Little Story!

Hier vind je alle voltooide dramatische verhalen!
Plaats reactie
Jessica
Puntenslijper
Puntenslijper

Niemand kent me echt. Niemand vraagt zich af wat er met mij al die jaren in de kliniek gebeurt is. Niemand kwam me opzoeken. Nu mag ik naar huis en ik weet zeker dat er niemand komt. Toen ik in de kliniek zat dachten ze dat ik gestoord was. Nu denken ze dat ik gezond ben. Maar nog niemand die komt. Maar ik heb me voorgedaan of ik gezond ben. Eigenlijk heb ik niks geleerd in die rotkliniek. Ik heb de 2,5 jaar gewoon een plannetje gemaakt dat ik weer naar huis mag. Nu mag ik naar huis. Zelfs mijn ouders komen me niet eens ophalen. Die zullen wel denken van mij.
Ik bel bij mijn huis aan. ‘Oh, jij bent het,’zegt mijn moeder als ze de deur open doet.
Ik knik. Wat kan ik anders. Gaan huilen? Ze hebben toch nooit echt van me gehouden. Wacht maar tot straks!
Als ik verder loop zie ik dat mijn vader op de bank zit. Hij kijkt niet eens om. Als ik verder loop zie ik mijn zusje spelen in de keuken. Ze heeft mijn poppen vast en speelt ermee.
Zachtjes loop ik de trap op. Even kijken hoe het met mijn kamer is. Ik hoop niet dat ze mijn dubbele bodem van mijn bureaula hebben ontdekt.
Ik doe de deur open en zie dat mijn kamer nog net zo is als dat ik hem achtergelaten heb. Hij is niet eens schoongemaakt in de tijd dat ik er niet was!
Ik loop naar mijn bureau en doe mijn la open. De dubbele bodem zit er gewoon nog in. Gelukkig nu kan ik eindelijk doen wat ik al die jaren al heb willen doen. Ik pak het mesje uit de la en loop naar mijn speciale hoekje. Er liggen allemaal kussens op de grond. Allemaal leuke fleurige kleuren. Ooit was ik een leuke fleurige meid. Maar dat was toen ik nog niet zo oud was.
Ik heb een pen en papier al in mijn handen. Ik ga zitten en schrijf een korte afscheidsbrief.

Lieve ouders en Sam,
Ik heb ervoor gekozen dat mijn leven hier eindigt. Jullie hebben er voor gezorgd dat mijn leven een hel is. Jullie hebben me nou al heel mijn leven vernederd en mishandeld. Dit is het einde. Sam ik hou van je.
Jullie dochter….

Ik pak het mesje en snij mezelf door mijn pols. Ik snij voor de zekerheid mijn andere pols ook door. Ik hoor mijn moeder naar boven komen. Als ze boven komt is ze al te laat. Ik ben er al niet meer. Ik heb mijn doel bereikt. Een ander leven!

------------
Dit was dus het allereerste verhaaltje die ik heb geschreven.
Niet echt daverend maar ja. Het lukt nu in ieder geval heel wat beter.
;)

----
Maar volgends mij vinden jullie het niks want anders had ik onderhand wel een reactie gehad xD ;)
Laatst gewijzigd door Patrick op 25 okt 2009 14:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Wil je a.u.b. niet dubbelposten. Deze kleine berichtjes kun je bovenaan of onderaan een nieuw stukje verhaal zitten. Zo hou je je topic mooi onverzichtelijk. Alvast Bedankt!
-X-x-X-Juhs
J++
Balpen
Balpen

Jessica schreef:Niemand kent me echt. Niemand vraagt zich af wat er met mij al die jaren in de kliniek gebeurt is. Niemand kwam me opzoeken. Nu mag ik naar huis en ik weet zeker dat er niemand komt. Toen ik in de kliniek zat dachten ze dat ik gestoord was. Nu denken ze dat ik gezond ben. Maar nog niemand die komt. Maar ik heb me voorgedaan of ik gezond ben. Eigenlijk heb ik niks geleerd in die rotkliniek. Ik heb de 2,5 jaar gewoon een plannetje gemaakt dat ik weer naar huis mag. Nu mag ik naar huis. Zelfs mijn ouders komen me niet eens ophalen. Die zullen wel denken van mij.
Ik bel bij mijn huis aan. ‘Oh, jij bent het,’zegt mijn moeder als ze de deur open doet.
Ik knik. Wat kan ik anders. Gaan huilen? Ze hebben toch nooit echt van me gehouden. Wacht maar tot straks!
Als ik verder loop zie ik dat mijn vader op de bank zit. Hij kijkt niet eens om. Als ik verder loop zie ik mijn zusje spelen in de keuken. Ze heeft mijn poppen vast en speelt ermee.
Zachtjes loop ik de trap op. Even kijken hoe het met mijn kamer is. Ik hoop niet dat ze mijn dubbele bodem van mijn bureaula hebben ontdekt.
Ik doe de deur open en zie dat mijn kamer nog net zo is als dat ik hem achtergelaten heb. Hij is niet eens schoongemaakt in de tijd dat ik er niet was!
Ik loop naar mijn bureau en doe mijn la open. De dubbele bodem zit er gewoon nog in. Gelukkig nu kan ik eindelijk doen wat ik al die jaren al heb willen doen. Ik

En van hier af gaat het fout. Niemand zit te wachten op nog een zelfdoding, dat is zeker geen fijne reden om nog verder te lezen, hoe realistisch het ook voor je zelf is. Is het wel realistisch? Natuurlijk niet. Alle mogelijkheden in jouw verhaal staan nog open, begin eerst eens met wat anders in die la te leggen. Het kan niet schelen wat, als je er maar een begin naar een nieuwe story van weet te maken. Succes!
J++
J++
Chaija
Balpen
Balpen
Contacteer:

Wat ik mis is iets zweverigs.
Een zelfdoding zou kunnen, natuurlijk, het vindt dagelijks plaats.
Maar een zelfdoding is niet iets simpels. Het verhaal mist een mooie opbouw, een mooie omschrijving van de omgeving. Ik mis de echte emotie, de persoon lijkt zichzelf zielig te vinden, maar wat voelt de persoon? Verdriet? Angst? Woede? Wat voelt de persoon tijdens de 'doding'?
Dat is wat ik mis in het verhaal.
Verder moet je niet twijfelen aan je eigen kunnen, maar misschien wel rustig het verhaal nalezen en voelen wat je zelf in het verhaal mist, als je iets mist.
Veel plezier met schrijven verder!
:D
Ik leef onrustig en onzeker, tussen de liefde en de leegte.
yesdnil
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik heb dezelfde reactie als Chaija.
Ik mis ookde emoties, de omgeving.
Het is net alsof een zombie naar huis gaat en gewoon zelfmoord pleegt... Terwijl er gevoelens zouden moeten achter zitten.
Waarom zelfdoding? Gewoon om de mishandeling?
Wie is Sam? Haar vriend misschien of haar broer ... Wie weet?
Ik mis ook iets in het verhaal... Maar wat het echt precies is .. weet ik niet!
Acta est fabula!!! Sanis libris, vita lacuna ...
Jessica
Puntenslijper
Puntenslijper

Bedankt voor jullie kritiek/ tips/ commentaar.
Dit was ook mijn eerste verhaal. Maar ik heb nog meer verhaaltjes maar dan met meer gevoel. Ik ben het met jullie eens dat hier te weinig gevoel omschreven wordt.
-X-x-X-Juhs
Chaija
Balpen
Balpen
Contacteer:

Je andere verhaal hier is prima! (over de heks enzo)
Dus je kan het zeker! :)
Ik leef onrustig en onzeker, tussen de liefde en de leegte.
Jessica
Puntenslijper
Puntenslijper

Chaija schreef:Je andere verhaal hier is prima! (over de heks enzo)
Dus je kan het zeker! :)
Thanx =P
-X-x-X-Juhs
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Een beetje laat om een recatie te geven!!

Ik mis ook het verhaal..
Ik ga snel die andere van je lezen ;)
Yang.
Potlood
Potlood

Alles wat ik wou zeggen hebben ze hier boven al gezegt [a]
Bijvoorbeeld wat J++ zei, je had daar kunnen stoppen. Wat er daarna volgt is namelijk voorspelbaar.
Succes verder ;)
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Maar door al het bovenstaande hopen we wel dat je door blijft schrijven Jessica :D
15lila
Balpen
Balpen

Probeer je verhaal te herstellen, je begind met een verhaal en je zoekt een onderwerp, een verhaal is in het verre verste een onderwerp dat tot de puntjes is uitgebouwt. Dit wat je nu hebt geschreven is een soort rode lijn die mij wel inressant lijkt.
zorg nou niet dat dit werk voor niets is geweest, verdeel de stukken en brijd het uit.
het is jammer als je het hier laat liggen.
verplaats je in de ik-vorm persoon. ik zou me verselijk voelen als ik uit een kliniek kwam.
Verplaats je in de ouders, wat zouden zij ervan vinden als hun dochter zelfmoord pogingen had gedaan en speel met die emoties zo krijg je een mooi verhaal.
Het leven word aangevallen door dromen.
Plaats reactie

Terug naar “De Boekenplank”