Finding Neverland

Plaats hier je columns over de alledaagse gebeurtenissen.
Plaats reactie
Vlinder
Balpen
Balpen
Contacteer:

Nooit gedacht dat je zoiets kon vergeten, het gevoel dat je zou kunnen vliegen met alleen een beetje elfenstof dat je weg zou kunnen vliegen naar nooitgedachtenland. Toen ik klein was stond ik op het bed te springen, roepend: Kijk ik vlieg! Kijk ik vlieg! Daarna viel ik van het bed, met m'n hoofd op de hoek van de kast met bloed als gevolg..
maar toen ik iets ouder werd ben ik mijn faforiete sprookje ergens kwijt geraakt. Ik groeide op, niet zoals Peter Pan die nooit op zou groeien.

De afgelopen week vond ik Peter Pan weer terug. Ik was niet op zoek naar hem maar na een liedje dat toevallig gekoppeld zat aan een filmpje van, jawel, Peter. Het is raar om de beelden van een film die je minstens acht jaar niet meer gezien hebt precies te herkennen. Gisteren was de 'echte' film op tv en nu ben ik weer helemaal verknocht. Ik wist niet eens meer dat een sprookje je zo'n mooi en veilig gevoel kon geven.

Ik hoop dat ik voor altijd blij kan worden van zoiets simpels, dat ik niet verlies wat zoveel mensen wel verliezen. Dat ik altijd een heel klein beetje kind kan blijven net als Peter Pan.
Ik heb Neverland weer gevonden en ik wil het niet meer kwijt.
Always a lesson - Never a failure.
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Mooi geschreven :) .
Veel mensen raken idd. het geluk in die kleine mooie dingen kwijt.
Dingen zoals sprookjes en boeken (waarin je fantasie werkelijkheid word) en dingen zoals de natuur.
Goed dat je gaat proberen daar toch weer van te genieten.
Finding Neverland is ook één van mijn favoriete films
en ik moet ook altijd huilen op het einde :$ =P
You're the one who cries, when you're alone..
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Leuk stukje! :)
Faforiete = favoriete
The quiet scares me cause it screams the truth
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Je hebt gelijk ^^ Veel mensen gaan toch dat kind missen, dat ze vroeger zonder zorgen konden zijn. Ik denk ook niet dat het alleen maar door jezelf komt dat je je "kind" kwijtraakt. Het viel mij op dat je zodra je op de middelbare school komt ze meteen verwachten dat je je als een "volwassenne" gedraagt. Bij opmerkingen zoals "jullie zijn geen kind meer" en "jullie zitten niet meer in groep 8" vind ik dan ook dat mensen even goed moeten nadenken. Iedereen is en blijft een kind, maar als je zoveel vraagt zijn mensen bang om kind te zijn. Terwijl, nu ik op de middelbare zit, het toch hartstikke fijn is om nog even kind te zijn. Ik zou graag nog even willen rond rennen op mijn oude schoolplein, even tikkertje spelen met mijn oude klasgenootje's en elkaar even plagen zonder gemopper krijgen over gedraag je eens normaal. Goeie ouwe tijd..
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Marieke
Puntenslijper
Puntenslijper

Ondanks dat ik al in de examenklas zit en er van me verwacht word dat ik me voor ga bereiden op mijn volgende opleiding, kan ik nog uren in een speeltuin spelen. Kinderfilms kijk ik dan niet meer echt, maar dat komt omdat ik nu te erg ben gaan houden van Horrorfilms. En die zijn er niet voor kinderen onder de zes of zo ^^'
Verstoppertje heb ik ook nog heel lang gespeeld, maar de mensen om mij heen vinden zich nu te volwassen voor dat soort spelletjes, terwijl het toch echt heel leuk is! Sommige mensen vragen zelfs aan mij of ik één of andere ziekte heb, dat ik nog zo kinderachtig ben Oo' Nou ja, ik doe lekker toch wel wat ik wil. x'D
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Inderdaad gewoon doen! Niets van aantrekken dat ze het stom vinden. Leuke foto heb je :) . Speelfilms zijn idd. erg leuk om te kijken en dan vooral horror en trillers =P
You're the one who cries, when you're alone..
Hannez
Puntenslijper
Puntenslijper

I dó believe in fairries, I dó, I dó! :liefde
Neem je dromen mee de dag in.
~~~
Hannez
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Je bent nooit te oud voor sprookjes. Oorspronkelijk waren sprookjes ook niet voor kinderen bedoeld. Ik vind de Disney-versie van Peter Pan erg leuk. Alle disneyfilmpjes vind ik erg leuk.

Zoals deze bijvoorbeeld, Ugly Duckling:

http://www.youtube.com/watch?v=-p9riiSDkkA

Heel oud, maar wel erg leuk. En zielig!

Maar jullie hebben het nu over de speelfilm, toch? Die heb ik ook gezien, vond hem persoonlijk iets minder. Komt omdat ik met het idee ben opgegroeid dat Peter Pan een getekend figuurtje was. En in mijn hoofd bestond hij alleen zó. :roll: :P
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...

-Herman van Veen
Plaats reactie

Terug naar “Alledaags”