Written on Blood (Criminal Minds)

Mysterieuze voetstappen, bloedstollende achtervolgingen of CSI politielintjes. Hier kun je al je fan ficties kwijt die spannend en mysterieus zijn.
Plaats reactie
Whatsername
Puntenslijper
Puntenslijper

Dit verhaal gaat over Criminal Minds, en over een rondtrekkend circus... :angel Dit stukje kun je zien als het intro van een aflevering... Het is een kort stukje, maar dat zul je wel meer van mij krijgen...
Written on Blood

'En dat waren de acts voor vanavond! U was een heerlijk publiek, en hier zijn ze allemaaln og een keer voor u! Anna, het slangenmeisje! The Young Lovers, onze trampeze groep! En Adriaan, de clown!' riep de directeur, Mr. Rowling. Hij ratelde de andere artiesten op, en liep toen naar achteren toe.
'Anna, je was super! Ik snap nogsteeds niet heo je nou dat been zo'n beetje drie keer om je nek heen krijgt!' grijnst Adriaan naar haar.
'Ik snap nog steeds niet hoe jij elke keer maar weer dat water uit die bloem in je oog weet te krijgen,' zei ze liefjes terug en veegde de make up van haar gezicht af. Adriaan grinnikt vrolijk en veegt met zijn handen over zijn gezicht, waardoor zijn hele gezicht onder de witte, gele en rode vegen zit.
'Kijk, ik ben de joker! Bwhaaaa!' doet hij naar een meisje van 12 jaar die bij de paarden zit. Ze kijkt hem aan met een blik die lijkt te zeggen "Eh.. Right."
Anna trekt haar haar uit de strakke knot op haar hoofd, en loopt naar haar wagen buiten de tent om gemakkelijke kleding aan te trekken.
'Oh, hallo. Wat doet u daar?' vraagt ze, als ze iemand tegen haar wagen ziet leunen.
'Eindelijk,' zucht een stem en loopt op haar af.
'Hè? Wat? Maar... Blijf van me af! Hé! Help! Whaa!'

Dr. Spencer Reid kijkt nadenkend naar de tent.
'Wat is er, kid? Vroeger altijd al bij het circus gewild?' vraagt Derrek Morgan.
'Eigenlijk niet. Het circus zag ik altijd als een gevangenis waar mensen en dieren vastgehouden werden en mishandeld als het zo even kon... Allemaal door een verhaal dat mijn moeder me ooit voor las,' antwoord hij.
'Eh.. Oké.' Morgan loopt de tent naar binnen, en ziet dat Aaron Hotchner al met zijn hoofd in z'n nek naar boven staat te kijken.
'What the hell, hoe hebben ze haar gekregen?' vraagt hij zich hardop af als Morgan naast hem staat.
'Katrollen,' sugereert Jennifer Jerau alias JJ, die tegenover hem staat, ook naar het lijk in de top te staren.
'En dan nog, hoe is hij de tent binnen gekomen?' vraagt Emily Prentiss, die ook nogal vaag staat te kijken.
'Daarvoor moet je niet bij mij zijn,' zucht Morgan, en vervolgt: 'Zullen we haar naar beneden halen?'

Het lijk blijkt een meisje te zijn, niet al te groot, in een strak turnsterpakje. Haar gezicht is open gesneden.
"BrB" staat er op haar voorhoofd.
I want to be the minority
I don't need your authority
Down with the moral majority
'Cause I want to be the minority

Green Day ♥
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik heb je eerste stukje al doorgenomen :)

'Kijk, ik ben de joker! Bwhaaaa!' doet hij naar een meisje van 12 jaar die bij de paarden zit. Ze kijkt hem aan met een blik die lijkt te zeggen "Eh.. Right."
Dit stukje mag uitgebreider. Je mag meer uitleggen, wie dit meisje was, waar ze stonden of waar de plotselinge actie vandaan komt.
Anna trekt haar haar uit de strakke knot op haar hoofd, en loopt naar haar wagen buiten de tent om gemakkelijke kleding aan te trekken.
'Oh, hallo. Wat doet u daar?' vraagt ze, als ze iemand tegen haar wagen ziet leunen.
'Eindelijk,' zucht een stem en loopt op haar af.
Je gebruikt een stem, wanneer de afkomst ervan onbekend is, maar ik geloof dat het nu van de persoon afkomt die tegen Anna’s wagen aanstaat dan moet het zijn stem zijn. Daarbij mag je de gedaante ook wel iets meer uiterlijk geven, of iets sinisters of juist doodgewoons.
antwoord hij.
[/quote]
antwoord moet antwoordt zijn.

Dit is wat ik er tot nu toe uit heb kunnen halen. Je verhaal is goed opgesteld tot nu toe, duidelijke inleiding en goede oversprong in perspectief.

Wat ik je als tip wil meegeven is beschrijvingen geven. Hoe zien de personages eruit, karaktertrekjes van personages. Hoe ziet de omgeving eruit? Het meisje haar gezicht is opengesneden, hoe dan? Alleen die BrB erin gegraveerd of is er meer?
Ik kan nog wat moeilijk voorstellingen maken, omdat de beschrijvingen nog missen. Als die er bij komen denk ik dat je al heel ver komt in dit verhaal ;)

Groetjes Jodie.
Nagekeken door het tipex-team.
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Whatsername
Puntenslijper
Puntenslijper

@Jodie: Thanks voor de tips :)
In the office
'BrB? Wat zou dat moeten betekenen?' vraagt agent Hotchner zich hardop af. Spencer Reid kijkt op van de foto's aan de glazen muur. Hij heeft het afgelopen halve uur naar de foto's van het meisje met dat bruine, stijle haar gekeken, en de BrB in haar hoofd nogal bestudeerd om er achter te komen of hij misschien kon zien met welk mes het gedaan was.
'BrB is een afkorting voor Be right Back, wat vaak gebruikt wordt online, als degen waartegen je praat even weg is, maar zo weer terug komt,' legt hij uit.
'Zover was ik ookal,' zucht Hotchner. 'Maar ik bedoelde waarom onze moordenaar dat in haar voorhoofd gekerft heeft.' Reid kijkt hem aan alsof hij water ziet branden.
'Dat lijkt me vrij logisch. Onze moordenaar zegt met dit teken dat hij terug zal komen.'
'Dat is wel logisch, ja... Maar hoe weten we wat voor doelgroep onze moordenaar heeft? Zijn er ooit al wel eens zulke moorden gepleegd, waarbij een turnster ondersteboven in de top van een circustent wordt gehangen, met een afkorting in haar voorhoofd gekerfd? Als dat zo is, kunnen we een goed profile van de moordenaar maken, zonder hebben we niets,' zegt Hotchner bitter.
Morgan komt binnen lopen, en gooit wat op de tafel. Hij ziet Reid en Hotchner hem vragend aankijken.
'Wat? Ik geef alleen maar het antwoord op jullie vragen,' grijnst hij. Reid opent de map nieuwsgierig.
'Morgan, je bent geniaal! Hoe ben je hier aan gekomen?' roept hij uit, en leest vliegensvlug de map door.
'Garcia,' zegt Morgan als antwoord op Reids vraag, nog steeds met die grote grijns op zijn gezicht.
Natuurlijk, denkt Reid. Natuurlijk had hij het bij Garcia vandaan. Garcia is hun vrouw achter de computers, ze zieter .. eh... eigenzinnig uit, maar was waarschijnlijk de liefste vrouw op aarde.
Reid leest nogmaals de map door.

Green Day ♥
marly
Typmachine
Typmachine

Hallo Whatsername,

Al een paar weken geleden ben ik begonnen in je verhaal te lezen. Toen had ik helaas niet de tijd om te reageren. Nu heb ik dat wel en reageer ik dus even. Ik vind dat je een leuke serie hebt uitgekozen om een fanfic over te schrijven maar tevens een heel lastige. Zelf kijk ik met regelmaat naar de afleveringen van criminal minds waardoor ik weet hoe de hoofdpersonages reageren. Het is moeilijk om dat goed in een verhaal te evenaren. Ik vind het dan ook heel dapper dat je die poging waagt en tot nu toe ook zo weet te schrijven dat het zo op tv geweest kan zijn.

Wat mij betreft mag je in de derde persoon blijven schrijven. Dat is bij dit verhaal denk ik de mooiste manier. Het is wellicht lastig maar tot nu toe goed toegepast.

Een ander punt wat ik mooi vind is dat je sommige dingen zo in het duister laat. De man die tegen de wagen geleund stond blijft voor mij totaal onbekend. Dit past helemaal in het thema van criminal minds. Op dit moment is het ook niet nodig om hem te beschrijven. Dit komt later in het verhaal naar voren en brengt nu juist de nodige spanning in het verhaal. Het zorgt ervoor dat je door wilt lezen.

Ook de beschrijving van het meisje uit je eerste stukje die niet schrikt vind ik prima. Ik zie het zelf als een aflevering voor mij waarin mensen soms even in beeld komen maar niet verder uitgediept worden. Dit is inderdaad niet altijd nodig. In elk geval stoort het mij niet.

Wel heb ik een paar kleine foutjes ontdekt. Zo is het niet trampeze maar trapeze. Probeer één lijn te trekken in de taal die je schrijft. Zo las ik ergens profile wat in het Nederlands gewoon profiel is. Het is niet erg om sommige dingen, zoals hoofdstuktitels of plaatsen zoals 'in the office' in het Engels te schrijven maar probeer één lijn te trekken. Soms is een uitdrukking in het Engels sterker, dat klopt maar in dit geval bij profile niet. Probeer hier op te letten.

Verder heb je er wat mij betreft een lezer bij. De opbouw is keurig, de spanning zit er direct in en de lijn is tot nu toe helder. Ben benieuwd hoe het vervolg zal zijn.
Afbeelding
Whatsername
Puntenslijper
Puntenslijper

@marly: Okey, thanks, dat wist ik niet, dat van dat profile en profiel... En dat van die trapeze ook niet.. (A)

'Maar Spence, als je ons nou eens even verteld wat daarin staat, dan weten wij ook wat Garcia opgezocht heeft,' zegt JJ logisch. Reid kijkt op.
'Oh, ja, natuurlijk. Hier.' Hij haalt een aantal foto's uit de map en hangt die op.
'Kijk, hier hangt ook een meisje ondersteboven! En op deze...' Enthousiast hangt Spencer Reid een foto naast die van het meisje met de "BRB" in haar voorhoofd. Morgan staat op en tikt op de foto die Reid net opgehangen heeft.
'En dit meisje hangt ook ondersteboven, in een turnpakje, net als ons slachtoffer!'
'Maar ze heeft geen "BrB" in haar voorhoofd staan,' merkt Prentiss op. Reid haalt zijn schouders op.
Ondertussen heeft Hotchner de map van Reid overgenomen en leest het langzaam door.
'Hier staat een overeenkomst tussen die twee foto's. Ze waren allebei junks. Heroïne.' Hotchner kijkt Reid recht aan.
'Reid, ga jij na of ons slachtoffer ook een drug-verleden heeft. JJ, jij gaat met hem mee.'

Green Day ♥
marly
Typmachine
Typmachine

Na bijna twee maanden een vervolg! Leuk dat je weer verder schrijft aan dit verhaal. Ik was al even bang dat je er mee opgehouden was.

In je vervolg zie ik één klein foutje. De laatste regel waarin Reid gevraagd wordt of hij na wil gaan of het slachtoffer ook een drugsverleden heeft moet eindigen met een vraagteken. Je hebt de zin nu namelijk vragen geschreven. Het kan echter ook een bevel zijn maar dan moet de zin een beetje omgebouwd worden. Dan behoort het te zijn: 'Reid, jij gaat na...'

Verder ziet het er goed uit. Jammer dat het maar zo'n kort stukje is. Ik hoop dat je ons nu niet weer zo lang laat wachten voor dat er een vervolg komt.;)
Afbeelding
Babette<3.
Balpen
Balpen

Leuk verhaal ! o,O
Ik heb alles even gelezen net & zag dat de fouten er al uitgehaald zijn. Ga je nog verder met dit verhaal of is het niet goed dat ik dit nu weer naar boven haal ?
You can take everything I have
You can break everything I am
Like I'm made of paper
Go on and try to tear me down
I will be rising from the ground
Like a skyscraper.
Whatsername
Puntenslijper
Puntenslijper

Oef, da's waar ook >.< Ik denk dat ik voorlopig niet verder ga... Sorry!

Green Day ♥
Plaats reactie

Terug naar “Het Cullen' Steegje”