Leeg schrift

De titel zegt het al. One shots die nergens anders bij passen mogen in dit board geplaatst worden.
Plaats reactie
Wanda
Puntenslijper
Puntenslijper

Dit zijn eigenlijk wat hersenspinsels om het maar zo te noemen. Niet echt een verhaal, ook niet echt een gedicht. Laat me weten wat je er van vindt :) Hoop dat t iets is. Verbeteringen van fouten etc is natuurlijk ook welkom ;)

Leeg schrift

1. Perfectie

Een nieuw schrift,
Leeg en onbeschreven,
Zonder vlekken of vegen.

Je hebt een mooi schrift gekocht, voor iets speciaals, maar vervolgens laat je het liggen. Ergens in een hoekje, omdat je bang bent dat het anders lelijk wordt, omdat je bang bent voor vlekken en fouten, omdat je bang bent voor imperfectie.
Ooit van gehoord?
Nee?
Nu wel, ik ben namelijk het levende bewijs.
Ik heb maanden geleden een schrift met een harde kaft gekocht, sindsdien heeft het ergens achteraf gestaan. Elke keer dat ik iets bedenk, iets wat ik er in kan schrijven, schrijf ik het uiteindelijk toch niet op. Bang dat ik het verpest, bang dat het niet perfect meer is.

2. Mijn gedachtes

Soms zijn mijn gedachtes onvertaalbaar,
Mijn gevoelens niet om te zetten in woorden,
En waarom ik ze heb en voel is onverklaarbaar.

Mijn gedachtes, onvertaalbaar? Eigenlijk niet. Ik denk namelijk in het Engels.
Does that make any sense?
Is het niet vreemd?
Geen idee eigenlijk.
Mijn moeder zei eens dat ze in het Frans had gedroomd.

3. Opnieuw ontdekken

Een moment waarop ik niets merk,
Alles aan me voorbij gaat,
Alsof alles in de pauzestand staat.

Zie jij ook wel eens iets waarbij je een onbeschrijfbaar gevoel krijgt? Iets wat je niet thuis kunt brengen? En als je dan gaat nadenken en je af gaat vragen wat je voelde verdwijnt het? Het is weg, niet meer te plaatsen.
Ik heb dat de laatste tijd vaak, ik kan naar de simpelste dingen kijken en ineens zo’n ‘gevoel’ krijgen. Het enige wat ik achteraf nog weet was dat ik me verbaasde, me verbaasde over hetgeen wat ik net zag. Iets was ik al duizenden keren gezien had, niets bijzonders.
Een verbazing over iets simpels.
Net alsof ik een klein kind ben dat alles voor het eerst ontdekt. Het is alsof ik nu pas mijn ogen open.

4. Soep

Muziek kan veel in me roeren,
Een trein met gevoelens die naar binnen rijdt,
Mijn emoties worden bevrijdt.
Een moment van extase terwijl de muziek hard uit de speakers dreunt. Alsof ik compleet ben, niets meer nodig heb. Ik voel hoe de geluidstrillingen zich een weg door mijn lichaam vinden. Hoe ze uiteindelijk mijn hart bereiken en mijn lippen alleen nog maar een glimlach kunnen vormen. Ik ontspan me compleet en ik voel me gelukkig. Mijn hersens zijn geroerd en kennen alleen nog maar positieve ingrediënten. De soep is afgemaakt.
Je probeert je leven zo goed mogelijk te leven en hoopt dat de uitkomst gelukkigheid is.
Jabor
Balpen
Balpen

leuk dat je t tog neer zet ik heb heel veel van dat soort dingen.
ik zie er af en toe leuke ideeën in zitten dus kan ik ze vaak hergebruiken :D zo maak je eigelijk allemaal iedetjes van gedachtes heel leuk
Liogra Paskathorv, drakenrijder van het Noorden
Eztherz
Erelid
Erelid
Contacteer:

Mooi... helt sterk over naar de 'proza', zeer mooi geschreven. :)
Sommige dingen zijn niet met woorden te beschrijven.
Wel met gevoelens.
Plaats reactie

Terug naar “Nergens Anders Passende One Shots”