Het atelier

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Hier kun je alle je overige kunsten showen naast het schrijven!
Na het met een aantal mensen erover gehad te hebben die ook tekende naast het schrijven, leek het me leuk om een plekje te hebben waar je je kunstwerken kan delen en andere mensen ze kunnen bekijken, beoordelen misschien zelfs tips geven!
~*~

Ik zal maar openen. Zit het sfeertje er meteen in :)
Dit zijn allemaal tekeningen die ik heb gemaakt voor verhalen van moi.

Shanara, van duister verraad. Mijn eerste tekening met mijn bamboo tekentablet.
Afbeelding

Azizah, van mijn boek zijn verhaal. Meteen zie je hier mijn grote probleem. Ik maak tekeningen nooit af... :( dus ik hoop dat als ik binnenkort wil even tijd heb ik deze toch nog afkrijg, dan zal ik het eind resultaat showen.

Afbeelding

hmm, mijn andere tekeningen waren ook nog niet af.. ik zal ze alsnog plaatsen als ze wel af zijn.
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
timbertje2
Balpen
Balpen

Ik moet mijn manga pagina's eerst even scannen, maar dat kan pas morgen =(
Ik beloof dat ik morgen mijn tekeningen erop zet <3

(>'_')># "I was going to give you this waffle.."
#<('_'<) "..But then I was like.. "
(>'#'<) "..I'm hungry"
(>'_'<) "..So I ate it"
(>^_^<) "Hehe"
Saskjezwaard
Computer
Computer

Jaa, ik had laatst nog een paar dingen ingescand :D Wat ik zo ontzettend knap vind van jullie allemaal, is dat jullie zoveel fantasy hebben om zelf een tekening te maken. Mijne zijn allemaal nagetekend uit een van de vele tekenboeken die in mijn kast staan. En Jodie, ik maak mijn tekeningen meestal ook niet af :angel dan denk ik, ach dat doe ik later wel, en dat gebeurt het nooit.

Jonathan (of een willekeurige wyning) let maar niet op de grote oren :P
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Een draak die ik jaren geleden getekend heb. Ook uit een boek^^
Verkleinde Afbeelding

Ik had het al gezegd, Jodie, maar ik vind de Shanara echt heel mooi :D moest wel mijn beeld van haar in mijn hoofd aanpassen :P Ga je me slaan als ik zeg dat ik niet meer weet wie Azizah is? Maar die is ook mooi! Knap dat je mensen kan tekenen, ik kan alleen maar manga. Mensen hebben te vage lijnen.
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Niet vreemd als je niet meer weet wie Azizah is wat ze heeft nog geen grote rol gespeelt hahah :P

Ik had al gezegd dat ik je draken te gek vond al je tekeningen trouewens xD ik moet mijn beeld van jonathan ook bijstellen.. maarja dat moest ik soweiso want ik blijf me jonathan maar met bruin kort haar voorstlelen :S
Saskjezwaard
Computer
Computer

Waarom? Echt, waarom? Ik heb zo vaak gezegd dat hij blond haar heeft :P Waarom heb je hem kort haar gegeven en bruin nog wel? Nou ja, de eerste keer had hij bruin haar, maar volgens mij was het toen ook halflang? Ach, weet het al niet meer :P
Enne dank u :D miss dat ik nog meer dingen hierop ga dumpen, alleen jammer dat de meeste dingen groter dan a4 zijn, het formaat dat onze scanner scant :(
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Mijn hoofd neemt vele wegen die onbekend zijn voor ieder met gezond verstand. ZIj leidden allemaal naar vreselijk veel onzin en nog onzinniger fantasie.

Ik denk dat jonathans haar van het begin nog steeds in mijn kop zit hahah xD en het ik stel het ookniet stekeltjes kort voor maar beetje jaa, pony lengte :O is dat begrijpelijk xD

Balen dat je alles te groot tekent hahah snel weer kleiner tekenen!
Om bij het topic te blijven hier nog een tekening, die niets met een van mijn verhalen te maken heeft...

Afbeelding
Carpe Diem
Vulpen
Vulpen

Aaah, wat een leuk topic! Ook leuk om te zien hoe iedereen zijn eigen stijl heeft. =)
Ik teken vooral portretten, maar de laatste tijd ben ik ook bezig met dieren.

Afbeelding
Jaguar
(ben ik nog mee bezig)

Oeh. En mijn moeder betrapt me, dus ik ga maar weer leren :P
The Mad Hatter:
"Have I gone mad?"

Alice:
"I'm afraid so, you're entirely bonkers.
But I'll tell you a secret. All the best people are."
Murdocku
Potlood
Potlood

Carpe Diem, heb je deze echt zelf getekend? Heel erg mooi! Hier zou een vriendin van mij dol op zijn. Die kan ook aardig tekenen, maar niet zo goed als dit. En die is dol op tijgers en aanverwante dieren.
Aile
Vulpen
Vulpen

Wow, mooie tekeningen!
Ik ben zelf ook bezig om mijn karakters (vossen) uit mijn verhaal te tekenen.
Ik zal er wel een paar posten als ik eens een keer tijd heb om te scannen (heel sloom scanapparaat -.-')

Xxx Aile
"There are many worlds, but they share the same sky —
one sky, one destiny."
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Leuk Aile ik ben erg nieuwsgierig :P

En Carpe Diem en zoo gaaf, teken je vrij of na?
DOminator
Balpen
Balpen

Echt mooi dames :o.

Ik kan niet tekenen :P. Haalde altijd 4en en 5en op de middelbare. Maarja, ik heb er een goede reden voor. Ik ben motorisch gestoord (klinkt leuker dan gewoon zeggen dat ik een slechte motoriek heb :P)
Schrijf niet wat je wil schrijven, schrijf wat je hand schrijft en vergeet nooit je hart te volgen.
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Haha, ik kan ook echt niet tekenen =P
Maar hier staan echt ontzettend mooie tekeningen bij!
Echt, dikke respect voor jullie, ik vind het super knap! :d
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
timbertje2
Balpen
Balpen

Ik heb een beetje in de klas gekliederd en dit kreeg ik eruit, de hand links as opdracht Sophie, een meisje dat naast me zat. Het meisje linksboven is het zusje van Seishin (Van 7 Koninkrijken) en Rechts is Seishin zelf (voor ze de gevangenis in ging ^^)

http://img535.imageshack.us/img535/9052/foto0318s.jpg

Ik hoop dat jullie hem kunnen zien =S

(>'#'<) "..I'm hungry"
(>'_'<) "..So I ate it"
(>^_^<) "Hehe"
Aile
Vulpen
Vulpen

MANGA!!! (hypert)
Mooi getekend! Ze komen me wel bekend voor, heb je de houding niet uit zo'n mangaboek? Ik heb namelijk een mangaboek en daar staan die houdingen in die je hebt getekend ^^
Mijn tekeningen komen trouwens(misschien) zaterdag, als de scanner een beetje meewerkt :P
Xxx Aile
one sky, one destiny."
timbertje2
Balpen
Balpen

Jup de houdinen heb ik van een manga boek omdat ik zelf niet zo geweldig ben met welke verhoudingen passen bij welke houdingen =P
Maar ik heb die houding vorige jaar geoefend dus nu deed ik ze uit mijn hoofd.

(>'#'<) "..I'm hungry"
(>'_'<) "..So I ate it"
(>^_^<) "Hehe"
Ruka
Typmachine
Typmachine

timbertje2 schreef:Ik heb een beetje in de klas gekliederd en dit kreeg ik eruit, de hand links as opdracht Sophie, een meisje dat naast me zat. Het meisje linksboven is het zusje van Seishin (Van 7 Koninkrijken) en Rechts is Seishin zelf (voor ze de gevangenis in ging ^^)

http://img535.imageshack.us/img535/9052/foto0318s.jpg

Ik hoop dat jullie hem kunnen zien =S
IK BEN ZO JALOERS NU!!!
Wat zou ik graag zo mooi kunnen tekenen als jou o_0
Dan kon ik zelf mijn karakters maken ;) en hoefde ik die niet te gaan zoeken over internet :D
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation

- Komatsu Nana/Hachi
annelotte
Balpen
Balpen

Waah,
wat een leuk topic
ik teken en schilder ook :P
bovendien geeft het me weer inspiratie, want ik had er nog niet aan gedacht dat ik ook de personages uit mijn verhalen (nou ja,dat zijn er nog niet zo veel :P ) kan tekenen
als ik tijd heb scan ik wel wat in :P
Spreken is zilver, schrijven is goud
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Leuk annelotte ik ben er heel nieuwsgierig naar :)
Carpe Diem
Vulpen
Vulpen

oooh, timbertje wat cool!
*kijkt met grote ogen*

Ik kan absoluut niet in die stijl tekenen, jammer genoeg, zou het heel graag willen! (alleen maak ik er niet genoeg tijd voor vrij om het goed te proberen en zo x])

@Murdocku: yep, ik heb het echt zelf getekend. Ik houd ook heel erg van katachtigen, ze zijn altijd zo sierlijk en koninklijk^^ (heb ergens nog een tijger en leeuw liggen van een tijdje geleden)
@Jodie: Ik teken na, uit mijn hoofd lukt nog niet, nou ja, ik heb het wel geprobeerd en ze lijken wel op mensenof dieren, maar ik vind mijn tekeningen mooier als ik ze heb nagetekend. Die Shanara van jouw verhaal is trouwens heel mooi getekend, echt gaaf!
The Mad Hatter:
"Have I gone mad?"

Alice:
Carpe Diem
Vulpen
Vulpen

Ik zou nog laten zien waar ik al die tijd mee bezig was geweest (tijdens mijn afwezigheid) en ik show jullie vol trots één van mijn laatste creaties:

Afbeelding

(ja, het is ECHT getekend, ik maak geen grap. Ik kan ook nog de work-in-progress foto laten zien)
Laatst gewijzigd door Carpe Diem op 25 okt 2011 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
The Mad Hatter:
"Have I gone mad?"

Alice:
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

WOOOUW, *Buigt diep voor carpie en gaat met de handjes tegen de vloer*

Beauty,

WANNA SEE THE IN-PROGRESS!

Alleen zijn voor mij rechter neusgat lijkt wat raar :o, en zijn ogen lijken niet helmaal op goede hoogte ( bij rechteroog lijkt pruthoekje ( hoe heet dat :S, traanbuis ofzo xD ) hoger te staan dan bij de linker :O )

Waarmee heb je dit trouwens gemaakt?
Saskjezwaard
Computer
Computer

NICE NICE NICE!!!! Wow, veel respect voor jouw grijskleurtekening!
Ik wil oook het progress zien, altijd leuk :D een vriendin schildert heel veel (en goed) en die maakt dan schilderijen waarbij de onderschildering totaal anders is dan het resultaat xD errug leuk om te zien :P
Van mij mag je ook meer tekeningen posten :angel ^^
Carpe Diem
Vulpen
Vulpen

haha, dankjullie voor het enthousiasme
*big smile*

Okay, hier is the WIP (Work in Progress)
Afbeelding

Misschien lijken daar de neus en ogen wat normaler =']
Ik snap wel wat je bedoelt Jodie ;] Zijn hoofd was namelijk een tikkeltje schuin, alleen ik tekende zijn hoofd te recht, vandaar dat zijn neus en ogen een beetje vreemd lijken te staan.

Ik vind trouwens op de één of andere manier mijn WIP's altijd leuker om te zien dan als ze afgemaakt zijn =']
En ik experimenteer de laatste paar dagen wat met kleurpotloden en verf (zal binnenkort even een foto maken en uploaden)
Deze tekening is trouwens alleen met normale grijze potloden gemaakt (HB, 2B, 9B, enzz) en ik heb de schaduwen gemaakt met behulp van tissues om te vegen (ja, echt x])
The Mad Hatter:
"Have I gone mad?"

Alice:
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

WHOA, VERY NICE dat @ Carpe Diem :O
Ik tekende vroeger ook veel, maar niet zo goed als jij en ik heb eigenlijk ook nooit mensen of realistische figuren kunnen tekenen... Ik heb altijd wel bewondering voor mensen die dat goed kunnen. :)

Zal wel even wat van mijn creaties laten zien.
Ik tekende altijd eerst met een potlood en daarna maakte ik de lijnen strak met inkt.
(ik had al een keertje rondgekeken of er zo'n soort topic was, maar ik moet er toen overheen gelezen hebben :$ )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die laatste is echt oud, misschien wel van 2008 ofzo.
De rest is van ong. anderhalf jaar geleden.

Ik vind die eerste tekening van JodieJJ trouwens ook heel vet! :)
Laatst gewijzigd door Classy Cat op 26 okt 2011 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem
Vulpen
Vulpen

@Classy Cat: aaah, ik vind jouw tekeningen ook leuk! Dat cartoon-achtige kan ik dus echt niet, vroeger een beetje, maar nu niet meer. Bij mij ziet het er echt heel vreemd uit, haha

Om even te laten zien waar ik de laatste tijd onder andere mee bezig ben geweest (en waarom ik dus al die tijd niet geschreven heb):
Afbeelding
The Mad Hatter:
"Have I gone mad?"

Alice:
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Wow Carpe Diem, jij hebt echt een geweldige tekenstijl! Wat een talent, echt prachtig!

Ik teken niet meer zoveel als eerst, maar zo nu en dan wel. Mijn laatste creatie is van deze zomer. Mary Poppins en Bert (ofwel Noortje Herlaar en William Spaaij) van de Nederlandse musical Mary Poppins. Ik heb echt een huge crush op William en vind het een geweldige musical, vandaar!
(Rare foto trouwens, maar heb hem even met mijn telefoon gemaakt vanaf mijn prikbord hehe en toen moest ik hem weer verkleinen - haat aan die afbeeldinggrenzen hier)

Afbeelding
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

WAUW! Anders kunnen jullie allemaal even héél goed tekenen ofzo! Ö
*Dikke shock*
Ik krijg dik minderwaardigheids complex hier, waaah.
Ik laat het maar gewoon bij schrijven, lijkt me een beter idee ;p

En @ Imke; je foto is helemaal niet raar hoor! Juist heel duidelijk (:
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
A-Mystic-Wolf
Puntenslijper
Puntenslijper

wauw al deze tekeningen zijn echt heel mooi :D
ik zit nog even te kijken hoe ik de mijne er op krijg sinds al mijn tekeningen te groot blijken te zijn xD
oke ik heb ze wat kleiner gemaakt
Afbeelding
ik heb deze met halloween getekend dus ongeveer 2 maanden terug :D

Afbeelding
deze maak ik voor een game van een vriend van me. ik weet alleen niet zeker of ik hem af ga maken sinds ik vind dat de ogen iets te ver uit mekaar staan, maar ja ik heb altijd kritiek op me eigen werk ;)
Arin
Fijnschrijver
Fijnschrijver

waarom kan iedereen hier zo mooi tekenen???

ik kan dat niet...
ik heb laatst wel een beetje geexperimenteerd met beeldhouwen en een konijntje gemaakt. Daar kan ik hier evtw. wel een foto van opzetten
I'm so sneaky, I sometimes can't even trust myself.
Saskjezwaard
Computer
Computer

@ A-Mystic-Wolf: ahh, die tekeningen zijn leuk, ik hou van die tekeningstijl, lekker vrolijk^^ nou ja, niet echt van die vrolijke plaatjes, maar ik vind ze gewoon grappig :P

@ Arin: Laat maar gewoon zien, ik ben benieuwd^^ ik heb ook een keer een konijntje gemaakt, maar dan van klei. Niet echt mooi maar het was gewoon leuk om te doen :P
Arin
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Hier is hij dan.

Tatatataaaaaaaaaaa!!!!!

Het konijntje:
Verkleinde Afbeelding
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ahhh, ik vind hem schattig :P Mooi gemaakt^^ volgens mij is het best moeilijk, ik kan me herinneren dat ik ook een keer een soort van heb beeldgehouwen, maar dan met een soort piepschuim (het was blauw xD). Het ging helemaal niet zoals ik had verwacht, het eindresultaat was ook echt prut :P
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Ik zal nog wel ooit iets fatsoendelijks erop zetten, maar tot die tijd een snel gemaakt dingetje waar het allemaal om draait!
http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2011/ ... 4hkwwl.png
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Fantasie is mooi, de werkelijkheid is wreed.
Arin
Fijnschrijver
Fijnschrijver

:D
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Nou, ik post mijn belabberde tekeningen ook maar. Ze zijn niet zo mooi als die van jullie. Wel met links, want ze hier laten zien lukt niet. De links gaan allemaal trauwens naar de site deviantart.

http://fav.me/d4s05t5
http://fav.me/d4ropst
http://fav.me/d4s065g
http://fav.me/d4s06f2
http://fav.me/d4s06jx

Ik vind ze niks, maar jah, mijn klasgenoten/docenten/ouders/kennisen/enz. wel. Maar ik moet nog veel leren :).
Shit happens, just flush it and move on!
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik vind het helemaal niet slecht :O hoe oud was je ook al weer xD? xD
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

13 jaar (in juni ben ik jarig). Ik voel me echt jong op dit forum. De meeste (die ik gezien heb) zijn gewoon bijna 20 enzo... Maar ja. hihi :)
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Haha je moet eens zin hoe ik tekende toen ik dertien was xD, dat was echt een heel stuk slechter
mena1998
Typmachine
Typmachine

Nou kan je het in wel. De eerste is echt gaaf!
Aile
Vulpen
Vulpen

Ik moet ook een keer een tekening posten! :O
Maar dan moet ik weer wachten totdat paps pc vrij is want daar zit de scanner op aangesloten, misschien dat ik ze in het weekend kan showen ^^
one sky, one destiny."
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

haha ik ben nieuwsgierig naar jepost :P, Ik wil goed kunnen strip tekenen! xD Dan kan ik verhaal uittekenen :D dat lijkt me zo leuk :D
mena1998
Typmachine
Typmachine

O, ja echt he Jodie! Dat lijkt me ook gaaf alleen mij lukt dat echt nooit.
Aile
Vulpen
Vulpen

Ik heb wel eens geprobeerd om een mangastrip te maken, maar lukte niet echt goed :S
De ene keer waren de vakjes te klein, de andere keer mislukte het als ik het deed overtrekken met fineliner, en mijn handschrift is nogal onleesbaar xD
Ik heb echt respect voor mensen die zo een strip kunnen maken :)
one sky, one destiny."
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

hahah ik heb net ook een poging gewaagd om scenes te tekenen, niet goed gelukt maar ik zal het zo wel even showen als ik het upgeload krijg haha xD
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ah gelukt :)
Allebei scenes van de ontwaking,

http://jodiejj.deviantart.com/#/d4s15ca

http://jodiejj.deviantart.com/gallery/#/d4s15lp

Niet echt denderend xD gheheh, veeeeeel oefenen gaat dat worden :)
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”