Sommige mensen denken dat ze alles kunnen schrijven op het Internet. Ik walg namelijk de laatste tijd van reacties bij bijvoorbeeld internetfilmpjes op Youtube. Dit alles na mijn laatste avondmaal rond de klok van 22.00 uur. Dat gescheld en getier van mensen bij de reacties, met het gevoel ‘ze kunnen mij toch niets maken’ erger ik mij dood aan.
Ik lees sinds twee weken bij diverse (media) artikelen niet eens meer de reacties. Als je helder nadenkt en het onderwerp in verschillende oogpunten zet weet je al precies wat voor reacties er door een artikel kunnen ontstaan. Niet alleen op Youtube kom ik dit tegen, maar ook op Forums en diverse andere (media) sites. Mensen provoceren constant. Waarom?
Natuurlijk mag je een mening hebben. Maar ik vind dat je een beledigende mening soms gewoon voor je moet houden en vooral als het een ander kan kwetsen. Neem nou de reacties bij het filmpje van Pauw en Witteman met de confrontatie tussen Joran van der Sloot en Peter R de Vries. Veelal bij de reacties wordt er gevloekt of de personen in kwestie worden naar beneden gehaald en of zelfs bedreigd. Iedereen heeft vrijheid van meningsuiting, maar sommige mensen kennen de grens niet. De Telegraaf verwijderd al haat reacties, die niet door het beugeltje kunnen en gelijk geef ik ze.
Het lijkt wel of sommige mensen alleen vanuit hun tuinhuisje een mening kunnen verkondigen, omdat andere mensen je toch niet zien. Mijn optiek is dat deze mensen thuis de brave huismoeder en/of huisvader uithangen. Of op het werk? Dat kan natuurlijk ook! Ja, en amen mijnheer de werkgever, ik heb toch een second life.
Goedkope reacties
-
- Potlood
- Contacteer:
Ik kan me er ook behoorlijk aan ergeren! Leuke column 

The quiet scares me cause it screams the truth
- Cubiculum Nephilia
- Typmachine
Provoceren is vaak iemand tarten of uitdagen zodat er reactie komt.
In de meeste gevallen is dat vaak niet zo positief, maar je kan ook iemand dusdanig uitdagen/provoceren om gewoon eens mee te doen aan een discussie of iets dergelijks.
In de meeste gevallen is dat vaak niet zo positief, maar je kan ook iemand dusdanig uitdagen/provoceren om gewoon eens mee te doen aan een discussie of iets dergelijks.
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
if you keep re-reading the last ones..."