Hoe zien jullie de toekomst van Europa in? Wordt het echt zoals in de stripreeksen waarin we met vliegende auto's rond"rijden"? Of leven we over 100 jaar in krotten of zelfs onder de grond? Zal de opwarming van de aarde doorgaan of weten we die te stoppen?
Geef hier jouw ideeën over het Europa van de toekomst!
Europa van de toekomst
Ik weet nog niet eens hoe volgende week er uit gaat zien, laat staan over 100 jaar...!! 

Hierover had, heel toevallig, de eigenaar van de computerwinkel waar ik zonet was om mijn laptop te laten repareren het nog over. Hij vertelde dat in zijn tijd (hij is al erg oud) ook al dingen zoals 'Europa word binnen enkele jaren een echt geheel' en 'Over tien jaar rijd iedereen in een vliegende auto.' Nu is beiden nog steeds niet gebeurt, en daar zijn al zeker een aantal tientallen jaren overheen gevlogen. Natuurlijk, Europa is zo hier en daar 'closer' geworden, en de auto's zijn technologisch gezien ook al enorm verbeterd sinds toen, maar de vooruitgang naar 'Europa geheel' en 'Vliegende auto' zijn nog steeds niet geboekt.
Ik denk dan ook dat vliegende auto's ooit wel mogelijk worden, maar niet over 5 of 10 jaar. Daar gaan nog zeker tientallen jaren overheen.
De opwarming van de aarde is volgens mij overigens nog een fabeltje om bedrijven economisch voordeel te geven. Tenzij iemand met duidelijk en bewezen bewijs (whut?) komt, geloof ik het niet. Ik denk dat we over honderden jaren nog steeds op deze aardbol kunnen leven, en over miljoenen jaren (als we dan nog leven, je weet nooit wat ze dan weer hebben gevonden dat een echte ramp voor de mensheid kan beteken) leven we misschien wel op andere planeten, de grondstoffen op aarde raken ooit op moet je weten.
Ik denk dan ook dat vliegende auto's ooit wel mogelijk worden, maar niet over 5 of 10 jaar. Daar gaan nog zeker tientallen jaren overheen.
De opwarming van de aarde is volgens mij overigens nog een fabeltje om bedrijven economisch voordeel te geven. Tenzij iemand met duidelijk en bewezen bewijs (whut?) komt, geloof ik het niet. Ik denk dat we over honderden jaren nog steeds op deze aardbol kunnen leven, en over miljoenen jaren (als we dan nog leven, je weet nooit wat ze dan weer hebben gevonden dat een echte ramp voor de mensheid kan beteken) leven we misschien wel op andere planeten, de grondstoffen op aarde raken ooit op moet je weten.
Terug op OV!
- Cubiculum Nephilia
- Typmachine
Was 2012 niet al ooit eens het onderwerp van een discussie? Sowieso.. De één zegt 2012, de ander zegt oktober dit jaar en een ander zegt dat het jaar al is geweest. Feit blijft dat de Maya's nooit verder vooruit hebben gerekend dan 2000 jaar vanaf het jaar dat zij bestonden/zich ermee bezig hielden.
Het is waar dat er veel veranderd in de wereld. Overstromingen, hitte, of juist kou. Wat namelijk wel zo is, is dan de aarde niet alleen draait, maar ook kantelt. De poolkappen smelten niet alleen door onze vervuiling, maar ook omdat de zon er onderhand anders op staat. Het is er gewoon warmer. Echter door die kanteling zal ooit ook op andere plekken juist wél weer ijs gaan ontstaan. Het blijft afwachten en voorzichtig zijn.
Voor Europa zelf denk ik dat we óf heel afhankelijk gaan worden, óf we worden voor het karretje van iemand gespannen. Qua klimaat zie je nu al wijzigingen, Nederland krijgt meer een landklimaat dan een zeeklimaat. We hebben warmere zomers en langere/koudere winters. Al enkele jaren hebben we weer sneeuwval, terwijl eerder nog werd gezegd dat sneeuw iets van het verleden kon zijn voor Nederland.
Gewoon roeien met de riemen die we hebben!
.
Het is waar dat er veel veranderd in de wereld. Overstromingen, hitte, of juist kou. Wat namelijk wel zo is, is dan de aarde niet alleen draait, maar ook kantelt. De poolkappen smelten niet alleen door onze vervuiling, maar ook omdat de zon er onderhand anders op staat. Het is er gewoon warmer. Echter door die kanteling zal ooit ook op andere plekken juist wél weer ijs gaan ontstaan. Het blijft afwachten en voorzichtig zijn.
Voor Europa zelf denk ik dat we óf heel afhankelijk gaan worden, óf we worden voor het karretje van iemand gespannen. Qua klimaat zie je nu al wijzigingen, Nederland krijgt meer een landklimaat dan een zeeklimaat. We hebben warmere zomers en langere/koudere winters. Al enkele jaren hebben we weer sneeuwval, terwijl eerder nog werd gezegd dat sneeuw iets van het verleden kon zijn voor Nederland.
Gewoon roeien met de riemen die we hebben!
Het was trouwens 21 december, niet 31 decemberUkkeltje schreef:Als we met z'n allen 31 december 2012 overleven, zal ik opnieuw posten
Ik ben niet enorm bijgelovig, maar er gaan de laatste tijd wel erg veel dingen mis.

"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
if you keep re-reading the last ones..."
21 december, 31 december ...
Het is in dezelfde maand, toch? Eén pot nat dus, in mijn ogen.
Ook als het niet te maken heeft met de achterhaalde kalender van de Maya's geloof ik wel degelijk dat er iets gaat gebeuren in 2012.
Voor mijn part een burgeroorlog, wat ik ook niet geheel vergezocht vind gezien de gebeurtenissen van de afgelopen jaren.
We zien het wel, niemand kan de toekomst voorspellen. Ook ik niet.
Het is in dezelfde maand, toch? Eén pot nat dus, in mijn ogen.
Ook als het niet te maken heeft met de achterhaalde kalender van de Maya's geloof ik wel degelijk dat er iets gaat gebeuren in 2012.
Voor mijn part een burgeroorlog, wat ik ook niet geheel vergezocht vind gezien de gebeurtenissen van de afgelopen jaren.
We zien het wel, niemand kan de toekomst voorspellen. Ook ik niet.
2012 al? Wel verdikkie, ik kan dan nu net zo goed met school stoppen en erop los feesten. Ik bedoel maar: Hoe kun je anders het best je laatste jaren vieren? Dus ik feest vieren tot 2012, 21 December...Om dan 's morgens 22 December wakker te worden en bij mezelf te denken ''...flauw!''. Ik denk dat we gewoon kert vieren op 2012 
Maar ik had een vrouw in mijn buurt gehad die hier ook zo bang voor was. Ze bewaarde een rubberen bootje een duikspullen in haar zolder. Vorig jaar is ze nog naar Spanje geëmigreerd. Maar goed ook, want ze begon een fobie aan te praten bij de kinderen van ons in de straat.
Als voor de toekomst voor Europa sluit ik mij aan bij CN. Klimaatsverandering en versterking van banden van Europese landen of meer onafhankelijkheid. Nederlands zoals ik heb opgenomen vanuit mijn geschiedenisboeken hecht veel waarde aan vrijheid.

Maar ik had een vrouw in mijn buurt gehad die hier ook zo bang voor was. Ze bewaarde een rubberen bootje een duikspullen in haar zolder. Vorig jaar is ze nog naar Spanje geëmigreerd. Maar goed ook, want ze begon een fobie aan te praten bij de kinderen van ons in de straat.
Als voor de toekomst voor Europa sluit ik mij aan bij CN. Klimaatsverandering en versterking van banden van Europese landen of meer onafhankelijkheid. Nederlands zoals ik heb opgenomen vanuit mijn geschiedenisboeken hecht veel waarde aan vrijheid.
het aller mooiste geschenkt,
Is het gebaar.
Is het gebaar.
-
- Typmachine
- Contacteer:
Laten we eens een poging wagen. Het aantal landen in Europa zal naar mijn verwachting gaan toenemen omdat delen van landen zich zullen gaan afsplitsen vanwege taal, verschillen in achtergrond, geloof, beleid etc. De EU zal door deze uitbreiding meer en meer een discussiegroep worden waarin de nog paar over gebleven grote landen het heft in handen zal proberen te nemen. De ontwikkeling van deze landen zal steeds grotere verschillen gaan vertonen vanwege bijvoorbeeld aanwezige grondstoffen. De NAVO zal uit elkaar vallen omdat de lidstaten van de EU een steeds eigenzinnigere koers zullen gaan bevaren in het buitenlandse beleid. Het zal waarschijnlijk voortkomen uit het eigenbelang waarin de mensen van vandaag leven, maar waar tegen die tijd ook de politici vol van zullen zijn.Patrick schreef:Hoe zien jullie de toekomst van Europa in? Geef hier jouw ideeën over het Europa van de toekomst!
In Nederland zal het zo'n vaart niet lopen. De verschillende bevolkingsgroepen zullen met terugkerende regelmaat dreigen met afscheiding, maar het blijft bestaan. We zullen zelfs een zwaardere stempel gaan drukken op de landen om ons heen vanwege onze multiculturele samenleving, dat natuurlijk zijn eigen problemen met zich mee brengt, maar nog meer kansen bied op de verdere ontwikkeling van het land. De 17e eeuw zal in een nieuwe vorm herleven. Om het positief te eindigen.

Om ter beginnen: Hoe gaat mijn leven verder na 21 december 2012? Nou het antwoord is simpel: Ik word gewoon wakker en beleef weer een saaie, normale dag 
Nee serieus, ik geloof daar echt niet in. Ze zeiden ook dat in 2000 de wereld zou vergaan. Zijn we dood? Nope
En nu even verder met het onderwerp: Ik denk ook dat er meer landen gaan splitsen. Ik hoop dat de toekomst schoner en groener wordt en dat er dan geen/weinig dieren worden bedreigd. Ik heb ook ergens gelezen dat ze al met vliegende auto's bezig zijn, maar dat kan wel meer dan 20 jaar duren voordat ie verkocht kan worden denk ik. En ik heb ook ergens gelezen dat ze met een onzichtbaarheid formule bezig zijn? Of dat echt waar is weet ik niet en ik weet ook niet waar ik het gelezen heb, maar het zou wel cool zijn als je gewoon onzichtbaar kunt worden. ^^
Xxx Aile

Nee serieus, ik geloof daar echt niet in. Ze zeiden ook dat in 2000 de wereld zou vergaan. Zijn we dood? Nope

En nu even verder met het onderwerp: Ik denk ook dat er meer landen gaan splitsen. Ik hoop dat de toekomst schoner en groener wordt en dat er dan geen/weinig dieren worden bedreigd. Ik heb ook ergens gelezen dat ze al met vliegende auto's bezig zijn, maar dat kan wel meer dan 20 jaar duren voordat ie verkocht kan worden denk ik. En ik heb ook ergens gelezen dat ze met een onzichtbaarheid formule bezig zijn? Of dat echt waar is weet ik niet en ik weet ook niet waar ik het gelezen heb, maar het zou wel cool zijn als je gewoon onzichtbaar kunt worden. ^^
Xxx Aile
"There are many worlds, but they share the same sky —
one sky, one destiny."
one sky, one destiny."