De stomme lieverd

Hier kun je al je One Shots kwijt die in het genre Romantiek horen. Maak een topic aan en zet ze er allemaal in.
Plaats reactie
pebblooz
Balpen
Balpen

Ja, dit is een beetje een flutverhaal. Maar ik wil er iets mee doen, dus lees het maar en plaats een reactie...Veel leesplezier!
ZIJ
De tranen blijven stromen. Wat wil je ook met zo’n jongen? Tim. Tim is zo leuk. Zo stom ook nog. Verkering heeft ze met hem. Maar telkens laat hij haar zitten. Flirten met de huppels, zoenen op een feestje met een vreemde en afspraken vergeten. Hij is te erg voor woorden. Maar telkens als ze hem aankijkt slepen zijn ogen haar mee. Tim. Wat een kloterige lieverd.

Het is vrijdag middag. Ik zit op mijn kamer bij het raam. Ik zit compleet in mijn pyjama, ik was hartstikke moe toen ik uit school kwam. En die krullen op mijn hoofd zitten altijd woest. Op mijn bureau trilt mijn mobiel. Ik ren er naartoe en hoop dat het Tim is. Nou ja, zo heel erg ook niet. Hij stuurt alleen van die kleffe sms’jes.
,,Met Lea.” Zeg ik.
,,Hé, met Tim. Heb je zin om een ijsje te halen? Ik trakteer!.” Klinkt het.
,,Ja, goed. Ik zie je daar, goed?” vraag ik hoopvol.
,,Jep, zie je!” zegt hij en hangt op. Ik vlieg naar de badkamer en trek mijn haren in een staart. Ik poets mijn tanden en allemaal van die verfris-jezelf-snel-maar-grondig dingetjes.

Even later sta ik bij de ijssalon in een kniespijkerbroek en een rood hemdje en zwarte gympen. Hij is weer eens te laat. Ik wacht nog 10 minuten en dan zie ik hem rennen. Hij rent naar me toe en begint weer een heel verhaal van excuses op te maken.
,,Ja…Trakteer me nou maar.” Lach ik. Tim kijkt me verschrikt aan.
,,Oh…Ik heb maar 3 euro…Kan ik wat lenen?” vraagt hij liefjes. Ik zucht.
,,Nou, ik ben bijna blut dus we gaan maar wat rondlopen, Timmeke.” Zeg ik liefkozend maar wel chagrijnig. We gaan naar het stadsplein en ik zie al wie daar lopen. Hanna en Rosa. Bah! Tim lijkt het leuk te vinden en rent naar hen toe. Hij begint enthousiast tegen hen te praten en meteen duurt het een half uur voordat ik Tim mee krijg.
Meteen als we verder lopen begint hij over Hanna en Rosa. Dat ze zo aardig zijn en hij altijd op hen kan steunen. Ik kijk hem niet aan. Waarom zegt hij zoiets?
,,Oh! Lea, ik moet Hanna nog wat geven! Ik ben zo terug.” Zegt hij opeens en rent weg. Ik draai me om en kijk toe hoe hij zijn 3 euro geeft aan Hanna. Ik bijt op mijn lip. Het voelt alsof ik in brand sta. En ik wil geblust worden. God, waarom schijnt die zon dan ook zo fel?

Bij mij thuis voor de deur blijft Tim staan. Ik weet dat hij me weer gaat teleurstellen.
,,Leetje.” Zegt hij langzaam. Ik kijk hem aan. Hij pakt me vast bij mijn heupen en geeft me een zoen op mijn neus. Ik glimlach en leun op hem. Zachtjes geef ik hem kusjes op zijn onderlip. Het smaakt naar zoetigheid. Hmm, lekker.
,,Ik wil je niet kwijt.” Fluistert hij.
,,Ik jou ook niet.” Zeg ik schor. Ik giechel.
,,Vanavond. In het park. Half 6, goed?” zegt Tim. Ik knik en maak me los. Hij stelt me niet teleur. Hopelijk.

Die avond sta ik voor de spiegel. Ik heb een grijs rokje aan, een lila shirt en groene gympen. Ik doe mijn haar in een staart en ren de voordeur uit.
Bij het park zie ik Tim staan. Hij lijkt relaxed en kijkt naar lucht. Ik sluip naar hem toe en pak zijn handen.
,,Hallo schatje…” fluistert hij lachend en kijkt nog steeds naar boven. Ik glimlach en geef hem een kus in zijn nek.

HIJ
Ik moet het haar vertellen. Dit lijkt wel een gepast moment.
,,Ik hou te veel van je. Ik kan niet zonder je, dat weet je, toch?” zeg ik schor. Lea glimlacht en haar zachtroze lippen glanzen. Hanna heeft altijd dat soort lippen. Waarom denk ik aan Hanna? Rosa is trouwens niks, die is gemeen.
,,Tiiiimm!!” roept iemand opeens. Ik draai me om en daar staat Hanna. Ze heeft een zwart jurkje aan en rode ballerina’s. Ze is echt wel lekker. Dacht ik dat nou? Waarom denk ik aan haar? Ik hou van Lea.
,,Hoi.” Zeg ik koeltjes en hou Lea vast bij haar heupen. Ik weet dat ze dat leuk vind. Hanna rent naar ons toe en pakt mijn hand. Lea kucht en leunt op me. Meteen trek ik mijn hand van Hanna weg en hou Lea steviger vast. Hanna kucht ook en begint meteen te kletsen.
,,Tim, deze zaterdag een feestje bij mij thuis! Halloween enzo. Kom je ook? 7 uur en geen andere meiden mee, goed?” jubelt ze. Ik hoor Lea al grommen. Ik snap ook heus wel waarom ze een hekel heeft aan Hanna.
,,Lea is geen meid. Ze is een liefje. Die gaat dus mee.” Glimlach ik. Lea giechelt.
,,Whatever. Ik zie je daar dan!” zegt Hanna en deelt luchtkusjes uit. Als ze uit het zicht is draai ik me om naar Lea.
,,Ze vind je leuk.” Zegt Lea chagrijnig en gaat op het gras liggen waar ik een kleed neer heb gelegd.
,,Leetje…Dat boeit mij niet. Het enige wat belangrijk is ben jij.” Fluister ik en ga op haar liggen. Zachtjes zoen ik haar in haar nek. Lea giechelt.

Zaterdag rij ik voor het huis van Lea. Ik zie haar op de trap wachten. Ik ben 5 minuten te laat, maar ze lijkt het voor deze keer niet erg te vinden. Ze ziet er geweldig uit.
,,Timmetje!” roept ze en hupt op haar hakjes naar mijn fiets toe. Ze glimlacht en geeft me een kus. Ze is verkleed als een engel. Alles grijs en wit en glitterachtig. Geheel met een cirkel boven haar hoofd en vleugeltjes van veren.
Ik ben als een gestoorde professor, dat vond ik wel grappig. Nu voel ik me wel een beetje ongemakkelijk omdat zij zo mooi is. Het lijkt net of ze licht geeft.
,,Jij ziet er ook leuk uit! Gekke professor.” Fluistert ze en gaat achterop. We gaan fietsen naar Hanna’s huis.

Bij Hanna’s huis ziet alles er heel feestelijk uit. Fietsen en brommers zijn voor haar huis gesmeten en de muziek knalt door onze oren. Als we binnen zijn zie ik Hanna lopen. Ze ziet er sletterig uit, als een playboy-bunny. Lea pakt m’n hand en we lopen naar binnen. Hanna wringt tussen de mensen door en kijkt me vrolijk aan.
,,Haai!” gilt ze en omhelst me. Ze ruikt zoet.
,,Hoi.” Zeggen Lea en ik tegelijk. Ik glimlach naar haar. Hanna rolt met haar ogen en trekt me mee naar de dansvloer. Nou ja, de dansvloer. Overal dansen mensen. Lea blijft in de gang achter.

ZIJ
Ik had nooit mee moeten gaan. Ik wist zeker dat Hanna weer helemaal debiel ging doen tegen Tim. Hanna was populair en knap, zij niet.
Langzaam loop ik naar hapjes tafel. Ik schenk wat voor mezelf in en drink het in 1 teug op. Bah, dit is geen cola. Oh nee, ik ruik aan mijn adem. Breezer. Opletten Leetje, ga nou niet dronken worden. Vanaf mijn ooghoeken zie ik Tim naar me zoeken. Als hij me ziet loop ik naar hem toe en sla mijn armen om me heen. Op dat moment begint er een langzaam liedje en voel ik Tim’s handen op mijn billen. Zijn grote nepsnor kietelt in mijn nek, maar dat is niet zo erg. Zo weet ik dat hij bij me is. Everything van Micheal Buble begint te draaien en ik sluit mijn ogen. Tim pakt mijn hand en draait me rond. Ik lach en we beginnen weer te schuifelen.
And in this crazy life, and through these crazy times. It’s you it’s you…
We vlechten onze vingers in elkaar en ik zucht tevreden. Ookal laat hij me soms achter, ik hou van hem en ik voel me veilig bij hem.

HIJ
Lea ruikt zo lekker. Hanna ook. Maar dan anders. Ik kijk naar mijn bierflesje. Leeg. Ik pak er nog een en giet alles naar binnen. Lea is even naar de wc en ik ben hartstikke zat.
Alles draait een beetje. Opeens staat Lea voor me en glimlacht. Ik knipper met mijn ogen en grijns breed. Dan neem ik haar in mijn armen en kus ik haar wild.
Haar koude handen gaan door mijn haren en ze kust me hevig terug.
Ik open mijn ogen en trek me terug. In een klap ben ik nuchter. Voor me staat Hanna en in mijn ooghoeken zie ik Lea met tranen in haar ogen. Dan rent ze weg. Ik neem nog een slok van mijn biertje en gooi hem weg, dan ren ik achter haar aan.
Buiten is koel. De lucht is inktblauw en de maan is vol en schijnt op de weg. In de verte zie ik een verloren engeltje staan. Lea.
,,Lea!” schreeuw ik en ren naar haar toe. Ze kijkt op maar blijft staan.
,,Lea, het spijt me. Ik heb me verward met jou en Hanna.” Hijg ik als ik bij haar ben. Lea’s groene ogen glinsteren prachtig. Ze is eigenlijk het mooist als ze boos is.
,,Ga weg.” Snuft ze. Ik pak haar hand. Ze trekt hem meteen terug en loopt verder. Ik pak haar van achter en laat haar niet los. Ze schreeuwt en schopt tegen mijn been. Ik draai haar om en druk haar tegen me aan. Dan voel ik mijn schouder helemaal nat worden van de tranen. Lea’s schouders schokken hevig, maar ze duwt me niet weg. Als ze wat rustiger is laat ik haar los.
,,Lea, het spijt me. Ik zal het nooit meer doen. Echt waar. Dit is het ergste wat ik gedaan heb, maar ik dacht niet goed na. Ik heb 20 biertjes op ofzo.” Stamel ik.
,,Hoe weet ik nou of je nu de waarheid spreekt?” vraagt ze.
,,Nou, mijn adem ruikt naar bier.” Zeg ik.
,,Nee! Of je het nooit meer zal doen.” Roept ze en neemt diep adem.
,,Ik weet het niet. Maar Hanna is niks voor mij. Jij bent de enige.”. Dan is alles stil.
Ik hoor Lea ademen. Ik hoor haar zuchten.
,,Het is uit.” Zegt ze en loopt weg. Ik ben haar nu echt kwijt.

ZIJ
Hoe kan ik zo stom zijn? Tim is niet te vertrouwen. Ik loop weg van het feestje van Hanna. Als ik niet mee was geweest was het misschien wel erger. Ik sta stil.
Tim is er niet meer. Ik moet nog wel een eindje lopen voordat ik thuis kom. Mijn voeten doen zeer, mijn mascara is helemaal uitgelopen en mijn ene vleugel is geknakt. Ik zie eruit als een…Ja, een huilende engel. Ik gooi mijn haren naar achter en stap flink door.
Het is een beetje frisjes buiten. Opeens rijd Tim naast me. Ik stop en hij ook. Zonder iets te zeggen ga ik achter op en brengt hij me naar huis.
Als ik voor mijn huis sta kijk ik hem aan. Hij slaat zijn ogen neer en rijd dan weg.
Ik ga dan naar binnen. Mijn ouders verbieden me dat ik met Tim mag omgaan. Net zoals zijn ouders.

De volgende dag is het zondag. Ik ga de hele tijd op bed liggen. Ik neem mijn telefoon niet op en heb mijn kamer op slot gedaan.

De volgende dag is het maandag. Het is pauze en ik zit met Rachel, Mia en Eva in de kantine. Ze zijn mijn vriendinnen geworden toen we in de brugklas zaten. Nu zitten we nog steeds bij elkaar in de 4e. Ik heb hun net verteld over Tim en Hanna. Tim en Hanna zitten in een andere klas samen, en daarom maak ik me wel zorgen. Maar ik heb geen idee waarom.
,,Wat? Ik zei toch! Die zak is jou niet waard. Laat hem maar lekker met Hanna flirten hoor. Wat een eikel, Lea.” Roept Eva boos.
,,Ja echt wel! Hanna is volgende week vast vervangen. Zo gaat het altijd.” Snuift Rachel.
Mia zegt niks. Ik haal mijn schouders op. Dan zie ik Tim lopen. Hij wilde naar zijn vrienden lopen, maar Eva houdt hem tegen.
,,Zo. Wat een eikel ben jij zeg!” zegt ze.
,,Ja, zomaar met een ander zoenen!” roept Rachel en gooit haar flesje water in zijn gezicht.

Tim word rood. Hij staart naar de grond en probeert weg te lopen. Eva houdt hem weer tegen. ,,Denk je dat je er zo makkelijk mee weg komt?” vraagt ze kattig en geeft hem een flinke duw. Tim bijt op zijn lip en loopt gauw weg. Mijn hoofd draait.

HIJ
Wat een trutvriendinnen heeft Lea! Ik sta in de jongens wc en droog mijn gezicht af. Gelukkig heb ik nog mijn gymshirt. De stem van Rachel en Eva spoken door mijn hoofd. Wat een eikel ben jij zeg! Met een ander zoenen! En dan dat koude water. Ik probeer niet te janken en stap naar mijn volgende les toe.

Na school sta ik buiten met mijn fiets. Alle scholieren willen naar huis en fietsen in 1 grote massa weg. Ik voel me echt zwaar shit. Iemand tik op mijn schouder.
Ik draai mijn hoofd om. Hanna.
,,Tim! Kom je naar mijn huis?” vraagt ze en kijkt met haar grote blauwe ogen naar mij.
,,Ehm…” stamel ik. Ik heb eigenlijk geen zin. En wat wil ik nog met haar? Ze heeft mijn relatie verpest…Nou ja, dat is eigenlijk mijn eigen schuld.
,,Ja, is goed.” Flap ik eruit en we gaan naar haar huis.

Even later sta ik in haar kamer. Hanna doet de deur op slot en lijkt in een gehaaste bui te zijn. Ze ziet er wel mooi uit vandaag. Een kort spijkerrokje en een bloesje.
Hanna heeft ook van die mooie haren. En sproetjes. Wat leuk. Net zoals Lea.
Het lijkt alsof ik in een trance ben beland. Ik sluit mijn ogen. Ik laat me aanraken door Hanna. Ik laat haar lippen de mijne aanraken. Ze lijkt op Lea. Ze is Lea. Het lijkt net alsof Lea me aanraakt. Opeens trekt Lea aan mijn riem. Ik schrik wakker en kijk Hanna met grote ogen aan. Het droommoment dat Lea bij me was ebde weg. Hanna giechelde en haar handen gaan over mijn buik. Ze heeft mijn shirt uitgetrokken denk ik. Hanna duwt me op bed en zoent me. Ik raak weer slaperig en beland weer in een trance. Als ik hoor dat Hanna aan mijn riem zit sluit ik mijn ogen. Wat heb ik te verliezen?

Wat later schrik ik wakker. Ik kijk op mijn horloge. Half 6 al. Ik kijk waar ik ben. Een kamer waar alles wit is. Naast me ligt Hanna. Ze is naakt. Oh. Mijn. God. Mijn hoofd begint te draaien en ik voel me misselijk. Ik trek razendsnel mijn kleren aan en pak mijn schooltas. Ik schrijf snel een briefje voor Hanna en sprint het huis uit.

Hanna, ik ben weggegaan.
Ik spreek je nog wel.
Tim

De volgende dag op school zie ik Lea niet. Hanna ook niet. Dat is toevallig. De weken vliegen voorbij en Lea is alweer op school. Hanna nog niet.

Op een doodnormale donderdagochtend sta ik bij mijn kluisje. De lessen beginnen
pas over een halfuurtje. Ik ben lekker vroeg. Opeens staat Hanna in de gang. Ze kijkt om zich heen. Ze ziet er vreemd uit. Zo bleek. Als ze me ziet rent ze naar me toe.
,,Wat is er?” vraag ik en kijk haar onderzoekend aan.
,,Ik ben zwanger. Maar alles komt goed.” Zegt ze en slaat haar armen om me heen. Het lijkt alsof ik een klap in mijn gezicht heb gekregen. Ik trek haar van me af en ren weg.
De school uit. Ik ren naar het park toe en ga uitgeput op een bankje zitten.
Ik laat mijn tas op de grond zakken en dan laat ik de tranen stromen.

ZIJ
Het nieuws heeft zich al verspreid. Hanna heeft het tegen haar vriendinnen gezegd, nu weet iedereen het. Tim is nergens te bekennen. Ik kan niet naar zijn ouders toe, die hebben een hekel aan me. Ik wil hem wel bellen, maar wat kan ik dan doen?
Ik sta buiten. Het is het einde van de schooldag. Ik loop naar het park toe en probeer mijn gedachten te laten rusten. In de verte zie ik Tim.

,,Ssst…Stil maar.” Fluister ik. Ik zit samen met hem op een bankje en probeer hem te troosten. Hij blijft maar huilen en wilt niks zeggen. Hij houdt me vast en drukt zijn gezicht tegen mijn schouder. Ik leun tegen hem aan en streel over zijn nek. Langzaam begint hij rustiger te worden. ,,Rustig maar, schatje.” Fluister ik. Tim trekt zijn hoofd terug en kijkt me met betraande ogen aan.
,,Het was niet mijn bedoeling. Het gebeurde gewoon. Ik had er geen controle over.” Ratelt hij en haalt zijn neus op. Ik veeg zijn tranen weg.
,,Maak je maar geen zorgen. Alles komt wel goed.” Zeg ik.
,,Nee, het komt niet goed. Ik krijg een kind van een meisje waar ik niks meer mee wil hebben! Mijn hele leven is nu al uitgestippeld!” Roept Tim en slaat zijn handen voor zijn ogen.

HOOP DAT JE HET LEUK VOND... :D
Hey Playboy, it's about time, and your time's up.
I had to do this one for my girls you know.
Sometimes you gotta act like you don't care,
that's the only way you boys learn.
loveya
Nieuw
Nieuw

jij kan echt goed schrijven!
mooi verhaal
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

pebblooz schreef:Ja, dit is een beetje een flutverhaal.
Dit moet je weg halen. Je eigen verhaal afkraken? Laat dat maar aan andere mensen over, als zij dit tenminste nodig vinden.

De titel nodigde mij uit om het te komen lezen.

Het eerste wat me opviel was het ZIJ. Ik begreep eigenlijk niet meteen waarom je het daar had neer gezet, maar dat duurde slechts even. Tot ik het HIJ tegen kwam. :)

Er zit een duidelijke lijn in het verhaal en je weet de spanning vast te houden.

Wat me verder opvalt is dat je schrijft vanuit Lea, maar ook regelmatig met ik begint. Ik zou persoonlijk voor één van de twee vormen gaan en deze niet door elkaar gebruiken.

De dialogen komen natuurlijk over, maar ik denk dat je beter wat aandacht kan besteden aan hoe je het schrijft. Kijk eens in een boek en hoe andere schrijvers het hier doen. Een voorbeeld ervan is de manier waarop iemand iets zeg:
,,Tim! Kom je naar mijn huis?” vraagt..
,,Ja, is goed.” Flap ik..
Na de eerste zin geen hoofdletter (vraagt) en na de tweede zin gebruik je wel een hoofdletter (Flap).

Voor de rest is het een goed verhaal, maar alleen het einde vind ik persoonlijk niet bevredigend. Ik verlang eigenlijk naar meer, een vervolg. Ik blijf nu achter met teveel vragen, maar geen antwoorden. Doe hiermee wat je wilt. Ik heb het met plezier gelezen.
Plaats reactie

Terug naar “Romantische One Shots”