@xILY: Super, super, super bedankt!
Ik word zo blij van zo'n reacties! <33
@Melian: je reactie maakt me weer eens bliiiiij!
Gelukkig ben je weer terug van vakantie. Dank je wel voor je leuke reactie hehe, ik ben blij dat jij weer blij wordt van mijn verhaal! En sowieso, zoooooveel liefde voor We The Kings! Weet je, ik heb nu al vier keer een reply van Travis gekregen op Twitter. <3 *zwijmelzwijmel* OH EN DAARIN ZEI HIJ DAT HIJ VAN ME HIELD OISKJFJDFKJSDF MWAAAAAAAH!
Oke, dat moest ik even kwijt. *fangirlspazzzzzzz*
-
Hoofdstuk 6.
Die week trok in een waas aan Julia voorbij. Ze kreeg niets mee van alles wat er op school gebeurde en maakte haar huiswerk op de automatische piloot. Ze deed gezellig als ze met haar vriendinnen was, maar kreeg geen hap door haar keel tijdens ontbijt, lunch en avondeten.
Na de zoveelste dag werd Julia er gek van. Voor zover ze wist, was ze nog nooit in haar leven echt verliefd geweest, maar ze had genoeg gelezen over de symptomen die je dan kreeg en bovendien had ze het ook vaak bij Hayley of haar andere vriendinnen zien gebeuren. Slapeloosheid, geen concentratie, geen eetlust… Ze kon het allemaal bevestigen.
Dus ze was verliefd op Travis. Die gedachte maakte haar zo bang dat ze het liefst de hele dag haar bed in wilde kruipen en er nooit meer uit wilde komen. Verliefd op Travis. Als ze dit tegen Hayley zou zeggen, zou die hoogstwaarschijnlijk een feest in haar achtertuin geven waar je u tegen zei, maar daar maakte Julia zich niet eens zo heel druk om. Hayley kwam er toch wel achter, net als haar andere vriendinnen.
Nee, ze wist niet hoe het ooit iets kon worden met Travis in verband met haar moeder en Peter. Zelfs nu ze aan zichzelf toe had gegeven dat ze verliefd was op hem, probeerde ze het te verdringen, want het kon toch nooit werken, ook al was Travis ook gek op haar.
Tijdens de lunch had Julia er veel moeite mee om haar aandacht bij haar vriendinnen te houden.
“Hey Juul, is er iets? Je lijkt zo afwezig.” Bezorgd keek Jenna haar aan.
Julia schrok op uit haar gedachten, nam vlug een hap van haar boterham met tegenzin en schudde haar hoofd. “Nee hoor. Gewoon… een beetje moe.”
Ze zag Hayley grijnzen, waardoor de andere meiden ook gealarmeerd werden.
“Ooooh, vertel!” zei Amy enthousiast. “Volgens mij is er wel iets aan de hand!”
Julia rolde met haar ogen en zuchtte, maar zei verder niets. Hayley zou het uiteindelijk toch wel zeggen.
“Volgens mij is Julia verliefd,” verkondigde Hayley dan ook met twinkelende ogen.
De meiden vlogen haar zowat aan.
“WIE?”
“WANNEER?”
“WIE?”
“HOE KAN DAT?”
“WIE?”
“WIE?!”
Even viel het stil, terwijl alle mensen om hen heen zich om hadden gedraaid om te kijken wat er aan de hand was. Julia werd knalrood en wilde het liefst onder de tafel verdwijnen, maar daar lieten de meiden het niet bij zitten.
“Wat denk je? Hij is in ieder geval ook helemaal gek van haar…” Hayley grijnsde breed.
Even keken Amy, Isabella en Jenna bedenkelijk, maar toen viel Isabella’s mond langzaam open.
“Toch niet… Nee, dat kan niet…” Verwilderd keek ze naar Hayley, maar die knikte dus Isabella sloeg haar hand voor haar mond. “Travis?”
Amy piepte van schrik en Jenna staarde haar in shock aan. Julia beet op haar lip en sloeg haar ogen neer, terwijl Hayley enthousiast voor haar knikte.
“Maar… Ik dacht dat je hem verschrikkelijk vond?” stamelde Jenna.
“Vond ik ook,” zei Julia zachtjes.
“Hoe is dit ineens gekomen dan?”
Met moeite vertelde Julia een beetje dat ze toch van gedachten was veranderd en over hoe het die week ervoor bij de garage was gegaan. Ze eindigde met de uitspraak dat ze hem inderdaad meer dan leuk vond, maar dat de meiden het absoluut voor zich moesten houden omdat haar moeder en Peter er niet achter mochten komen.
“Het gaat toch niks worden,” mompelde Julia, “dat mag ik nooit. Dus word maar niet te enthousiast.”
De meiden keken even bedroefd, maar toen ging de bel voor de volgende les.
“Het komt wel goed, Juul. We gaan er alles aan doen dat het goed komt,” beloofde Amy nog voordat ze zich naar de andere kant van het gebouw begaven.
“Vind je echt niet erg om naar huis te lopen? Ik kan wel even vlug langs jouw huis rijden, hoor!” Vragend keek Hayley haar aan, maar Julia duwde haar lachend haar auto in.
“Ik ga niet dood van een stukje lopen. Ga jij nou maar, voordat je te laat komt.”
Hayley moest die middag naar de dokter en was er blijkbaar van overtuigd dat Julia het stuk naar huis niet meer in haar eentje kon lopen, maar uiteindelijk reed ze toch toeterend het schoolplein af. Julia schudde even haar hoofd en liep toen vanaf school naar huis. Het was weer heerlijk weer, dus het maakte niet uit. Halverwege trok ze haar spencer uit, omdat het zo warm was. Haar blouseje was al warm genoeg zonder dat dikke ding eroverheen. Ze knoopte hem om haar schouders en liep verder.
Al vlug was ze zo in gedachten verzonken dat ze niet in de gaten had dat een auto achter haar steeds langzamer ging rijden. Toen werd er kort getoeterd en sprong Julia van schrik bijna een meter de lucht in. Geschrokken draaide ze zich om en verschoot van kleur toen ze zag dat Travis in de auto achter het stuur zat. Hij glimlachte een beetje vragend en toen hij zag dat Julia teruglachte, draaide hij het raampje omlaag terwijl hij op stapvoets tempo door bleef rijden.
“Hey!”
“Hi!” zei Julia bijna ademloos. Zenuwen onder controle houden. Zenuwen onder controle houden.
“Geen Hayley vandaag?”
Julia schudde haar hoofd. “Doktersafspraak. Gelukkig is lopen niet erg.”
Travis glimlachte opnieuw en draaide toen zijn auto naar de stoep naast een grasveldje midden in de woonwijk. Julia’s hart begon harder te bonzen, al helemaal toen Travis uitstapte.
Ondanks het feit dat Julia nog steeds moest wennen aan zijn stijl, begon ze het steeds meer te waarderen. Travis trok zich tenminste niet zo snel iets aan van andere mensen en ergens was dat best… inspirerend. Vandaag had hij weer een strakke, lichte spijkerbroek aan, met daarboven een T-shirt dat ze niet zo goed kon zien omdat hij daar nog een jasje overheen had. Donkerblauw met grote knopen en hoewel je het niet vaak zag, moest Julia toegeven dat het hem erg goed stond. Er waren niet veel jongens die met zoiets weg konden komen. Travis’ haar zat even ontembaar als altijd, waardoor Julia de vreemde neiging kreeg om in gegiechel uit te barsten.
Travis liep op haar af en Julia probeerde te bedenken wat ze tegen hem kon zeggen.
“Mooie auto,” zei ze uiteindelijk en ze klopte onhandig op de motorkap.
“Vind je?” Travis’ ogen begonnen aanzienlijk te stralen bij dat compliment en hij keek vol trots naar de auto. “Hij is al erg oud, het is namelijk een erfstuk van mijn opa. Toen hij vorig jaar overleed, kreeg ik de auto. Blijkbaar had hij dat altijd gewild, maar ik heb er nooit vanaf geweten. Die auto is mijn trots.”
Julia voelde hoe blij ze werd van zijn gepraat. Het feit dat hij haar zoiets persoonlijks vertelde terwijl ze elkaar eigenlijk nauwelijks kenden, maakte haar helemaal warm van binnen. Ze keek meteen met andere ogen naar de auto, ook al had ze daar nog minder verstand van dan van jongens.
“Dat is een geweldig gebaar,” zei Julia. Ze liep een beetje om de auto heen om hem beter te bekijken. Ze kon nog wel zien dat het een oud model was en hij had een lichtbruine kleur, maar kwam desondanks stijlvol over.
“De motor is ontzettend oud,” vertelde Travis, “en het zal niet de eerste keer zijn dat ik langs de weg kom te staan… Maar al met al heb ik er ontzettend veel aan en ben ik er erg aan gehecht.”
“Ik weet zo goed als niets af van auto’s,” bekende Julia en ze keek afwachtend naar Travis, die begon te lachen en naar de motorkap stapte, waar Julia ook stond. Die voelde haar hartslag omhoog schieten door zijn aanwezigheid zo dichtbij en gluurde onder haar wimpers door naar hem. Travis plaatste zijn handen onder motorkap en moest zo te zien kracht zetten om hem omhoog te krijgen. Met een glimlach bekeek hij de inhoud terwijl Julia een stapje naar voren deed en nieuwsgierig een blik in de bak wierp. De inhoud van de bak kwam neer op een hoop roest, kabels, en andere voorwerpen waarvan Julia de functie absoluut niet wist.
“Wat een…” Maar Julia wist het juiste woord niet te vinden.
“Troep?” vulde Travis haar lachend aan.
Julia kleurde een beetje rood en richtte haar aandacht weer op de… troep. Ook zij moest uiteindelijk lachen. Travis begon wat dingen aan te wijzen en vertelde wat het waren, maar het zei Julia totaal niets. Haar gedachten zaten dan ook meer bij andere dingen, zoals het feit dat ze alleen was met Travis en er niet veel afstand tussen hen in was.
“En dit ding –”
Maar Travis zou die zin nooit af kunnen maken. Julia was namelijk met haar vingers langs een van de voorwerpen gegaan waardoor die nu onder een dikke laag teer zaten. Ze grijnsde even kwaadaardig naar Travis en veegde toen vlug langs zijn wang, waardoor ze een grote, zwarte streep achterliet. Travis keek haar even stomverbaasd aan, waarschijnlijk verbijsterd door het feit dat Julia zoiets deed, maar toen liet hij het er niet bij zitten. Ook hij begon te grijnzen en terwijl ook hij met zijn vingers langs het met teer besmeerde ding ging, deed Julia al vlug een paar stappen achteruit om hem tegen te houden. Ze lachte toen hij dreigend haar richting opkwam met twinkelende ogen en probeerde hem nog tegen te houden, maar daar was het al snel te laat voor.
“Travis!” riep Julia giechelend uit toen ook haar gezicht niet langer teer-vrij was. Ze viel op het gras achter zich neer en werd daarbij gevolgd door Travis, die ook hard lachte en zijn laatste restje teer aan haar andere wang afveegde.
“Hoe durf je!” zei hij, maar Julia stak plagerig haar tong uit.
Dit was totaal niets voor haar, maar het voelde zo verschrikkelijk goed. Zo bevrijdend. Ze keek met een smalle glimlach naar Travis, die nu dicht bij haar zat en haar met dezelfde glimlach aankeek. Even beet Julia verlegen op haar lip, maar ze wist wat er ging komen. Ze waren alleen, ze hadden nu de mogelijkheid en, hoe je er ook omheen wilde draaien, ze vonden elkaar leuk. Lang duurde het dan ook niet voordat Travis zijn hoofd naar dat van Julia boog. Die voelde haar hart in haar keel bonken, maar boog zich toen ook naar Travis toe, klaar om zijn lippen te voelen. Iets wat ze nu al een tijdje wel heel graag wilde…
En het zou gaan gebeuren. Niets kon hen nu stoppen. Niets.
Toch?
“JULIA!”
Het was alsof Julia een driedubbele rolberoerte kreeg toen ze die bulderende stem hoorde. Een autodeur werd met een klap dichtgegooid en toen ze omhoog keek, stond tot haar allergrootste schrik Peter voor haar.
“Waar denk jij in hémelsnaam mee bezig te zijn, jongedame?! Wat had ik gezegd! Hier zijn wij nog niet klaar mee! Hoe durf je!”
Doodsbang sprong Julia op en streek paniekerig haar blouse glad, terwijl Travis op een wat rustigere wijze overeind kwam.
“Hey, ik wilde niet…” begon die, maar Peters ogen begonnen alleen maar meer vuur te spuwen.
“Het lijkt mij zeer verstandig als jij NU je mond dichthoudt, jongeman,” snauwde hij en hij greep Julia’s arm vast.
“Au, Peter!”
Travis’ ogen versmalden zich nu en zo te zien wilde hij opnieuw tegen Peter ingaan, maar Julia keek hem smekend aan.
“Travis, alsjeblieft…”
Hun ogen ontmoetten elkaar voor een korte seconde en het schoot door Julia’s hoofd heen dat ze hem dit helemaal niet aan kon doen.
“Meekomen!”
Julia had geen keus; Peter was veel te sterk voor haar en hij sleurde haar dan ook krachtig mee naar zijn eigen auto. Hij gooide het portier van de achterbank open, duwde Julia naar binnen en stapte toen zelf in, zonder Travis nog een blik waardig te keuren. Terwijl de auto met piepende banden optrok, draaide Julia haar hoofd om nog een paar tellen door het achterraam te kunnen kijken voordat ze de hoek om zouden verdwijnen.
Travis stond nog steeds op het grasveld en keek de auto na. Stil en verloren.