Het is altijd leuk om bekenden tegen te komen, maar uiteraard ook minder bekende mensen. Alleen het blijft met die laatste groep zo oppervlakkig. Hé man, alles goed? Ja man, gaat lekker! Meer komt er gewoon er niet uit. Dit ligt niet aan jou of mij, maar dat komt gewoon doordat je weinig hebt te vertellen. Je kunt elkaar ook al jaren niet gezien hebben en dan blijft het gewoon vreemd. Bij onbekende mensen, kan je juist een héél verhaal ophangen en een beetje fantasie, maakt dan ook niet uit.
Het blijft ook een verschil waar je een vrij (on)bekend persoon tegen komt. Is het in de trein, dan heb je meer kans op een ‘social talk’ omdat je weet dat je toch zo uitstapt. Is het in de kroeg, dan ouwehoer je toch al slap van de drank en dan zeg je gewoon ‘’Hé man, ik ga even verder, want ik moet dáár naartoe. Nog erger is het als je wekelijks iemand tegen komt en het blijft te standaard, dan wordt het gewoon te irritant!
Soms denk ik er wel eens aan om gewoon lekker te zeggen, dat het niet goed met mij gaat en dat ik aan een vreselijke ziekte lijd. Natuurlijk kan je dat gewoon niet maken, maar ik ga er wel een hobby van maken, om juist wel positief door te vragen. Dan breekt het ijs misschien en dan zie je vanzelf wel of het met diegene klikt. Je moet soms ook gewoon soms daarin het initiatief nemen, want mensen blijven verlegen sociale wezens. Misschien helpt een ander toonzetting? Hé gast, alles wel? Hoe gaat het nou met jouw leventje? Ben je al verliefd, verloofd of getrouwd? Bij een vrouw zou ik die laatste vraag wat subtieler brengen, want anders lijkt het net of je als man, geen interesse in haar hebt en dat zou jammer zijn. Stel je komt een oud- klasgenoot tegen, waar je vroeger dol was!
Ik heb met meerdere mensen over dit fenomeen gesproken en iedereen bevestigt mijn vermoeden. Het is voor iedereen herkenbaar, het zijn schimmen uit het verleden. Het is een standaard vraag, met een standaard antwoord.
Alles goed?
-
- Potlood
- Contacteer:
Zit idd wel waarheid in
Ik vind hem iets minder geschreven... eerlijk gezegd

Ik vind hem iets minder geschreven... eerlijk gezegd
The quiet scares me cause it screams the truth
Zeker waar! Hoewel ook niet altijd 

Reginleif, Heritage of the Gods
Zit idd wel waarheid in
Maar het ligt er natuurlijk ook aan van wat je die persoon kent. Als je hem/haar bijvoorbeeld van de voetbal kent, praat je meestal ook over voetbal.

Veni 

Ja dat dacht ik ook^^
The best way to make your dreams come true, is to wake up