SEKS

Plaats hier je columns over de alledaagse gebeurtenissen.
Plaats reactie
Tigerlily
Balpen
Balpen

(Voor de schoolkrant (A))

SEKS!
En de definitie van afvalbakken

Zo. Als je net als een razende naar deze pagina bent gebladerd, ben je precies degene die ik zoek. (Nee, niet voor het bovengenoemde.) Dan ben je namelijk iemand die zich door oude instincten laat aandrijven in plaats van al dan niet bestaande intelligentie. Een ander goed voorbeeld van dit fenomeen is natuurlijk de aap.
Ik moet helaas je instincten teleurstellen, want het enige in deze tekst wat met seks te maken heeft is het feit dat het over mensen gaat, die zonder seks natuurlijk nooit bestaan hadden. Maar lees vooral door, je zou er van kunnen leren en de wil om te leren is eveneens een oud instinct. Wat helaas wel ietwat verloren is gegaan.

Voordat ik tot de kern van dit verhaal kom zal ik speciaal voor de mensen die tijdens de evolutie een beetje zijn achtergebleven nog even de definitie van het begrip afvalbak uitleggen. Een afvalbak is een soort ton met een gat erin, het is vaak gemaakt van stevig materiaal en hangt in onze school meestal aan muren. Door het gat kan je dingetjes gooien, al deze dingetjes samen zullen aan het eind van de dag opgehaald worden om naar een plaats te gaan waar héél veel zulke dingetjes zijn. Deze dingetjes worden samen ook wel afval genoemd, dat zijn zaken die je niet meer nodig hebt, vaak verpakkingen.

Wat sommige mensen schijnen te vergeten, is dat die afvalbakken op school verspreid staan om AL het afval in te zamelen. Sommigen onder ons hebben namelijk andere doeleinden gevonden voor deze ‘dingetjes’. Er zijn er wat die hun afval recyclen, anderen nemen hun afval weer mee naar huis, nog weer anderen hebben een wat sportiever alternatief bedacht: zij hebben besloten met hun afval te gaan gooien. En tuurlijk, als je dat richting afvalbak doet, en je gooit raak, dan is er geen probleem. Maar ga je het richting medescholieren gooien dan word het toch een ander verhaal.

Het zou natuurlijk kunnen dat dit ook een van de oude intelligentieloze instincten is, de wil om anderen te voeden, ook wel moedergevoel genoemd. Toch geloof ik dat om de een of andere reden niet. Als je zelf al zit te eten en er spat opeens een appel vlak naast je hoofd tegen de muur kapot, lijkt dat niet echt op goede bedoelingen.
... Als je zelf al zit te eten, is het sowieso niet logisch dat iemand met een moeder gevoel je eten naar je hoofd smijt. Eigenlijk zou diegene trots moeten zijn, en blij, dat je zelf voedsel hebt gevonden en aan het verorberen bent. Instinctief zou diegene iemand zoeken zonder eten, iemand die in het geval van scholieren op onze school, zijn/haar eten is vergeten en dus die appel wel heel graag op zou willen eten. Met de nadruk op opeten. Dat betekent dus niet stukjes zielige kapot gespatte appel van de muur schrapen (zoals apen misschien zouden doen) maar dat je het netjes geeft. Als dit alles misschien teveel gevraagd is, kan men natuurlijk ook besluiten zijn voedsel gewoon zelf op te eten. Voeding brengt namelijk je hersenen op gang, waardoor mensen zich met minder achterlijke activiteiten dan afval naar anderen smijten bezig kunnen gaan houden. Ik denk dat we gelukkig mogen zijn dat dit werpproces zo hersenloos is, dit houdt namelijk in dat alleen onnozele mensen hun afval op andere mensen pogen te smijten. Waardoor ze vaak zelfs stom genoeg zijn mis te gooien.
Better to write for yourself and have no public, than write for the public and have no self
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Dit is een veelbelovend begin. Heerlijk om zo af te reageren.

En wat ik, nu ik het nog eens terug lees, ook echt geniaal vind, is dat je iedereen die omdat ze het woord seks gelezen hebben meteen naar die pagina zijn gebladerd daar ook meteen op aanspreekt. Echt geweldig. Hebben ze het nog in de schoolkrant geplaatst? Hoe werd er op gereageerd? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. :d:
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...

-Herman van Veen
Plaats reactie

Terug naar “Alledaags”