Spreken is zilver, zwijgen is goud
En daden zeggen meer dan woorden
Strooi in de wonden toch geen zout
Veel weten is veel te verantwoorden
Na regen komt weer zonneschijn
Iedere dag is er een
Lachend als een boer met kiespijn
Je schopt tegen het zere been
Omdat het helder is als glas:
Je steekt God de ogen uit
En buiten hangt de vuile was
Een nieuwe lente, een nieuw geluid?
spreekwoorden
-
- Balpen
Voor was was was, was was is!
Ik vind hem mooi, alleen de laatste zin vind ik een beetje raar 

The quiet scares me cause it screams the truth
Ik vind hem ook mooi 

The best way to make your dreams come true, is to wake up
Ik ook, erg goed bedacht!
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Leuk gedaan 

Veni 

Het is leuk dat je zoveel spreekwoorden kent en in een gedicht wil plaatsen. Het idee is origineel.
Maar als ik het gedicht lees zie ik geen verband tussen de spreekwoorden. De eerste regels lijken nog wel wat met elkaar te maken te hebben, maar bij de rest lijkt die samenhang wat kwijt te zijn. Zo af en toe komt er weer een goede combinatie (eerste twee regels van de tweede strofe), maar dat zou toeval kunnen zijn, omdat het in de rest van het gedicht niet zo goed uit de verf komt.
Ik wed dat je als je dit gedicht nog eens zou overdoen en echt let op wat je wilt zeggen, dat er dan echt iets heel goeds uit kan komen. En sowieso iets origineels.
Maar als ik het gedicht lees zie ik geen verband tussen de spreekwoorden. De eerste regels lijken nog wel wat met elkaar te maken te hebben, maar bij de rest lijkt die samenhang wat kwijt te zijn. Zo af en toe komt er weer een goede combinatie (eerste twee regels van de tweede strofe), maar dat zou toeval kunnen zijn, omdat het in de rest van het gedicht niet zo goed uit de verf komt.
Ik wed dat je als je dit gedicht nog eens zou overdoen en echt let op wat je wilt zeggen, dat er dan echt iets heel goeds uit kan komen. En sowieso iets origineels.