Het Noodwater

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
tom96
Potlood
Potlood

Ik ben bezig aan een fantasy verhaal, getiteld "Het Noodwater". Het gaat over twee rassen (zelfverzonnen) die in een oorlog zijn omdat een rivier is gestopt met stromen. Hierdoor moeten beide rassen vechten om water binnen te krijgen. Hieronder volgt een stukje:

Het ruisen van de nacht dempte de voetstappen van Mansjek. Voorzichtig en zo stil mogelijk liep hij langs de rand van het Helse Woud. Er klonk een luid gekraak toen Mansjek op een takje ging staan. Beducht keek hij om zich heen, maar niks gaf aan dat er vijanden in de buurt waren.
Mansjek was één van de enige Dzorko's die in dit deel van het Hemelse Rijk durfde te komen. Andere van dit ras waren er bang voor dat er vijanden rondslopen, maar de Zlorkina's durfde hier net als het merendeel van de Dzorko's ook niet te komen, wist Mansjek.
Nogmaals klonk er een gekraak van takken, ditmaal nog luider, maar nu was het niet Mansjek. Nu klonk er ook geritsel van iets of iemand die tussen de struiken door kroop. Mansjek spitste zijn behaarde oren om te luisteren of er iets verdacht te horen was. Even was het stil, en toen reikte de bosjes recht voor Mansjek weg.Op het eerste oog leek het op een heel erg behaarde man, maar als je beter keek zag je dat de ogen felrood oplichtte, en dat de nagels ongewoon lang waren. Het vreemde wezen had een soort van bochel in zijn rug, tenminste, zo leek het als hij liep. Op zijn rug hing een koker gevuld met pijlen waarvan de scherpe punten blonken in het maanlicht dat tussen de bomen door scheen. Het was, net als Mansjek, een Dzorko.
Een persoon van het menselijke ras hard gillen, om vervolgens de benen te nemen, maar Mansjek knikte vriendelijk naar zijn soortgenoot.
"Goedenacht, Hrenki," groette Mansjek.
"Van hetzelfde," zei Hrenki.
Mansjek deed een stap opzij en keek even achter Hrenki, maar het enige wat daar was waren struiken en bomen.
"Waar kijk je naar?" vroeg Hrenki.
"Ik dacht dat jij niet zonder Morani het Woud in durfde? Waar is je trawant?" vroeg Mansjek nieuwsgierig. Nogmaals keek hij achter Hrenki, maar hij zag hetzelfde als wat hij daarvoor zag, niks bijzonders dus.
Schrijven, mijn woorden, mijn ziel
EmptyMemories
Puntenslijper
Puntenslijper

Leuk begin. Het onderwerp spreekt me erg aan en ik ga het zeker volgen.
Je schrijfstijl is ook erg prettig om te lezen alleen deze zin:
''Een persoon van het menselijke ras hard gillen, om vervolgens de benen te nemen, maar Mansjek knikte vriendelijk naar zijn soortgenoot.'' deze snap ik niet helemaal.
Moet er misschien 'zou' tussen komen? Zo:
''Een persoon van het menselijke ras zou hard gillen, om vervolgens de benen te nemen, maar Mansjek knikte vriendelijk naar zijn soortgenoot.''
Maar dit was maar een klein foutje, kan gebeuren. :angel
Zeker verdergaan met het verhaal!

~E.M.
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

Ik vond je beschrijving van het onderwerp heel amusant. Uit zo'n kleinschalige strijd (of kleinschalige reden) valt veel leuk materiaal te halen. Het is weer eens wat anders dan Goed tegen Puur KWAAD!!! Ben benieuwd.
Sonea
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik vind het tot nu toe leuk klinken!
Ik vroeg me idd ook af wat je met die zin bedoelde maar verder klinkt het echt leuk!
Ik kijk naar je vervolg uit!
Gesloten

Terug naar “De Poort Naar De Andere Wereld”