Welkom op de vernieuwde Online Verhalen!

Hier kun je alle informatie over het forum en het laatste nieuws vinden

Moderator: Patrick

Plaats reactie
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Hallo bezoekers van OV!

Voor de oudgediende: welkom terug! En voor de nieuwe leden, die pas hun weg gevonden hebben naar OV: van harte welkom op onze vernieuwde website! Zoals jullie zien is het forum van style veranderd en is deze geïntegreerd in een website. Hierdoor hopen we de gebruikersvriendelijkheid de informativiteit te verhogen. Neem zeker eens in kijkje op de pagina's! Je kunt onder andere meer te weten komen over de teamleden, over modelleden, wedstrijdwinnaars en zelfs tips voor het schrijven van je verhalen!

Op dit forum worden allerlei soorten verhalen geaccepteerd. Of je nu originele werken schrijft, of fan fictie: hier op OV is er plaats en ruimte voor alle soorten verhalen en we proberen je zo goed mogelijk op weg te helpen.
Voor de nieuwe leden hebben we een paar handige topics.

= De Forumregels
= Veel gestelde vragen
= Het Tipex-team
= Het voorstelboard

Raadpleeg deze bovenstaande topics zeker! Het zal verwarring voorkomen!

Hier op het forum worden ook wedstrijden georganiseerd. De moderators plaatsen telkens een aankondiging met het thema van de nieuwe wedstrijden. Op sommige wedstrijden kun je alleen roem winnen, bij anderen misschien iets meer. Ons Wedstrijdenboard is voor mensen met een winnaarmentaliteit zeker het kijken waard!

Verder wensen we je een hele fijne tijd hier op Online Verhalen en mocht je vragen of feedback voor ons hebben. Dan ben je van harte welkom om een topic te openen in het board Vragen & Feedback.. Wij zullen je dan zo snel mogelijk op je reageren.

Zoals jullie weten en ook zien, is er heel wat veranderd op Online Verhalen. Hieronder een opsomming van de nieuwe functies.

Nieuwe template + website
We hebben een nieuwe forum-style, die beter bij het schrijfthema past en daarbij hoort ook een ge-update banner. Het forum is nu ook geïntegreerd in een website. Op deze website heb je onder andere informatie over het team, modelleden, wedstrijden, maar ook tips voor het schrijven van je verhalen.

Bug-fixes
We zijn een geruime tijd bezig geweest met jullie verzoeken en opmerkingen te verwerken: zo is zowel de "snelle reactie"- als het scrollprobleem opgelost. Je kunt dus gewoon weer snel reageren.

Het af-tekentje
Iedereen is wel bekend met het af-tekentje: het icoontje dat aangeeft dat je verhaal helemaal af is. Vroeger stond dit icoontje bij de onderwerptitel. Nu is deze geïntegreerd in de template net zoals de iconen van "geen nieuwe berichten" e.a.

Nieuwe rangafbeeldingen
We hebben ervoor gekozen om de termen "potlood", "balpen",... te behouden. Maar dan wel met nieuwe rangafbeeldingen. Ook de moderators en leden van het tipex-team hebben nu een eigen rangafbeelding.

Afbeelding

PM notificatie
Als je een nieuw bericht krijgt verschijnt er op je pagina een blokje dat dit aangeeft en je door kan linken naar het nieuwe bericht. We hopen dat dit het vinden van nieuwe berichten vergemakkelijkt.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Ongelezen berichten
Alle ongelezen berichten hebben nu een rode kleur. Hierdoor kun je makkelijker zien of je een verhaal al gelezen hebt of niet.

Verhalen en berichten "leuk vinden"
Het is nu mogelijk om verhalen, maar ook afzonderlijke berichten (reacties of stukjes verhaal) te liken/ leuk te vinden. Je kunt zo gemakkelijk zien welke stukjes verhaal erg leuk/goed gevonden werden en welke reacties als zeer goed gevonden werden.

De leukste verhalen zijn allemaal terug te vinden in een lijstje: "leukste verhalen".

Het activiteitslevel
Elk lid heeft een bepaald activiteitslevel uitgedrukt in percenten en afgebeeld in een afbeelding. Het is gebaseerd op het totaal aantal berichten en het gemiddeld aantal berichten per dag. Een lid dat zeer actief is met berichten plaatsen, heeft dus een hoog activiteitslevel. Een lid met veel berichten, maar die gemiddeld niet zoveel per dag plaats, zal een lager activiteitslevel hebben.

De boekenplank
OV heeft een eigen boekenplank. Hier kunnen jullie alle volledig afgewerkte verhalen vinden!

De Eregalerij
De eregalerij is een soort archief van OnlineVerhalen. Hier staan bijvoorbeeld de wedstrijden, de spotlightverhalen, enz. in.

Aanpassingen in registratie
Vanaf nu af aan kun je bij registratie van een nieuw account aangeven uit welk land je komt en van welk geslacht je bent. In je profiel zullen dan ook twee icoontjes boven komen. Dit is natuurlijk een leuke extra, maar dan moeten alle al geregistreerde leden dit wel in hun profielinstellingen aanpassen!

Nieuwsbrief
Elke maand zal nu een nieuwsbrief gestuurd worden. Oude nieuwsbrieven kunnen op de site gelezen worden. In de nieuwsbrief komen ook verhalen in de spotlight! Zeker de moeite waard om dus je best te doen!

Andere veranderingen
Er zijn nog dingen veranderd en verbeterd, maar die zul je niet zo snel opmerken. Deze zijn vooral om het de moderators makkelijker te maken in het behandelen van gemelde berichten e.d. Ook krijgen leden die al lang niet meer aangemeld zijn geweest een reminder.

Dit zijn in een notendop de veranderingen die doorgevoerd zijn op Online Verhalen. Mocht je nog vragen hebben of zie je iets dat niet werkt, meld je dan even bij Sebas of bij Patrick. Zij zullen dit onderzoeken.

Het hele OV-team wenst jou een geweldig verblijf op onze nieuwe site!

Veel plezier!
Het moderatieteam.
Why are you so frightened? Have you no faith?
Boeya!
Nieuw
Nieuw

Censuur.

Ik heb me net geregistreerd op deze site omdat ik het leuk vind om verhalen te schrijven, te lezen en te beoordelen. Heb alleen een groot probleem met de regels waaraan de verhalen moeten voldoen. Boeken zijn ongeveer het enigste censuur vrije middel die we hebben. Als je je geregistreerd komt er meteen een aantal regels tevoorschijn wat niet in je verhaal mag voorkomen. Dat er geen 18+ verhalen op de site mogen is me duidelijk en dat kun je op andere sites vinden. Maar er mag geen expliciet geweld, sex en drugs in je verhalen voorkomen? Daar vind ik erg jammer en belemmerend. Scheldwoorden mag dat wel? Dus als ik American Psycho als voorbeeld neem, dan mogen dat soort taferelen niet op deze site voorkomen?
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Er is ondertussen een censuur voor 16+

Op 16+ mag je scheldwoorden gebruiken, drugs en seks ( te gedetailleerd wordt niet gewaardeerd ).

Ik ken de American Psycho niet, dus kan ik je dat niet vertellen. Maar je kunt je stuk altijd eerst naar een mod sturen en die het laten beoordelen of het mag ja of nee.

Geef in ieder geval in je openingstekst een waarschuwing.
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Boeya!
Nieuw
Nieuw

Dus dan doe je er zo'n 16+ logootje bij.

Stel je gebruikt 2 keer **** in je verhaal dan doe je er zo'n logo bij en een voorwoord waar je nog even vermeldt dat er wat dingen in voor kunnen komen die tere zieltjes beter niet kunnen lezen.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ja, inderdaad
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Carra verveen
Puntenslijper
Puntenslijper

Wie kan mij helpen om goed geregistreerd te worden. Langs deze aparte manier moet ik dat vragen,want ik kom niet op de site met mijn inloggegevens.
Groetjes
Carra :?
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Dankjewel! Het is gelukt hoor. Ik kan nu godzijdank via Firefox op OV. :D
“When you play the game of thrones, you win or you die.”
Tijgerlelie
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Het nieuwe format ziet er prachtig uit!

Ik heb één vraagje. Vroeger kon ik na het inloggen alle topics zien waarin ik iets gepost had. Nu zie ik dat niet meer wat erg jammer is omdat daar de verhalen in stonden die ik volgde en ik gemakkelijk kon zien of er in die verhalen nog wat gebeurt was. Kijk ik eroverheen misschien? Ik zie 'forumoverzicht', 'leukste verhalen', 'toon ongelezen berichten', 'toon nieuwe berichten' en 'toon actieve onderwerpen'.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws & Mededelingen”