon Nederlands' bedoelde Laura, denk ik, alledaags Nederlands en niet van die woorden die je alleen in wetenschapsrapporten en weet ik veel waar nog meer tegenkomt.
En met 'gewoon Nederlands' bedoelde Laura, denk ik, alledaags Nederlands en niet van die woorden die je alleen in wetenschapsrapporten en weet ik veel waar nog meer tegenkomt.
Het spijt me zeer als mijn taalgebruik niet altijd te volgen is. Veel termen die ik gebruik zijn niet zozeer wetenschappelijk, al vind ik het wel grappig dat jullie dat denken.
In de dichtkunst zijn er nu eenmaal wat termen bedacht die in één keer duidelijk maken wat er bedoeld wordt. Zulke woorden noemen we jargon.
Metrum = afwisseling van beklemtoonde en onbeklemtoonde lettergrepen in een vers. Niet elk gedicht hoeft dit te hebben, maar je zult merken dat de meest beroemde gedichten uit de Nederlandse geschiedenis deze afwisseling wel heeft.
Expliciet = heel letterlijk iets benoemen. Als iemand in een gedicht duidelijk wil maken dat hij/zij zich rot voelt, dan zegt hij/zij: "Ik voel me rot." HEt tegenovergestelde is impliciet. Impliciet bechrijft meer een gevoelstoestand. Je omschrijft hoe jij je voelt door meer suggestieve woorden te gebruiken.
In de dichtkunst zijn er nu eenmaal wat termen bedacht die in één keer duidelijk maken wat er bedoeld wordt. Zulke woorden noemen we jargon.
Metrum = afwisseling van beklemtoonde en onbeklemtoonde lettergrepen in een vers. Niet elk gedicht hoeft dit te hebben, maar je zult merken dat de meest beroemde gedichten uit de Nederlandse geschiedenis deze afwisseling wel heeft.
Expliciet = heel letterlijk iets benoemen. Als iemand in een gedicht duidelijk wil maken dat hij/zij zich rot voelt, dan zegt hij/zij: "Ik voel me rot." HEt tegenovergestelde is impliciet. Impliciet bechrijft meer een gevoelstoestand. Je omschrijft hoe jij je voelt door meer suggestieve woorden te gebruiken.
Laatst gewijzigd door S.A.M. op 19 jul 2007 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
@ S.A.M: Ik weet niet of je het weet maar je zit hier op een forum met dichtende en schrijvende tieners die voor hun plezier dichten. Het is goed dat je proffesioneel commentaar geeft, maar je moet begrijpen dat de dichters hier het allemaal voor hun plezier doen en niet per sé super geweldige gedichten hoeven te plaatsen omdat ze beroemd willen worden..
You're the one who cries, when you're alone..
Blijkbaar. Maar zelfs dan lijkt het me handig om te weten wat een gedicht nu goed maakt. Niet zozer om beroemd te worden, maar om je eigen gevoel beter van je af te kunnen schrijven. Dat je kijkt naar en gedicht en denkt: ja, dit is gevoel, dit is echt, dit is zoals het kan zijn.
Mijn moeder is mijn naam vergeten.
Mijn kind weet nog niet hoe ik heet.
Hoe moet ik mij geborgen weten?
Noem mij, bevestig mijn bestaan,
Laat mijn naam zijn als een keten.
Noem mij, noem mij, spreek mij aan,
o, noem mij bij mijn diepste naam.
Voor wie ik liefheb, wil ik heten.
Mijn moeder is mijn naam vergeten.
Mijn kind weet nog niet hoe ik heet.
Hoe moet ik mij geborgen weten?
Noem mij, bevestig mijn bestaan,
Laat mijn naam zijn als een keten.
Noem mij, noem mij, spreek mij aan,
o, noem mij bij mijn diepste naam.
Voor wie ik liefheb, wil ik heten.
Ok, dus dat was dan jouw gedicht...
Ik vind hem niet zo super, maar smaken verschillen hè
Ik vind hem niet zo super, maar smaken verschillen hè
Veni 

Haha, kind toch, dat is alleen maar één van de meest invloedrijke gedichten uit de Nederlandse geschiedenis. Gemaakt door een echte dichteres. Met zoveel gevoel in woorden waar we met zijn allen nog niet eens van kunnen dromen om na te doen.
Het samenspel van regels, de wanhoop van het vergeten worden, de totale belangrijkheid van zoiets simpels als je eigen naam; geniaal.
Maar ik snap dat je het afkraakt, omdat je nu eenmaal dacht dat het van mij was.
Het samenspel van regels, de wanhoop van het vergeten worden, de totale belangrijkheid van zoiets simpels als je eigen naam; geniaal.
Maar ik snap dat je het afkraakt, omdat je nu eenmaal dacht dat het van mij was.
Ik denk dat ze hem ook niet mooi vind als ze wist dat hij niet van jou was. Sommige gedichten vind ik ook niet mooi, maar dat vind ík en iedereen mag zélf bepalen wát hij vind en mag dta ook zelf zeggen. Daarvoor is het recht van menings uiting ^^ Trouwens, ecvhte dichteres? Bedoel je daarmee dat jíj geen dichter bent? Want ik kreeg de indruk dat je dacht dat je dat wél was.
Ik vind het ook geen mooi gedicht of het nou van een bekende dichteres is of niet. Dat iemand een bekende dichter/dichteres is wil nog niet automatisch zeggen dat iedereen die dichten mooi vind. Ik vind de gedichten van dichters met minder ervaring meestal juist mooier. Echte dichters gebruiken woorden waar ik persoonlijk niets bijvoel. En dat "ja, dit voelen we allemaal wel een keer. Boeiend",
Dat we het allemaal wel een keer voelen zegt niet dat we het allemaal ook kunnen verwoorden. En van jou heb ik trouwens nog niets gezien of wel? Anders herinner ik het me al niet meer, en dat zou toch ook niet best zijn hè? En zorg dat je met je tenen de grond nog raakt want als je te hoog zweeft stort je op een dag neer..
Dat we het allemaal wel een keer voelen zegt niet dat we het allemaal ook kunnen verwoorden. En van jou heb ik trouwens nog niets gezien of wel? Anders herinner ik het me al niet meer, en dat zou toch ook niet best zijn hè? En zorg dat je met je tenen de grond nog raakt want als je te hoog zweeft stort je op een dag neer..
Always a lesson - Never a failure.
Wat nou, echte dichteres? Ik maak zelf wel uit of ik een gedicht mooi vind of niet. Ik lees hier genoeg gedichten die ik 100 keer mooier vind dan deze. Maar zoals ik al zei: smaken verschillen
Veni 

Ik vind het ook geen mooi gedicht en ik denk niet dat Valerie zei dat ze het geen mooi gedicht vond, omdat ze dacht dat het van jou was. De meesten van ons geven hier namelijk altijd eerlijk onze mening, of we de persoon van wie het vehaal/gedicht afkomstig is nou aardig vinden of niet.
Wat ik ook niet snap is waarom jij een gedicht van een van de bekendste dichteressen uit de geschiedenis hier neerzet. Wat wilde je daarmee bereiken? Ons de les lezen of laten zien hoeveel je wel niet van gedichten afweet? Leg dát eens uit...
Wat ik ook niet snap is waarom jij een gedicht van een van de bekendste dichteressen uit de geschiedenis hier neerzet. Wat wilde je daarmee bereiken? Ons de les lezen of laten zien hoeveel je wel niet van gedichten afweet? Leg dát eens uit...
@ S.A.M, je hoeft ons écht niet aan te spreken of we een stelletje kleuters zijn, ook al vind je dat misschien wel
Ik vind dat gedicht trouwens ook niet mooi, bekend of niet. Heb jij trouwens nooit van copyright gehoord?

Ik vind dat gedicht trouwens ook niet mooi, bekend of niet. Heb jij trouwens nooit van copyright gehoord?
The best way to make your dreams come true, is to wake up
- Unchainted
- Puntenslijper
Zowiezo, als ik mijn gevoelens wil uiten in mijn gedicht doe ik dat lekker, ook al is hij niet volmaakt en perfect, dat maakt mij niet uit hoor. Ik hoef geen perfecte gedichten te maken, zolang ik mijn dingen erin kan uiten vind ik het goed.
Dat zal dan wel jah, maar als wij op onze manier willen dichten laat ons dan gewoon lekker onze gang gaan.. Commentaar is niet erg, maar als wij het fijn vinden onze gevoelens kwijt te kunnen laat ons dat dan gewoon lekker doen..
You're the one who cries, when you're alone..
Heeh mensen!
Waar zijn we mee bezig
? Iedereen geeft hier zijn mening over dit gedicht, tenminste, dat zou hier moeten gebeuren :p.
Laten we hier dan maar gewoon mee ophouden, S.A.M zei wat hij vond, net als wat iedereen hier doet.
Het gaat nu over bekende dichters enzo, lijkt me niet erg leuk voor degene die dit gedicht geschreven heeft.
Peace

Waar zijn we mee bezig

Laten we hier dan maar gewoon mee ophouden, S.A.M zei wat hij vond, net als wat iedereen hier doet.

Het gaat nu over bekende dichters enzo, lijkt me niet erg leuk voor degene die dit gedicht geschreven heeft.

Peace