De laatste weken worden we allemaal belaagd met verschillende verkiezingsprogramma's. Of je nu op de middelbare school zit en nog niet mag stemmen of al studeert, het gaat iedereen aan.
Verschillende partijen willen of het collegegeld omhoog brengen of de studiefinanciering in een lening om zetten. In beide gevallen wordt het voor studenten een stuk lastiger om te gaan studeren. De studieschuld zal hoog zijn waardoor huidige en toekomstige studenten moeten afhaken.
Reden hiervoor; bezuinigingen.
Wat is jullie mening hierover?
Studiefinanciering/schoolgeld
Als student kan ik natuurlijk niet anders zeggen dan dat ik niet graag zie dat er bezuinigd wordt op de studiefinanciering. We hebben juist jaren geïnvesteerd om ervoor te zorgen dat we steeds meer hoger opgeleiden krijgen, maar wanneer de kosten niet meer op te brengen zijn voor de gemiddelde scholier, gaan we vijftig jaar terug in de tijd toen studeren alleen voor rijken was. Dat kan niet de bedoeling zijn. Als Nederland een kenniseconomie wil blijven, moet de stroom studenten gehandhaafd blijven. Dat doe je niet als je het studeren duurder gaat maken.
- lady-chrisie
- Balpen
Daar ben ik het echt mee eens, ik vind dat het gewoon niet oke is als op de studenten wordt bezuinigd, zij zijn simpelweg onze huidige toekomst.
You made my heart slowly drain out of my body, now I am empty, constantly tortured and violated by the devastating pain. I can feel your eyes caressing me, tempting me.. yet, despite my suffering.. you choose not to stop this.
Als dit doorgevoerd wordt dan wordt studeren weer alleen voor de rijken. Veel studenten zullen het niet kunnen betalen en ook niet alle ouders zullen het bij elkaar kunnen krijgen. Zeker niet als er meerdere kinderen van het gezin studeren.
De schulden worden dan alleen maar hogere en studeren is dan minder aantrekkelijk.
Kunnen jullie het zelf betalen of heb je ouders die het voor je betalen?
De schulden worden dan alleen maar hogere en studeren is dan minder aantrekkelijk.
Kunnen jullie het zelf betalen of heb je ouders die het voor je betalen?

Ik ben er ook niet blij mee, die bezuinigingen op de studiefinanciering
Mijn ouders betalen het ook, zolang dat nog lukt, want ze willen voorkomen dat ik met een schuld kom te zitten.
Bovendien is investeren in studeren toch ook wel investeren in de economie
De bezuinigingen op de zorg vind ik tevens ook belachelijk, maar dat is weer een ander onderwerp

Bovendien is investeren in studeren toch ook wel investeren in de economie

De bezuinigingen op de zorg vind ik tevens ook belachelijk, maar dat is weer een ander onderwerp

“Vergeet nooit dat alleen dode vissen met de stroom mee zwemmen.” – Malcolm Muggeridge
Ik volg de laatste echt niet meer of er nu wel of niet bezuinigd gaat worden op de studiefinanciering. Een beetje een overkill aan nieuws denk ik, haha.
Anyway, ik hoop gewoon dat er op de stufi niet bezuinigd gaat worden, want dan kan ik het ook wel vergeten. Ik heb de stufi gewoon nodig om mijn huur te betalen en als ik mijn huur niet meer kan betalen, kan ik mijn opleiding niet meer volgen, want ik woon veel te ver weg om mijn opleiding te blijven doen. Nou ja, dan kan ik een opleiding gaan doen ergens in de buurt van mijn ouders, maar dan doe ik iets wat ik niet zou willen... Ook niet helemaal super dus.
Anyway, ik hoop gewoon dat er op de stufi niet bezuinigd gaat worden, want dan kan ik het ook wel vergeten. Ik heb de stufi gewoon nodig om mijn huur te betalen en als ik mijn huur niet meer kan betalen, kan ik mijn opleiding niet meer volgen, want ik woon veel te ver weg om mijn opleiding te blijven doen. Nou ja, dan kan ik een opleiding gaan doen ergens in de buurt van mijn ouders, maar dan doe ik iets wat ik niet zou willen... Ook niet helemaal super dus.